CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Daar zal het bij jou auto ook niet aan schorten CorZa, alleen jammer dat er geen Milltek onder ligt. ;)

@BBG, soms lijkt het ook een spelletje, alleen dan zit ik in een lekkerdere stoel ;)

@BM, ja balen he. Ik wacht nog altijd op een aantrekkelijk aanbod van jouw kant. Zo te merken sponsort Milltek jou, dus dat moet wel lukken lijkt me ;)

Onze auto's lijken teveel op elkaar CorZa. Heb nu al drie collega's die dachten dat mijn auto in de AW stond :D

Hahahaha, ja ik vind het zelf, in een eerste oogopslag, soms nog lastig :}

Maar op zich wel leuk. Ik vind het niet erg hoor. De oude Leon van Tristan past ook prima in dit rijtje dan:

Tristan:
leontristan1bx1.jpg

Richard:
44.jpg

Marco:
Photoshoot27.png

Leuk rijtje toch? ;)

Ik niet! Ik vind die van Tristan het mooist, die van jullie staan te hoog op de poten.

Trouwens al bezig met je vervolgtopic CorZa?

die van Tristan is ook netjes, aleen..ik vind die witte blokjes onderaan zijn deuren niet mooi...*-)

Marco, voor mijn nieuwe aanwinst, kijk in het Opel-dinges...-topic, page 32

Heb m'n collega even het rijtje laten zien, nu waren de verschillen wat duidelijker :)

Blijf toch jaloers op die Topsport bumpers en de andere spiegels. Stiekem hoop ik dat ik ooit nog eens een kleine kopstaart botsing meemaak. Dat echt alleen m'n bumpers kapot zijn, dan kunnen er mooi Topsport bumpers op :D

Ik ben de laatste tijd toch weer aan het twijfelen voor het verlagen, het comfort is precies goed. Op klinkerweggetjes soms iets te stuiterig.
Als ik hem zou verlagen gebeurt het alleen voor de looks en om daar nou 1500eu voor neer te leggen *-)

Ik vond die van Tristan ook altijd de mooist, nouja, eigenlijk de oude Leon I van Jeroen Dik, maar dat is een andere categorie ;)

Maar ik zie de mijne in het vooruitzicht met een lichte verlaging. Misschien dat ik em dan toch nog mooier vind ;)
Al heb ik dan wel problemen met het dorp in en uit te rijden en om maar te zwijgen over het straatje naar mijn garage en het opritje erin... :,(

@BM, nope, nog niet eigenlijk. Ik hou het maar bij deze denk ik. Zolang de Leon blijft blijft het topic en dat is hopelijk nog wel even hoor :)

B-Real Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Ik ben de laatste tijd toch weer aan het twijfelen
> voor het verlagen, het comfort is precies goed. Op
> klinkerweggetjes soms iets te stuiterig.
> Als ik hem zou verlagen gebeurt het alleen voor de
> looks en om daar nou 1500eu voor neer te leggen
> *-)

Wat wil je er dan onder schroeven voor 1500 euro? *-)

Als er iets onder komt, dan moet het in hoogte en harheid instelbaar zijn. Van een A-merk. Gewoon goed spul dus.
En volgens mij ben je dan niet voor 1000eu klaar :)

Nou meer even de knop omzetten en het uit willen geven en dat gaat niet gebeuren. Op het chippen na gaan er geen grote dingen meer gebeuren aan mijn auto.

Heb m'n ogen nu gericht op een MTB en volgend jaar motorrijbewijs + motor :)

Maargoed, back to CorZa's wagenpark :)

Ga je samen de auto verlagen je krijgt vast wel korting als je met z'n twee komt.

Ik wilde in eerste instantie persé een KW variant I of II, maar gezien de uitgave en de dingen die nog aan het huis moeten gebeuren gaat dat er voorlopig zeker niet inzitten. Daarbij willen we eigenlijk ook nog wel op vakantie later dit jaar. Tel daarbij op dat ik met een verlaging van meer dan 10mm de onderlip raak bij het achteruit inrijden van de garage en het straatje niet in kan rijden wat achter het huis langs loopt om bij die garage te komen. Dan zijn er ook nog de tientallen verkeersdrempels hier in het dorp, dusja... ik weet niet of er uberhaupt nog een verlaging komt.

Mijn gevoel zegt: zeker doen, smoelt zoveel beter

Mijn verstand zegt: het is praktisch zowat onmogelijk, hou dat geld lekker in je zak en/of gebruik het voor iets nuttigs

@BM, met 2 valt nog wel mee hoor. Vanaf een setje of 5 kun je wat korting regelen, maar 2 zet voor een verkopende partij ook geen zoden aan de dijk. Kijk als we nou met AW een setje of 15 regelen... dan wordt het pas leuk ;)

Als je puur voor de looks wilt verlagen, pak dan een Eibach Pro kit. Zal je zo'n 250 á 350 euro kosten. Heb ik zelf goede ervaringen mee.

Wil je kunnen schroeven, en wil je een kwalitatief goede set voor een goede prijs; pak dan de FK Highsport 2 schroefset. Goede ervaring mee binnen mijn kenissenkring.

Heb je een ruimer budget, dan ga je voor een KW schroefset of desnoods een Bilstein PSS16 oid.

Een KW Variant 2 of 3 is nutteloos als je puur voor de looks wilt verlagen. Dat heb ik eerder al eens gezegd tegen een kennis van me. Die heeft desondanks toch een variant 2 genomen, maar gebruikt de afstelmogelijkheden nooit. Zonde van de extra 400 euro die het gekost heeft.

Waar ik dus bang voor ben is dat het teveel gaat stuiteren, dan wil ik dus de hardheid in kunnen stellen. Ook weet ik nog niet precies hoe hoog of laag ik hem wil hebben, mocht het uiteindelijk niet bevallen dan wil ik hem hoger of lager kunnen zetten.

Ik heb geen zin om dan een compleet nieuwe set aan te schaffen :)

Aan welke prijs moet ik dan denken als ik deze wensen heb?

Een Variant 2 met hardheid verstelling is ook dusdanig te verstellen dat je Amerikaans comfort hebt. Een Eibach Pro kit zal dan comfortabeler zijn, wat ik mij zo kan herinneren.

Goedkoopste fatsoenlijke set met hoogte en hardheidverstelling zal de FK Königsport zijn. Prijs ligt n.m.w. rond de 800 euro.

Maar hardheid instellen of enkel uitgaande slag instellen is m.i. niet geheel hetzelfde. Dat wordt volgens mij vaak nogal makkelijk door elkaar gehaald. Als je enkel je slag instelt wil dat nog niet zeggen dat je hardheid daarom zachter "aanvoelt"...

Ik heb al gedacht om eens te proberen met enkel veren. Puur om te zien hoeveel verschil de hoogte maakt en of het wel de moeite waard is. Maar voor een fatsoenlijk setje veren ben je ook al snel 125 a 150 euro kwijt...

Blijft lastig. Toch maar rond blijven neuzen voor een leuk tweedehands setje dan... 8-)

Moet te vinden zijn bij een erkend auto-demontage bedrijf!

Succes met zoeken Corza.

(Het was weer genieten in West-Kapelle)

In Westkapelle geweest Jaap? Is aan de overkant voor ons. Was dan even om de koffie gekomen :)

Ik zoek stug verder ;)

€ 1500 is wel veel :O, zou er dan nog maar goed over nadenken, daar kun je een hoop leuke dingen voor doen want zo heel overdreven hoog op de poten staat ie nou ook weer niet

Nee op onderstaande foto lijkt het mee te vallen, maar dat komt ook omdat ik hierop achteruit rijd ;)

leonachteruitslalomre7.png

Neh, dan trekt ie zo slecht ;)

En daarbij... de neus is best lang en heb nu soms al weinig over bij drempels e.d., met zo'n blok erin wordt dat nog erger. Trouwens, ik zou niet eens weten waar. Er is geen plekje meer over onder de kap.

Ow, het was niet serieus??? Ow... ok ;)

Stoere kar CorZa. Met name die wielen zijn helemaal super! Je houd hem ook erg netjes moet ik zeggen. Terecht overigens, zo hoort dat! Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige poets-m*ngool ben. Op dit forum zijn ze in grote aantallen aanwezig. :}

Dank je GT3 (tu)

Nee, dat is geen probleem. "lot"genoten genoeg ;)

Misschien kunnen we een eigen kliniek openen :)

Kleine update weer...

Deze keer van de Golf.

We hebben besloten de wielkastranden er weer terug op te zetten. Dat ging natuurlijk niet zomaar, want er zat wel wat roest hier en daar... Dus met staalborstel, schuurpapier, doeken en tectyl in de weer. Ik dacht ik maak er tussendoor met m'n gsm maar wat fotootjes van...

Begonnen met linksachter. Omdat ik daar minder problemen verwachtte en ik daar het meeste licht op had. Eerst het wiel eraf, van de schrik bekomen en dan aan de slag. Roest schuren met staalborstels en schuurpapier. Vooral aan de rand zat er best wat, dus ff doorschuren, maar het ging er redelijk makkelijk af.
Wielkastranden01.jpg

Alles schoongemaakt om te checken, nog wat plekjes bijwerken...
Wielkastranden02.jpg

...en tectyleren maar. Toen alles weer schoongemaakt, drooggemaakt, wielkastrand gepast, gaatjes wat bewerkt en er op los (vast) popnagelen...
Wielkastranden03.jpg

Dit alles onder het toezicht van de stoerste man in huis ;)
Wielkastranden04.jpg

En toen naar de voorkant. Zelfde verhaal als achter. Roest wegwerken, schoonmaken, tectyleren enz...:
Wielkastranden05.jpg

Het resultaat:
Wielkastranden06.jpg

Wielkastranden07.jpg

Mijn rug vond het meer dan genoeg voor vandaag dus morgen misschien de andere kant doen...

Owja, ook nog allebei de ruitenwissers (1 voor, 1 achter) gewisseld voor nieuwe exemplaren. Ook daar is niet alles standaard. Er zit namelijk 1 enkele wisser vooraan, dus die moest op maat gemaakt worden. Beetje meten, passen, pielen, knippen, snijden friemelen en hij zit...

Dit was het weer voor vandaag. Morgen misschien nog wat foto's, maar dan van de andere kant...

P.S. excuses voor de crappy foto's, maar ze zijn met mijn gsm gemaakt en het was vrij donker in de garage omdat het buiten enorm pokkeweer is...

Netjes CorZa!!!

Heb je normale popnagels gebruikt (zoals ik het zie wel)? Ik zoek namelijk zwarte exemplaren, maar ben ze nog niet tegengekomen (voor de GTI). Misschien heb jij een idee?

@Rubberroker, dank u ;)

@Mach1, Ik heb inderdaad normale popnagels gebruikt. Deze spuit ik zwart zodra alles gemonteerd zit. Er zijn bij VW schijnbaar zwarte te bestellen, maar als het die zijn die op sommige plaatsen nog in de wielkastrand zaten zijn ze wel lelijk groot... Dus het is niet helemaal origineel op mijn manier, maar dat is bij de rest van de auto wel meer het geval :}

Nog niet Berry... Dais is nu naar d'r paard toe, dus Sjonnie staat niet thuis. Maar straks gaan we nog eens proberen. Ze wilt meteen leren hoe ze op de juiste manier een wiel moet wisselen, dus dat kunnen we dan mooi ff in de praktijk brengen. Doe ik 1 wiel voor en dan doet zij het andere wiel. Mooie gelegenheid om te oefenen.

Zodra de andere kant ook klaar is maak ik nog wat foto's... ;)

Wel oefenen met het gereedschap dat achterin ligt he. Onderweg heb je ook niet de beschikking over al dat luxe gereedschap dat je ongetwijfeld in je garage hebt liggen ;) :p

Nee nee Berry, netjes met de krik van de auto zelf ;)

Alleen jammer dat er geen wielmoersleutel in de auto ligt... Dus ik heb die van mij uit de Leon gepakt zodat het gereedschap vergelijkbaar is. Binnenkort dus een sleutel zien te bemachtigen...

Verder bleek er op 1 wiel een velgslot te zitten waar we de goeie adapter niet voor hadden, dus er zitten nu 3 randen op en die andere laat nog even op zich wachten helaas. Zodra die klaar is kunnen we verder. Gister is de Golf meteen gewassen, dus d grootste berg zand is er van af ;)

Owja, en de claxon is ook eindelijk gemaakt en de bediening ervan zit weer recht in het stuur. Die zat al die tijd scheef wat meer voorkomt bij een Golf II blijkbaar. Gisteravond nog een stuk gereden en vrolijk naar vanalles getoeterd onderweg ;)

Enne... zoveel luxe gereedschap heb ik niet liggen hoor ;)

Zooooo, de andere kant is ook volledig gedaan, dus Sjonnie heeft rondom weer z'n randen erop zitten. Dus op naar het volgende project... trekhaak eraf, dunne bumpers eraf en dikke bumpers erop (aldus vriendinlief ;))

Ik had nog wel wat spulletjes liggen in mijn "velgbouten, velgsloten, wielbouten, alles voor de wielen" doosje ;)

Mooie wagen heb je man! Mijn vrouw zit er over na te denken om een Leon 1.6 te kopen
heb jij nog tips waar ze/we op moeten letten?

Al zal ze niet zulke grote wielen willen, hahaha*-) veelste stug.

Misschien heb je dus wat bruikbare tips, ik hoop van wel want zo aan de fotos te zien heb je wel verstand van autos.

Thx alvast.

Ik heb geen verstand van auto's joh. Als je echt iemand met verstand van auto's wilt spreken moet je El Magico eens mailen. Die vent roeleert echt man... Hij is mijn grote voorbeeld. Ik hoop dat ik ooit aan zijn kennis en inzicht kan tippen...

(tu)

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb geen verstand van auto's joh. Als je echt
> iemand met verstand van auto's wilt spreken moet
> je El Magico eens mailen. Die vent roeleert echt
> man... Hij is mijn grote voorbeeld. Ik hoop dat ik
> ooit aan zijn kennis en inzicht kan tippen...
>
> (tu)

En hoe kan ik hem dan contacteren aangezien zijn account geblokkeerd staat ingevolge ban :S

@BRG, dat is één en dezelfde 'persoon'.....

@Veccie, dat ben je stiekem ook. Jij bent mijn grootste kleine voorbeeld :}

Terug
Bovenaan