CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Huizeling!

;)

Hier dus de beloofde foto van de voorkant:

voorzijdevd2.png

@voiture, yep alles is rond. Alles staat op papier en alles is ondertekend. Dus als voor die tijd het huis niet afbrand of er geen boeing op landt is het 21 augustus verhuizen geslagen :}
(wat had je eerst gepost?)

@PG & BandenSmoker, thanx ;)

hee ik zie je topic nu pas:(

mooi huis, goed ook dat alles rond is nu. Ik zit ook midden in de zoektocht.
mocht je nog een stukadoor nodig hebben............;) kunnen we gelijk meeting houden

@wally, nou...... daar zeg je zo wat. Kom je ff buurten dan? :}

Er passen 2 auto's in de garage hoor ;)

zeeland was het he? eerst effe een andere auto aansschaffen en dan kan ik gelijk bij leo andere velgen gaan kopen. :}

Zeeuws Vlaanderen nog wel zelfs... Reservebelgen dus.... ;)

Er zit een zolder in de garage, dus een matrasje neerleggen kan ook nog als je het niet vertrouwt :}

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> @voiture, yep alles is rond. Alles staat op papier
> en alles is ondertekend. Dus als voor die tijd het
> huis niet afbrand of er geen boeing op landt is
> het 21 augustus verhuizen geslagen :} 1)

> (wat had je eerst gepost?) 2)

1) OK (tu).

2) Op de vorige pagina zei je: zie foto op de volgende pagina. Maar er was op dat moment geen volgende pagina, dus dat postte ik toen. Maar ja, ik was iets te voorbarig, want toen ik op post geklikt had stond mijn bericht op pagina 21 (:B.

@ Marco: sorry kerel, ben hier wat afwezig geweest de laatste tijd, ben druk bezig met klussen in huis en motorrijden (al bijna 1100km gedaan op 3 weken).

Laat van de week iets weten voor je bandjes hoor.

Huis ziet er heel goed uit. (tu)
Blij voor je dat het toch allemaal goed gekomen is (tu)
Gelukkig heb je een tuin,kan ik je nieuwe vriend meebrengen om te komen spelen :D

Nogmaals gefeliciteerd kerel, en de groetjes aan Dais.
Als je hulp nodig hebt met de verhuis bel maar, i'll (we'll) be there. (als ik niet moet werken)

Tot binnenkort.

@Steven, tis niks. Ik weet dat je het druk hebt. Join the club zou ik haast zeggen ;)
Toch leuk dat je nog even in mijn topic komt buurten ;)

Hoe gaat het klussen? Ligt het laminaat er al in? Als ik kan helpen moet je het zeggen he.

Hoe bevalt de motor tot nu.... ja waarom vraag ik het eigenlijk. Ik weet dat je iedere keer met een big smile achter je vizier zit :}

Voor de banden: graag. Ik zit met smart te wachten, maar wilde je er niet al te veel over lastig vallen omdat ik weet dat je een druk man bent ;)

Zodra we erin kunnen moeten jullie zeker langskomen hoor. Jullie staan op de vip-lijst, bovenaan B)

En mijn grote zachte vriend heeft plaats genoeg in de tuin.

@Total Loss, dank je. Dat gaat helemaal goedkomen.

@Barri, thanx. Ben er zelf ook heel blij mee!

Ik heb niet te klagen kwa ruimte hier maar ik ben echt jaloers op je garage! :p Mazzelaar! Bij ons past er namelijk alleen maar een Fiat Cinquecento in :p

@remonrace, die garage is echt lekker. Wat een ruimte. Dat was ook wel een dermate groot pluspunt dat dat ook zwaar meetelde in mijn besluit.

tja huizen daar zijn wel goedkoper. Dus dan kun je makkelijker kiezen. Hier in het midden van het land moet je toch behelpen met het bedrag welke jij neer hebt moeten tellen.

Maarre als ik je moet helpen met verhuizen just give me a ring. Als ik je kan helpen, dan doe ik dat zo.

@Bram, thanx kerel ;)

Huizen zijn hier wel wat goedkoper idd, maar dit was nog altijd riant boven mijn maximale hypotheekbedrag hoor....

@Steven, tis niks. Ik weet dat je het druk hebt. Join the club zou ik haast zeggen
Toch leuk dat je nog even in mijn topic komt buurten

Graag gedaan, anytime. (tu)

Hoe gaat het klussen? Ligt het laminaat er al in? Als ik kan helpen moet je het zeggen he.

Laminaat gaan we waarschijnlijk dit weekend bestellen, alsook nog een nieuwe kast voor de slaapkamer. Keuken, hal en toilet zijn ondertussen reeds behangen en geschilderd.
Behangpapier voor de woonkamer is er ondertussen ook en gaan we binnenkort met een man (vrouw) of 4 op 1 dag proberen te doen. eerst nog het huidige behang verwijderen, hopelijk gaat dit beter dan in de hal en de keuken.
Ook reeds nieuwe tafel, stoelen, commode en kast voor de woonkamer gekocht en een toilet voor boven.
Stilletjes aan ook tegels voor de vloeren van terras, hal, keuken en toilet uitzoeken en iemand die vinden die ze wil/kan plaatsen.
Ook reeds paar leuke badkamermeubels gezien maar daar wachten we nog ff mee. Misschien komt er nog een leuke aanbiedeing van de Gamma ofzo :-) .

Je hoeft niet te helpen, spaar je krachten maar voor je eigen stekkie (tu)

Hoe bevalt de motor tot nu.... ja waarom vraag ik het eigenlijk. Ik weet dat je iedere keer met een big smile achter je vizier zit

Reeds 1200km met big smile gereden. Waanzinnig ding zo'n CBR. Ook al afscheid genomen van de dealer waar ik hem gekocht heb, k*tservice daar zeg. Zometeen even mailen naar mijn "nieuwe" dealer om nieuwe demper te bestellen. Als deze binnen is laat ik de 1e beurt gelijk doen.
Afgelopen maandag daar even geweest en gepraat, ziet er goed uit +maar de helft van de afstand van mijn vorige dealer.

Voor de banden: graag. Ik zit met smart te wachten, maar wilde je er niet al te veel over lastig vallen omdat ik weet dat je een druk man bent

Momenteel opendeur op't werk, maar probeer er echt werk van te maken, sorry.

Zodra we erin kunnen moeten jullie zeker langskomen hoor. Jullie staan op de vip-lijst, bovenaan

We zullen er zijn, don't worry.

En mijn grote zachte vriend heeft plaats genoeg in de tuin.

Kijk maar uit, of ik breng hem echt mee hoor :-)

Toch... als ik kan helpen moet je het zeggen Steven. Kleine moeite voor een grote vriend ;)

Flink aan de klus zo te lezen, maar dat gaat helemaal goedkomen. Daar twijfel ik niet aan. Wij zijn binnenkort aan de beurt. Al moet er eigenlijk maar heel weinig gebeuren in het huis. Gelukkig :)

Als je tijd ziet voor de bandjes... graag. Zo niet, ook prima hoor. Geen stress he B)

Enne, mijn wollige zachte grote vriend mag je altijd meenemen hoor. Ik heb echt een zwak voor hem :}

Geen update helaas (gaat er voorlopig echt niet komen ook), maar een paar fotootjes van het wassen van de Leon vandaag. Het was lekker weer (wel erg wisselvallig) en ik had een middagje vrij, dus waarom niet...

Ik begon zonder zon, leek me beter, maar ik was nog maar net klaar met de hogedrukreiniger en jawel hoor.. volle zon erop. Grom grom grom :x

Soppie :
leongewassen1ia7.png

Na het soppen maar goed afspuiten zodat er geen sop blijft zitten wat in de zon opdroogt 8-)

Nat is een auto toch net ff mooier he? :
leongewassen2ty3.png

En het resultaat (de zon was natuurlijk weer weg) :
leongewassen3df3.png

Foto's zijn wel met mijn gsm gemaakt, dus niet super...

Roesten je voorste remschijven nou zo??? (laatste foto)
Staat de auto al een tijdje stil of stond ie met die hevige regen tot aan de raamstijlen onder water? :}

Roestige remschijven heb je soms al bij nieuwe auto's, dus dat zegt niet zoveel.

Wel originele pose hoor CorZa, zo hebben we de auto nog nooit gezien *-)

Als je je auto was zijn ze altijd meteen zo bruin uitgeslagen, maar na 1 keer remmen is dat eraf.
Maar ziet er netjes uit hoor Marco(tu)

@Jurriut, dat komt omdat er water op komt. Komt er meteen een roestlaagje op. Dat is na 2x remmen helemaal weg hoor. Komt misschien ook omdat ik er vanmorgen mee weggeweest ben.

@Anton, I know I know... binnenkort een andere fotolocatie ;)

@Mitsu & BandenSmoker, thanx. Ik ben er ook nog steeds blij mee. Zal nog wel even moeten ook denk ik ;)

CorZa Schreef:
> @Jurriut, dat komt omdat er water op komt. Komt er
> meteen een roestlaagje op. Dat is na 2x remmen
> helemaal weg hoor. Komt misschien ook omdat ik er
> vanmorgen mee weggeweest ben.

Niet zoveel spetteren dan he ;)
Roestlaagje zorgt bij remmen gelijk weer voor lekker veel remstof...

Nee geen update, maar een vraagje:

ik ben dringend toe aan nieuwe bandjes. Nu heb ik een aanbod gehad voor relatief "goedkope" banden, maar ik kan dan kiezen uit de volgende 4 merken:

• Bridgestone RE 050
• Dunlop SP 01
• Pirelli
• Firenza

Ik twijfel zelf tussen de Bridgestone en de Dunlops. Ik hoor over allebei lovende berichten. Pirelli heb ik als originele banden onder de Leon gehad, maar die vond ik zwaar tegenvallen. Best veel rolgeluid en matige grip, zeker bij nat weer. Firenza ken ik niet eens, dus die valt wat mij betreft sowieso al af ;)

Owja, nog wel een kleine update trouwens :D

Ik heb een setje originele Aerotwin wissers met armen besteld. Deze zullen over een paar weekjes geleverd worden.

Voor de duidelijkheid:
dsc01013gs5.jpg

Hoi CorZa,
leuk stulpje,
echt zo'n typisch huisje zoals wij in Vlaanderen (met onze "kasten van villa's" volgens sommigen) menen dat een doorsnee Hollands optrekje eruit ziet ...
Maar snap na de foto's nog altijd niet hoe je met de wagen aan die garage komt, tenzij er achter alle tuinen een dienstweggetje loopt natuurlijk ...
En had onderweg ook nog niet opgepikt dat je een vriendinnetje hebt ...

2 x proficiat dus (tu)(tu)

CorZa Schreef:
> @voiture, yep alles is rond. Alles staat op papier
> en alles is ondertekend. Dus als voor die tijd het
> huis niet afbrand of er geen boeing op landt is
> het 21 augustus verhuizen geslagen :}
> (wat had je eerst gepost?)
>
> @PG & BandenSmoker, thanx ;)

Als alles al rond is, dan kun je toch leveren? of wacht je nog op financiering, of kon de vorige eigenaar er niet eerder uit? Wel een leuk huis..en zo'n mansarde-dak geeft je ook nog wat ruimte op de 1e verdieping. Gefeliciteerd!!:-D wanneer de interieur foto's??

@BRG,
Achter de huizen loopt een dienstweggetje. Laatst nog met een 406 break met dichte aanhanger door gereden (het ging echt maar net hoor), dus met de Leon lukt dat ook wel. En aangezien ik de 2e garage heb vanaf de ene kant is dat goed te doen.

En ter info: vriendin is al mijn trotse "bezit" sinds een goed jaar. En tis nog nen schoontjen ook si :D
Vandaar ook mijn verminderde "online tijd". Zij is mijn favoriete tijdverdrijf ;)

ik rij al jaren met dunlops rond en ben daar uitermate tevreden over. bridgestone heb ik 0,0 ervaring mee. Pirelli's heb ik 1x gehad, NOOIT meer. ik vond ze ronduit belabberd rijden.

Nee ik ben zelf ook niet te spreken over Pirelli's. Snap niet dat dat merk nog zo groot is. Nagenoeg iedereen die ik erover hoor hebben er mindere ervaringen mee.

Wat vind jij van je Dunlops bij nat weer wally? Want daar vind ik ze weer wat minder in.

Ik ben erg te spreken over mijn BF Goodrich banden. Zijn erg zacht dus kleven enorm, alleen bij nat weer iets minder. En omdat ze zo zacht zijn slijten ze nogal...

Bridgestones ken ik niet...

de dunlops rijden op nat wegdek ook nog heel verdienstelijk. Of het ligt aan mijn rijstijl, maar volgens mij zijn de dunlops ook gemaakt van een iets harder profiel. Ik rijd er makkelijk 50.000km mee, en dat vind ik ook een groot pluspunt.
wat mij betreft komen ze steeds weer positief naar voren wat prijs/kwaliteit betreft.

50.000km met een setje banden met een 3.0 6-cylinder.:}(tu)

Maar dat ligt zoals Wally laat zien volledig aan jezelf.

knap he, zoals je maar weereens ziet zou ik in principe ook vooruit kunnen met een 1.6je.:}

50.000km? Da's netjes. Ik heb met de Goodrich's tot nu toe 15.000km gereden, maar ze beginnen al aardig wat profiel in te leveren :T
Vooral toen m'n auto net gechipt was ging het hard ;)

@ Wally: Hoezo had je eigenlijk die compressor.. volgens mij wordt die prachtige 6-cylinder nooit meer vol in de toeren getrokken.:} Dus die compressor was denk ik.. vrij nutteloos.:}

dat was ie zeker ja, maar ja ik heb hem zo gekocht he. niet vanwege de kompressor overigens. ik jaag hem ook nooit de toeren in. gewoon lekker tot 3500 toeren doortrekken en dan overschakelen. blijf je in het gebied zitten waar de uitlaat de zwaarste brom maakt;)

Ik wist niet dat die compressor erbij zat.;) Dat verklaart een hoop.:}

blijf je in het gebied zitten waar de uitlaat de zwaarste brom maakt

B)

Zo'n 6-cylinder maakt trouwens op ieder toerental een heerlijk geluid.(tu)

Waarom dan geen dikke diesel wally? Dan hoef je niet in toeren om het vermogen aan te spreken. Ik blijf het zonde vinden dat je de compressor destijds weggedaan hebt. Maar ik snap het op zich wel hoor ;)

diesel is leuk, maar dan wel een 6 cylinder. Maar ik rij te weinig om voor een diesel te gaan. zo'n dikke 20.000 km per jaar. Daarnaast vind ik het geluid van een 6 in lijn benzine ook te lekker om overstag te gaan naar een diesel.
een mooie e90 325i is meer mijn auto

Zo'n prachtige 6-cylinder benzine moet je niet wegdoen als het niet hoeft.

Daar is het geluid gewoon veelste mooi voor.

ik heb nog nooit een auto gehad met een 4 cylinder, dus 6 cylinder zal het op zijn minst altijd moeten zijn

Terug
Bovenaan