CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Ziet er goed uit hoor (tu)

Mijn auto heb ik vrijdag gewassen, glimde ook als een spiegel. Volgende dag kijk ik je weer, heeft er al weer een kat vanaf de motorkap, over de vooruit, het dak en de achterruit gelopen :,(
En nog een paar kwakjes van vogels, maar dat is het ergste niet, dat kun je zo wel weghalen. Maar van die kat wordt ik echt schijt en schijtziek :|

Je snapt het ook niet, de auto van m'n ouders lijkt wel een Dakar auto zo vies en uitgerekend op mijn, nette schone, auto moeten die klere beesten weer zitten.

Wat jij aan dit emotionele verhaal hebt? Bar weinig, maar het moest er even uit :D

Is weer mooi geworden! Maar wat is dat voor raar wax-plekje halverwege de motorkap? ;)

De arme jongen heeft het zwaar, denkt 'ie dat hij klaar is met wassen, vergeet 'ie dat wax-plekje halverwege de motorkap..

;)

Goed resultaat hoor Marco! :D

@B-Real: Ik zou ook liever op een schone Leon gaan zitten dan op een vieze Dakar auto hoor. :T

@wijsneuzen, dat is geen wax-plekje!!!! Grrrrr!!!! :x

;)

@B-Real, dat heb ik ook altijd. De schrootste modderschuiten blijven onaangeraakt, maar de pas gewassen auto's... Vogels kiezen iets wat glimt en katten zijn zo proper dat ze liever over een schone auto lopen dan over een vieze. Scheelt de katten weer wassen...

(ik ben blij dat de mijne tegenwoordig in de garage staat...)

@PG, je moet niet op een auto zitten, maar erin. Leggen ze dat bij jullie niet uit bij rijlessen???

De was van Meg heb ik ook, maar de klei is een behandeling ervoor of niet.

Want de klei is toch om lichte swirls te verwijderen? kun je de klei direct na het wassen toepassen of meoten daar nog behandeling vooraf gedaan worden?

De klei is om verontreinigingen uit je lak te halen zoals hars, industriele fijnstof etc.

Als je licht over je lak wrijft voel je "spikkeltjes" in je lak, dit is allemaal vuil. Met het kleien haal je dit weg en wordt je lak helemaal glad.

Aaah dat is balen. 18 mei is mn beste maat jarig en daar ga ik heen. Maar ik denk dat ik de klei maar eens ga proberen. Kijken hoe het resultaat is. Ik vind het resultaat bij de Leon erg fraai.

Echt een heel mooie auto vind ik het. Alles klopt gewoon.

Je moet niet alleen kleien. Na het kleien is het verstandig om je auto in de was te zetten voor een goede beschermlaagd.

ja uiteraard moet er daarna een waslaag over. Dat doe ik altijd al wel, maar het kleien heb ik nog nooit gedaan en je hoort er zoveel over.

Resultaat mag er zeker zijn.

Als je denkt dat de auto schoon is moet je er eens met quick detailer en klei over gaan. Dan zie je wat voor ranzigheid er nog meer af komt. Een bruin/zwarte laag zit er dan op je klei. Daarna goed in de was zetten is wel een must natuurlijk. Dat doe ik in de zomermaanden regelmatig. Met name de voorbumper en motorkap. Dat zorgt ook voor iets minder vliegjesimpact ;)

Ja helaas eentje van de Golf... Hoogstwaarschijnlijk is de koppakking kapot. Alle symptomen die ik zelf heb waargenomen duiden erop. De koelvloeistof is vies van kleur (waarschijnlijk olie erin), de olie is erg wit bij de vuldop en soms ook te zien aan het puntje van de peilstok, er komt witte rook uit de uitlaat, er ligt een laagje olie op het blok zelf en de auto stinkt erg naar olie...

Kortom: Sjonnie is ziek... :,(

Met wat vrije tijd en een beetje technische kennis is dat goed zelf te doen, vooral bij oude auto's.

Kun je je zelf daar niet op storten?

Inderdaad Berry, ziekjes ;)

We hebben net even gekeken en alles gecheckt en we denken nu aan de kleppendekselpakking. Dat is bij dit type auto een kurken pakking. Die is bij 212.000km vervangen en de teller staat nu op 263.000. Dus het wordt tijd. De moeren van het kleppendeksel zaten ook wat los, dus dat scheelde ook al iets. De witte rook is nu verdwenen namelijk...

Wordt ongetwijfeld vervolgd... ;)

Weten de Golf II bezitters hier of dat simpel zelf te doen is? Met "zelf" bedoel ik dan mijn vader ;)

Volgens mij is het simpel zelf te doen. Kleppendeksel losschroeven, pakking wisselen, met (spoel)olie de witte smurrie eruit spoelen, uiteindelijk goeie olie erin doen, koelvloeistof aflaten, reservoir en leidingen schoonspoelen, koelvloeistof erin doen en als laatste proefrijden... Of vergeet ik wat???

Volgens mij kan een lekkend kleppendeksel niet zorgen voor koelvloeistoflekkage. Ik denk toch echt dat het de koppakking is of een scheurtje ergens in het blok.

Ja ik weet het ook nog niet precies hoe we e.e.a. aan gaan pakken.

Maar ik rij zo met een vriend van me eerst ff om nieuwe velgbouten voor de leon zodat de spacers er vanachter tussen kunnen...

Geen probleem,
je vrouwtje kan gerust met de Leon rijden en jij blijft rustig thuis met rug- en gewetensproblemen.
Zal je leren, zelf met een topbolide rijden en vrouwlief in een aftands Golfke dwingen ... ;)

Whahahaha, en bedankt :}

Tja, en ze is gek van de Golf, dus daar ligt het niet aan. Maar we gaan de Golf vant weekend eens wassen en wat kleine dingetjes nalopen. En dan kijken wat we met die pakking gaan doen. Na het goed aandraaien van het kleppendeksel lijkt de lekkage echt miniem, maar voor m'n eigen gemoedstoestand laten we het toch maar fixen denk ik...

Enne, ze mag de Leon pakken wanneer ze wilt, maar ze rijdt er liever niet in. Veel te duur, veel te snel en veel te kwetsbare wielen zegt ze ;)

@ CorZa: waar heb jij je korte antenne vandaan?
Voor op de Golf zoek ik er ook nog eentje, want deze lang die er nu opzit, schuurt bij het opendoen van de achterklep (met orginele spoiler) langs de spoiler, waardoor de lak eraan gaat (td)
Weet niet of het nog van belang is, maar er zit een orginele vw nav in...
En lever je bereik in?

Bedankt!

Terence :)

Dan zijn het kneierds die die spoiler hebben gemonteerd, er hoort een klein doorzichtig stickertje op die plek te zitten.

Tis af-dealer 6,5 jaar geleden gedaan (staat niet in de fabrieksopties in de computer), dus misschien dat het stickertje dan is weggegaan.
Zal eens vragen bij de dealer...nog een half jaar garantie, als jullie de auto langslopen gaan jullie gillen ;)
Zal maar niet vertellen voor hoeveel duizenden euro's er nu onder garantie is vervangen...

Mijn vrouw rijd ook niet graag in mijn auto.

"Nerveus ding" vind ze hem.:T

Maar succes met de Golf, anders een leuke Fiat X 1/9 kopen begin juni?;)

Ben je er al helemaal achter wat er mis is met sjonnie? Een klepdeksel pakking kost bijna niks, ik geloof dat ik er voor mijn golf 1.6 er 7 of 8 euro voor betaald heb. Zonder de korting zou het misschien 12 ofzo geweest zijn.

Tijdje niet online geweest dus even netjes op volgorde beantwoorden:

@Terence, je levert bereik in. Nu was mijn antenneaansluiting achterop de radio sowieso al slecht van het steeds (de)monteren van de radio, dus die was al niet helemaal jofel.
Als je navi hebt is het niet aan te raden. Daarvoor heb je echt de 'omwikkelde' antenne nodig...

@arosa, dat ligt aan de auto natuurlijk en mss is de spoiler overspoten. Sowieso slecht dat de spoiler de antenne raakt. Dat hoort gewoon niet. Met of zonder sticker.

@JPeG, voor mij geldt hetzelfde, dus ik ben er ook heel blij mee. Nog altijd ;)

@CK, een Fiat? Alsjeblieft niet zeg. Nee dank je, da's geen optie... 8-)

@Steven, ja we (ik) denken toch de kleppendekselpakking. Dus niet de koppakking, maar die daar net onder. Ik heb tijdens het checken het kleppendeksel nog redelijk aan kunnen draaien, dus het lekken wat er al was is nu zo goed als nihil. Maar het is inderdaad een kostenplaatje van niks, dus binnenkort ff (...) vervangen. Dan gelijk even de koppakking nakijken. En als we toch bezig zijn meteen even de dynamoriem vervangen. Die wilt nogal eens slippen bij erg nat weer. En dan kan ze er weer tegenaan (tu)

He corza, ff een vraagje. Die lampjes die je erin hebt, geven die geen foutmelding op je boordcomputer of ergens een andere storing, want daar heb ik een keer wat over gelezen.

Ik vind je sportec wielen echt zo mooi, ik heb eerst ook op het punt gestaan ze te halen, maar toen uiteindelijk originele audi velgen gekocht. Ik blijf de sportecs mooi vinden. Hebben deze laatst (2 maanden geleden) niet op marktplaats gstaan trouwens, want toen zag ik dergelijke velgen te koop staan met dezelfde kleurstelling.

Je wax en kleiresultaat is ook goed, ik heb vandaag lekker met klei gespeeld en het resultaat vind ik super. Mooie diepe glans houd je eraan over.

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb tijdens het checken het
> kleppendeksel nog redelijk aan kunnen draaien, dus
> het lekken wat er al was is nu zo goed als nihil.
> Maar het is inderdaad een kostenplaatje van niks,
> dus binnenkort ff (...) vervangen. Dan gelijk even
> de koppakking nakijken.

Benieuwd hoe je dat laatse wil doen:) Daarvoor moet je complete cilinderkop er namelijk af, tesamen met de gehele distributie. Kleppendekselpakking en koppakking zijn twee totaal verschillende dingen. Die eerste is inderdaad van kurk, maar die kunnen normaalgesproken zonder al te veel moeite drie ton halen. Dat je dat ding makkelijk kunt nadraaien is geen wonder, het kleppendekselpakking zit namelijk letterlijk handvast. Pas als het lekt, draai je een minimaal beetje bij. Koelvloeistofproblemen zijn echter nooit te wijten aan de kleppendeksel, boven bij de nokkenas(sen) komt namelijk geen koelvloestof. Alleen externe olielekkage boven in het blok kan aan het kleppendekselpakking liggen, de rest kan alleen verklaard worden door een scheur in de kop of een kapotte koppakking. En dat is toch een grotere operatie...

@CK, een Fiat? Alsjeblieft niet zeg. Nee dank je, da's geen optie

Bespeur ik hier enige haat tegenover Fiat :|

Ben nou wel benieuwd hoe ziek Sjonnie is..

De originele golf 4 spoiler zal bij het opendoen gewoon tegen je achterklep aan komen. Dat hoort zo. Anders zou je er een hap uit moeten hebben zoals bij de arosaspoiler, wat erg lelijk is. De oplossing wed dus gezocht in het stickertje. De ene dealer zette dat stickertje er wel op en de ander weer niet.

Hint hint ...

seat_leon_full_mask.jpg

Wonderbra ...

Weer ff wat reacties na lange tijd (veel te lekker weer om achter de pc te hangen...)

@Paul S3, de lampjes geven totaal geen melding. Nog geen enkel probleem mee gehad gelukkig. Nu heeft de Leon ook niet zo'n super uitgebreide computer, dus zal dat ook niet snel gebeuren gelukkig ;)
De Sportecs hebben te koop gestaan, maar die op markplaats waren andere als ik me niet vergis. Zaten die onder een Golf en later onder een Audi Avant? Dan zijn dat kromme wielen...
Klei en wax zie je al helemaal niks meer van... beetje stoffig hier op het moment. De straat naast de onze ligt open, dus als de auto 1x buiten komt is het meteen raak...

@s velthuis, als ik me niet vergis zit de koppaking en de kleppendekselpakking pal onder elkaar. Er zit alleen een metalen plaatje tussen van een paar mm. De complete kop moet er dus niet af...

@BBG, laat ik het anders stellen: ik heb he-le-maal niks met Fiat. Alle Fiats waar ik in of mee gereden heb vond ik behoorlijk waardeloos, waarvan de Stilo nog wel het toppunt was. Ding rammelde, kraakte en stoorde aan alle kanten. Sorry, ik kan er niet aan doen. Ik heb er gewoon niks mee...
Sjonnie is wat verkouden soms. Loopneus, niezen enz. Maar met buien gaat het goed.
De lekkage valt tot nog toe reuze mee, de stank is nog wel riant aanwezig, dus binnenkort maar eens wat tijd in Sjonnie steken. De reacties op de chromen letters zijn nog altijd erg leuk :}

@Terence, dat lijkt me de beste optie. Tweedehands zie je ze ook vaak, maar dan moet je maar net treffen dat je een goeie krijgt...

@Meike, best een 'aparte' oplossing, dat stickertje, maar wel efficient. Een aangepaste antenne onder coulance had me alleen gepaster geleken...

@BRG, nee dank je. Ziet er niet uit. Het is handig tegen steenslag hoor (heb er ook last van), maar ik vind het er niet uitzien...

@PG, good thinking ;)

Een heel klein updateje, maar ik ergerde me al een tijdje aan de metaalkleurige uitlaatdemper. Daarom heb ik hem vanmiddag zwart gespoten. Miezerig detail, maar goed, that's me ;)

Oud:
Uitlaat0.jpg

Nu:
Uitlaat1.jpg

Uitlaat2.jpg

Sorry, ik vind het niet mooi.

Omdat het zwarte nu eerder opvalt dan het chrome eindstuk.

Heb je hoogglans lak genomen ofzo? Je had beter matzwart kunnen nemen. Dan had het wat beter gestaan denk ik (tu)

Nice, vind ik het eigenlijk! :)

Echter... We zitten nog niet op Pagina 47. :}

Hier was het net gespoten dus nog nat... Misschien niet het goeie moment om een foto te maken ;)

Sorry, nog altijd geen nieuwe foto's. Vandaag weer de hele dag op pad geweest. Naar paardje, schoonouders, paardenconcours enz... Ik zal kijken of ik deze week tijd heb voor een foto. Eigenlijk kan het niet, want de auto ziet er niet uit... Wat een bak met stof ligt erop zeg. Ik wilde em al wassen, maar de rug hapert wat... Heb er weer behoorlijk last van, dus dat laat nog even op zich wachten.

Eigenlijk is het ook zonde om achter de pc te kruipen met dit heerlijke weer he :p

Ik had "updateje P.47" gezet, maar we zitten nog maar op P.46... lekker handig weer. Zal de zon wel zijn ;)

@ CorZa: even nagevraagd bij de magazijnchef en wat Meike al zei: standaard komt ie ertegenaan bij de Golf IV spoiler, ontwerpfoutje zullen we maar zeggen ;)
Stickertje kan, maar na 2 maanden is die weer helemaal geel blablabla, gewoon een beetje oppassen en kan niet heeeeel veel kwaad ;)

Terug
Bovenaan