Corolla TS hybride of alle andere opties voor een gezin

Imago van een Sales woman: Volvo V40/V60 of Toyota Auris ?

• Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik dacht; dit weekend komt eindelijk die V60, maar nee o_O

Mijn mijn vrouw wilt geen BMV/Audi/Mercedes/Lexus, want "die zijn te chic en die passen mij niet", zei ze.

- Imago: dat past bij haar huidige en volgende niveau, en zij houdt niet van een imago van Audi, BMW, Mercedes

Nu blijkt dat audi's toch net zo duur zijn als een volvo en nu is het imago ineens wel goed? o_O

Om straks niet ook verrast te zijn naar andere auto's; een mercedes C klasse of BMW 3 serie zijn net zo duur naar verhouding. Waarbij de Benz zelfs in hybride kunt kopen. Heb je dus een auto die een beetje lijkt op de corolla hybrid, en relatief zuinig, maar wel (blijkbaar?) de status wat jou vrouw graag wil voor haar werk

AsconaGT zei:
Om straks niet ook verrast te zijn naar andere auto's; een mercedes C klasse of BMW 3 serie zijn net zo duur naar verhouding. Waarbij de Benz zelfs in hybride kunt kopen. Heb je dus een auto die een beetje lijkt op de corolla hybrid, en relatief zuinig, maar wel (blijkbaar?) de status wat jou vrouw graag wil voor haar werk

Die 2 verbasen mij inderdaad !!!! Erg lage aanschaf voor zo'n top merken.

Zijn onderhoud (arbeid en ook onderdelen) vaak veel duurder en afschrijving groter met Audi/BMW/Mercedes dan Volvo ?

Imago van Mercedes is, ik denk, een absolute NO-NO voor mijn vrouw.

Vaak alleen hoogverdieners rijden Estate van Audi/BMW/Mercedes, er moet een reden zijn, en ik denk onderhoud en afschrijving zijn vaak de redenen.

Mijn vrouw is dat nog niet en wilt niet over de grens komen. Het is "doe maar gewoon" hier.

PS:
- C-350, bj 2015, 90k km stand heeft operatie kosten 9089 Euro/jaar
- 3-serie 318i touring, bj 2016, 32k km stand (was het een demo auto ???) heeft operatie kosten 8964 euro/jaar
- V60 T2 Nordic, bj 2017, 100k km stand heeft een operatie kosten 8243 euro/jaar

spoiler alert zei:
De Mazda 6 is een klasse hoger dan de Corolla en heeft geen isolatieprobleem. Die rijgeluiden is typisch een probleem van Toyota.
De Mazda 6 heeft ook geen turbo, hetgeen iets anders rijdt, maar ook minder kans heeft op motorische problemen. Mazda's zijn relatief waardevast.

Dat is goed van Mazda,

Rijdt hij ook stabiel net als Volvo ?
Mijn vrouw klacht altijd de vibratie van haar lichaam (vooral de dijen) als de suspensie niet goed is, of de auto's gewicht niet hoog genoeg is.

PS: Voor een bj 2017 met 100'000 km op teller, heeft Mazda 7 Touring operatie kosten van 8487 per jaar op 20'000 km rijden

Mijn vrouw is dat nog niet en wilt niet over de grens komen. Het is "doe maar gewoon" hier.

Dan komt eigenlijk echt de vraag boven.....waarom dan niet gewoon lekker een bijna nieuwe Toyota Hybride?

Nico GTR zei:

Dan komt eigenlijk echt de vraag boven.....waarom dan niet gewoon lekker een bijna nieuwe Toyota Hybride?

Slecht geluid isolatie, en minder rij stabiliteit (ik bedoeld een hoge "vibratie van de lichaam vooral de dijen", haar worden). Dus Toyota heeft minder rij comfort.

Als ik mag kiezen, zal ik mijn Ibiza bijhouden, anders een Toyota Corolla Hybride 2019.

Slecht geluid isolatie, en minder rij stabiliteit (ik bedoeld een hoge "vibratie van de lichaam vooral de dijen", haar worden). Dus Toyota heeft minder rij comfort.

Ik kan er geen oordeel over vellen, ik heb niet met de huidige nieuwe corolla gereden. Maar de autojournalisten zijn er heel enthousiast over. Deze klachten heb ik niet gehoord van hen. Zouden haar klachten niet komen omdat ze gewoon liever een volvo rijd? (of een ander merk?)

Zijn onderhoud (arbeid en ook onderdelen) vaak veel duurder en afschrijving groter met Audi/BMW/Mercedes dan Volvo ?

nee, is allemaal niet veel anders. Afhankelijk van benzine/diesel/uitvoering, etc. Zijn allemaal wat duurdere merken; goedkoop is het sowieso niet, dan kun je beter de toyota kiezen als je het rationeel benaderd.

dan moet je zeker geen audi, BMW of mercedes kiezen . maar volgens mij word is ze die grens misschien onbewust al wel voorbij ;)

Dat was van Audi ook niet, die grens is ze ook al voorbij :)

Ik rij zelf deze auto toevallig, (ben overigens geen hoogverdiener en zit niet in de sales) was wel benieuwd hoe je deze berekening hebt gedaan. Ik betaal 43,67 per maand wegenbelasting (halftarief), 70 euro verzekering (all risk). Verbruik is sterk afhankelijk hoe je plugt. Nu rij ik extreem zuinig (1 op 40 momenteel) maar verwacht gemiddeld zo'n 1 op 20 makkelijk te halen als ik meer kilometers ga maken. Kom ik neer met 20.000 per jaar op 3034 per jaar aan belasting, verzekering en brandstof. Dan komt er nog onderhoud en afschrijving bij, maar an kom je nooit op meer dan 9000 per jaar.

Ik gok dat dit nog een lang topic gaat worden :)

Ik wou zeggen Ascona...kom erin!

Overigens qua rijcomfort....Renault is nog niet genoemd. ;) Mijn schoonouders zijn ook van een Toyota over naar een Renault vanwege het comfort en de stoel en de rust aan boord. Ook ik heb de Corolla nog niet gereden maar heb in Duitsland toen we de Aygo van mijn vriendin gingen bekijken (en kopen) in een erg mooie versie gezeten. Die stoel vond ik best wel fijn....zelfs gerekend vanuit de Ocean Race.

Tuurlijk niks haalt het bij het zitcomfort van een Volvo, maar Audi schiet ik toch in onder een Toyota.
Tegelijkertijd, iedereen heeft een ander lichaam dus wat voor mij als 1,68 hoog mannetje goed zit kan voor andere verschrikkelijk zijn.

AsconaGT zei:

Ik rij zelf deze auto toevallig, (ben overigens geen hoogverdiener en zit niet in de sales) was wel benieuwd hoe je deze berekening hebt gedaan. Ik betaal 43,67 per maand wegenbelasting (halftarief), 70 euro verzekering (all risk). Verbruik is sterk afhankelijk hoe je plugt. Nu rij ik extreem zuinig (1 op 40 momenteel) maar verwacht gemiddeld zo'n 1 op 20 makkelijk te halen als ik meer kilometers ga maken. Kom ik neer met 20.000 per jaar op 3034 per jaar aan belasting, verzekering en brandstof. Dan komt er nog onderhoud en afschrijving bij, maar an kom je nooit op meer dan 9000 per jaar.

In deze leg ik de kosten neer. Bron: Autoweek kosten berekening.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bLZnu3AeGR1QF3AmwSCT3baHUf8PCbY-_7smvOyOEnA/edit?usp=drivesdk

Jij heb nog 3860 afschrijving, 1287 onderhoud, 383 rente kosten, dus ten minsten 8500 euro/jaar.

Maar interessant dat jij halftarief weggenbelasting heb, is het door een lage CO2 uitstort van de hybride ?

En 1 op 40 tot 1 op 20 is misschien nog zuiniger dan een Toyota hybride ?

SeatIbizaLover zei:
In deze leg ik de kosten neer. Bron: Autoweek kosten berekening.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bLZnu3AeGR1QF3AmwSCT3baHUf8PCbY-_7smvOyOEnA/edit?usp=drivesdk

Jij heb nog 3860 afschrijving, 1287 onderhoud, 383 rente kosten, dus ten minsten 8500 euro/jaar.

Maar interessant dat jij halftarief weggenbelasting heb, is het door een lage CO2 uitstort van de hybride ?

Een plug-in hybrid verbruikt stroom, 20c/KWH. En je hebt een laadpaal nodig. Plug-in is alleen interessant als je geen lange afstanden rijdt ivm beperkte electrische range.
De korting op de MRB wordt vanaf 2024 afgebouwd. Een plug-in diesel wordt dan schreeuwend duur ivm hoge gewicht van de accu's.
Vergelijkende tests tussen. Mazda 6 en V60 zijn op YouTube te vinden.

Klopt, tot en met 2024 hebben auto's minder dan 50 gram Co2 uitstoot maar de helft aan wegenbelasting. Mijn auto heeft 49 gram. Dus betaal ik maar 43,67 per jaar aan wegenbelasting. = 524 per jaar. Dat klopt dus niet in jou excel bestand. De fabrieksopgave is daarentegen weer te laag, die ga je echt niet halen gemiddeld.

Ik rij naar mijn werk (15 km) volledige elektrisch, en terug (weer 15km) weer helemaal elektrisch. Ik laad thuis en op het werk. Dan nog een keer boodschapen, kinderen van de opvang ophalen, naar mijn ouders. Allemaal elektrisch. Ik gebruik alleen benzine voor verdere ritje naar familie of dagjes uit. Maar door corona gebeurd dat vrijwel niet. daarom dat ik nu gemiddeld 1 op 40 haal. Straks word dat wel minder. Maar het verbruik is afhankelijk hoe ver je rijd en hoe vaak je plugt. Dat kun je niet zo overnemen van fabriek specificaties. Er zijn mensen die nooit pluggen. Die halen 1 op 15 met en auto zoals ik. Feitelijk is het dan gewon een normale hybride, net als een auris/corolla.

maar ik zou gewoon naar een volvo V60 kijken :) Anders word het een lange zoektocht ben ik bang :)

(die hebt je overigens ook als diese/hybride)

SeatIbizaLover zei:
Bij een plug-in hybride is het gebruik allesbepalend voor het verbruik. Als je altijd binnen de elektrische range blijft en voor iedere rit kunt opladen is het benzinevebruik nihil, maar moest jouw vrouw niet de eerste tijd van Groningen naar Den Haag met regelmaat? Zodra de accu's leeg zijn rijdt de auto hoofdzakelijk op benzine en krijg je een heel ander soort verbruik.

AsconaGT zei:

"Jan uit Assen" was hier een paar jaar geleden ook al druk in de weer met het inruilen van zijn Ibiza, blijkbaar is er toen ook niets uit komen rollen dus vraag me oprecht af hoe lang deze zoektocht nog gaat duren :D

Nico GTR zei:
Tuurlijk niks haalt het bij het zitcomfort van een Volvo...

BMW comfortseats, beter bestaat niet (y)

SeatIbizaLover zei:
Mijn vrouw klacht altijd de vibratie van haar lichaam (vooral de dijen) als de suspensie niet goed is,

Ben ik nu de enige die hier helemaal iets anders voor mij zie... :)

BRG zei:
SeatIbizaLover zei:
Mijn vrouw klacht altijd de vibratie van haar lichaam (vooral de dijen) als de suspensie niet goed is,

Ben ik nu de enige die hier helemaal iets anders voor mij zie... :)

Ik wilde er niet over nadenken want ik heb nog een hele middag werk voor de boeg maar man.. trillende dijen altijd goed (y)

SeatIbizaLover zei:
haarr zei:
Ik heb een mooie Volvo V60, voor € 17450 gevonden op AutoTrack. Bekijk hem hier: https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-benzine-2011-50132230

Ik heb een mooie Volvo V60, voor € 16950 gevonden op AutoTrack. Bekijk hem hier: https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-benzine-2013-50379680

Ik heb een andere gezien: bj 2017, 99'000 km, voor 18500 Euro https://www.hitachicapitalmobilityoccasions.nl/volvo-v60-t2-122pk-geartronic-nordic/3
Hallo,

Deze V60 staat te koop bij bedrijf waar ik werkzaam ben. Voor meer informatie, mag je wel PB sturen.

AsconaGT zei:
Klopt, tot en met 2024 hebben auto's minder dan 50 gram Co2 uitstoot maar de helft aan wegenbelasting. Mijn auto heeft 49 gram. Dus betaal ik maar 43,67 per jaar aan wegenbelasting. = 524 per jaar. Dat klopt dus niet in jou excel bestand. De fabrieksopgave is daarentegen weer te laag, die ga je echt niet halen gemiddeld.

De wegenbelasting klopt niet, en echte brandstof koste is altijd hoger dan de fabrieksopgaaf, ben ik eens.

Maar de enorme afschrijving, daarna de onderhoudskoste en rente koste moet nog geldig zijn.

Onderhoudskosten kan wel aardig kloppen, al blijft het wat geluk hebben met reparaties (geld voor elke auto).
Rentekosten; wat bedoel je daar mee precies?
De afschrijving (van bijna 3900 per jaar) vind ik gevoelsmatig wat aan de hoge kant voor een hybride / benzine, maar daar kun je zomaar wel gelijk in hebben. Ik heb geen idee.

AsconaGT zei:
Onderhoudskosten kan wel aardig kloppen, al blijft het wat geluk hebben met reparaties (geld voor elke auto).
Rentekosten; wat bedoel je daar mee precies?
De afschrijving (van bijna 3900 per jaar) vind ik gevoelsmatig wat aan de hoge kant voor een hybride / benzine, maar daar kun je zomaar wel gelijk in hebben. Ik heb geen idee.

Rente kosten is bvb met 25000 kan je rente krijgen per jaar van je bank ipv betalen voor een auto. Maar eigenlijk is de rente nu bijna niks.

Wie heeft ervaring met de Private Lease van Multi Lease ? Is het gunstiger / minder hoofdpijn dan het bezit van ons eigen auto ?
https://www.multilease.nl/privatelease/voor-werknemers

SeatIbizaLover zei:
Wie heeft ervaring met de Private Lease van Multi Lease ? Is het gunstiger / minder hoofdpijn dan het bezit van ons eigen auto ?

In ieder geval ongunstiger dan leasen via de baas.

De uitkomst van dit topic wordt dat de vrouw van TS een auto van de zaak krijgt, en waarschijnlijk een die ze niet zelf heeft gekozen, maar waar ze enorm tevreden mee blijkt te zijn.

Maar eerst komen er nog een stuk of 5 pagina's bij in dit topic met vragen en suggesties die werkelijk alle kanten op gaan schieten.

Nico GTR zei:
SeatIbizaLover zei:

In ieder geval ongunstiger dan leasen via de baas.

Ik begrijp van mijn vrouw dat haar contract heeft geen zakkelijke lease auto. Of zij was niet financieel slim genoeg om te durven vragen.

Maar, via Google heb ik gevonden dat haar werkgever deelneem aan dit programma van Private Lease.

En hier zijn alle nieuwe (ten minsten van 2018) V60
https://www.multilease.nl/zakelijk-leasen/volvo/v60-5d#offset=12&overview=model&modelId=3804&type%5B0%5D=0&price=600%2C1050&private_mileage=more&taxable_income=5549&netto_costs=260%2C600&duration=60&mileage=10000&fuel%5B39%5D=39&gear%5B2%5D=2&body%5B19%5D=19&co2_emissions=40%2C160&consumer_price=38500%2C66000

Bijvoorbeeld, de goedkopste optie https://www.multilease.nl/zakelijk-leasen/volvo/v60-5d-5d/20b3-mhev-momentum-advantage-130kw-geartronic-aut heeft een lease prijs van af 622 per maand, en indicatie bijtelling 266 per maand. Betekent het dat als mijn belastingschijf 37.35% is, dan betaal ik netto 266 / maand ?

Je kijkt nu bij zakelijk leasen en dat is het natuurlijk niet.
Als je gaat voor private lease dan betaal je alle kosten zelf en betaal je uiteraard geen bijtelling.
Begreep al dat je vrouw een tankpas kreeg dus de brandstof hoef je dan niet te betalen.
Weet natuurlijk niet hoe het zit met eventuele kilometervergoeding voor woon-werk verkeer en zakelijk ritten.
Al met al echt veel te ingewikkeld voor ons om te weten hoe het zit, dat zouden jullie zelf het beste moeten weten, wat er precies afgesproken is.

Total Loss zei:
Als je gaat voor private lease dan betaal je alle kosten zelf en betaal je uiteraard geen bijtelling.
Begreep al dat je vrouw een tankpas kreeg dus de brandstof hoef je dan niet te betalen.
Weet natuurlijk niet hoe het zit met eventuele kilometervergoeding voor woon-werk verkeer en zakelijk ritten.
Al met al echt veel te ingewikkeld voor ons om te weten hoe het zit, dat zouden jullie zelf het beste moeten weten, wat er precies afgesproken is.

Zelf als ik alle kosten betaal, dan betaal ik 7464 per jaar, voor een nieuwe V60, dit is VEEL GOEDKOPER dan het eigen bezit van een oude V60 van 3-4 jaar oud dat koste mij meer dan 8000 euro / jaar voor afschrijving + brandstof + weggenbelasting + onderhoud !

SeatIbizaLover zei:
Total Loss zei:

Zelf als ik alle kosten betaal, dan betaal ik 7464 per jaar, voor een nieuwe V60, dit is VEEL GOEDKOPER dan het eigen bezit van een oude V60 van 3-4 jaar dat ik moet meer dan 8000 euro / jaar ?

Kijk eerst maar eens op hoeveel de auto komt als je alle gewenste opties aangevinkt hebt en wat er gebeurd als je het aantal kilometers per jaar aanpast!
En nogmaals, dat genoemde bedrag betreft zakelijk leasen en niet private lease.

Als je goedkoop wilt rijden zou ik gewoon een Corolla hybride kopen en er 10 jaar in gaan rijden.

Ik kwam naar dit Private Lease door het googlen. Mijn vrouw zal haar werkgever dit vragen.

Je hebt zakelijk lease en private lease

Bij zakelijk lease betaald de werkgever de auto. Dit heeft wel belastingvoordelen. Besluit je de auto ook prive te gebruiken dan wil de belastingdienst dat je daar wel een compensatie voor ontvangen, je moet dan bijtelling betalen aan de belastingdienst. zowel leaseauto als bijtelling word doorgaans via het loon geregeld bij de werkgever. Als dit niet is aangeboden door de werkgever dan hoort het gewoon niet bij haar functie. Misschien als ze haar auto ook echt nodig heeft voor haar werk (veel op de weg, klantenbezoek, leveranciers bezoeken, etc.) dat je de werkgever kan overtuigen. Maar hier is geen sprake van denk ik. De bedragen die je ziet staan lijken voordelig, maar dat is allemaal exclusief BTW. Je hebt daar niets aan als particulier.

Private lease betaal je zelf, je hebt dan niet te maken met bijtelling of de werkgever. Prijzen daarvan zijn inclusief BTW.

Even snel gekeken; de aller goedkoopste volvo V60 in de goedkoopste uitvoering met een contract van 4 jaar en 20.000 per jaar komt neer op 670 per maand (= 8040 per jaar)
tel daarbij op de brandstof dan ga je dik over de 10.000 per jaar. Wil je een iets luxere uitvoering, winterbanden, andere kleur dan word het maandbedrag uiteraard ook hoger.

Ook moet je oppassen dat je langdurig een financiële verplichting aan gaat. Mocht je bijvoorbeeld een hypotheek willen aanvragen dan ziet de financiële verstrekker ook deze auto en kan het nadelig uitpakken. (dat je bijvoorbeeld minder mag lenen) Ook moet je er wel wat zekerheid zijn dat je de auto de komende 4 jaar kunt blijven betalen. Wil je binnen 4 jaar van het contract af betaal je vaak een boete. De auto is en word nooit je eigendom. Na het contract moet je de auto weer inleveren.
Het voordeel is wel dat je een vast bedrag per maand betaald en geen onverwachte kosten hebt en dat je je spaargeld op de bankrekening kunt laten staan en beschikbaar hebt voor eventuele andere zaken. En je rijd gewoon een nieuwe auto :) Maar zoals je gaat zien in jou berekeningen is een jong gebruikte 2e hands auto die al fors is afgeschreven altijd goedkoper.
Of het jou dat waard is; dat kun jij alleen zelf bepalen.

Bedankt Ascona GT,

Dus gunstigst is via een zakkelijk lease. Dat heeft mijn vrouw niet (het verbaasd mij dat haar werkgever dit niet heeft aangeboden).

En private lease in het samen werking met een werkgever is puur om een zekerheid naar de lease maatschapij te geven (dat dit werknemer kan betalen per maand). Dit is ook een soort van hypotheek, maar voor een auto. Het grootste verschil met een hypotheek voor een huis is dat een huis restewaarde is vaak hoger dan oorsponkelijk, waar een auto's restewaarde is flink afgenomen.

Mijn vorige bekereken was foutief, dat was met zakkelijk lease.

Ik ben nu terug naar de zoektocht naar een 2e auto :).

Dus gunstigst is via een zakkelijk lease. Dat heeft mijn vrouw niet (het verbaasd mij dat haar werkgever dit niet heeft aangeboden).

waarom zou een werkgever dat doen bij jou vrouw? Kost ze alleen heel veel geld in de maand en levert voor het bedrijf weinig voordeel op

En private lease in het samen werking met een werkgever is puur om een zekerheid naar de lease maatschapij te geven (dat dit werknemer kan betalen per maand).

vaak is een samenwerking met private lease bedoeld om gunstigere prijsafspraken te hebben. Veel bedrijven geven tegenwoordig ene mobiliteitsbudget. Werknemers kunnen dan zelf bepalen hoe ze dat bedrag gaan inzetten. Niet iedereen zit op een auto te wachten. Dure parkeervergunning, geen rijbewijs of ze kunnen met dat budget niet de gewenste auto kiezen of gebruiken dit liever voor het openbaar vervoer of fiets. Net als dat veel werkgevers ook afspraken hebben met zorgverzekeraar.

Met een huis vergelijken klopt niet helemaal. Daar los je (tegenwoordig) af, bij private lease los je niets af. Bij het huis ben je doorgaans zelf de eigenaar en de auto ben je dat niet en word je dat nooit. Bij private lease zit alles bij in. Bij een huis komt er nog van alles bij kijken.

Ik ben nu terug naar de zoektocht naar een 2e auto :).

2e?

SeatIbizaLover zei:

In een vroegere post heb je zelf geschreven dat je vrouw die mogelijkheid heeft afgewezen omdat haar (mannelijke) collega's haar dat afgeraden hebben.

BRG zei:
SeatIbizaLover zei:

In een vroegere post heb je zelf geschreven dat je vrouw die mogelijkheid heeft afgewezen omdat haar (mannelijke) collega's haar dat afgeraden hebben.

Ik ken de details niet.
Misschien hij bedoeld de private lease ?, die is volgens ons berekening nu inderdaad minder gunstig dan het kopen van een jong gebruikt auto.

SeatIbizaLover zei:
BRG zei:
SeatIbizaLover zei:

Ik ken de details niet.
Misschien hij bedoeld de private lease ?, die is volgens ons berekening nu inderdaad minder gunstig dan het kopen van een jong gebruikt auto.

Als een werkgever een bedrijfswagen aanbiedt is dat nooit een private lease!
Ofwel koopt hij de wagen, ofwel huurt hij hem (= zakelijke lease).

haarr zei:
Volgens mij is de vrouw eerder met pensioen dan dat ze een auto heeft.

200.gif

haarr zei:
Volgens mij is de vrouw eerder met pensioen dan dat ze een auto heeft.

Dit is misschien het geval.

Beide van ons beginnen een mening te hebben dat de interieur design van V60 is lelijk en "oud als een auto van jaren 90s".
Aan de andere kant is een A4 mooi buiten en binnen.

Een audi 1.4 TFSI 1.50pk, ivm een V6 T2 122pk, reageert beter in acceleren (is 28pk verschil de enige oorzak ?) en ook in remen (de Audi heeft eigenlijk meer km op teller).

Maar google geeft mij veel negatieve recencies over A4 2016. https://www.edmunds.com/audi/a4/2016/consumer-reviews/

Ook het lijkt me op dat in de A4 dat wij net gereden hebben, horen wij meer wind op 100 km/h dan de V60. Beide auto's zijn van dezelfde leeftijd.

Aan de andere kant, rijdt mijn Seat prima voor zijn restewaarde van 3000 euro.

"I have a dream", dat ik mag stoppen met deze zoektocht tot volgende jaar.

Plots heeft de natte droom van mevrouw (V60) een verouderd interieur uit de jaren ‘90.
Dat is typisch Volvo degelijkheid zonder franje.
Dit is nu eenmaal waar mannelijke sales managers op kicken.

Ik hoop echt dat je vrouw haar waanideeën laat varen en zich bereid verklaart om van haar berg te komen en gewoon in jouw Ibiza te rijden.
Dit is voor een sales manager de meest verstandige optie.
Al de rest is oogverblinding voor de galerij!!!

Verrassing:

https://www.autotrack.nl/a/renault-talisman-benzine-2018-50266581

2018, automaat, 80.000 km, ruim, goede uitstraling en dat voor 19.000 euro.

Je kunt die Ibiza nog altijd naar de chiptuner brengen. Brengt nog een beetje leven in de brouwerij met +20pk en +35NM koppel.

haarr zei:
Verrassing:

https://www.autotrack.nl/a/renault-talisman-benzine-2018-50266581

2018, automaat, 80.000 km, ruim, goede uitstraling en dat voor 19.000 euro.
Prachtig! En dat zeg ik als Volvoliefhebber.

spoiler alert zei:
Je kunt die Ibiza nog altijd naar de chiptuner brengen. Brengt nog een beetje leven in de brouwerij met +20pk en +35NM koppel.

Koste mij 700-1000 denk ik ? En daarna moet ik misschien toch verkopen.

Is BMW beetje goedkoper dan Audi ?

BMW 3-Serie
Touring 318i Executive | Xenon | Navigatie | Nette staat
€ 19.945201696.502 km

https://www.autotrack.nl/a/bmw-3-serie-benzine-2016-50286961

Volgens mevrouw komt een sales manager in een Kia niet ernstig over bij mannelijke collega’s;)

Nee, daar heb je een witte 3-serie met zwarte wielen voor nodig. En een echte 3 cylinder onder de kap!
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat Ibizalover tijd te veel heeft.

SeatIbizaLover zei:
Is BMW beetje goedkoper dan Audi ?

BMW 3-Serie
Touring 318i Executive | Xenon | Navigatie | Nette staat
€ 19.945201696.502 km

https://www.autotrack.nl/a/bmw-3-serie-benzine-2016-50286961

Geen leder,
Frigowit,
Afschuwelijke velgen,
Daar kan een zichzelf respecterende vrouwelijke sales manager echt niet mee komen voorrijden :p

Terug
Bovenaan