Corolla TS hybride of alle andere opties voor een gezin

Imago van een Sales woman: Volvo V40/V60 of Toyota Auris ?

• Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten .
Total Loss zei:
AsconaGT zei:
Nee nee, zolang gaat zijn vrouw echt niet in die Ibiza rijden krijg ik het idee. Ik wacht met smart af naar de knopen die doorgehakt worden :p

Uhm, de opvolger van de opvolger natuurlijk. ;)

Van TS bedoel je, toch? :T
Wat moet zo'n (sales)tijger uiteindelijk met zo'n 4-cijfers-achter-de-kommaneuker als TS?

R W xxx zei:
Total Loss zei:
AsconaGT zei:
Nee nee, zolang gaat zijn vrouw echt niet in die Ibiza rijden krijg ik het idee. Ik wacht met smart af naar de knopen die doorgehakt worden :p

Uhm, de opvolger van de opvolger natuurlijk. ;)

Van TS bedoel je, toch? :T
Wat moet zo'n (sales)tijger uiteindelijk met zo'n 4-cijfers-achter-de-kommaneuker als TS?

De auto, niet de vrouw of TS zelf. ;)
Dus de opvolger van de auto die de Ibiza opvolgt.

Puntje bij paaltje is nog 1 jaar doorrijden met de trillende Ibiza en dan na de verhuizing dichterbij het werk een Elektrische auto natuurlijk de beste oplossing, maar dat gaat nie gebeuren nie.

Als mevrouw de salesmanager was zou ik een nieuwe auto en een nieuwe man aanschaffen.

Als ze een goede tijger is, is alleen een andere man ook voldoende (of alleen een andere auto, kan ook)

Total Loss zei:
Puntje bij paaltje is nog 1 jaar doorrijden met de trillende Ibiza en dan na de verhuizing dichterbij het werk een Elektrische auto natuurlijk de beste oplossing, maar dat gaat nie gebeuren nie.

Dat is zeker de slimme oplossing,
Nu is een van de 3 IONIQ (heb, phev, ev) al goedkoop genoeg, volgende jaar kan ik nog een "betere imago" vol EV kopen.

Maar, mijn vrouwlijke baas wilt dat niet.

NB: Ik wil vanaf nu zeker geen Duits topmerk (BMW, Audi, Mercedes) kopen. Ik heb gisteren net een Honda Civic gereden, hij rijdt prima. Ik vind duidelijk dat voor weinig geld kan ik al een betrwoubaar auto hebben met Adaptieve Cruise Control, Lane Assistance Control en achteruit camera, als het een Asiatisch auto is. Ik vind Civic 2018 (1350kg) een beetje stiller dan een Corolla 2019 (1250kg), dus de probleem van "slecht Aziatische auto's rijervaring" misschien is oplossbaar.

Trillende Ibiza: kan ik, tot dat mijn bas nog daar in rijdt, een reserve wiel in de bodem van de bagage ruimte stoppen om hem zwarder te maken, met de hoop om stabieler op het weg te zijn ?
De auto's fabrieksopgaaf is 1105kg, mijn vrouw is 51kg. Ik heb de reserve wiel sinds lang verwijderd.

Bedankt allemaal.

NB: een andere auto plus een andere man is altijd beter voor mijn vrouw, maar tot die tijd moeten wij nog samenleven :).

Trillende Ibiza: kan ik, tot dat mijn bas nog daar in rijdt, een reserve wiel in de bodem van de bagage ruimte stoppen om hem zwarder te maken, met de hoop om stabieler op het weg te zijn ?
Nee gaat niet helpen. Ik weet niet exact welke trillingen je voelt. Maar het is een auto met een 3 cilinder dieselmotor die ook nog bekend staat om zijn zeer rauwe loop. De rest van de auto si ook gewoon goedkoop gebouwd. Onderstelrubbers, geluids issolatie, stoelen, alles voelt niet echt hoogwaardig aan. Beter gezegd zeer matig. Veel concurrenten deden dit wel wat beter toen. Trillingen en geluid ga je daardoor altijd voelen en horen. Een reservewiel in de auto leggen gaat niets helpen. Goede banden, goede rubbers voor onderstel. Extra geluid isolatie en een fijne 4 cilinder benzinemotor wel. Dus met andere woorden; zo laten. Als die trillingen in het begin er niet waren; dan naar de garage en kijken waar het vandaan komt. Vaak helpt een nieuw setje banden al een hoop.

Ik heb gisteren net een Honda Civic gereden, hij rijdt prima. I

klopt, een corolla rijd ook prima, een astra ook, een Ford focus ook. Maar ze wil die toch allemaal niet. Dus lijkt mij wel zonde van jou tijd (en die van de garage) om overal in te gaan rijden terwijl je vrouw niet mee is.

AsconaGT zei:
Ik weet niet exact welke trillingen je voelt. Maar het is een auto met een 3 cilinder dieselmotor die ook nog bekend staat om zijn zeer rauwe loop

Een "minder goed suspensie" plus een "licht gewicht" veroorzaken dat trillingheid denk ik.

Mijn baas klaag dit trinllingheid in een Corolla 2019 van 1250kg, en niet in een V60 (2017) van 1450kg.
Zij was zeer zeer tevreden met een Merc (2015) op ~ 1850 kg, maar meeste dankzij zijn lucht suspensie denk ik.

Anders op de Audi/BMW van 1350-1450kg klaagt zij niet.

Dus lijkt mij wel zonde van jou tijd (en die van de garage) om overal in te gaan rijden terwijl je vrouw niet mee is.

Ik probeer nog om of mij te overtuigen of haar te overtuigen dat er nog beter optie dan een saaie Volvo die heel veel koste in aanschaf en brandstof + weggenbelasting.
Maar misschien ik wil met haar eens zijn uitendelijk, want Volvo is niet puur imago maar rijdt veel beter ten opzicht van mijn vrouw's gevoel.

SeatIbizaLover zei:
AsconaGT zei:
Ik weet niet exact welke trillingen je voelt. Maar het is een auto met een 3 cilinder dieselmotor die ook nog bekend staat om zijn zeer rauwe loop

Een "minder goed suspensie" plus een "licht gewicht" veroorzaken dat trillingheid denk ik.

Mijn baas klaag dit trinllingheid in een Corolla 2019 van 1250kg, en niet in een V60 (2017) van 1450kg.
Zij was zeer zeer tevreden met een Merc (2015) op ~ 1850 kg, maar meeste dankzij zijn lucht suspensie denk ik.

Anders op de Audi/BMW van 1350-1450kg klaagt zij niet.

Dus lijkt mij wel zonde van jou tijd (en die van de garage) om overal in te gaan rijden terwijl je vrouw niet mee is.

Ik probeer nog om of mij te overtuigen of haar te overtuigen dat er nog beter optie dan een saaie Volvo die heel veel koste in aanschaf en brandstof + weggenbelasting.
Maar misschien ik wil met haar eens zijn uitendelijk, want Volvo is niet puur imago maar rijdt veel beter ten opzicht van mijn vrouw's gevoel.

Als je de Volvo saai vind moet je de juiste uitvoering kiezen. ;)

Het rijd super, heel fijne stoelen, stil, comfortabel met een gezond dynamisch weggedrag....ik snap het wel. ;) Maar ja aan de andere kant dan moet je ook wel een beetje netjes op de auto zijn anders dan gaat het uiterlijk snel spaak.

Ik heb tegen beter weten in dit topic gelezen en nu wil ik mijn tijd terug. Dat is ongeveer 1,5 uur inclusief middagdutje dat ik nu nodig heb om van zoveel gezever bij te komen.

Beros zei:
Ik heb tegen beter weten in dit topic gelezen en nu wil ik mijn tijd terug. Dat is ongeveer 1,5 uur inclusief middagdutje dat ik nu nodig heb om van zoveel gezever bij te komen.

Sorry, voor dit soap.

Ik heb net 2 Ioniq gereden

- HEV 2016, net als wat andere zeggen: er is een kleine discontinueteit in acceleratie: hij schakelt tussen de E motor en de Benzine Motor minder soepel dan een Prius.
Plus de velgen van 15 maakt het te onstabiel op de bochten. En de suspensie op 140kmph is erg trillen. Maar heel gaaf dat het nog zuiniger dan een Prius is (volgends de Duits verbruikts database)
- EV 2020: gewoon krachtig als een volledig EV, grote actieradius. Maar geluid isolatie is minder dan ik verwacht op 100kmph, Misschien omdat ik hoor de.motor geluid veel minder dan een IC motor. Maar de Adative Cruisecontrol + Rijstrook assistentie + rem assistentie zijn superb, ik heb deze getesten op de snelweg en op 30/50kmph.

Bingo aan Aziatische merken. Met een Audi moeten wij een abonnement betalen per 3 jaar om dit Rem & Verkeer assistentie te hebben.

Straks zijn er Chinese auto op de markt, die zijn nu nog shitty kea betrouwbaarheid en geluid isolatie, maar over 10-20 jaar is heel anders. Mijn vrouw heeft in een Chinese versie van Tesla (niet Tesla gemaakt in China) gezetten: er zijn selfie op de bord computer, camera op de zijdespiegel, massageuse stoelen, ondere anderen. Kwa electronische zijn Aziatische landen aan het vooruit springen, straks zijn ze ook bekend voor lux/premium gevoel.

Mijn vrouw houdt van Koreans soap/movie, ik hoop dat zij ook een keer in een Ioniq wilt proberen. Er is nog een grote rijgevoel verschil met de top Westerse merken bvb volvo/merc: dat ik voel beetje minder veilig rijden in een Ioniq (rare suspensie). Maar dat komt nog.

SeatIbizaLover zei:
Total Loss zei:

Dat is zeker de slimme oplossing,
Nu is een van de 3 IONIQ (heb, phev, ev) al goedkoop genoeg, volgende jaar kan ik nog een "betere imago" vol EV kopen.

Maar, mijn vrouwlijke baas wilt dat niet.

NB: Ik wil vanaf nu zeker geen Duits topmerk (BMW, Audi, Mercedes) kopen. Ik heb gisteren net een Honda Civic gereden, hij rijdt prima. Ik vind duidelijk dat voor weinig geld kan ik al een betrwoubaar auto hebben met Adaptieve Cruise Control, Lane Assistance Control en achteruit camera, als het een Asiatisch auto is. Ik vind Civic 2018 (1350kg) een beetje stiller dan een Corolla 2019 (1250kg), dus de probleem van "slecht Aziatische auto's rijervaring" misschien is oplossbaar.

Zo'n Civic heeft toch 0,0 uitstraling?

Een Volvo V60 is een meer dan prima auto. Je vrouw wil er graag eentje, zoals ik het begrijp werkt ze er hard voor, maar jij wilt nu al tijden (maanden) onderzoeken of er nog iets anders komen kan. Variërend tussen een nietszeggende Civic tot een luxe MB en een kloterige Chinese EV. Jij weet niet wat je wilt en dat zal ook zo blijven.
Hou nu onmiddellijk op met dat flauwe gedoe en neem je vrouw mee naar een garage waar een mooie Volvo V60 staat. Als je geluk hebt mag jij er af en toe ook in rijden.

Doorsparen voor een Lexus ES300 , dan heb je het beste van alle werelden.
Dit topic duurt al 8 pagina's te lang naar mijn mening

Monsieur Le Loure zei:

Dus? Je kan er toch voor kiezen om dit topic niet aan te klikken, naar mijn mening....

Marc van der Togt zei:
Monsieur Le Loure zei:

Dus? Je kan er toch voor kiezen om dit topic niet aan te klikken, naar mijn mening....

TS vraagt advies maar slaat alle suggesties in de wind, en komt elke 3 uur met een alternatief die zijn vrouw niet wil.
Ik blijf dit topic zeker aanklikken tot er een Volvo V60 gekocht is OF zijn vrouw hem heeft verlaten. ;)

Als ik jou was, mister Ibiza, zou ik een paar maanden wachten met kopen.

De Corona crisis gaat over in de economische crisis.
Na een decennium economische groei gaan alle bedrijven de reorganisatie in.

Wellicht zitten jullie beide op de bank over 3 maanden. Lease maatschappijen en particulieren moeten dan sowieso af van een sloot lease wagens.
De ruimte van de V60 heb je pas echt nodig als je op vakantie gaat.
Plus je zit in je hoofd duidelijk in een soort cirkelredenatie/keuzestress waar je even uit moet ontsnappen.

spoiler alert zei:
Als ik jou was, zou ik een paar maanden wachten met kopen.

Lease maatschappijen en particulieren moeten dan sowieso af van een sloot lease wagens.

Plus je zit in je hoofd duidelijk in een soort cirkelredenatie/keuzestress waar je even uit moet ontsnappen.

Alle je punten zijn logisch.

Het is beter als wij nu door gaan met de diesel Ibiza, en pas later om een HEV,PHEV,EV of gewoon benzine te gaan kopen als wij dicht bij werk wonen.

Plus de kans dat veel lease auto's zou goedkoper zijn.

Maar mijn vrouw wilt dit toch niet. Geld is voor haar niet belangrijk. Zij begint nu al om iedere week een keer 250km heen en 250km weer naar het werk (na een paar overnachtingen). Zij klaagt dat mijn diesel Ibiza niet comfortabel is: suspensie niet goed, stoelen niet comfortabel, en hij waait te veel door de sterke wind.

Ik voel dit Ibiza nog heel fijn, hij is maar met 120'000km op teller. Ik voel de lawaai van de 3 cylinder wel irritant, maar dat is niet de klachtpunt van haar.

Ik heb een reserve wiel neergezet met de hoop dat hij minder zal waaien en klein stukje minder gevoelig is kwa suspensie, ik heb de koffrebak separateur weer neer gezet met de hoop dat de "road noise en engine noise" minder hoorbaar zou zijn omdat het een station is. Volgende week hoor ik haar reactie.

Over je punt V60 vs V40: inderdaad een station is pas nodig als wij op vakantie of naar de bouwmarkt gaan.

SeatIbizaLover zei:
spoiler alert zei:
Als ik jou was, zou ik een paar maanden wachten met kopen.

Lease maatschappijen en particulieren moeten dan sowieso af van een sloot lease wagens.

Alle je punten zijn logisch.

Het is beter als wij nu door gaan met de diesel Ibiza, en pas later om een HEV,PHEV,EV of gewoon benzine te gaan kopen als wij dicht bij werk wonen.

Plus de kans dat veel lease auto's zou goedkoper zijn.

Maar mijn vrouw wilt dit toch niet. Geld is voor haar niet belangrijk. Zij begint nu al om iedere week een keer 250km heen en 250km weer naar het werk (na een overnacht). Zij klaagt dat mijn diesel Ibiza niet comfortabel is: suspensie niet goed, stoelen niet comfortabel, en hij waait te veel door de sterke wind

Ik heb een reserve wiel neergezet met de hoop dat hij minder zal waaien en klein stukje minder gevoelig is kwa suspensie, ik heb de koffrebak separateur weer neer gezet met de hoop dat de "road noise en engine noise" minder hoorbaar zou zijn omdat het een station is. Volgende week hoor ik haar reactie.

Over je punt V60 vs V40: inderdaad een station is pas nodig als wij op vakantie of naar de bouwmarkt gaan.

Je gaat toch niet vertellen dat je vrouw zich al met de Ibiza heeft laten zien op haar nieuwe werk? Dan moet ze maar snel een smoes verzinnen waarom ze in deze auto rijdt want anders is haar reputatie nu al om zeep.

Gisteren heb ik een IS300h 2020 gereden. Erg erg erg fijn kwa geluid isolatie, nog beter dan een A4 Avant 2020 dat "de beste was" zegt mijn vrouw. Natuurlijk is dit een sedan terwijl Avant een station is, maar recensies geven ook dat IS300h beter dan A3 is in de finish en stilte.

Mijn vrouw was heel enthousiaste, wij hebben gekeken ook naar een CT200h: goedkoop en ook hybride. De koffre ruimte is niet groot, maar zij kan dit accepteren. Maar later vond zij de achter bank's ruimte ook te klein is !!!

Ik snap nog niet waarom de achter stoel's ruimte moet groot zijn, terwijl ons kinderen nog klein zijn (maar ze zijn geen baby dus geen maxicosi). Zij wilt dat de auto ook moet groot genoeg voor haar collega's als ze carpoolen, maar dit gebeurt misschien een keer per jaar !!!

Het beste is dit te parkeren tot volgende jaar naar het verhuizen denk ik. Ik hoop dat zij ga het accepteren

Zou ze hierin gezien willen worden?:
https://www.autotrack.nl/a/peugeot-308-benzine-2019-50083885

En anders, inderdaad maar wachten tot volgend jaar!

speedtouch zei:
Zou ze hierin gezien willen worden?:
https://www.autotrack.nl/a/peugeot-308-benzine-2019-50083885

En anders, inderdaad maar wachten tot volgend jaar!

Bedankt, maar jamais une voiture francaise, ce q'elle m'a dit.

Weet niet of deze optie al aangedragen is :

Subaru

subaru-levorg-3_1920x1080.jpg

Ik begrijp echt niet waarom JIJ geen V60 wil.
Je vrouw weet nochtans heel goed wat ze wil!!!

Nogmaals:
Ce que femme veut, Dieu le veut!!!

Een week later... zou er al een V60 gekocht zijn?
Of zouden ze intussen uit elkaar zijn?

Nee, nog niet :).

Zij is misschien eens om te wachten tot volgende jaar, dan worden de auto's 1 jaar ouder.

Ik wil dat zij tot na het verhuizen kan wachten, dan is een Corolla TS hybride prima: goed voor korte afstanden en lage snelheid, minder goed op snelweg.

Pietzoveel zei:
Waarom zou een Toyota Corolla niet goed rijden op een snelweg?

Geluid isolatie en suspensie van 1250kg Corolla TS zijn minder goed dan zwaarder Avensis, a4 avant, V60, 320i, C class estate etc

En de zuinigheid van een hybride t.o.v. een normale benzine is minder op konstant en grote snelheid (100km/u)

SeatIbizaLover zei:

Zij is misschien eens om te wachten tot volgende jaar, dan worden de auto's 1 jaar ouder.

Ik wil dat zij tot na het verhuizen kan wachten, dan is een Corolla TS hybride prima: goed voor korte afstanden en lage snelheid, minder goed op snelweg.

Niet alleen andere auto's een jaar ouder, maar je benut de Ibiza 1.2 tdi optimaal

Tja, zo'n 3 dweilt vergeleken met een 5... Die C haalt het niet bij een S op de snelweg, zowel geluid als weggedrag... A4?? Ik weet het niet... A6 lijkt me veel beter! Zelfs een twee jaar oudere A6 is stiller en comfortabeler. Gaat weinig boven een RR Phantom, heb ik wel eens ergens gelezen. Hoop dat je huwelijk het volhoudt als je vrouw haar auto mag uitzoeken.

Auto encyclopedie zei:
SeatIbizaLover zei:

Niet alleen andere auto's een jaar ouder, maar je benut de Ibiza 1.2 tdi optimaal

Inderdaad.

En verder is nu ook tijd om de km-stand op mijn 1.2 TDI op te bouwen, hij is nu geen 120'000 km, 9 jaar oud.

Pietzoveel zei:
Tja, zo'n 3 dweilt vergeleken met een 5... Die C haalt het niet bij een S op de snelweg, zowel geluid als weggedrag... A4?? Ik weet het niet... A6 lijkt me veel beter! Zelfs een twee jaar oudere A6 is stiller en comfortabeler. Gaat weinig boven een RR Phantom, heb ik wel eens ergens gelezen. Hoop dat je huwelijk het volhoudt als je vrouw haar auto mag uitzoeken.

Mijn budget is maar 25k

Terug
Bovenaan