CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Nee, dat is zonde. Die je nu hebt zijn veeel mooier. B) Dit is te bling bling in mijn ogen.

62928759.jpg

Toch wel? Hmm, was ook direct mijn eerste gedachte, maar hoe langer ik er naar kijk, hoe fraaier ik ze vind worden. Misschien maar niet meer naar kijken dan? ;)

Trouwens, Robin... je hebt de eer... (CorZa-ling) :)

CorZa zei:
Menschen... eerlijke meningen gevraagd:

Ik kan deze set overnemen:

De niet-tuning-liefhebbers gelieve tactvol te blijven ;)

Vind je huidige minstens even mooi.
En om daar nu alle dagen boterhammen met confituur voor te eten ...

... tenzij natuurlijk je de huidige aan B-real kan slijten ... (en er nog winst kan op maken ...).

@Marco: Hier staan ze wel re-de-lijk goed op een zilveren Leon, maar op een zwarte? Neh.

CorZa-ling komt er aan! :)

@BRG, Hahaha winst gaat niet meevallen. Heb er destijds best goed voor betaald... waren toen ook pas herspoten en zaten gloednieuwe banden onder...

De bedoeling is dat ik met de verkoop van de Golf net genoeg heb om bij te betalen.

Terwijl ik het typ bedenk ik me net dat het eigenlijk gekkenwerk is... Tis niet dat we het kunnen missen zeg maar. Opleiding van Daisy is dermate prijzig dat daar het op één na grootste deel naartoe gaat. Grootste deel is het paard :)

Thanx voor de eye-opener Peter ;) (Ownee :O)

;)

(fantaseren is leuk, maar of het altijd even realistisch is....)

CorZa zei:
@Robin, dat zijn mijn oude Sportecs... 8-)

True story. Een het verleden van het beestje weer een beetje terughalen. ;) En ik kon geen foto vinden zo snel van de CorZa. ;)

Update: de Golf is verkocht...
Gisteren heeft de eigenaar die hem voor degene had waarvan wij hem overnamen (nog duidelijk?) weer teruggekocht. De bedoeling is om Sjonnie een nieuw hart te geven. Er komt een 16V of VR6 blok in Sjonnie en hij wordt, als het goed is, weer netjes opgeknapt. Daisy blij, nieuwe eigenaar blij en hopelijk straks ook Sjonnie blij B)

Hahaha:D
Ja Peter, dat zou ook kunnen, maar de studiekosten kunnen nu deels betaald worden en ik denk dat het geld die kant op stroomt. Dus met de verkoop van Sjonnie sponsoren we eigenlijk de Belgen :}

Sjonnie2-sold.png

Sjonnie1-sold.png

@CorZa: vraagje: ik zie dat je de standaard ruitenwissers hebt vervangen voor nieuwe wissers en armen.
Waar heb je deze gekocht en is dit makkelijk zelf te installeren?
Ik ben al een tijdje op zoek naar deze wisser, kan alleen maar de wissers vinden die op de standaard arm gaat, maar dan heb je zo'n afzichtelijke bobbel.

Jammer van de Golf maar wel begrijpelijk. Gelukkig blijft de Golf in ieder geval bewaard :) Ik mis mijn golf nog regelmatig, het blijven fijne auto's.

@pdm, ik wilde die 'afzichtelijke bobbel' ook niet, vandaar deze optie. Het zijn Golf IV wissers die lichtjes aangepast zijn. De wisser aan de bijrijderskant is 2,5cm ingekort. Da's alles. Monteren duurde.... 3 minuten? Het kan ook 4 geweest zijn ;)

@steven, ja altijd als ik een Golf II zie rijden kijk ik er toch extra naar. Blijven ontzettend leuke (en oerdegelijke) auto's :)

Ik denk dat er over een paar jaar er toch wel weer een bij mij op de dam zal komen te staan als ik wat meer geld heb. Het zal alleen geen 1.6 (PN) meer worden, ik denk dat de slechtste motor is die te krijgen was in de golf II. Ik wil dan een 1.8 (GTI), ik denk ook dat mensen die nu een golf II kopen ook zeker niet meer afschrijven. Ze zijn zeer degelijk, van welk ander model zie je er nog zoveel rijden van +/- 20 jaar oud? Wel jammer dat er aaridg wat verdwenen zijn met de sloopregeling :( Het kwaliteitsgevoel is geweldig, geen rammeltjes, kraakjes, niks ook al zijn ze zo oud. Mijn exemplaar was nog 99% roestvrij na 20 jaar, ook op de bekende plekken. Mijn huidige auto gaat dat zeker niet redden, aangezien er nu al naar de dorpels gekeken moet worden voor het serieus wordt...

1.8 8-klepper schijnt het meest betrouwbare en degelijke blok te zijn voor een Golf II.

Zoek eens 10 Kadettjes?

Ik denk, als we er ooit nog de financiele ruimte voor krijgen, er bij ons ook weer een nette Golf II komt :)

Ja die zijn inderdaad betrouwbaar, wel is er maar een klein aanbod van en vaak al met redelijke kilometerstanden. Maar als ik dan bijvoorbeeld een zie als deze: https://link.marktplaats.nl/396909030 dan kriebelt het echt... een paar honderd euro maar...

Maar ja niet nu, ooit zal er weer een komen :D

Er staan op Volksforum en Cleaned ook mooie mk2's te koop. Op Volksforum 2 met minder dan 80.000km op de teller....

Helaas ook veel 1.3's met 4-bak...

CorZa zei:
Je kan ook 20.000 euro voor een mk2 neertellen:

www.cleaned.be

Beter lezen :

Nogmaals prijsverlaging:

14.800 euro zonder velgen.

14.100 euro zonder velgen en zonder KW V2 inox

13.500 euro zonder velgen, KW V2 inox, en bi-xenon rallyfront

Nieuwe prijs: 14.500 euro alles in.

Sommige goodies kunnen eraf gehaald worden om de prijs te drukken...

Vandaag nog eens uitgelaten en opgeblonken.

Mag nog steeds weg. Prijs kan iets omlaag...

Dat had ik gelezen waarde Vlaming, maar vergeten post aan te passen voor het plaatsen :)

Wat te denken van deze: https://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=101640

Ik ga stoppen met kijken, want kan er momenteel toch niet komen... miljaar ;)

CorZa zei:
Wat een belachelijk fraaie Rallye zeg, pfff. Maar goed dat het nie strafbaar is, anders kreeg u levenslang (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)

Ik denk één van de mooiste mk2's van België en omstreken.

Jammer dat em weg moet, maar kan de reden begrijpen. Hoop dat deze een goed baasje krijgt.

(sorry voor de offtopic, maar waardering mag ook gezegd vind ik)

Inruil met opleg is mogelijk voor deze jongen, binnen de VAG-groep.
Misschien eens een ruil met de Leon voorstellen?

Er staan inderdaad heel veel 1.3tjes te koop. Dat is erg jammer. Mijn Golf houdt het nog wel een tijdje vol, ik rijd door tot ie echt op is. Dan komt er iets jongers van VW en heb ik de GTI nog voor het leuke 'Golf 2-gevoel'.

Nee, totaal niet logisch. Denk dat m'n rug dat niet kan waarderen. Daarbij zou ik met een dergelijke auto nooit door dit soort weer rijden wat zou inhouden dat er weer een 3e auto bij moet. Daar heb ik dan weer de financiele ruimte niet voor, dus ja..

Geen logische optie dus... maar wel een lekkere :)

Helaas zijn inderdaad de helft van de aangeboden golfjes een 1.3 met 4 bak. Dat gaat er niet in komen bij mij...

Nog even een laatste om je lekker te maken ;) mooie wagen maar wel duur ...

https://link.marktplaats.nl/398678007

bijna 10.000 euro voor een Golf II GTI

steven_86 zei:
bijna 10.000 euro voor een Golf II GTI

En dan nog niet eens het oude type. Ronduit belachelijk veel geld. Dat gaan ze er ook niet voor vangen. Mijn GTI is ook in concourstaat, maar zoveel durf je er niet eens voor te vragen....

Wat is dat toch met Golfjes 2? Ik heb er 3 gehad en hoop er ooit nog een te bezitten, blijven prachtige tijdloze wagens. Er staan regelmatig mooie exemplaren te koop maar je schrikt inderdaad van de prijzen daarvan.

Ja inderdaad ja. Met name de type 2 T1 21 en 23 raams uitvoering. Goud geld en zo zeldzaam dat ze een goed geconsumeerd exemplaar richting de 30K gaat... en verder...

https://www.bugbus.net/en/classifieds.html?page_id=&lid=1&cmd=&limit=0&cat_id=58&num=100

Zoiets zou je ooit eens ergens, ver weggestopt in een hoekje, moeten aantreffen bij een oud vrouwtje in de schuur van haar overleden man... klinkt cru, maar dat zijn de beste vondsten met het mooiste verhaal...

Dit is ook wel een leuke simpele 1.8 5 deurs. 600 euro...

https://link.marktplaats.nl/396909030

geen geld als je er een nieuwe apk bij krijgt.

@Barri, ik ken het... we hadden Sjonnie liefst gehouden, maar 3 auto's, verbouwen, paard, studerende vriendin en alles van 1 inkomen... het werd een beetje krap zeg maar ;)

Maar ooit... ik wil wel weer een Golfje II terug. Over een tijdje...

@steven, onze Golf is voor een stuk minder verkocht... inclusief lichtmetalen wielen, verlagingsset en Sjonnie-uitlaat :)
(maar die had dan ook wat meer levenservaring)

@CorZa, Dan heb je degene aan wie je hem verkocht hebt niet bepaald het vel over het oren gehaald ;) deze uit de advertentie heeft trouwens ook al een aardige kilometerstand, volgens mij niet heel veel minder dan die van jullie had.

Die van ons stond op 286.xxx

Nee dat hebben we zeker niet, maar hij gaat terug naar een eerdere eigenaar, hij gaat er een mooi project van maken en Sjonnie was natuurlijk niet de meest frisse Golf II meer... Hij is van een vriend van me geweest die hem tijdens zijn meerjarige verbouwing van zijn huis als werkauto gebruikte, dus zijn levenservaring komt overeen met 4,5 ton denk ik ;)

Ach, wij zijn hem kwijt, de nieuwe eigenaar is er blij mee en uiteindelijk wordt Sjonnie er ook beter van, dus ach :)

Medeforummers... de uitlaat van de Corsa 'reutelt' wat. Nu ging ik er van de week, met pijn en moeite, eens onder kijken, maar het lijkt alsof de hele buitenste 'schil' van de einddemper los aan het roesten is.

Doordat er altijd zo weinig met het autootje is gereden (35.000km op 8 jaar) gaat de uitlaat natuurlijk harder roesten dan normaal, maar kan het kwaad? Het gaat alleen om de buitenste laag metaal.

Ik snap dat het beter is om meteen te vervangen enzo, maar ze liggen ook niet voor het oprapen, dus vandaar mijn vraag... Heeft iemand enig idee of ervaring hiermee?

CorZa zei:
Ik snap dat het beter is om meteen te vervangen enzo, maar ze liggen ook niet voor het oprapen, dus vandaar mijn vraag... Heeft iemand enig idee of ervaring hiermee?

@steven, onze Golf is voor een stuk minder verkocht... inclusief lichtmetalen wielen, verlagingsset en Sjonnie-uitlaat smiling smiley

Had die Sjonnieuitlaat nu toch maar gehouden ...

Ik zou gewoon voorlopig ermee doorrijden. De einddemper is immers nog lang niet door, wel ondertussen gewoon op zoek gaan naar een andere einddemper en zodra je die hebt gevonden wisselen.

Hahaha, dat is ook het eerste wat ik zei :D

Maar die was zo achterlijk groot... dat is echt geen gezicht onder de Corsa ( "onder de Golf ook niet, bla bla" ) en moest er een stuk uit de bumper...

Heb al een andere gevonden. 6 tientjes, maar dan moet ie er nog onder. Is alleen wel imitatierommel en weet niet of ik dat wel wil...

Heb je die ook al aangeschaft? Als je geen imitatie wil moet je het niet doen en een originele zoeken. Kun je hem er zelf onder knutselen? Ja toch?

Ja zelf eronder hobbyen lukt wel... van de zomer... :)

Nee nog niks gekocht, zolang hij het nog trekt (en de portemonnee niet) blijft deze lekker roesten vrees ik :D

Bij 66660 snel de dagteller op 0 gezet? :T
Had je alleen nog ~66 moeten rijden op de teller :}

Weinig kilometers trouwens!

Ik kreeg 111.111km met 111km/u voor elkaar met enig goed uitkienen ivm tegenliggers :T

Ja, zonder Photoshop.

Afgelopen maandag op de terugweg van UZ Gent zag ik de teller op 66659 staan en dacht meteen 'straks even de dagteller op 0 drukken' :)

@adinsx, weinig km's idd. Heb natuurlijk ruim anderhalf jaar de Smart Roadster ernaast gehad en nog een keer anderhalf jaar in de ziektwet en hernia-operatie enzo, dus toen heeft de auto helaas ook veel stilgestaan. Maar, het beestje is alweer bijna 7,5 jaar oud en doet het nog prima ;)

Trouwens, 111.111 bij 111km/u is misschien nog wel knapper uitgekiend :D
Stond je dagteller ook op 111.1 toevallig? ;)

@CorZa
Heb je ook nog een Roadster gehad ja? Was vast voor mijn tijd hier :}

De 111.111 bij 111km/u
https://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/221120091454.jpg

Ik had dus 1km de tijd om 111km/u te halen op een 80 weg, met tegenliggers en voorliggers.
De foto kon ik uiteindelijk maken op een recht stuk, op de linkerbaan (inhalend) fototoestel in de hand etc. etc.

Dagteller kan niet tegelijk met de km.stand in beeld, die zit in 'klikje' verder. de 222.222km met 222km/u kan nog, maar dan is de Clio vast en zeker niet meer in mijn bezit ;)

7,5j oud en 66k op de teller. Erg netjes (tu)

@Adinsx, ja een Smart Roadster. Wat een verschrikkelijk leuk gebakje, maar 2 nieuwe auto's was gewoonweg te duur... helaas. Want wat een lol kon je in dat sympathieke Smartje beleven :D

Volgens mij had je de CC op 111km/u staan :)

@BMW-bolle, yup dat was die ;)

Terug
Bovenaan