Soloman
Wegverkenner
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota zei:Dat laatste is duidelijk Jan. Maar zoals ik al aangaf probeer ik oorzaak en misschien ook een oplossing te zoeken. Dat is deels opvoedkundig (een harde aanpak is prima), maar men moet ook deels zicht hebben op een leuk(er) leven. Anders is alles zinloos en komt men tot zinloze daden.
Reageren uit frustratie kan iedereen. Goed, nu ben ik dan wel goed terechtgekomen en ik heb nooit iets te klagen gehad, dus ik kan me niet verplaatsen in vluchtelingen uit Afrika. Maar bloeddorstig en vernielzuchtig zal ik nooit worden. Ik wil mezelf geen goed mens noemen, maar een ziel is goed of slecht. Zielen die andere mensen afslachten zijn slecht. Dat zijn demonen. In een goed, aardig, vriendelijk mens komt nooit zoiets op.
Dan kun je wel duizend jaar opgroeien in een krottenwijk. En dan heb je nog die gasten die auto's in de fik steken. Frustratie? Gediscrimineerd? Dat zal best, dat geloof ik ook wel. Maar dat is niet hun beweegreden om de boel in de hens te steken. Dat kan alleen een slechte ziel de oorzaak van zijn.