CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Zoals gezegd wat laat klaar, dus foto's in de schemer gemaakt...

Leon1.jpg

Leon2.jpg

Leon3.jpg

Leon4.jpg

M'n lichten zijn op foto overigens een stuk blauwer dan in het echt...

@Terence, dat is lastig... niet alleen vanwege m'n rug maar vooral vanwege m'n knieën. Vandaar dat veel foto's gewoon op ooghoogte zijn gemaakt...

Vorige keer was dat anders. Toen stond de auto op een polderweg en was er een inritje wat naar beneden liep naast. Toen sjoemelde ik een beetje door 1,5 meter lager te gaan staan ;)

Hmmm, kennelijk iets niet helemaal lekker gegaan met uploaden of plaatsen van foto's tussen alle 503 errors in...

Nogmaals de work-in-progress-foto's:

Machinaal waxlaag aanbrengen:
Leon-wax1.jpg

Leon-wax2.jpg

(slechte)Close-up van de lak:
Leon-wax3.jpg

Het resultaat bij daglicht:
Leon-wax4.jpg

CorZa zei:
@Terence, dat is lastig... niet alleen vanwege m'n rug maar vooral vanwege m'n knieën. Vandaar dat veel foto's gewoon op ooghoogte zijn gemaakt...

Vorige keer was dat anders. Toen stond de auto op een polderweg en was er een inritje wat naar beneden liep naast. Toen sjoemelde ik een beetje door 1,5 meter lager te gaan staan ;)

Of je vraagt collega-mod en eveneens reserve-Belg Veccie om je foto's te nemen... scheelt ook meteen een meter of zo ;)

Whahaha, BRG, ja dat kan ook :)
Dan zijn alle foto's vanuit 'kikker perspectief' (ik kies bewust niet voor de term paddenperspectief... ;))

Ik had al zo'n vermoeden CorZa! Vandaar dat het lief bracht :) ;)

Het ziet er allemaal lekker uit, krijg wel weer eens zin naar een oudhollandse goede meeting met wat oude bekenden (y)

Gisteren naar de autosloperij geweest. Nog nooit geweest moet ik eerlijk bekennen...

Een ruitenwisserhendelschakelaarding voor de Corsa gehaald en gisteravond er meteen ingeprikt. Ze kan weer veilig op weg...

Morgen of donderdag de koppelstangen van de Leon wat verder uitdraaien zodat ze niet meer tegen de aandrijfassen aanlopen tijdens vol insturen ;)

Kleine 'update' van de Leon: afgelopen woensdag ging spontaan het motormanagementlampje branden... nouja, spontaan... ik startte de auto zoals altijd (sleutel om, meteen starten en dus meteen weer sleutel los), maar deze keer niet...

Sleutel om, meteen weer sleutel los en de auto startte net niet. "krijg nou wat?!" :eek:
Nogmaals sleutel om, deze keer langer vasthouden, en de motor sloeg pas aan na een seconde of 2 a 3... nog nooit gehad in bijna 9 jaar tijd... Het is nog altijd de originele accu, dus mogelijk is die wat op aan het raken, maar niettemin wel een minder momentje. Ik rij weg en na een meter of 100... het lampje van het motormanagement gaat branden: "krijg nou wat?!" :rolleyes:

Niets gemerkt qua rijden of het lopen van de motor, dus gewoon naar huis gereden. Vast een storinkje na dat beroerde starten. Thuis aangekomen de auto in de garage gezet, motor af en mss nog maar eens starten. 'Misschien is het nu wel weg?' Niet dus. :(

Donderdag naar de Efteling geweest en de rest van het weekend in de tuin bezig geweest. Ik had met mezelf afgesproken dat ik de foutmelding zelf nog wel uit zou lezen dit weekend. In alle drukte helemaal vergeten. Gisteren ging Daisy met mijn auto weg en het lampje ging uit... alsnog de foutmelding nog maar eens uitlezen, maar vooralsnog is het uit. Ook vanochtend.

Even in de gaten houden de komende tijd.

Al met al een heel verhaal om een simpel lampje, maar niettemin... ik moet af en toe toch iets te melden hebben ;)

Oranje lampje dat blijft branden? Kan inderdaad van alles zijn, en storing zal opgeslagen zijn, dus even uitlezen :)
Hier ben ik van de oranje lampjes af, dus ga het maar even afkloppen :)

Heel af en toe gebeurd het mij ook wel eens. Wil je de auto starten en automatisch houd je de sleutel precies lang genoeg vast. Heel soms is dat dan een fractie van een tel te kort en slaat de motor niet aan.
Opnieuw starten zorgt er dan voor dat het even twee tellen langer duurt, misschien dat de motor dan ietwat verzopen is ofzo.

Maar zo'n storingslampje heb ik dan weer niet o_O
De dealer leest dat zo voor je uit, zal vast niets ernstigs zijn :)

@adinsx, motormanagementlampje gaat voor een aardige rits aan meldingen branden, dus iets schokkends zal het zeker niet zijn, maar niettemin wil ik wel graag weten wat het is.

@B-Real, inderdaad. Precies op het goede moment de sleutel los. Dat zit na bijna 9 jaar zo ingebakken... gaat ook al al die tijd goed, maar nu dus een keertje niet... :)

Ik lees het zelf wel uit. Heb de software en de stekkers ervoor, dus mss de komende tijd eens puzzelen. En anders laten tot hij binnen moet voor een beurt...

@CorZa:

Motor is licht verzopen, in alle cilinders staat benzine maar niet even veel.
De cilinder waar het meeste benzine in zit slaat als laatste aan, dus eigenlijk als de andere 3 cilinders al draaien.
Computer meet een "misfire" en het motormanagement lampje gaat aan.

Na een tijdje reset de computer zich en is de melding weg, tenzij het probleem er nog is.

Zeg niet dat dit het precies is, maar het kan wel zo gebeuren.
Spreek uit ervaring met mijn Ibiza FR.

Klinkt erg aannemelijk CK. Ik zat ook in die richting te denken, maar minder gedetailleerd dan jij ;)

De melding is nu weg. Even in de gaten houden, ook hoe het starten gaat en de melding binnenkort maar eens uitlezen...

Ik doe nu bijna 9 jaar met de originele accu. Kan deze al 'minder' zijn? Ik rij nooit stukjes korter dan 5km, maar meer dan regelmatig stukjes minder dan 10km... dit zal vast niet helpen...

Accu's zijn wel te meten volgens mij.

Maar mijn ervaring is dat het zo van het een op het andere moment gebeurd is. 's Winters zul je er misschien nog wat van merken als het koud is, maar met dit weer (alhoewel het herfst lijkt) zal het meevallen denk ik.

Ik had m'n auto net twee weken. Rijd 's ochtends naar m'n werk, niets aan de hand. 's Middags loop ik weer naar de auto en deed de AB+CV het niet. In de auto, sleutel om en....... niets.
Toen kneep ik hem wel even met m'n net nieuwe auto :D

Uiteindelijk bleek het de accu te zijn. Compleet overleden. Want zelfs na het overstarten en weer op de weg naar huis sloeg de auto uit, toen naast de radio en verlichting ineens ook de regensensor z'n werk deed :D

Gewoon ineens je accu op? Da's wazig... meestal gaan ze toch langzaam aan steeds minder werken? Hoop dat niet mee te maken :)

Als m'n accu voordat hij 9 jaar wordt het begeeft gaat hij de verkoop in heb ik hem verteld. Dus hij bedenkt zich wel voordat hij de geest geeft ;)

Bij mijn Subaru was de accu ook stuk, maar dan net op een andere manier.

Auto stond al meer dan een week stil en hij was duidelijk leeg, dus met startkabels gestart.
Anderhalf uur rond gereden en thuis de auto afgezet en opnieuw gestart, ging perfect.

Alleen de volgende ochtend was de accu weer leeg.

Had dus nog wel een klein beetje accu capaciteit, niet zoals bij B-Real helemaal niks meer.
Is ook meer de gebruikelijke manier dat je merkt dat een accu minder wordt.

En het ging hier ook om de originele accu, alleen had die het uiteindelijk 'slechts' 7 jaar volgehouden.
Heb nu een mooie onderhoudsvrije Varta accu, in de kleur van de Sub.(y)

Ow dan valt de mijne nog mee. Die heeft afgelopen winter vaker dan eens een week stilgestaan. Soms zelf 2 of 3 weken en dan was het ritje erna maar kort... Nu maar hopen dat deze het nog even volhoudt en indien hij toch de geest gaat geven dat dat dan niet op de manier zoals bij Richard gebeurd... ;)

Ik heb altijd begrepen dat accu's rare dingen zijn. En dat het niet uit maakt of je nou een Suzuki of een Bentley hebt, die dingen kunnen zo ineens kapot gaan.

Er zijn ergere dingen, het is even vervelend als je niet thuis staat en haast hebt. Maar voor 60/70eu heb je weer een goede accu en ben je weer onderweg :)

Maar negen jaar vind ik sowieso wel lang moet ik zeggen! :eek:

Lege accu's kunnen ook voor goede dingen zorgen. Bijvoorbeeld een navigatie wat plotseling weer werkt (na 10 maanden), nadat de accu was leeggelopen en daarna weer is opgeladen.

Geen op- of aanmerkingen. Alleen deze week de Leon weer gewassen:

leongewassen.png

Komt een updateje aan. LED verlichting...

Owja en for the record... foto is met m'n gsm gemaakt en behalve het kenteken is er NIETS aan gephotoshopt...

Dat je die velgen met getrokken banden heel kan houden vind ik knap.

Zou zelf kiezen voor een band met een flinke velgrandbescherming, dit is wel heel kwetsbaar.
Staat wel mooi natuurlijk.:cool:

Ik ben toch blij dat die Pilot Sports bij mij een fijne velgrandbescherming hebben. Pff..

Trouwens, wat glimt dat ding allejezus hard zeg :eek: *kijkt naar parkeerplaats, jep, tijd om te wassen dit weekend*

Zondag de Altea van m'n schoonouders aanpakken. Eens kijken of ik dat net zo glimmend krijg (ook zwart)

Mijn banden hebben een velgrandbescherming...

... als ze op een smallere velg gaan ;)

Ik moet het afkloppen: in ruim 14 jaar nog nooit een stoepje geraakt... :D

@adinsx, ja glimt lekker he. Geeft ook mooie reflecties nu :)

Gewoon altijd ruim parkeren, dan gaat er niets fout :T

Het oogt nog altijd lekker die bandjes om de velgen :)

Ik denk dat het bij jou ook nog steeds 225 breed is Marco?
Breder moet het ook niet worden, dat rijdt niet lekker meer denk ik.

Enne glimmen doet ie akelig hard inderdaad. Hopelijk heb ik de komende weken een paar dagen tijd om ook weer eens een poging te doen :)

Gootbreedte vrij parkeren van de stoep... dat hou ik altijd aan. Sta je niet in de zooi en zit je over het algemeen altijd safe met je wielen ;)

Bij mij zit er inderdaad 225 om Richard. Dat zou eigenlijk 245 of 255 mogen zijn...
Bredere banden kan niet want dan loopt het aan, dus is prima zo ;)

CorZa zei:
Whahaha, BRG, ja dat kan ook :)
Dan zijn alle foto's vanuit 'kikker perspectief' (ik kies bewust niet voor de term paddenperspectief... ;))

Huh??? Das nie lief nie. :D

Maar wel de waarheid :)

Binnenkort eens een photoshoot? Maak ik de grote-mensen-foto's en jij de padden-perspectief-foto's...

:D

Geen update van de huidige auto's, maar gisteren zag ik Sjonnie rijden... :cry::cry::cry:

De nette Sebring velgen zijn vervangen door rood/oranje gespoten staal. Het dak is voorzien van een geblokte vlag patroon sticker en er zitten overal stickers op de auto. En wat ze met de uitlaat hebben uitgevreten weet ik niet, maar klinkt voor geen meter meer.

Arme Sjonnie :cry:

(n)

Zonde! Maarja, hij rijdt iig nog! :D

Ik reed vanmiddag trouwens bijna langs je woonplaats! Kwam uit Parijs en nam vanaf Gent een andere route om de drukte bij Antwerpen te ontwijken. En in plaats van de Liefkenshoektunnel dachten we: kom, we gaan via Zeeland!

Binnenkort weer in de buurt waarschijnlijk, als ik die deur op ga halen in Zelzate. Echt het eind van de wereld daar zeg, pff :p

Whahaha, ja pas maar op. Als je te ver rijdt rij je van de aarde af ;)

Maar het is wel heerlijk rustig hier... (om er maar een positieve draai aan te geven...)

Zeeland heeft wel hele mooie plekjes vind ik persoonlijk, maar daar zullen de meningen verdeeld over zijn ;)

Als je in de buurt bent mag je altijd even komen buurten hoor. Al is het maar om de reis even te onderbreken...

Tsja, ik kwam laatst de Colt tegen waarmee ik naar Zeeland meeting was geweest. Die is er ook niet beter op geworden. Zelfde kwaaltje als Sjonnie, uitlaat met kinkhoest verschijnselen. Dat waren mooie tijden *2005, ik word oud* *:)

Barri, ik wil daar nog eens in Doel gaan kijken, ligt er vlak bij volgens mij... Als je wil, kunnen we die 2 ritten combineren ?

Voordeel, hoef je ook niet moeilijk te doen met fietsendrager, dat portiertje past makkelijk in de achterbak hier :D

@Meike, vlak bij elkaar is relatief... Doel ligt 'niet echt' op de route volgens mij en een enkeltje Zelzate-Doel is al snel 45 tot 50km gok ik...

Dat Coltje ken ik nog wel ja van de 'leukste meeting ooit' in Knokke ;)

Ik houd het in gedachte Meike!

Mijn vriendin stelde voor om een dagje kust (oftewel: Knokke) te doen en het daarmee te combineren. Ook geen slecht plan :)

Knokke is altijd goed. Je zit al op de goede weg dan (vanuit Zelzate één weg naar Knokke).

Zeker als autoliefhebber zit je daar goed. Ik zou dan alleen wel 'op tijd' vertrekken... ;)

@Barri, ik weet nu al wat je voorkeur heeft :D

@CorZa, dat valt wel mee hoor, want via de Liefkenshoektunnel kom je al eigenlijk langs Doel, dus omrijden hoeft niet !

Iets bijna compleet een beetje anders van hetzelfde:

De teller van de Corsa stond gisteren op 55555 :)

cheer.gif
cheer.gif
cheer.gif
cheer.gif
cheer.gif

Neeeeeej! Gewoon muisgrijs. Past prima ;)

Vanmorgen de Corsa bij de dealer achtergelaten voor een beurt + APK... ik ben benieuwd. Overmorgen de mijne... als het goed is :)

Ik ben erg benieuwd... naar beiden :)

haha, hoezo zo weinig vertrouwen in je garage?

nee het is heiligschennis, een subaru WRX STi ziet er al niet uit in het blauw met gouden velgen (ook al hoort dat wel bij die auto) maar een opel corsa?
muisgrijs is inderdaad prima.

Terug
Bovenaan