#contest 107 - Stroom

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
rke zei:
Boppie zei:
Dank je, was voor ons de insteek. Wij zetten hem bij de deur neer, kunnen we hem zo meepakken. Bedden, keuken en koelkast zitten erin.

Frankrijk is het niet geworden, Zeeland zijn we blijven steken.....
Zeeland, want in Frankrijk is het koud.

Vrouwenlogica?

Nee...te optimistisch. Vetrek is wat later geworden..ging nachtwerk worden.

Idefiqs zei:
Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber zei:
Wat was het weer geweldig he? The Passion. Hoe een 2000 jaar oud verhaal nog steeds tot de verbeelding kan spreken. Gelukkig geen vreemde dingen gebeurd in Leeuwarden.

Ik heb een stukje gezien, ook dit jaar sprak het mij zoals iedere keer niet aan. Dat is van mens tot mens dus verschillend.

JCS uit de jaren '70 vind ik daarentegen wel erg mooi.

Prima als het je niet aanspreekt, dat kan voor iedereen verschillend zijn.

Boppie zei:
rke zei:
Boppie zei:
Dank je, was voor ons de insteek. Wij zetten hem bij de deur neer, kunnen we hem zo meepakken. Bedden, keuken en koelkast zitten erin.

Frankrijk is het niet geworden, Zeeland zijn we blijven steken.....
Zeeland, want in Frankrijk is het koud.

Vrouwenlogica?

Nee...te optimistisch. Vetrek is wat later geworden..ging nachtwerk worden.

In ieder geval zonniger dan Frankrijk!

Wij gaan volgend weekend weg, zonder sleurhut, camper of tent.
Appartement in Zuid-Frankrijk voor 14 dagen. Daar is het momenteel 22 graden. Kan zo maar omdraaien, want vorig jaar tijdens de mei vakantie was er in Nederland een hittegolf en liepen we daar met lange broek en regenjas.

17904184_1304960989539533_3722323698874711884_n.jpg

In Rhenen zijn ze wel wat teleurgesteld toen de containers opengingen....

Had hem op Facebook voorbij zien komen.......erg grappig. Persoonlijk vind ik al de nieuws berichten over die Panda's nogal over the top.
Noord-Korea en Amerika verdienen de aandacht......hopen dat die twee idiooten zich kunnen bedwingen. ( Trump en Kim)
( en Poetin en China en Japan) .

De linker Panda is van 1986. de rechter van 1982. Toch geeft de linker roest, of zal de rechter een nieuwe klep hebben? Die lijkt ook wat witter te zijn. Ik weet dat dit vreselijke (basic) auto's waren.... mijn tante had er één, op de achterbank zat je op een soort zitzak, de pook was een pollepel in een zak aardappels...... en de portieren roestten standaard na een jaar of zes (meestal precies na de garantie..).

Tja, ik ben absoluut niet voor Trump, maar er moet toch eens iemand zijn die dat verwende papkind uit Noord Korea vijf minuten onder water duwt....leuk oorlogje spelen met raketjes terwijl de bevolking compleet verhongerd.

Er is altijd iets te doen - kamajaaajaaa jippiejippiejeee - maar voor je verhaal maak ik binnenkort zeker even tijd, ik ben benieuwd :)

Wij hebben gisteren besloten ons huis te verkopen #omdathetmoet #ergensinzZoetermeer #ondatwezijnwiewezijn

hansje36 zei:
Wij hebben gisteren besloten ons huis te verkopen #omdathetmoet #ergensinZoetermeer #omdatwezijnwiewezijn

Ik las er gisteren iets over op Facebook, maar de precieze reden is me nog niet duidelijk.

Laten we beginnen met dat "omdat wij anders zijn". Dat is het probleem van de mensen die er dusdanig bekrompen denkbeelden op na houden dat ze dit doen. Ik vind het te erg voor woorden, wat mij betreft mogen degene die jullie wegnarren eens stevig in elkaar getimmerd worden. Homo`s zijn niet anders, de idioten die menen dit te veroorzaken zijn de paria`s.

Mijn bloed gaat koken als ik dit soort dingen lees.....ik snap ook af en toe niet waarom er niet snoeihard tegen opgetreden wordt.

Ik hou erover op...voor de duidelijkheid, mijn tirade is tegen degene die dit jullie aandoen. Zijn wat mij betreft schoften.

Hee, ik mag nog een blog schrijven!
Ik heb er eentje in mijn hoofd zitten. Dit keer geen horror, maar een columpje. Ik kreeg plotseling de hik toen de Lidl-folder bekeek.;)

Van de week hebben we het besluit genomen om te gaan verhuizen. Ons appartement gaan we te koop zetten.
Waarom? Deze woning gekocht na een echtscheiding met de bedoeling om weer snel te verkopen. Inmiddels zijn we 15 jaar verder. Iedere dag de lift en lange galerij af gaat ons tegen staan. Zoeken een eengezinswoning met een tuintje. Maandag is al de eerste bezichtiging.
De Mercedes zal gezien de verhuiskosten ff moeten wachten.

@Soloman, ik zie je blog graag verschijnen :)
@Hans, als je het je kan veroorloven lijkt zo'n verhuizing me niet mis.

hansje36 zei:
Van de week hebben we het besluit genomen om te gaan verhuizen. Ons appartement gaan we te koop zetten.
Waarom? Deze woning gekocht na een echtscheiding met de bedoeling om weer snel te verkopen. Inmiddels zijn we 15 jaar verder. Iedere dag de lift en lange galerij af gaat ons tegen staan. Zoeken een eengezinswoning met een tuintje. Maandag is al de eerste bezichtiging.
De Mercedes zal gezien de verhuiskosten ff moeten wachten.

Parrrdonnnn?
Dat is de reden? *-)

Met alle respect voor jullie verhuizing, maar ik haal even deze quote aan:
Wij hebben gisteren besloten ons huis te verkopen #omdathetmoet #ergensinzZoetermeer #ondatwezijnwiewezijn

Met alle logische reacties daarna.

Ik ben het er mee eens dat homo's gediscrimineerd en bedreigd worden, maar dit was ook niet nodig....

Soloman, ik snap je reactie.
Dit is onze officiele reactie want we willen inderdaad graag beneden wonen.
Natuurlijk is er wat aan de hand, maar maak het niet groter dan het is. We hebben het onder controle. Verhuizen is daar onderdeel van .
Zoas je weet ben ik psychiatrisch client , ik voel me er niet veilig meer ( genoeg) . Het is onder controle. ......zo laten

Veel succes met de verkoop en aankoop, ik hoop en dat meen ik oprecht dat het jullie de rust gaat brengen.

Gefeliciteerd! En wat is de gelukkige voor merk?

[size=x-small]Niemand is hier, dus ik kan nog in alle rust aan mijn blog tikken he heh heh[/size]

Hans, wat naar dat het een gedwongen besluit moest worden, hopelijk lukt het een leuk ander huis te vinden. Ik kan ook alleen maar boos worden als mensen niet gewoon datgene wat ze zijn kunnen zijn.

Solo, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Afentoe, we zijn benieuwd naar een foto van de buitenzijde.

Ik ben even een lange week offline geweest, wij hebben een vakantie met onze caravan doorgebracht in het schitterende gebied van Moezel en Eiffel. We zaten op het prachtige Landal park Warsberg in Saarburg. Met pittige heuvels en overal wijnbouw. Ik kan het iedereen aanraden, zowel voor huisjesmensen als voor tent- en caravanmensen geweldig leuk.

18274917_1312305002210242_5155326080890770612_n.jpg

18274958_1312305222210220_2883029918369993480_n.jpg

18222692_1312305588876850_695937983759961308_n.jpg

18238911_1314290328678376_256134412584520462_o.jpg

Het enige minpunt was het weer. In het vorige weekend was het goed te doen, maar de overige dagen was het bewolkt en soms wat regen. Met een graadje of 12 tot 14 was het fris.In de caravan ging dat echter prima. Kids sliepen in een tentje ernaast en hadden het gelukkig niet koud.
De Volvo heeft het voortreffelijk gedaan, de 12 haarspeldbochten omhog gingen helemaal volgens plan.

Nog even terugkomend op de weblogcontest, we kijken even hoeveel inzendingen we vrijdag hebben. Anders verlengen we nog.

Nummer 3 is zeer fraai. Nummer 4 ook door die slingerende weg op de achtergrond. Heel erg mooi.
Hoe doe je dat?

Campertjes....mag dat ook? Is genoteerd...ziet er zeer goed uit. Hoe lang is de rijtijd ongeveer?

Ha dank je Solo....gewoon op het knopje drukken.

Bop, je kunt er met de camper ook prima naartoe. Je kunt naar het dorp met de stoeltjeslift, beneden is er een Lidl (met een erg Duitse chef...). Voor de kids is er een geweldige rodelbaan.

18358990_1314510558656353_1704280350335781580_o.jpg

Boppie, voor ons vanuit de Randstad was het 427 km. Via Limburg is dat met de nieuwe tunnel bij Maastricht goed te doen. Even wat rare bochten verderop in België en dan via Spa richting de Duitse grens. We deden er met de caravan inclusief de lunch in de caravan 6 uur over.

Dat zal voor mij niet anders zijn. Met 105 op de Tomtom rijdt de Transit nog goed, daarboven moet je de wind niet opzij hebben.

Over eten....met Pasen hebben we Zeeland aangedaan...onderweg werd de honger toch wat te gortig...en op een mooi plekje een mobiele snackbar. Tafel even opzetten (poot in bodem en blad erop) en in de camper even een hapje doen aan het water meteen zonnetje.

Het ding kost al een klap geld en gaat nog meer aandacht vragen...maar het is het nu al waard.

Onze overburen hadden ook een camper. Ze stonden met hun kinderen en kleinkinderen op de plek van een huurtent. Die was groot en goedkoper dan een caravanplek (vreemd genoeg), maar ik vond het wel afzien met je jas aan in de tent zitten...Bij 20 graden prima te doen, bij 11 graden geen kamperen maar creperen.....

Dan kruipen wij de camper in:). Aan de paal hebben we een 230v kachel en ik heb de gaskachel ook aan de gang gekregen.

Camper lijkt me ideaal, maar wij tweeën zijn hotelmensen. We gaan er op uit en slapen in hotelletjes. Meestal gaan we op vakantie in de omgeving van Luxemburg, Elzas etc. Dat is goed te doen met de auto. Mijn droom is nog steeds Beieren en Oostenrijk met de auto, maar vrouwlief wil niet zo lang in de auto zitten. Zij is meer vliegtuigmens, en ik niet, want ik hou van om me heen kijken. Die bossen, die bruggen...

Hotels moet je wel uitzoeken, maar je hebt geen omkijken naar niks, beetje slapen en heerlijk ontbijten en overdag er op uit.

Soloman zei:

Joost zei:

Soloman, als ik het goed begrijp mag ik jou ook feliciteren, gelukkige verjaardag gewenst! Al ben ik dan misschien een paar minuten te laat ;)

14v421y.jpg

Het is deze Skoda Fabia, met de dieselmotor. Helaas niet voor mijzelf maar voor de zaak dus is een en ander aan leuke informatie even geblurd. Best een leuk ding (dat de meest no-nonsense auto van dit moment ook in het heerlijk chique beige kan worden geleverd vind ik prachtig), onderweg van het tankstation (kennelijk zitten er letterlijk maar drie druppels brandstof in een nieuwe auto) naar kantoor steeg de actieradius op de boordcomputer van 490 naar 590km, dat kan ik wel waarderen :}

Boppie, het viel me op dat in de caravan de kachel echt een grote daad kan verrichten. Natuurlijk brandt propaan/butaan heter dan methaan wat we thuis hebben maar wat een effect. In de oude caravan had ik wat 'kacheltrauma's' opgelopen. Je moet het gas toevoeren en dan ontsteken. Lukt dat niet, moet je 2 minuten wachten voor een neiuwe vonk. Ik deed dat niet en het mengsel ontbrandde voortijdig. Dat gaf een behoorlijke knal, geen schade, maar wel een paar hartslagen minder.....
Maar nu ging dat goed. Het duurt even voordat het interieur warm is en dan is het in de caravan heel behagelijk.
Wij hebben ook wel nagedacht over een camper, maar voor ons is een caravan veel handiger. Je zet hem neer en met de auto maak je je tochtjes. Maar dat betekekent niet dat jullie er geen één moeten kiezen!

Solo, is een huisje niets voor jullie? Bij een hotel heb ik altijd het gevoel dat je hele dagen wegmoet en dat je bij thuiskomst maar op je bed gaat liggen en TV kijken. Aan de andere kant: Als je geen kids hebt is een hotel ook weer lekker luxueus.

Mooie Skoda, het nieuwe model Fabia is er flink op vooruit gegaan. Succes en veel veilige kilometers toegewenst.

Joost, dat laatste klopt. Maar we gaan er ook wel eens twee of drie daagjes uit en boeken we het hotel voor een of twee nachten. Overdag bekijken we dan steden, musea en gaan wandelen in bossen, bergen. Dan gaan we naar het hotel om te douchen en om te kleden en gaan dan naar een restaurant en nemen het er van. En inderdaad, 's avonds zit je dan vaak tv te kijken in de kamer, na een wandelingetje in de avond om het eten te laten zakken.
Ik neem altijd wel een kleine telescoop mee die helemaal in een tas past, maar niet altijd heb ik heldere nachten en als ik pech heb, kijk je uit over en verlichte straat of parkeerplaats, wat nog wel eens gebeurt, dan komt van het genieten van een heldere nacht weinig.

Een hotel heeft wel een enorm voordeel: het ontbijt (zit altijd bij de prijs inbegrepen). De kwaliteit verschilt wel enorm per hotel. Dat varieert van een boterham met kaas, echt niets meer (een hotel in Belgie, terwijl het personeel aan de scrambled eggs met spek en worst zat, was ronduit beschamend, ben ik echt boos om geweest) tot aan een werkelijk zeer subliem en luxe ontbijt met alles er op en eraan van zeer hoge kwaliteit (dat was in het centrum van Parijs, een zeer duur zakenhotel die de kamers in het voor het hotel laagseizoen verhuurde voor een grijpstuiver, lees 80 euro per nacht, was trouwens de eerste keer dat ik merkte dat het spookte in een hotel, dus gemengde gevoelens van overdadige luxe met onrustige nachten en vreemde dingen op onze foto's)

Parijs is trouwens de mooiste stad die ik gezien heb. Mensen zijn er aardig, prachtige gebouwen, de metro is uitstekend geregeld en je wordt als toerist daar in de watten gelegd. Rome was het vreselijkst. Wel was ik zeer onder de indruk van de Romeinse opgravingen, omdat je die tijd echt voelt. Maar het is een grote oplichtersbende daar en je als je niet uitkijkt word je platgereden. Op de eerste dag was het bloedheet, hadden St. Pieter bezocht en gingen kapot van de dorst. In een restaurant hebben we een tosti gegeten en deden we eens raar, bestelden een fles bronwater er bij. Toen de rekening kwam vielen we bijna van onze stoel. Tosti en water voor de prijs van een driegangen-diner. De fles water stond op het papiertje geschreven voor 20 euro. Goeiedag zeg. We dachten eerst dat het normaal was, maar bij navraag in het hotel bleken we gewoon te zijn opgelicht. Dan hou je wel een vieze smaak over van gewoon water.

Ha Solo, zo is vakantievieren wel erg leuk en in de grote stad is een hotel ideaal. Wij zijn wel eens in Venetië geweest, maar wist dat je NIET moet gaan zitten aan de lege terrassen van het St Marcoplein. Tenzij je afscheid wilt nemen van je vakantiebudget....
In Nederland heb je dergelijke praktijken natuurlijk ook, Japanners en Chinezen die in de taxi worden afgezet en voor 150 euro van Schiphol naar Amsterdam worden vervoerd en niet mogen uitstappen als ze er tegen in opstand komen.

Ik ga wel eens kijken bij de Zaanse Schans, dat is voor veel buitenlanders een attractie. Ik vind het dan leuk te kijken hoe Chinezen, Italianen en Spanjaarden reageren op de molens en de klompen.

Neem je altijd je camera mee? Ik voel met echt onthand als ik hem eens niet bij me heb....ik zie er ook echt uit als een toerist, dat ik nog nooit bestolen ben is echt een wonder.

Mijn camera heb ik pas een jaar. Je kunt wel zeggen, (heb ik trouwens ook iemand anders horen zeggen) gewoon de knop indrukken, maar zo werkt dat echt niet. Ook een boekje helpt niet, hooguit kan het je helpen bij je inzicht hoe je met een camera moet omgaan. Een camera is net een vrouw. Er zijn basisregels, maar om het beste resultaat er uit te krijgen moet je haar echt aanvoelen.

Nog even over oplichters: Ik vond Italië echt opvallend. De mensen zijn er niet echt service-gericht, hoewel er wel uitzonderingen zijn die met de kop boven iedereen uitsteken. Zonder voorkennis is het echt niet verstandig om naar Italië te gaan. Zodra ze doorhebben dat je een beetje suf bent, kloppen ze je helemaal leeg. Dat hebben we gemerkt bij taxi's. Je betaalt de hoofdprijs. En je blijft een beetje beduusd achter. Er zijn ook legale taxi's, die herken je aan de kleur (en de afgeleefde auto's :}). Maar we hadden slechte ervaringen met de chauffeurs daar, ze beledigden gewoon mijn vrouw waar ik bij zat. Niet echt leuk. Italianen kijken neer op vrouwen.

afentoe zei:
Soloman zei:

Joost zei:

Soloman, als ik het goed begrijp mag ik jou ook feliciteren, gelukkige verjaardag gewenst! Al ben ik dan misschien een paar minuten te laat ;)

14v421y.jpg

Het is deze Skoda Fabia, met de dieselmotor. Helaas niet voor mijzelf maar voor de zaak dus is een en ander aan leuke informatie even geblurd. Best een leuk ding (dat de meest no-nonsense auto van dit moment ook in het heerlijk chique beige kan worden geleverd vind ik prachtig), onderweg van het tankstation (kennelijk zitten er letterlijk maar drie druppels brandstof in een nieuwe auto) naar kantoor steeg de actieradius op de boordcomputer van 490 naar 590km, dat kan ik wel waarderen :}

Gefeliciteerd! Mooie auto!

En na een fijne vakantie weer veilig thuis ! 4000 km weg getokkeld, dieseltje loopt als een zonnetje.
Over 9 weken mogen we weer !! ( Costa Brava; Spanje)

Baai van Roses toch? Lekker.....hebben daar eens een bootje gehuurd waarmee je door de kanalen kan varen...even dagdromen.

Terug
Bovenaan