Corolla TS hybride of alle andere opties voor een gezin

Imago van een Sales woman: Volvo V40/V60 of Toyota Auris ?

• Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten .
SeatIbizaLover zei:
Nee, nog niet :).

Zij is misschien eens om te wachten tot volgende jaar, dan worden de auto's 1 jaar ouder.

Ik wil dat zij tot na het verhuizen kan wachten, dan is een Corolla TS hybride prima: goed voor korte afstanden en lage snelheid, minder goed op snelweg.

Corolla TS voor een salesmanager?

25k?
Sinds wanneer is daar zoveel bovenop gekomen. We zochten een V60 van maximaal 17.000 eur o_O

"By 2030, McKinsey estimates more than a third to almost half of vehicles sold in China and Europe will be battery-powered and plug-in hybrid electric vehicles. The anticipated market share for the U.S. is far lower at roughly 17% to 36%, up from 3% this year."

Toyota heeft al Prius als PHEV, maar zijn koffre ruimte is maar 3xx liters. Toyota is aan het werken aan een PHEV Corolla (dus ook Corolla TS).

Verder is Prius PHEV ook binnen de originele budget (17-19k).

Er bestaat geen andere goed hybride dan Toyota

Gevoel? Of feit?

Tot op heden lijken andere hybrides ook prima te zijn. Zeker met plugins zijn er bovendien merken die meer ervaring hebben dan Toyota.

Was er niet jaren geleden ook een Prius plugin hybrid? Maar Toyota is daar volgens mij niet zo gecharmeerd van. Kan ik wel inkomen hoor, zo geweldig zijn die phevs niet.

AsconaGT zei:
Er bestaat geen andere goed hybride dan Toyota

Gevoel? Of feit?

Tot op heden lijken andere hybrides ook prima te zijn. Zeker met plugins zijn er bovendien merken die meer ervaring hebben dan Toyota.

https://cars.usnews.com/cars-trucks/best-plug-in-hybrids

PHEV Prius heeft 133 MPGe en 54 mpg, hij is de Kampioen te wereld. De twede beste is Ioniq 119 MPGe/52 mpg.

En Prius heeft ook betrouwbaarheid als bonus.

Natuurlijk andere auto's in die lijst zijn SUV, maar die automerken kunnen ook geen hatchback PHEV hebben die zo goed is als de Prius PHEV.

Mijn mening + weinig verstand natuurlijk.

En staat mevrouw open voor een "Corolla"?
Klinkt niet echt als iets waarmee je als account manager ernstig wordt genomen :p

SeatIbizaLover zei:
BRG zei:
Er bestaat ook een hybride V60 ;)

Er bestaat geen andere goed hybride dan Toyota :),
Eigenlijk de hybride V60 heeft veel negatieve recensies

V60 D6 is een auto die te gehaast op de markt is gezet vanwege het fiscale voordeel dat Nederland aan dergelijke autos gaf. Hetzelfde probleem heeft de XC90 T8.

En tsja das Toyota...ouderwets en goed....

BRG zei:
En staat mevrouw open voor een "Corolla"?
Klinkt niet echt als iets waarmee je als account manager ernstig wordt genomen :p

Nee maar dat maakt in dit hele topic toch ook niets uit? Mevrouw zoekt en betaalt een auto maar meneer vindt dat hij bepaalt. Alles kan zolang het mar niet de gewenste V60 is en daar wordt nu al 10 pagina's mee volgeplempt. o_O

SeatIbizaLover zei:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/best-plug-in-hybrids
Mijn mening + weinig verstand natuurlijk.

Ook heel handig om een Amerikaanse site te raadplegen, andere auto's, andere manier van rijden en gebruik etc. De Volvo D6 is op zich een prima plug-in, maar gekoppeld aan een dieselmotor. Om het vergelijk nog ingewikkelder te maken!

En inderdaad, een 'salesmanager met aanzien' rijdt toch niet in een Corolla?

Car-Sales-Manager.jpg

Viv av zei:
Ook heel handig om een Amerikaanse site te raadplegen, andere auto's, andere manier van rijden en gebruik etc.

Iets zegt mij dat de TS een Engelse/Amerikaanse achtergrond heeft gezien de zinsopbouw en soms ook woordkeuze in zijn berichten. Maar inderdaad, de auto’s zitten wel verschillen in daar en hier.

PHEV Prius heeft 133 MPGe en 54 mpg, hij is de Kampioen te wereld. De twede beste is Ioniq 119 MPGe/52 mpg.

Met 'goed' bedoel je dus het lage verbruik. Je weet dat veel auto's zoals de Volvo V60 hybrid niet in de VS leverbaar was? En al die andere plugins zoals KIA C'eed, Renault Megane, etc. Allemaal niet leverbaar in de VS. Passat GTE ook niet dacht ik. Ze kennen daar uberhaupt weinig PHEV's. Dus dat zegt al weinig.

Los daarvan, PHEV's zegt het theoretische vebruik helemaal niets. Alles staat of valt met hoe vaak je plugt en hoe veel je rijd tussen het laden door. Als je veel kunt pluggen en weinig km rijd, kun je alles elektrisch doen. Of je nu een Prius rijd die iets van 50km max elektrisch kan rijden, of een BMW X5 die iets van 75km elektrische kan halen. Het zegt allemaal weinig.

Maar jou vrouw was toch niet zo gecharmeerd van een corolla?

Beste AsconaGT, sorry voor ene late antwoord.

Ja in Europa is het anders dan VS, en bij een lijst in Europa zie ik inderdaad meer PhEV die ook goed zijn dan alleen Toyota/Hyundai

Over mijn vrouw: Misschien zal zij een Corolla accepteren. Ik wacht het af. Misschien Volvo is niet meer DE auto.

Op dit moment kijken wij meer naar hypotheken / makelaren om een huis in Den Haag te kopen. Daar hebben wij geld nodig.

Nog een vragen: raden jullie een forum die is de Autoweek van geld management: waar newbies vragen stellen aan experts over hypotheek/verhuur opbrengsten/belasting technieken/beleggen ?

Ik ben blij dat Autoweek al jaren lang is DE FORUM van auto kennis, dankzij jullie.

SeatIbizaLover zei:
Nog een vragen: raden jullie een forum die is de Autoweek van geld management: waar newbies vragen stellen aan experts over hypotheek/verhuur opbrengsten/belasting technieken/beleggen ?

Om dan weer 10 pagina's lang alle adviezen naast je neer te leggen ;)

Ik zou in jullie geval dit gewoon bij een onafhankelijke hypotheekverstrekker neerleggen ;)

BRG zei:
SeatIbizaLover zei:

Om dan weer 10 pagina's lang alle adviezen naast je neer te leggen ;)
Heel anders :).

Met de auto wil ik niets nieuw kopen daarom heb ik bewust/onbeeust afleiding gezocht want meer wachten is meer geld verdienen.

Met een woning wil ik wel kopen, en meer wachten betekent meer geld verliezen.

AsconaGT zei:

Ik zou in jullie geval dit gewoon bij een onafhankelijke hypotheekverstrekker neerleggen ;)

Meeste hypotheekverstrekkers willen dat ik 10-20 jaar de rente vast zetten terwijl ik gezien heb dat de rente de laaste 5 jaren altijd gedalen heeft.

Maar ja, wij zijn Autoweek, niet Geldweek hier.

Meeste hypotheekverstrekkers willen dat ik 10-20 jaar de rente vast zetten terwijl ik gezien heb dat de rente de laaste 5 jaren altijd gedalen heeft.

En hoe ver denk je nog dat hij gaat dalen? De kans dat het over 10-20 jaar gelijk of gestegen is, is vele malen groter. daarom zullen ze waarschijnlijk 10-20 jaar vast adviseren.

Maar als je eigenwijs bent en een kortere looptijd wil dan doen de meeste verstekkers daar echt niet moeilijk over. Ben je al langs geweest voor een vrijblijvend gesprek en gevraagd naar de mogelijkheden? Denk dat dat in jou geval beter is dan fora's afstruinen

De rente staat nu wel erg laag dus dan klinkt lang vastzetten wel logisch. In ieder geval verstandig eerst naar een huis te kijken als dat allemaal gelukt is kun je daarna altijd nog naar een auto kijken die er dan (financieel) bij past.

SeatIbizaLover zei:

Hoever wil je nog dalen? Rente staat al historisch laag.
In de gouden tijd toen ik een woning kost, betaalde ik de eerste jaren 11% rente ;)

AsconaGT zei:
En hoe ver denk je nog dat hij gaat dalen? De kans dat het over 10-20 jaar gelijk of gestegen is, is vele malen groter. daarom zullen ze waarschijnlijk 10-20 jaar vast adviseren.

Ik denk de banken juiste denken dat de rente lager zal worden, daarom willen ze dat hun sales personen (de hypotheek adviseurs) op lange termijn alles te verkopen.

Dit heb ik gezien in 2015 toen ik mijn eerste huis heb gekocht. Dan heb ik variable genomen vanaf 2.5, na 1 jaar heb ik vaste gezet tot 1.75 op 5 jaar. En nu is het rond 1.1-1.2 op 5 jaar terwijl het is iets hoger op 10 jaar en nog hoger op 20 jaar.

Ik heb met 2 hypotheekadviseurs gesproken. Ik ga nog meer doen want met iedere adviseur leer ik iets nieuw.

Ik wil de huidige woning houden om te verhuren en een nieuwe hypotheek maximaal lenen voor de nieuwe woning.

Van een adviseur lijkt het me op dat alle ons geld in de banken moeten wij mee nemen in de nieuwe hypotheek. Ik moet nog met een andere hypotheek adviseur spreken om dit te kunnen bevestigen.

BRG zei:
SeatIbizaLover zei:

In de gouden tijd toen ik een woning kost, betaalde ik de eerste jaren 11% rente ;)

Wanneer was het nog 11% ? 1970 ?

Volt zei:
De rente staat nu wel erg laag dus dan klinkt lang vastzetten wel logisch. In ieder geval verstandig eerst naar een huis te kijken als dat allemaal gelukt is kun je daarna altijd nog naar een auto kijken die er dan (financieel) bij past.

Inderdaad.

Verder moet een auto afhankelijk zijn van waar wij wonen ivm het werk. Nu dat het nog tijdlijk is moeten wij niet met haas een auto kopen.

Hypotheekadvies is natuurlijk erg mooi, maar hoort niet echt hier op AutoWeek.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Ivanov zei:

Ivanov
AutoWeek Moderator

Kan wel:

Wat is een zo voordelige auto voor mijn vrouw zodat ik een zo hoog mogelijke hypotheek kan nemen.

haarr zei:
Ivanov zei:

Ivanov
AutoWeek Moderator

Kan wel:

Wat is een zo voordelige auto voor mijn vrouw zodat ik een zo hoog mogelijke hypotheek kan nemen.

Anderzom:

Wat is een zo voordelige hypotheek zodat mijn vrouw genoeg geld kan hebben voor een Corolla TS 2019 ?

Maar genoeg is genoeg. Ik ga stoppen met hypotheek hier.

SeatIbizaLover zei:
BRG zei:
SeatIbizaLover zei:

1990.

BRG zei:

1990.[/quote]

Ok, toen was huisprijs 10% van nu denk ik.

Nu terug naar ons auto: ik vind dat bijna alle auto's hebben weinig togevoegd waarde per euro betaald aan mijn nog heel goed Ibiza.

Mijn vrouw is nu helemaal eens om te wachten, of niets te kopen, aangezien wij nog niet zeker zijn over ons nieuwe huis. Den Haag is 80% duurder dan Groningen.

Ik ga misschien chiptunen om beetje meer Kw te hebben, en ik ga de schade misschien herstellen.

SeatIbizaLover zei:
Mijn vrouw is nu helemaal eens om te wachten, of niets te kopen, aangezien wij nog niet zeker zijn over ons nieuwe huis.

Je hebt dus je zin...
En je vrouw bewijst dat ze een verstandig manager is, ze sluit zich aan bij de minst dure oplossing.
Ik ga er dan ook vanuit dat dit topic op slot kan ;)
Eens na aankoop van jullie woning ook de Ibiza aan vervanging toe is (of de eerste collega je vrouw scheef bekijkt omwille van haar ibiza), lezen we wel verder.

Topic heeft een hoog keylogd gehalte inmiddels maar goed, salestijger met 2 huizen en een getunede budgetpolo met schade dus. Het kan verkeren :rolleyes:

R W xxx zei:
Topic heeft een hoog keylogd gehalte inmiddels maar goed, salestijger met 2 huizen en een getunede budgetpolo met schade dus. Het kan verkeren :rolleyes:

Budget Polo is de mooiste te wereld, dat is iedereen eens :)

BRG zei:
SeatIbizaLover zei:
Mijn vrouw is nu helemaal eens om te wachten, of niets te kopen, aangezien wij nog niet zeker zijn over ons nieuwe huis.

Je hebt dus je zin...
En je vrouw bewijst dat ze een verstandig manager is, ze sluit zich aan bij de minst dure oplossing.
Eens na aankoop van jullie woning ook de Ibiza aan vervanging toe is (of de eerste collega je vrouw scheef bekijkt omwille van haar ibiza), lezen we wel verder.

Ik begrijp mijn vrouw nog niet, woman logic

Het kan zijn dat wij een keer moet terug zijn

SeatIbizaLover zei:
BRG zei:
SeatIbizaLover zei:

Je hebt dus je zin...

Ik begrijp mijn vrouw nog niet, woman logic

Het kan zijn dat wij een keer moet terug zijn

Ok, dat is dan duidelijk.

SeatIbizaLover zei:

Ik ben blij dat Autoweek al jaren lang is DE FORUM van auto kennis, dankzij jullie.

iex.nl voor aandelen
forum.fok.nl recht en geld deel voor hypo en huur vragen (even door de crap geen kijken, maar dan is het best nuttig, lijkt autoweek wel)

Wat is nu nog het doel van dit topic, voor zover dat er is geweest?
Je neemt niets van de adviezen van ons noch jouw vrouw aan en alle voorgestelde auto's zullen inmiddels wel verkocht zijn.
Nu gaat het over verhuizen, hypotheken en chiptunen...
Mij bekruipt het gevoel dat je de mensen hier als een soort van semi vrienden ziet en een kroeggesprek aan het voeren bent, gewoon voor de gezelligheid a la VI.
Of zit ik er naast? Wat wil je nu nog met dit topic?

BMW 530d M zei:
Wat is nu nog het doel van dit topic, voor zover dat er is geweest?
Je neemt niets van de adviezen van ons noch jouw vrouw aan en alle voorgestelde auto's zullen inmiddels wel verkocht zijn.

Alle jullie adviezen hier zijn op voorwaarde dat mijn vrouw definitief een V60 wilt.

Ik heb alles gedaan om mijn vrouw of mijzelf te overtuigen.

Uiteindelijk gelukkig dat mijn vrouw nog rationeel kan denken. Ik begrijp dat vanaf nu is het huis in Randstad voor haar de nummer 1 , en zij is eens om te wachten tot eind 2021 of zelf 2022 om een andere auto te bekijken, als wij nog meer geld zullen hebben.

Mij bekruipt het gevoel dat je de mensen hier als een soort van semi vrienden ziet en een kroeggesprek aan het voeren bent, gewoon voor de gezelligheid a la VI.
Of zit ik er naast? Wat wil je nu nog met dit topic?

Inderdaad,
Ik zit met depressie, erg weinig vrienden, ik vind dit forum gezellig.
Maar ook hier heb ik veel geleerd.
Sorry als ik te veel tijd van jullie heb geconsumeerd.

Hoi allen,

Zo het is nu 2021 en mijn vrouw is al een paar maanden in haar nieuwe baan, hier zijn wat wij (ten minsten ik) hebben geleerd

- Een "status" auto hoef het niet, zij is meestal op kantoor en hoef nog nooit naar klanten toe te gaan (ook door Corona maar meestal om dat met haar funtie hoef dat erg weinig)
- In haar nieuw baan rijden mensen niet zo veel Volvo, dus wat voor haar "Volvo als de standard auto" was, hoef het nu niet.
- Wij moeten heel vaak 500km per dag rijden om een huis op bezichtiging te zijn, dus is een Diesel prima
- Wij moeten nog heel veel kontant hebben om voor een huis te kunnen bieden, aangezien mensen meer dan 10% van de vraagprijs (ook de getaxeerd prijs) moeten betalen
- Mijn Seat Ibiza TDI is nog "acceptbaar" voor haar
- Zij doet meer dan uitstekend in haar nieuwe baan, dus het gevoel dat "het moet een juiste auto zijn" is niet belangrijk.

Dus het was een ideal beslissing om de huidige Seat Ibiza te houden tot 2021/2022.

Bedankt allemaal.

Oh ja, jullie wilden van regio Groningen richting regio Den Haag, toch? Je gaat huistechnisch helemaal de verkeerde kant op natuurlijk. De huizenmarkt is bezopen, maar in de randstad al helemaal. Op Funda verschijnen=bezichtiging volgepland en 10% overbieden is slechts het begin. En voorbehoud van financiering is voor mietjes... En daar dan al die kilometers voor maken? Ik heb oprecht met je te doen.

Dus je volgende project is niet een andere auto maar je vrouw overtuigen om een baan in jullie huidige regio te zoeken.

Terug
Bovenaan