CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
maar laten we het net als CorZa over velgen hebben en dus geen velgjes (kots..)

@jlo, dank je ;)

@BPK, waar heb jij het nou over???

Vandaag dus naar het autoschadeherstelbedrijf (zoals dat zo mooi heet) geweest. Kom ik daar:
"Goedemorgen"
"Goedemorgen, ik kom mijn Leon brengen"
"Owja, ik zag hier net.... pa...pie...ren.... euh.... die lagen hier toch echt"
"Owjee"
"Moment hoor, ik loop even naar achter"
"ok"
Vol trots: "Owja, dat klopt, die staat hier al. Ze zijn er al aan begonnen"
"Da's knap, want ik kom toch echt net aangereden en heb de sleutel bij me"
"Ow, momentje hoor... ik zoek het even uit"
"Is goed..."
"Ow, ik zie het al, u staat er volgende week maandag op"
"Ow, nou dat denk ik niet, ik moest de auto vandaag brengen en volgende week maandag kan ik niet"
"Ow... euh... dan... euh........ ja dan weet ik het ook niet 8-)"
"En nu?"
"Ja euh...."
"Laat maar, ik moet naar m'n werk... ik bel in de loop van deze week anders nog wel eens"
Opgelucht: "Ja is goed, tot ziens"
"grmpf, grmbl, grrrr, kill, attack, ban, melding...."
:|

dat is balen zeg! wat is er toch aan de hand met de wereld! eerst lijkt het wel of JD geen afspraak meer kan of wil maken en nou lopen zelfs de schade herstelbedrijven al te kloten met hun agenda's!

sterkte corza dit schiet natuurlijk niet op

Vandaag dus naar het autoschadeherstelbedrijf (zoals dat zo mooi heet) geweest. Kom ik daar:
"Goedemorgen"
"Goedemorgen, ik kom mijn Leon brengen"
"Owja, ik zag hier net.... pa...pie...ren.... euh.... die lagen hier toch echt"
"Owjee"
"Moment hoor, ik loop even naar achter"
"ok"
Vol trots: "Owja, dat klopt, die staat hier al. Ze zijn er al aan begonnen"
"Da's knap, want ik kom toch echt net aangereden en heb de sleutel bij me"
"Ow, momentje hoor... ik zoek het even uit"
"Is goed..."
"Ow, ik zie het al, u staat er volgende week maandag op"
"Ow, nou dat denk ik niet, ik moest de auto vandaag brengen en volgende week maandag kan ik niet"
"Ow... euh... dan... euh........ ja dan weet ik het ook niet eye rolling smiley"
"En nu?"
"Ja euh...."
"Laat maar, ik moet naar m'n werk... ik bel in de loop van deze week anders nog wel eens"
Opgelucht: "Ja is goed, tot ziens"
"grmpf, grmbl, grrrr, kill, attack, ban, melding....

(:B,bij ons word je gewoon gelijk en correct geholpen........................

Whahahahaha, nee, niet bij JD ;)

Valt me echt vies tegen van JD trouwens. Ik had je wel gewaarschuwd dat ze niet altijd even consequent (in de meest nette bewoording) antwoorden en zaken afspreken, maar ze leveren serieus fraai werk af (tu)

@ Corza; i know, daarom geef ik ze ook (teveel) krediet.

@ biermagnaat: maken niet, maar nakomen is eerder het probleem blijkbaar... *-)
In mijn geval nog een geluk dat ik nog ff belde, of ik had 400km voor niets gereden.

Sterkte nog Corza. (tu)

Misschien kun je je ook nog even troosten met de gedachte dat dankzij de putjes de luchtweerstand van een golfbal veel lager is dan die van een niet-geputte bal.. doe je voordeel ermee!

@Nameless, zoals ik aan de telefoon al zei. Ik ben ook ruim op tijd vertrokken (omdat ik graag op tijd ben, zeker voor zoiets). We waren toen om ongeveer 10 uur bij JD. Rond kwart voor 3... jawel 14:45 stond mijn auto op de rollenbank en tegen 4 uur.... jawel 16:00 uur reed de Leon van de rollenbank af...

Het duurt even en het kost wat, maar dan heb je ook wat ;)

Trust me, nu erger je je (volledig terecht) groen en geel aan JDengineering, maar als je terug naar huis rijdt heb je alleen maar een big big big smile op je gezicht B)

@Elco, dank je... ik voel me meteen een stuk beter 8-) ;)

Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik me daar vroeger veeeeel drukker om zou maken. Ik was echt een paar dagen minder aanspreekbaar en liep alleen maar te balen, maar eigenlijk doet het me nu niet zoveel meer... erg he. Ik weet het. Ik schaam me ook diep. Natuurlijk baal ik er flink van. Zeker op het moment dat ik het zag. Maar vergeleken met voorheen is het echt te verwaarlozen...

Word ik oud?

[sub](heb momenteel ook zat andere leuke dingen om me druk om te maken ;))[/sub]

PCR zei:
(:B,bij ons word je gewoon gelijk en correct
geholpen........................

Bij ons???? Wie is "ons"? Toevallig niet in de buurt van Zeeuws Vlaanderen zeker??? ;)

@ Corza: erger me idd zowat alle kleuren van de regenboog. Maar aan mijn geduld zit ook een grens. Elke keer mijn gsm gaat, hoop ik wezenloos dat het JD is, tevergeefs tot nogtoe helaas.

Ik snap het. Zwaar waardeloos (td)

Maar trust me... als je daar wegrijdt wil je hem wel zoenen (bij wijze van he ;))

Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik me daar vroeger veeeeel drukker om zou maken. Ik was echt een paar dagen minder aanspreekbaar en liep alleen maar te balen, maar eigenlijk doet het me nu niet zoveel meer... erg he. Ik weet het. Ik schaam me ook diep. Natuurlijk baal ik er flink van. Zeker op het moment dat ik het zag. Maar vergeleken met voorheen is het echt te verwaarlozen...

Word ik oud?

mmmm dat is zeker iets waar ik mezelf in kan herkennen. Heeft toch met leeftijd te maken dan.

Quote:
PCR
(:B,bij ons word je gewoon gelijk en correct
geholpen........................

Bij ons???? Wie is "ons"? Toevallig niet in de buurt van Zeeuws Vlaanderen zeker???

Nee hoor in het pittoreske Noord-Holland.........................

@wally, owjee... word ik dan echt oud en verstandig en al die ongein??? Klinkt scary *-)

@PCR, damn..... beetje ver omrijden ;)

Wat ja, maar geen hele tank oprijden voor zoiets. Dan liever voor een meeting of aantrekkelijk aanbod ;)

Trouwens... het hele Leon-project ligt nu volledig stil. Het huis gaat 'even' voor alles nu. (damn... zeg ik het weer... echt eng aant worden)

;)

hahahah werderom een herkenningspunt. Mijn bmw heeft ook al veels te lang niks nieuws meer gezien, en hij ziet het ook niet meer. Huis is ook in aantocht en dat heeft even de voorrang nu.
pfffff nooit gedacht dat ik nogeens serieus zou kunnen worden:}

Whahahaha, wally, zullen we een praatgroep beginnen?! Af en toe is het echt beangstigend... Ik heb altijd geroepen dat mij dat niet gebeurt en als ik het tegen bekenden zeg rollen hun ogen zowat uit hun oogkassen. Met de reaktie: "Jij????" (:B

Heeeeele kleine toevoeging voor mijn topic. Vanmorgen mijn auto weggebracht naar het autoschadeherstelbedrijf (blijft een mooi woord). Dit in verband met de hagelschade op mijn dak van een tijdje terug. Had eindelijk tijd om het te laten maken. Dus ik rijd nu minimaal 1 dag Skoda Octavia. Ik word ook ineens overal gevolgd ;)

De Octavia:

octaviakf4.png

Ik moet zeggen dat ik het een hele nette auto vind. Ietwat saai, vooral binnenin, maar alles werkt prima. Het vermogen is serieus wennen. Als je gas geeft duurt het even voordat je in de gaten hebt dat je vooruit komt. En dan moet je nog op de teller kijken om het te geloven. De koppeling is wel irritant licht. Je voelt werkelijk helemaal niets. Maar dat is een kwestie van gewenning denk ik. De auto is wel serieus groot vind ik. Met name de kofferbak is echt heel groot. Ook wel eens leuk om een dagje Octavia-rijder te zijn.

(maar ik wil wel snel m'n Leon terug!!!!!)

:D

haha ik dacht al (ik had eerst de foto gezien) Marco blaast flink in de bus met een nieuwe auto en een ventueel nieuw huis. :p

Nee Bram. Een nieuwe auto zit er voorlopig echt niet in. Maar dat is niet nodig ook. Ik heb liever de Leon dan de Octavia. Niets ten koste van de Skoda, maar het is niet mijn auto. Mijn god was issie saai :O Maar rijdt verder op zich wel ok hoor ;)

Strakke auto CorZa (tu) En zeer snel!
Gelukkig kun je snel weer in je eigen auto toeren.
Succes :-D

@lfw_jansen, heb je het over de Leon of over de Octavia?? :} ;)

Ik hoop hem snel terug te hebben...

Jaaaaaa, de Leon is al terug. Wat een verademing om weer in m'n eigen toetje te rijden zeg. Ik reed daar weg en schoot meteen een paar meter vooruit (viel bijna stil). De koppeling van de Leon is veel zwaarder dan die erg erg erg lichte koppeling van de Octavia. Maar ik gaf gas en dacht.... ah wat is het toch een fijne auto he :D

@Nameless, op het eerste, tweede en derde gezicht wel. Moet nog een vierde keer kijken, maar tot nu toe lijkt er echt niets meer van te zien.

Ik moet nu weer met de auto weg, maar zal daarna een fotootje proberen te maken B)

(leuk, zo'n "vrije" dag in de week.....)

altijd mooi om te lezen dat mensen helemaal gelukkig zijn met hun eigen auto! (tu)

@biermagnaat, ja ik ben nog altijd dik tevreden met mijn trouwe Leon hoor. Zeker als hij er gewassen bij staat en ik loop naar em toe denk ik regelmatig: goh, wat is het toch een mooie auto he :D

Wat foto's van na de herstelling. Ja je ziet er echt helemaal niks van, dus eigenlijk compleet zinloos, maar toch... ik dacht ik deel het even ;)

leondak2sc4.png

leondak3pp9.png

Ja ik weet het... die witte binnenspiegel kan echt (nog steeds) niet..... :p

Moderator zei:
Ja ik weet het... die witte binnenspiegel kan echt (nog steeds) niet.

Nee,die matzwarte afwerkingsrandjes op je B-stijl kunnen echt niet meer........................

Euh, dat is standaard hoor... Dat is bij heel veel auto's standaard. Liever dat dan dat je lak daar beschadigd van ringen e.d. (niet dat ik mijn portier sluit op die manier, maar toch, kan het me voorstellen)

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Euh, dat is standaard hoor... Dat is bij heel veel
> auto's standaard. Liever dat dan dat je lak daar
> beschadigd van ringen e.d. (niet dat ik mijn
> portier sluit op die manier, maar toch, kan het me
> voorstellen)

Juist!
Op onze Auris staan ook al mooie krassen van ringen...
Deuren sluit je ook aan de handgreep he ;)

@Nameless, ja ik vind het ook proper gedaan. Niets van de zien. Jammer dat het niet gespoten diende te worden. Ik had al gezegd dat de motorkap ook hagelschade had... die zat er niet op natuurlijk, maar dan was meteen de steenslag gespoten ;) Maar helaas. Hoefde niets gespoten te worden. Wist ik natuurlijk al, maar was het proberen waard.

@Jurriuit, ja ik snap dat ook nooit, maar leer dat mensen maar eens aan. Ik sluit deuren soms met mijn arm tegen de deurstijl, maar meestal met de portiergreep en dan zonder het plaatwerk daarachter te raken. Maarja.... :)

Is weer netjes hersteld! Blijft een prachtige wagen, gisteren nog een v6 gezien met lederen recaro interieur, ook zwart evenals het interieur!

@Speedy, een V6 klinkt helemaal lekker. Reden voor mij om destijds voor de 1.8 Turbo te kiezen waren de, inmiddels beproefde, tuningmogelijkheden van het blok en het lichtere gewicht t.o.v. een V6. Ik vind de V6 vooraan merkbaar zwaarder aanvoelen. Vooral met inveren. Hoe dan een een hele fraaie wagen. Zeker met het lederen Recaro interieur!

Ik heb de toet vandaag gewassen en ik dacht ik maak wat foto's en plaats die even. Ik heb verder toch niets zinnigs te melden ;)

Ik wilde de auto ook nog in de was zetten, maar er waait zoveel zand dat ik dat niet ga doen. Anders maak ik alleen maar krassen. Binnen een half uur ligt er een zandlaagje op, dus dat is onbegonnen werk...

leon050507detailfoto2vt5.png

Tot zover deze compleet zinloze aanvulling op mijn topic... en toch vond ik het de moeite waard ;)

blijft een tijdloze prachtige wagen, maar ehhhh kwam er nou nog een verlagingssetje onder??

Dat was wel de bedoeling ja, maar weet nog niet welke en wanneer. Aankomende week bellen voor het huis en als alles doorgaat ga ik dat setje maar uit m'n hoofd zetten. Zo niet, dan binnenkort om nieuwe bandjes (auw) en gelijk even kijken voor een leuk schroefsetje (auw auw)...

;)

Weer nuttig bezig geweest Marco (tu) Blijft een schitterende bak hoor.

In de was zetten is nu idd niet zo slim.

Als je banden nodig hebt, mail me dan ff maat en merk door, misschien kan ik wel iets regelen voor je.

Terug
Bovenaan