CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Inderdaad, vooral als je de auto eens ergens anders hebt staan. Heerlijk is dat, zo'n glimlach die je dan probeert te onderdrukken :)

Edit: De Leon-Ling
Leon-blackwhite.png

CorZa zei:
Dank je :)

Ik ben er ook altijd nog erg blij mee :D
Vooral als ik ergens een winkel uit kom gelopen ofzo en loop terug naar m'n auto en ik zie hem dan van een afstandje staan denk ik nog altijd: tis toch eigenlijk wel een heel mooie auto :cool:

Haha, dat ken ik! :D

Vooral schuin linksachter vind ik hem heerlijk om te zien. Als ie goed gewassen is, met lekkere schone velgen. Dan zie je die brede banden, de glimmende lak, de dubbele uitlaat en die heerlijke velgen. Heerlijk kontje zit er dan op :D

Hahaha, lotgenoten... heerlijk :D

Vooral nadat ik em net 2 dagen lang had staan detailen met een vriend van me. Alle swirls eruit, geen putje te bekennen, straks in de lak en een beetje een stoere puppy-uitstraling... nou ga ik te ver zeker? o_O

Soms denk ik wel eens dat ik het overdrijf en 'apart' ben, maar dat is ieder mens wel op zijn eigen manier he. Gelukkig zijn er nog meer van die figuren als ik op deze wereld :)

Hier thuis is iemand ook van mening dat ik overdrijf als ik naar buiten ren met doekje en 'whipe-spray' om dat vogelpoepje eraf te halen :)
Maar inmiddels zijn de buurmannen ook aangestoken met de 'detail' hobby, dus ben ik niet de enige op zaterdag die de auto uitgebreid staat te wassen :T

10 september staat geplanned om de RS helemaal te polijsten en aan te pakken.
Heb alleen nog wel 2 dutjes rechtsachter zitten.

Da's zonde... Ik moet het afkloppen (zoekt onbehandeld hout...), maar langs welke kant ik ook kijk... geen putje te bekennen godzijdank. Op wat steenslag na (ontkom je niet aan) is de hele auto putjes-vrij :D

Maar da's helemaal niet overdreven. Ik haal vogelpoep ook meteen weg hoor. M'n vriendin vond het eerst wat overdreven, maar nu ze laatst gezien heeft wat het met de lak van haar moeders 406 heeft gedaan (door de lak en grondlak heen) is ze toch wel geschrokken en snapt ze me nu wel helemaal :)

10 september? Red je dat op één dag? Wij hebben met 2 man er 2 dagen over gedaan. Nouja, ik heb zaterdags de Leon helemaal gewassen en zondags zijn we met 2 's ochtendsvroeg begonnen en waren we tegen de avond pas klaar...

Planning is om 's morgens de auto te wassen, drogen etc. Dan naar binnen op de brug en vervolgens met 2 man te beginnen.
Kleien, polijsten etc. etc.

Als het even kan wel in 1 dag ja :)

Steenslag hebben we niet omdat de gehele voorbumper nieuw is, februari dit jaar.

Vriendin's Twingo II heeft overigens ook zo'n vogelpoep vlek voor op de neus. Heeft ze er niet zelf afgehaald, en tja, dat krijg je er gewoon nooit meer uit. Zonde, dus ja inmiddels snapt ze het (een beetje) ;)

Als ik je een tip mag geven: begin op tijd :)

Het scheelt wel dat wij eerst even "geprobeerd" hebben welk polijstmiddel we gingen gebruiken. Hoe grover hoe intensiever, maar ook hoe slechter voor zachte (nieuwe) laklagen. Ik zou als ik jou was met de kunststoffen en overgespoten delen voorzichtig beginnen en eventueel opbouwen...

Vrouwen... ze moeten eerst een plaatje bij het praatje hebben :D

Van de poetsclinics van AW en carclean zelf inderdaad ook al gemerkt dat je een uurtje of 8 zeker nodig hebt.
Het machinaal polijsten laat ik aan mijn collega over. Hij pakt ook geregeld oude kostbare klassiekers aan, dus dat moet goed komen (y)

Vrouwen.. pff... Het heeft me 25 pagina's aan discussie opgeleverd :)

Whahahaha :D

LOL

Machinaal poetsen kan alleen echt goed gaan met het goede materiaal en kennis. Maar dat zit wel goed neem ik aan anders liet je hem niet aan je auto zitten ;)

Overigens: de Corsa is weer voor een jaartje goedgekeurd!
Alleen een scheurtje in een aandrijfashoes (meest verzonnen kostenpost volgens mij...). Maar in dit geval kan het omdat de veer begin dit jaar gebroken was. Verder niets...
Dus vriendinlief kan weer een jaartje tuffen :)

Kleine update:

Afgelopen weekend onze nieuwste gezinsuitbreiding opgehaald en de Leon heeft de 70.000km grens bereikt:

70000km.jpg

Helaas een wat wazige foto, maar het was in Belgie... hierna nog wel een scherpe foto kunnen maken, maar toen stond de teller al op 70001... :)

Onze nieuwste gezinsuitbreiding? Iets nieuws, of bedoel je er de Corsa mee? (Corsa met teller tot 260? :confused: )

Nee, de Leon :)

Alleen de AW site heeft weer eens (veel) kuren... duurde al 5 minuten om m'n bericht gepost te krijgen...

Gezinsuitbreiding in de zin van:

bentley1.jpg

Naast de 4 schildpadden die we sinds 2 weken hebben :)

Edit:
281684_256752414350309_100000466576287_1077966_5424487_n.jpg

Ik heb tussendoor even een lijstje gemaakt met wat ik in de loop der jaren (uch uch) aan de Leon heb aangepast tot de huidige verschijning:

JD chiptuning op maat (+50pk, +116Nm)
Forge DV006 diverter valve
Sportec Monobloc 10 19" wielen
(17" OEM Topsport wielen + winterbanden)
Weitec schroefset
Nieuwe verstelbare koppelstangen
Pilot Xenon set
Cupra R onderlip
LED stadslichtjes
LED kentekenplaatverlichting
Aerotwin wissers voor
Fabia wisser achter
Typeplaatjesloos
K&N luchtfilter
Zwarte binnenspiegel (Audi A6)
Portierslot verwijderd en massief metaal + afdekkapje gestoken
Andere headunit, versterker en sub
Kleine metalen antenne
Software comfortmodule aangepast (ramen + dak open en dicht via afstandsbediening)

Volgens mij was dat het wel. Valt me eigenlijk reuze mee... :D

Hmmm, zal ik eens proberen?

Aanschaf auto: €27.500,-
JD chiptuning op maat (+50pk, +116Nm) - €850,-
Forge DV006 diverter valve - €150,-
Sportec Monobloc 10 19" wielen - €1750,-
(17" OEM Topsport wielen + winterbanden) - €400,-
Weitec schroefset - €325,-
Nieuwe verstelbare koppelstangen - €25,-
Pilot Xenon set - €100,-
Cupra R onderlip - €50,-
LED stadslichtjes - €10,-
LED kentekenplaatverlichting - €10,-
Aerotwin wissers voor - €80,-
Fabia wisser achter - €50,-
Typeplaatjesloos - €0,-
K&N luchtfilter - €70,-
Zwarte binnenspiegel (Audi A6) - €20,-
Portierslot verwijderd en massief metaal + afdekkapje gestoken - €20,-
Andere headunit, versterker en sub - €600,-
Kleine metalen antenne - €25,-
Software comfortmodule aangepast (ramen + dak open en dicht via afstandsbediening) - €0,-

Alles bij elkaar ongeveer 32K exclusief onderhoud, beurten, waterpomp, distributieriem, wegenbelasting en verzekering...

o_O

Ja ik ben volgens mij ook wat kleine dingetjes vergeten zoals overspuiten van stootstrips e.d., maar max 35K zeg maar.

En ik heb natuurlijk de Sportecs, de schroefset en binnenspiegel niet nieuw gekocht. Anders ging het al snel ruim over de 35K...

En dan nog even per kilometer uitrekenen incl. onderhoud etc. en vriendinlief schrikt zich een ongeluk :)

Hahaha, 0,0 :)

Ze zitten in een zo goed als dichte bak. Een omgebouwd aquarium. En ze zijn nog maar 5cm per stuk, dus tot nu toe (nog) nergens last van :)

Nou een ietwat sombere update:

Afgelopen zaterdagavond besloot een hagelbui met stenen van zo'n 3 a 4 cm over te waaien en die stenen met een rotsnelheid uit te spugen. Gevolg: de Corsa zit van voor tot achter onder de deukjes... In totaal rond de 40 a 50 denk ik. De Ibiza van mijn vader mocht er ook aan geloven. Daar zitten er zeker nog 20 meer in... Beiden niet all-risk verzekerd...

Ik dacht zaterdag nog (waarom weet ik ook niet) ik zet de Corsa wel eens binnen dit weekend om even na te lopen. Maar Daisy moest nog naar stal dus ik dacht dat komt nog wel... daar heb ik nou dus spijt van...

Heb je een autootje met schandalig weinig kilometers en 100% schadevrij... krijg je dit :(

Tja, geen idee. Auto is niet allrisk verzekerd en geld om te laten uitdeuken hebben we niet, dus ik ben bang dat ze maar even zo door moet blijven rijden :(

Ter indicatie:

32149.jpg

Dit kwam met een rotgang naar beneden. Nog nooit, in m'n 33 jaar, zo'n hagelbui meegemaakt... :rolleyes:

Angstaanjagend is het haast ofniet? Incl. alle bomen/planten etc. aan gort?

Gelukkig stond de Leon binnen neem ik aan? En hoe dan ook flink k*t hoe in korte tijd je auto een poffertjespan kan worden.

De Leon stond gelukkig binnen. Als ze het nou hadden afgegeven had ik de Corsa ook binnen gezet. Maar nog geen half uur van te voren gaven ze alleen onweersbuien af... Geen enkele melding over hagel...

Je gelooft je oren niet als je het over hoort komen. Alsof ze het huis bekogelen.

In Terneuzen (hier vlakbij) lagen honderden dode vogels, ruiten uit auto's, dakramen en serre's aan diggelen, putdeksels die gingen drijven e.d. Nog nooit zoiets meegemaakt...

Extra zuur is dat de Corsa nog helemaal schadevrij was. Dat gecombineerd met de belachelijk lage km-stand was de reden om de Corsa destijds te kopen...

Ja, was erg hé...
Zag op FB fotootjes van pingpongballen die in Eeklo uit de lucht vielen,
en richting Boekhoute stond alles volledig blank...
Ik had geluk, hoorde alles vanop afstand, maar die enkele kilometertjes verschil betekenden bij mij dusenkel dikke regendruppels.

Ik wil ook grag foto's sturen van mijn auto maar weet niet hoe dat moet.
Kan iemand dat mij uitleggen hoe dat werkt?
Mvg

@BRG, ja klopt. Een dorp hier verderop heeft ook alleen regen en bliksem gehad. Alleen wij zaten precies in de strook met de grote stenen.

@D. Elzinga, ja dat is zo. Het had natuurlijk allemaal erger gekund. Er zijn bij heel veel mensen ook dakramen en serre's gesneuveld. Dan zit je met meer ellende. Alleen dat wordt als het goed is wel allemaal vergoed door de verzekering...

@impreza WRX, foto uploaden naar b.v. imageshack of photobucket en dan de link hier plaatsen met [ img ] ervoor en [ /img ] erachter (zonder spaties).

Ja dat kan... in theorie klinkt het ook erg leuk, maar in praktijk is het voor ons momenteel niet te betalen... dus voorlopig maar even rondrijden in de poffertjesCorsa...

Zonde, blijft altijd .... als je trots zo verpest word ergens door.
Btw, ze hadden een waarschuwing afgegeven, de dag er voor eigenlijk al...... ken het probleem maar als ik dan mag kiezen dan staat mijn hobby ( Sierra '83 ) veilig en moet mijn Volvo het maar ontgelden.

Gelukkig geen persoonlijke schade, die keien krijg ik niet graag in mijn nek... moet best beangstigend geweest zijn!

Succes met het regelen van de schade.

Sorry, late reactie...

@CK, neh... iedereen weet wel hoe een grijze Corsa met hagelschade eruit zal zien neem ik aan... Daarbij schaam ik me lichtelijk van de huidige (ongewassen) staat van de Corsa... leedvermaak is leuk, maar niet met één van onze auto's als onderwerp :)

@adinsx, daar! Gewoon onder mijn naam :)

@Sierra Ghia, dank je... maar de schade blijft zitten. Geen geld om te laten repareren helaas. Wie weet ooit nog, maar gaat er voorlopig niet in zitten...

Verder geen updates... ja of het moet zijn dat ik m'n eigen TopGear challenge gehouden heb en met de 'nog te rijden km's' op 0,0 geprobeerd heb het tankstation 17km verderop te bereiken... en dat is gelukt :)
Helaas ging er wel €89,01 in... |(
De Corsa rijdt momenteel 3x zoveel km's als de Leon.

Hey Robin! Ja prima hoor. De Leon doet het nog altijd meer dan goed. Niets te klagen wat dat betreft. Of het moet het feit zijn dat ik, wanneer ik over een Euromuntje rij, niet alleen kan voelen hoeveel het is, maar ook uit welk land hij komt... zo comfortabel is hij momenteel :)

Ik heb alleen wel een probleem met een autokrik. Ik kan er geen normale krik onder krijgen. Ik heb krap 11cm onder de dorp tot aan de ondergrond... Dus eerst op plankjes rijden dan maar :)

De Corsa doet het ook prima. De Corsa rijdt 3x zoveel km's dan de Leon in de week. De teller daar staat nu op 45.000 dacht ik. Dus ik gok dat Daisy me over 1,5 jaar ingehaald heeft :)

Als je eens in Hollanda bent... je bent van harte welkom he ;)

Alle respect dat je geen foto van de hagelschade laat zien CorZa, is je eigen keuze.

Had zelf graag de gevolgen van moeder natuur gezien, maar dan zeker niet als leedvermaak.
Zou voor mij een motivatie kunnen zijn om eindelijk eens een garage voor de Subaru te gaan regelen.:T

Tip: doe het sowieso. Als het te laat is kan je jezelf wel voor je kop slaan. Had ik al bij de Corsa.

Hoe dan ook vind ik het een fijnere gedachte dat m'n auto 's nachts binnen slaapt in een beveiligde garage...

Kleine update-achtig-iets wat er eigenlijk geen is omdat het toch niet doorging, maar niettemin plaats ik hem wel want ik ben nu toch aan het typen...:
Had een leuk setje velgen gezien voor de Corsa voor winterbandjes op te gooien zodat ik je OEM wielen kon opknappen (schade door vorige eigenaresse). Er zitten geen deuken in ofzo, maar ze is denk ik rechts langs een hoge stoeprand geschraapt. Dat wilde ik even bijwerken.

Alleen de eigenaar van dit setje wielen met 2 kale banden vroeg nog 350 euri... euh NOT. Dus we 'zoeken' verder...

@Marco: Als ik weer 15 uur in het vliegtuig heb gespendeerd zal ik je zeker eens met een bezoekje komen vereren! ;)

LOL, sommige mensen leven echt op een andere planeet als het gaat om prijzen voor bepaalde artikelen te vragen. :p

Geen updates... maar de Leon is afgelopen weekend weer helemaal machinaal gepoetst en voorzien van een nieuw waxlaagje. De winterwielen liggen er ook weer onder. Dus we zijn helemaal klaar voor de winter :)

Nu de zomervelgen nog wassen, poetsen en in de wax zetten en dan lekker 'warm' binnen opslaan :D

Kijk, serieus winterklaar dus :)

Goed plan, een laagje wax. Wellicht pak ik dat zaterdag met het wisselen naar de winterset ook nog even mee (y)

Ja dat scheelt zoveel troep op je auto de eerste tijd... Vorige waslaag was ergens van de zomer aangebracht en die werkt nog steeds, dus hoop deze winter 'schoon' te blijven ;)

Terug
Bovenaan