Corolla TS hybride of alle andere opties voor een gezin

Imago van een Sales woman: Volvo V40/V60 of Toyota Auris ?

• Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten .
DeeTwee zei:
Dus je volgende project is niet een andere auto maar je vrouw overtuigen om een baan in jullie huidige regio te zoeken.

Nieuwsuur (onderaan de pagina) heeft onlangs een reportage gemaakt over de huizenmarkt in Groningen, zoveel verschil is er niet met de Randstad.

haarr zei:
Ik zou een huis in het noorden van Zeeland zoeken, of is dat ook niet te doen?
Nee, dat is wel te doen, maar als mevrouw in Den Haag moet zijn (?) verkeerstechnisch niet megahandig. Maar rondom den haag, plekken als Naaldwijk, Monster, Berkel en Rodenrijs, zou ik zeker aanraden om het nog betaalbaar te houden. Iig van de gebaande paden af gaan, ook zeker al die stomme jaren-30 panden links laten liggen.

DeeTwee zei:
haarr zei:
Nee, dat is wel te doen, maar als mevrouw in Den Haag moet zijn (?) verkeerstechnisch niet megahandig. Maar rondom den haag, plekken als Naaldwijk, Monster, Berkel en Rodenrijs, zou ik zeker aanraden om het nog betaalbaar te houden. Iig van de gebaande paden af gaan, ook zeker al die stomme jaren-30 panden links laten liggen.

Wat is er mis met jaren 30 bouw?

Auto encyclopedie zei:
DeeTwee zei:
haarr zei:

Veel te duur omdat het populair is.

haarr zei:
Auto encyclopedie zei:
DeeTwee zei:
haarr zei:

Veel te duur omdat het populair is.

Maar ook stom blijkbaar

Ach, het is altijd zo'n cliché zo'n jaren 30 huis. Er gaat haast standaard een premie op de verkoopprijs, ook al is het een gare hut bij wijze van spreken. Ik vind ze vaak ook mooi hoor, ik zie ook wat de charme ervan is maar ik heb er gelukkig geen zwak voor.

DeeTwee zei:
Ach, het is altijd zo'n cliché zo'n jaren 30 huis. Er gaat haast standaard een premie op de verkoopprijs, ook al is het een gare hut bij wijze van spreken. Ik vind ze vaak ook mooi hoor, ik zie ook wat de charme ervan is maar ik heb er gelukkig geen zwak voor.

Ja, mooi om te zien maar je bent nooit uitgeklust.

Mooi om van jullie te horen,

Ik heb mijn huis in noord NL nog niet verkocht, en ik zoek een huis in Delft / Ypenburg / Rijswijk Buiten, daar is veel goedkoper dan in Den Haag.

Ik begrijp dat Corona maakt dat mensen een ruimer woning opzoeken die mag beetje ver zijn van het centrum, dus later misschien alle niet-duur gebieden zullen stijgen kwa prijs.

30-jaren huizen vind ik niks.

Mijn droom huis is: huizen na 2010, warmtepomp met zonnepaneel (dus vanaf 0 t/m 30 euro/maand voor energie kosten), vloerverwarming, en beetje groen er om heen.

Moeilijk om te combineren, in Rijswijk Buiten zijn er wel nul-energie huizen, ze zcoren 8/10 kwa alle criteria's, maar de huizen zijn te dichtbij elkaar (darrom is geen 10/10).

Maar net als een Corololla TS hybrid is: ik krijg nooit 10/10 huizen

Beste allen,

Hier ben ik weer, wij wonen nog heel ver van het werk van mijn vrouw.

Nu wilt de werkgever de vervoer kosten vergoeden, in de CAO zie ik maar 0.13 euro/km, met max X km per week.
De vraag is: is 0.13 euro/km te weinig ?

Mijn vrouw rijdt huis-werk ongeveer 20'000 km / jaar, en met dit aantal km moeten wij rond 6000 - 8000 euro/jaar betalen (brandstof + afschrijving + verzekering + onderhouden + etc), het is dus 0.3-0.4 euro/km

Bedankt

Natuurlijk is €0,13/km veel te weinig. Vanouds was het volgens mij €0,19/km, en dat was ook al te weinig als ik zo om me heen de klachten aanhoorde.

En nu? Komt die leasebak er dan eindelijk? Volvo V60 moest het zijn, toch? :)

0.19 is wettelijk belastingvrij, 0.13 is niet abnormaal laag. Vaak zijn deze vergoedingen gerelateerd aan het OV.

Ja 0.13 is vergelijkbaar met OV,
Er is nog geen leasebak.
Voor woon-werk is het nog 0.13 e/km,
Voor bezoeken naar klanten is 0.28 e/km, met 0.19 e/km belastingvrij.

Terug
Bovenaan