CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Hmmm, net weer even geprobeerd, maar is toch best lastig. Ik ben bang dat de Leon een mm of 5 hoger moet... of 10... 8-)

Zo reed ik net (langzamer dan stapvoets) de garage uit:

Leon-laag-garageuit1.jpg

Leon-laag-garageuit2.jpg

Misschien toch maar wat omhoog draaien???

:p

daarom hebben auto's altijd wat (extra) marge..

mss is Airride een optie?

edit: 1999 euro https://www.brabantcustom.nl/main.asp?page=toonproduct&prod_id=933

Airride was geen optie ivm de prijs. 2000 euro. Met rvs slangen, grotere compressor en digitaal display alsnog 2500... neen, helaas ;)

De Leon blijft in de garage slapen... kan niet anders want ik geraak er niet uit, haha ;)

Nee, ik heb em net weer een halve centimeter omhoog gedraaid. Hopelijk gaat dat beter. Zal moeten, want hoger kan hij niet meer :)

Mechanix zei:
En misschien een soort plaat maken om over de geul heen te leggen?

De weg aanpassen aan de auto..? Gekker moet het toch niet worden. Zal best mooi zijn, maar een beetje praktisch is toch ook wel wat waard. Zeker voor een daily ride. Tijdje geleden nog achter zo'n slak in een wijk gezeten. Alles werd met minder dan stapvoets dwars genomen, maar ruimte om er even langs te kunnen kreeg ik ook niet...

@mechanix, mwa, is een stukje openbare weg, dus ga daar niet aan zitten klooien...

@s velthuis, tja soms is het wat schipperen he. Ik heb geduld als er een slak voor me ziet die niet harder kan, ik laat vrachtwagens voor als ze de weg op willen, ik geef fatsoenlijk richting aan waar het hoort... dan mag een ander ook wel eens een beetje sympathie tonen toch? Als we allemaal wat verdraagzamer zijn zit je een stuk minder opgefokt achter je stuur ;)

@Harm, zou dat het zijn? Hmmm, ik speel wel gewoon mee dan hoor. De eerste die over tupperware tjoening begint krijgt een ban. Maar verder sta ik open voor ieders mening hoor ;)

CorZa zei:
@s velthuis, tja soms is het wat schipperen he. Ik heb geduld als er een slak voor me ziet die niet harder kan, ik laat vrachtwagens voor als ze de weg op willen, ik geef fatsoenlijk richting aan waar het hoort... dan mag een ander ook wel eens een beetje sympathie tonen toch? Als we allemaal wat verdraagzamer zijn zit je een stuk minder opgefokt achter je stuur ;)

Zeker. Alleen als iemand zo langzaam moet rijden dat een persoon op leeftijd hem letterlijk met een rollator kan inhalen en die iemand heeft daar vervolgens ook nog eens de gehele breedte van de weg inclusief andere weghelft voor nodig, om vervolgens tussen de drempels op het gas te staan om de verloren tijd goed te maken (en te voorkomen dat hij wordt ingehaald), dan is dat toch wel een beetje meer dan frustrerend. Ga dan gewoon bij de eerste de beste mogelijkheid weer naar rechts, laat het verkeer achter je, inclusief fietsers, je passeren en vervolg je "sluip"route. Een auto wordt zodanig afgeleverd dat hij de gemiddelde nederlandse verkeerssituatie met gemiddelde snelheid kan passeren. Als het ding vervolgens zo gemodificeerd wordt dat je niet meer normaal met het verkeer mee kunt, is er volgens mij iets niet helemaal in de haak.

Maar ik zal het woord tupperware niet in de mond nemen... ;) :D

Ik heb mijn garage ook op de auto aangepast hoor, ik moet mijn seven en de D ook met planken de garage in rijden/duwen anders ligt mijn carterpan op de grond...

s velthuis zei:
Zeker. Alleen als iemand zo langzaam moet rijden dat een persoon op leeftijd hem letterlijk met een rollator kan inhalen en die iemand heeft daar vervolgens ook nog eens de gehele breedte van de weg inclusief andere weghelft voor nodig, om vervolgens tussen de drempels op het gas te staan om de verloren tijd goed te maken (en te voorkomen dat hij wordt ingehaald), dan is dat toch wel een beetje meer dan frustrerend. Ga dan gewoon bij de eerste de beste mogelijkheid weer naar rechts, laat het verkeer achter je, inclusief fietsers, je passeren en vervolg je "sluip"route. Een auto wordt zodanig afgeleverd dat hij de gemiddelde nederlandse verkeerssituatie met gemiddelde snelheid kan passeren. Als het ding vervolgens zo gemodificeerd wordt dat je niet meer normaal met het verkeer mee kunt, is er volgens mij iets niet helemaal in de haak.

Maar ik zal het woord tupperware niet in de mond nemen... ;) :D

Nee ok, da's wel heel extreem. Ik kan hier in het dorp nog makkelijk met 30km/u over drempels, dus bij mij valt het dan nog mee. Ik zat laatst achter zo'n zelfde figuur in een blauwe tupperware Renault Cliko... hoop plastic eraan geplakt en niet eens zo extreem laag. En wat je zegt, van links naar rechts kruipend over drempels. Alleen hij had waarschijnlijk 100+ pk minder dan ik, dus dat was zo opgelost :)

@Corsa-20SEH, een lotgenoot. Altijd fijn ...
Alleen is de jouwe nog veel lager dan de mijne gok ik zo :)

CorZa zei:
Nee ok, da's wel heel extreem. Ik kan hier in het dorp nog makkelijk met 30km/u over drempels, dus bij mij valt het dan nog mee.

Maar daar zul je mij verder niet over horen. En als iemand met een zware lading of een paardentrailertje wel stapvoets rijdt en drempels neemt, is ook heel begrijpelijk. Maar als het om iets structureels gaat...

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik rij 'regelmatig' met een paardentrailer, maar het begrip loopt heel erg uitee. De één is uitermate fatsoenlijk en gaat al ruim van te voren van het gas en wijkt uit. Aan de andere kant heb je de opgefokte types die geergerd en soms zelfs toeterend inhalen en hem ervoor proppen... Maar gelukkig is het merendeel uitermate begripvol en fatsoenlijk (tu)

Staat 'm goed (tu) Drempels wat rustiger nemen, komt me bekend voor, maar tussen de drempels door loop je weer lekker uit..:TB)

Veel mensen verlagen een Golf II. Die van mij staat lekker hoog op de wielen, dus ik kan alle drempels met een mooie snelheid nemen.:}
Mijn vaders Fiesta kan trouwens ook niet hard over de drempels, anders schraapt de frontlip over de weg. Maar de bulten in onze wijk zijn dan ook gigahoog.

s velthuis zei:
Mechanix zei:
En misschien een soort plaat maken om over de geul heen te leggen?

De weg aanpassen aan de auto..? Gekker moet het toch niet worden. Zal best mooi zijn, maar een beetje praktisch is toch ook wel wat waard. Zeker voor een daily ride. Tijdje geleden nog achter zo'n slak in een wijk gezeten. Alles werd met minder dan stapvoets dwars genomen, maar ruimte om er even langs te kunnen kreeg ik ook niet...

Heb één keer meegemaakt dat een Sjonnie zijn vriendin aan een (imo heel decente) verkeersdrempel liet uitstappen om dan centimeter per centimeter, op haar instructies over de resterende bodemruimte, volledig dwars over de weg de drempel te nemen om toch maar zijn tupperware niet aan gort te rijden ...
Zou Daisy dat ook doen voor Sj*** euh Marco?

Ik snap dat verlagen nooit zo hoor, zo'n auto is toch niet meer normaal te rijden? Ik zie ze wel eens op de snelweg, stuiterend in hun stoel bij ieder hobbeltje. Maar je moet natuurlijk wat, als je constant zo hard mogelijk door de bocht wil en je auto in basis geen wegligging heeft :p

Daarom, drempels wat rustiger. Je mag hier in het dorp toch maar 30 per uur en ik neem drempels altijd al rustig...

@BRG, je dat zou Daisy ook doen voor Sj... Marco, alleen hoop ik dat dat niet voorkomt :)

@Harm, dat valt wel mee. Zo erg is het ook weer niet :D

Harm78 zei:
Ik snap dat verlagen nooit zo hoor, zo'n auto is toch niet meer normaal te rijden? Ik zie ze wel eens op de snelweg, stuiterend in hun stoel bij ieder hobbeltje.

Zo zag ik vorige week nog een Leon van het huidige model waarbij je geen grasspriet meer tussen band en wielkast kon steken..
Dacht al bij mezelf dat zoiets nooit lekker kan rijden. De rest was trouwens ook 'getupperwared'... :,(

@ CorZa: Niets persoonlijks, maar het complete plaatje zou niet bij mij passen. :)

CorZa zei:
[@Corsa-20SEH, een lotgenoot. Altijd fijn ...
Alleen is de jouwe nog veel lager dan de mijne gok ik zo :)

Voordeel wat ik heb is dat ik op beide auto's geen bumpers heb, dus hoef me alleen om de carterpan maar druk te maken, dus drempels enzo kunnen gewoon normale snelheid genomen worden alleen die eieren op de weg, en die hele korte hoge drempeltjes op woonerven wordt wat lastig :D

Ja het nadeel van de Leon is dat de voorbumper een flink eind (40cm ofzo) voor de band uitsteekt. Daardoor klap je nogal snel op straat... letterlijk...

Even een voor en na:

Voor:

leonmei2011.jpg

Na:

Leon-werk-laag.jpg

Zo lijkt het best mee te vallen. Komt door de hoge hoek denk ik. En de 'voor' foto is met schitterend weer gemaakt. Dat kun je van de 'na' foto niet zeggen. Heeft een partij hard geregend daarnet *-)

Toch wel? Dank je :)

Hopelijk kan ik ergens een spacer van 2mm vinden voor van voor en 5 van achter, dan kan ik em nog een halve centimeter omhoog draaien. Nu gaat de stelring anders aanlopen...

CorZa zei:
Zo lijkt het best mee te vallen. Komt door de hoge hoek denk ik. En de 'voor' foto is met schitterend weer gemaakt. Dat kun je van de 'na' foto niet zeggen. Heeft een partij hard geregend daarnet *-)

Ik zie het wel hoor, je hebt hem ietsje naar voren gezet?

Strakke update, wielen passen er erg mooi in :-D
Maar de hoogste stand is al bijna te laag? *-)

Dank je!

Het is weer rijdbaar! Daarnet de voorkant even anderhalve centimeter omhoog geschroefd. Zelfs m'n banden raken niet meer in de wielkasten ;)
Kan weer met een gerust hart over drempels vliegen en hoef niet op eieren te rijden. Stuk beter. Zicht is ietsje minder, maar nog altijd vele malen beter dan voor de schroefset. Me is very happy B)

Hij ziet er netjes uit. Wil ooit nog eens airride laten maken in de Daihatsu.

Mijn Mazda en Daihatsu zijn ook beiden verlaagd. De Mazda komt met zo nu en dan ook met de flappen bij de voorwielen tegen een drempel. Voor de rest kan ik er normaal mee rijden. En bij de Daihatsu heb ik achter veerwegbegrenzers moeten plaatsen, anders loopt hij achter aan. Sommige dingen kan ik niet meer doen met de Mazda. Zoals met 5 personen de parkeergarage bij het Retailpark in Roermond uitrijden. Maar daar valt mee te leven. Wil ooit nog eens airride laten maken in de Daihatsu. Maar de Daihatsu gebruik ik niet dagelijks, is meer voor de hobby.

Airride ook nog aan gedacht, maar... een schroefset rijdt altijd beter dan airride qua bochtengedrag en wegligging. Je hebt altijd een lichte deining en 'vertraging' als je een bocht induikt...
Airride is reteduur mits je fatsoenlijke kwaliteit neemt. Ik moet geen rommel op m'n auto, dus de budget-setjes is sowieso geen optie. Gewoon goede kwaliteit kost je 2000 euro voor een basispakket. Met 10 of 12mm leidingen, stille grotere compressor en (digitale) meters zit je aan 2500. Dat heb ik gewoonweg niet te besteden. En misschien wil ik dat ook wel niet ;)
Natuurlijk is airride ideaal wat hoogteregeling betreft. Even omhoog voor hoge drempels/obstakels. En op meetings op de grond smijten. Maar toch... ik ben nog niet 100% overtuigd en dan vind ik €2500,- toch wat veel...

Ik heb de schroefset gisteren iets hoger gezet en kan weer normaal de garage uit en de weg op. Met 30 of 50 over drempels is geen probleem, dus kan eigenlijk prima zo (tu)

Trouwens een kleine 'geschiedenis' van de Leon, wat velgen/onderstel betreft, tot zover:

Leon05.jpg

7,5x17" standaard wielen, vlak na aflevering van de auto in 2003

Leon07.jpg

8,5x18" Sportecs zonder verlaging (en zonder Cupra onderlip)

Photoshoot13.png

8,5x19" Sportecs zonder verlaging (op de 20mm af-fabriek na dan...)

leonschroefset1.jpg

8,5x19" Sportecs i.c.m. Weitec schroefset ong. 4 a 5cm naar beneden geschroefd.

:)

Die laatste foto in jou post, dus niet die van Harm ;) issie echt helemaal af, super dikke auto zo.! Die mag je hier zo neerzetten hoor :D

Oeps, een ban? :p

Nee hoor, de verlaging op je laatste foto staat 'm eigenlijk wel goed, met een stel fatsoenlijke velgen is zo'n Leon een erg mooie auto :)

Oeh, net op tijd... m'n vinger stond te trappelen om op "blokkeren" te klikken... :D

Nope ;)

Hij is gisteren ongeveer 1,5cm omhoog geschroefd :)

Helemaal omhoog niet natuurlijk. Dat tractor-tijdperk ben ik voorbij. Maar hij raakte wel heel veel, dus hij staat nu iets terug omhoog gedraaid en rijdt prima zo. Looks nog altijd dik in orde en raakt nergens meer... ideaal compromis :D

Grrrr, 'my finger is on the trigger' :P

Ik snap de reactie van de "help, alles moet origineel" mensen, maar persoonlijk vind ik dat ik het allemaal aardig smaakvol heb kunnen houden. Geprobeerd althans ;)

Aaah een Ford in mijn topic... :(

Maar deze cleane variant kan ik dan wel weer waarderen. Al had ik zelf wat dingetjes anders gedaan. Maar qua werk en stijl: ja hoor ;)

maar persoonlijk vind ik dat ik het allemaal aardig smaakvol heb kunnen houden.

Jaja altijd roepen dat je tuningliefhebber bent, maar intussen je eigen auto alleen maar pimpen met enorme velgen en vering eruit halen, da's helemaal geen tuning of styling :p

Waren de 18" en 19" sportecs nu ook qua afwerking anders of lijkt dat zo?
de 18" variant lijkt zilver de 19" meer chroom. In dat geval die 18" ers waren het beste :}

@Harm, hohoho, er is iets meer gedaan dank enkel velgjes en veertjes.... ;)
Ik hou wel van enigszins subtiel. Dus geen stickers, tupperware en andere ongein. Het enige kunststof wat ik eraan toegevoegd hebt is een Cupra R onderlip. Dus origineel Seat Leon 1M ;)

@BRG, dank je. Anders was ik genoodzaakt er een melding van te maken, van mezelf aan mezelf :)

@adinsx, de 18" Sportecs waren volledige metallic zilver. De 19" wielen zijn inderdaad anders. De spaken en het velgbed/rand is metallic zilver in een donkerdere tint en de achterkant van de spaken en binnenkant van de velg zijn zwarte gespoten met over het geheel heen een transparante lak :)
Dus zeker geen chroom ;)

Ik hou wel van enigszins subtiel. Dus geen stickers, tupperware en andere ongein. Het enige kunststof wat ik eraan toegevoegd hebt is een Cupra R onderlip. Dus origineel Seat Leon 1M

Tss en dan ánderen beschuldigen originaliteitsautisten te zijn :p

Terug
Bovenaan