CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Nog een voorbeeldje van de kleinere antenne:

index.php

Ik voel me ook geroepen om te reageren als diehardverlagingsambassadeur, Verlagen die handel, Miltek eronder, tank vol! En nooit meer wat aan doen! wat een prachtige wagen! (y)

BM, jij hebt echt aandelen in Miltek. Dat kan niet anders. Je loopt het overal te promoten en iedereen aan te smeren :p

Nog een suggestie voor een miniscule modificatie: zijknipperlichten van een New Beetle! Die heeft namelijk drie LED'jes in plaats van eentje zoals de Leon (en alle andere VAG-auto's met diezelfde knippers).

Zijpinkers van een New Beetle? Goh, nog nooit over nagedacht... Dat is met die 3 lampjes erin idd. Goh, goeie. Maar heb je daar toevallig een detailfoto van? Wil die wel eens precies zien.

Milltek is lekker. Net als Supersprint, mja... komt nog (hopelijk).

Past dat ook op een A6 ??

Moet haast wel zou je denken.
Ben ook benieuwd naar die detail foto.

Moet passen Red. Is exact hetzelfde lampje + glaasje namelijk...

Ik zoek nog ff verder. Mocht ik er eentje vinden plaats ik hem hier.

Sorry, ik heb me suf gezocht op internet naar een detailfoto maar helaas. Misschien is hier iemand die bij VW werkt of dichtbij een New Beetle kan komen voor een fotootje???

Ja graag, want hier nog één die zich suf gezocht heeft, maar idem dito... geen resultaat...

Alvast bedankt! ;)

@Barri, Autostyle???? Dat woord is verboden in mijn topic ;)

Ik ken de lampjes ook wel, maar wil eens kijken en vergelijken hoeveel verschil er tussen zit.

@BBg, super! (y)

@Wouter, dan moet ik ze zeker niet :)

Ben vandaag bij de dealert geweest, maar die hadden geen New Beetle meer staan, gister hadden ze dr nog wel één, maar die was naar een andere vestiging ofzo :confused:

Het spijt me :(

Wouter82 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het idee lijkt hierop, maar dan met normaal wit
> glas en fabrieksorigineel:
>
sv04l.jpg

> www.carfantasy.nl

NEEN !!!!!!!!

NIET MOOI :cry:

Nee, idd, wat een wansmaak. Die dingen zijn echt lelijk :)

Maar ik denk dat ik weet welke je bedoelt. Gewoon dezelfde die er nu inzitten alleen dan met 3 lampjes... Liefst zou ik met 3 ledjes hebben :)

Velgen staan echt super gaaf :eek: vind persoonlijk verlagen niet noodzakelijk maar maakt het wel geheel wel af als je maar niet te laag gaat. En neem aub die boven getoonde lampjes niet bluh (n)

Ik zou ook niet teveel verlagen. Ik wil vooraan max 45mm zakken en achteraan een mm of 35 a 40. Misschien nog wel minder. Ik hoef niet zo'n buikschuiver. Daarbij kom ik dan het dorp niet eens uit als ik verder zak en voor mijn rug is het ook niet heel bevordelijk om 10cm te zakken denk ik ;)

Ditmaal geen update, maar een technische vraag. Ik heb deze ook al in Techniek/Onderhoud gesteld, maar in dit topic komen over het algemeen ook Golf II liefhebbers, vandaar...

In de Golf II van mijn vriendin zit sinds kort een wit/gele smurrie in de olie. Te zien onder de vuldop en aan de peilstok (nauwelijks, maar toch). Onder de dop is het echt goed te zien. Dikke smurrie. Volgens mij betekent dit water bij de olie. En dat is volgens mij weer niet goed...

Heeft iemand suggesties, tips of een dramatische mededeling?

Bij voorbaat dank!

De auto: Volkswagen Golf II 1.8 CL - 1990 - 263.000km

ik heb het zelfde probleem ,
het zit zelfs in mijn luchtfilterhuis en die is compleet vervuild .

Bij nader onderzoek bleek de ontluchting volledig dicht te zijn gelipt met sludge.
en waarschijnlijk door of in combinatie met vorst zijn druk niet kwijt kon.
het is een bekend probleem wat bereft het ophopen van de sludge in de carterventilatieslang. dit word meestal veroorzaakt door veel korte ritten waarbij de motor niet warm genoeg word.
Wat heel goed kan is dat jouw carterventilatieslang los of verstopt zit.Ook een scheurtje is niet vreemd.Wanneer dit het geval is blijven alle gassen in je motorblok en worden dus niet afgezogen,en dus heb je een soort van overdruk in je blok en kan het zijn dat de olie via je kleppendeksel naar buiten komt.

die zooi gaat overal zitten.

Alles goed schoonmaken .

mijngolf042.jpg

@BBG, het blok zweet wel wat en je ruikt wel eens wat verbrande olie, maar niets wat duidt op een echte lekkage.

@Edraket, koppakking dacht ik eerst ook aan, maar die is niet zo heel lang geleden volgens mij vervangen. Gelijk met het kleppendeksel. Koelvloeistof hoop ik niet en ik zie ook geen lekkage zo met het blote oog.

@Jochempie, dank je wel ;)

@Golfieden, ik zal die slang ook eens nakijken.
Heb je nog meer tips wat ik kan controleren en vooral waar?

maak het luchtfilerhuis ook eens open kan zijn dat die ook verstopt zit
Ik ga vrijdag alles schoonmaken nieuw slangetje nieuw luchtfilter en alle kanalen rondom helemaal cleanen. dan zou die er weer een tijdje tegenaan moeten kunnen.
en o ja laat ook gelijk mijn olie verversen die troep kan maar weg zijn .
Het onstaat vooral in de winter. zomers veel minder.

En als het goed is loopt mijn golf dan ook weer beter stationair omdat er dan weer voldoende lucht bij komt (y) .

Ik zal gelijk een paar pics nemen dan tijdens het schoonmaken .

Ja graag. Foto's zijn in dit soort gevallen altijd handig. Ik heb het inderdaad bij aanschaf niet gezien. Dat was in oktober 2007...

Er zijn ook toevoegingsmiddelen om te zorgen dat de smurrie weggaat, maar hou daar nooit zo van. Is alleen het verdoezelen van het probleem en niet echt oplossen naar mijn idee.

De motor draait na een tijdje rijden stationair ook wat onregelmatig soms lang langere tijd stilstaan met draaiende motor. Misschien dat het daar ook mee te maken heeft.

A6-Red Schreef:
> Wouter82 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Het idee lijkt hierop, maar dan met normaal wit
> > glas en fabrieksorigineel:
> > https://www.carfantasy.nl/images/sv04l.jpg
> > www.carfantasy.nl
>
>
> NEEN !!!!!!!!
>
> NIET MOOI :cry:

Die dingen zijn inderdaaad HEEL LELIJK, maar het gaat om het IDEE: namelijk 3 LED'jes naast elkaar. Dat heeft de New Beetle dus ook af-fabriek (=ORIGINEEL VW), maar dan achter een mooi mat-wit glaasje. Zag er vanmiddag een staan en het zag er netjes uit.

Maare niet om het één of ander, maar heb hier een folder van de New Beetle hier liggen, maar daar zie ik geen zijknippers opzitten.. Alleen de knippers in de voorbumper en in de spiegels..

Zag vandaag een New Beetle rijden en heb er opgelet toen ik er naast reed, maar het verschil zag ik echt niet. Zijn dus echt alleen die drie lampjes, daar doe ik het niet voor :)

En jij hebt ook geen foto gemaakt....van je mods medeforummers moet je het hier ook niet hebben :(;)

Sorry, met 140 op de linkerbaan een brakke foto met m'n telefoon nemen zag ik niet zitten :)

Vanaf de buitenkant zien ze er trouwens exact hetzelfde uit.

Hahahaha, ok dan :)

Maar er zit wel verschil in volgens mij hoor.

Na een uur zoeken is dit de beste foto dit ik kon vinden:
DSCN0114.jpg

Op de nieuwe New Beetle komen ze inderdaad niet terug volgens deze foto:
nieuwmodelbeetle_741.jpg

Dat zijn geen originele, ik kwam een standaard New Beetle cabrio tegen gisteren. En die had echt precies dezelfde glaasjes als bij de Leon.

Wel een leuke antenne op die Beetle, past die ook op mijn Leon?? :D

Hahahaha, muppet. Dat is zo'n zelfde antenne als die ik ga krijgen (als ie ooit nog komt)... ;)

:) Dat weet ik toch niet, je foto deed het niet en je hebt nooit gezegd dat ie van een Beetle was. Maar je haalt hem toch uit de US of A??

Ja klopt, is ook geen Beetle antenne. Maar die op deze Beetle is ook niet origineel volgens mij...

Getver, dringt net tot me door dat er Beetle foto's in mijn topic staan.... ieuw

vomit-smiley-1538.gif

Euh... jij? Niet? Ow... Dan wijzen we op de meeting nog wel iemand aan ;)

Even iets van een heel andere noot. Ik zit net de F1 GP van San Marino uit 1994 te kijken. Ik kan het nog steeds slecht zien zeg. De crash van Ayrton Senna... brrrr. Apart gevoel van binnen, rillingen, terugdenken aan toen, ongeloof, bah... rare gewaarwording weer.

Wel apart om de namen en auto's van toen weer te zien.

B-Real Schreef:
> Zag vandaag een New Beetle rijden en heb er
> opgelet toen ik er naast reed, maar het verschil
> zag ik echt niet. Zijn dus echt alleen die drie
> lampjes, daar doe ik het niet voor :)

Zag gisteren een New Beetle staan (zie die dagelijks, want van een collega) en zijn idd dezelfde lichtjes, maar met drie lampjes erin ...

En op die grijze New Beetle iets hoger zijn idd niet de originele lampjes ...

Miniscuul klein updateje:

Aangezien de Leon I een chronisch probleempje had wat betreft vocht in de portieren heb ik dat net geprobeerd op te lossen. De portieren van de Leon zijn dermate goed afgeschermd d.m.v. rubberen afdichtingsstrippen e.d. dat vocht wat via de raamrubbers naar binnen komt niet weg kan als de deur gesloten is. Dus als er regen via het raam een klein beetje naar binnen komt blijft het in het portier zitten zolang het portier niet opengaat. De rubbers dichten namelijk extra af bij een gesloten portier omdat ze tegen elkaar aandrukken. Nu zitten er wel afwateringsgaatjes in het portier zelf, maar het deurrubber dicht deze af als het portier gesloten is. Fabrieksfoutje zullen we maar zeggen. Sinds de auto binnen slaapt heb ik er geen last meer van gehad, maar voor de goede orde heb ik net voor de zekerheid de rubbers toch maar ingeknipt ter hoogte van de gaatjes. Als het goed is zou het nu voor het grootste deel opgelost moeten zijn...

Niks schokkends dus, maar ik denk ik deel het alsnog even. Ik kan wel foto's maken, maar je ziet er toch niks van, dus dat heeft ook weinig nut ;)

Updat van de antenne volgt nog...

Nou de bevestiging van de bestelling van de kleine antenne is binnen. Het friemeltje is besteld in de Verenigde United States van de Verenigde Staten van de US of A van America zelf, dus binnenkort een kort pieletje op de Leon ipv die vishengel die er nu op staat...

Goed dat je erover begint. Ik kan een KW Variant 2 overnemen van iemand met een Audi. Kost 550 (zonder stabi's e.d.) en is dus een variant 2. Dus hoogte diepteverstelling en hardheid-instelling. Da's wel erg lekker natuurlijk. Ik heb hem net teruggemaild, dus ik ben benieuwd...

Dus wie weet... binnenkort Leon met z'n buik op straat ;)

Terug
Bovenaan