Contest # 104. Onbaatzuchtigheid, het kwebbel topic ! Er mag gestemd worden !!

Hé! Zie net dat ik met de verkiezingen in maart op vakantie ben. Probleem opgelost :)

Meeuw zei:
Het gaat mij ook te ver om op Wilders te stemmen. Maar met de traditionele politiek kliek heb ik het wel gehad.

Dat heb ik ook wel inderdaad. Denk er toch sterk over VVD of CDA te stemmen, een kleine splinterpartij lijkt me ook niks. Vind het ergens al idioot dat er 81 partijen meedoen aan de kamerverkiezingen.

Al die splinter partijtjes is inderdaad niks. Gaat om de " groten".
Maar ja, wie ? Ik twijfel nog erg, er komt trouwens nog een hele campagne aan.
Ben weliswaar uit een rood nest, maar 4 jaar geleden stemde ik toch VVD.
De PvdA heb ik geen vertrouwen in, zeker niet met die Hans Spekman.
En Henk Krol met zijn 50 plus? Ik vertrouw die man niet, evenmin als Jan Nagel. Gaan vast weer aan ruzie ten onder.

50 plus is ook een rare partij inderdaad.

Maar ik ben denk ik een van de weinigen in Nederland, het afgelopen kabinet was best redelijk. Mag van mij best nog eens 4 jaar krijgen. Ook al heeft Melanie schultz van hagen rare ideeën maar ja. We zijn een samenleving die alle lagen wil vertegenwoordigen.....dus we zetten haar maar op verkeer.

PVDA is ansich niks mis mee, maar geniet niet mijn politieke voorkeur. Mocht Ahmed Aboutaleb nu lijsttrekker zijn geweest.......had ik er nog over willen nadenken, maar ja.
Het moet elkaar toch in evenwicht houden aan het einde van de rit, teveel links is niet goed, teveel rechts ook niet.

Kort door de bocht...als je op wiki kijkt, dan heeft Asscher ook goede dingen gedaan. Aboutaleb zou ook mijn voorkeur hebben. Lijkt mij een sterke persoonlijkheid die niet strak an de partijlijn zit. En achter zijn mensen staat.

Job Cohen deed ook goede dingen......toch kwam hij niet uit de verf.......idem met Samson...vier jaar geleden met veel getrompetter binnen gehaald. Nu af door de achterdeur.

Boppie zei:
Kort door de bocht...als je op wiki kijkt, dan heeft Asscher ook goede dingen gedaan. Aboutaleb zou ook mijn voorkeur hebben. Lijkt mij een sterke persoonlijkheid die niet strak an de partijlijn zit. En achter zijn mensen staat.

Zeker, Asscher is een goed politicus en een goede minister van sociale zaken. Maar PVDA is gewoon niet mijn partij. Terwijl Aboutaleb dan ook niet mijn politieke ideeen deelt, maar het is wel een persoon die heel erg geschikt is in een kabinet. Hij kan Nederlanders samen brengen en niet uit elkaar drijven zoals Ozturk en Koezoe.

Ad.nl: Europese leiders hebben geschokt gereageerd op de inauguratierede van de Amerikaanse president Donald Trump. Het Europees Parlementslid Guy Verhofstadt noemde die speech vijandig. ,,We kunnen niet wachten en hopen op Amerikaanse steun en samenwerking. Europa moet zijn eigen lot en veiligheid in eigen handen nemen.''

Hebben jullie het op tv gezien? Ik vond de speech zeer sterk, imposant en een duidelijke boodschap. Alles uit zijn hoofd, niets voorlezen, wel veel herhalingen. En hebben wij de EU niet om dezelfde reden opgericht? Tegengas of zo? Zo'n opmerking van Verhofstadt duidt slechts op het egoïsme en kleinburgerlijkheid waar ik mij nu aan irriteer.

En dan een reactie uit het meest protectionistische land van Europa: Ook de Franse president François Hollande haalde uit naar Trumps protectionisme. Hij noemde het een slecht idee om de grenzen te sluiten, ,,zoals sommigen, die vandaag hun ambtseed afleggen, ons aanraden.'' ,,We maken deel uit van een wereldwijde en open economie.'' :confused:

Al die analytici springen erop alsof Trump het meest erge is wat de westerse wereld overkomt.

Sterk ben ik niet met je eens, een duidelijke boodschap was het daarentegen wel. Ja wat veel herhalingen maar goed. Hij heeft het met name over dezelfde vraagstukken waar wij nu ook mee zitten. Werk gedaan door Mexicanen is goedkoper dus hoe krijg ik dat werk terug in de VS om de economie nog verder terug te brengen....met andere woorden, de Oost-Europeanen willen voor minder geld bollen plukken en vrachtwagen rijden dan een Nederlandse chauffeur. Er is geen enkel verschil. Kijk maar naar wat Asscher laatst daarover zei. Was dat ook egoistisch?

Die vrouw bij DWDD ook, net alsof er nu een importheffing van 35% op een Duitse auto komt die de VS binnen komt....ehm nee dat zegt ie niet, en als je daar iets over weet dan weet jij ook dat er fabrieken zijn van de Duitse merken en dat een Europese auto vaak duurder is in de VS dan hier. En zeker duurder dan een vergelijkbare Amerikaan.
Jammer eigenlijk dat ze niet heel even op zijn en afwachten wat er gaat gebeuren, nee we gaan direct uit van worst case scenario. Hij gaat echt geen muur bouwen hoor jongens. Echt niet!

Trump geeft aan de westerse wereld de boodschap dat zij maar zelf (financieel) voor hun eigen belangen moeten gaan opdraaien. Als Amerikaan zou ik mij ook afvragen waarom zij de Navo grotendeels moeten financieren. Natuurlijk speelde daarbij een stuk egoïsme een rol. De VS dacht nog de baas in de wereld te kunnen spelen. Dat is voorbij, wat Trump ook begrijpt, dus dan maar beter voor je eigen land zorgen. Ik zou het niet anders doen.

Precies...hoeveel nieuwe straaljagers hadden we ook alweer? 35 of 37? Te weinig voor een goede luchtmacht in ieder geval. Dat is deels goed! Maar aan de andere kant hebben we nog steeds spanningen in de wereld.

Ik vind het opzich ook wel prettig dat Amerika zichzelf ten doel stelt het extreme islamisme de wereld uit te helpen. Zou tijd worden wat mij betreft.

Nico GTR zei:
Tsja.....ik was ben en blijf een gigantisch Obama fan

Waarom eigenlijk? Niet persoonlijk bedoeld, maar in welke zin heeft hij jouw leven de laatste 8 jaar positief beïnvloed?

Meeuw zei:
Ad.nl: Europese leiders hebben geschokt gereageerd op de inauguratierede van de Amerikaanse president Donald Trump. Het Europees Parlementslid Guy Verhofstadt noemde die speech vijandig. ,,We kunnen niet wachten en hopen op Amerikaanse steun en samenwerking. Europa moet zijn eigen lot en veiligheid in eigen handen nemen.''

Hebben jullie het op tv gezien? Ik vond de speech zeer sterk, imposant en een duidelijke boodschap. Alles uit zijn hoofd, niets voorlezen, wel veel herhalingen. En hebben wij de EU niet om dezelfde reden opgericht? Tegengas of zo? Zo'n opmerking van Verhofstadt duidt slechts op het egoïsme en kleinburgerlijkheid waar ik mij nu aan irriteer.

En dan een reactie uit het meest protectionistische land van Europa: Ook de Franse president François Hollande haalde uit naar Trumps protectionisme. Hij noemde het een slecht idee om de grenzen te sluiten, ,,zoals sommigen, die vandaag hun ambtseed afleggen, ons aanraden.'' ,,We maken deel uit van een wereldwijde en open economie.'' :confused:

Ik heb de speech nog niet gezien, maar de reactie van Europa vind ik erg dom. Kijk nou eerst eens wat er gaat gebeuren. Bouw bruggen, in plek van ze brand te steken. Men doet nu hetzelfde als waar ze Trump van beschuldigen.

Bedankt iedereen voor de stemmen. Ik heb vandaag een heel erg drukke dag (zo naar Duitsland, zodra ik thuis kom is er visite) dus een nieuwe contest online gooien zal pas morgen lukken. Ik zal ook eens naar de lijsten kijken, ik weet niet of die de voorbije twee contests aangepast zijn...

Twix zei:
Meeuw zei:

Ik heb de speech nog niet gezien, maar de reactie van Europa vind ik erg dom. Kijk nou eerst eens wat er gaat gebeuren. Bouw bruggen, in plek van ze brand te steken. Men doet nu hetzelfde als waar ze Trump van beschuldigen.

Niet janken voor je gebeten wordt. Je zou toch zeggen dat politici beter moeten weten. Het kan straks allemaal wel meevallen, ik denk dat het allemaal niet zo`n vaart loopt en wat betreft de NAVO heeft hij zeker een goed punt. Europa moet toch in staat zijn om een goede defensie op te zetten.

Twix zei:
Nico GTR zei:
Tsja.....ik was ben en blijf een gigantisch Obama fan

Waarom eigenlijk? Niet persoonlijk bedoeld, maar in welke zin heeft hij jouw leven de laatste 8 jaar positief beïnvloed?

Ik vind het een heel inspirerende man. Zijn persoonlijkheid. Hoe hij zijn tijd kan managen tussen gezin en werk. Omgang met de pers met kritiek en met de showbizz. En het geld wat die naar het klimaatfonds stuurde eergisteren. Verder heeft niks van zijn besluiten een directe invloed op mijn leven. Daarom snap ik de reactie van zovelen ook niet naar Trump toe.

Boppie zei:
Twix zei:
Meeuw zei:

Niet janken voor je gebeten wordt. Je zou toch zeggen dat politici beter moeten weten. Het kan straks allemaal wel meevallen, ik denk dat het allemaal niet zo`n vaart loopt en wat betreft de NAVO heeft hij zeker een goed punt. Europa moet toch in staat zijn om een goede defensie op te zetten.

Geheel mee eens, een aantal punten van Trump zijn zeker goed, maar het is een vreselijke kerel, natuurlijk. Bij de Daily Show was nog een man die zei dat de macht van de president best wel meevalt met alles erom heen. Maar er zijn ook zorgen: gezondheidszorg, het stelselmatig ontkennen van klimaatverandering, symboolpolitiek voor de eigen productie, GM investeert nu 1 miljard in productie in de VS maar per saldo zullen een groot aanal Mexicanen daar gaan werken. Gewoon omdat dat beter bij dat land past. Zet je een productiefacaliteit in ons land, des noods voor 400.000 mensen, dan ben je niet direct van alle werkelozen af. Gewoon omdat niet iederen kan/wil ...OK moet je misschien wat meer dang uitoefenen.
Ik zou zeggen: krijg je een uitkering dan ben je verplicht tot een aantal uren vrijwilligerswerk. In bejaardetehuizen, in AZC's etc etc, misschien als koerier om een onderdeel bij Volvo Zweden op te halen ;-) .

Twix zei:
Meeuw zei:

Je hebt zeker een punt, Europa is totaal GEEN eenheid. Al jarenlang, tijdens de Joegoslavië oorlog niet toen Hollandse jongens voor een onmogelijke taak stonden en net werden gesteund door de NAVO, vluchtelingenopvang, ik zou zeggen, laat de échte vluchtelingen binnen, maar houdt de economische vluchtelingen aan de kust van Afrika aan de wal.
En nu moeten we wat met Trump. OK op facebook kwam er al een tellertje voorbij, nog drie jaar, 11 maanden, 30 dagen, 6 uur ....

Dirk gefeliciteerd, ik heb een druk weekje achter de rug, 's avonds een paar keer weggeweest, we zijn in de kerk bezig met Kerk-TV, de diensten kunnen dan live of na afloop worden bekeken op een website. We hebben een vrij fanatieke voorvechter hiervoor, maar het gaat wel wat kosten. En of een bejaarde nou dat systeem kan snappen?

Twix zei:
Meeuw zei:

Persoonlijk heb ik een enorme aversie tegen het menstype wat ik meen te zien in Trump, wat - inderdaad - een vooroordeel is.
Hij is in alles de absolute tegenpool van Obama.

Obama vond/vind ik een uiterst innemende en inspirerende man en eigenlijk zijn vrouw Michelle nog meer. Waarom? Zoveel heeft hij niet bereikt, wat vooral te maken heeft met de tegenwerking die hij in de senaat en het huis van afgevaardigden (Republikeins) tegenkwam. Ook ben ik bepaald niet onder de indruk van het Midden-Oosten beleid van de Obama administration. Het inspirerende zit hem in de (inclusieve) idealen van de Obama's en de mensgerichte en - aldus - sympathieke en authentieke(!) menselijkheid die zij hebben laten zien.

De speech van Trump vond ik hooghartig onbehouwen en, ja zeker, beangstigend. Zeker moet je hem op zijn toekomstige daden beoordelen, maar wat hij zegt en daarmee aankondigt vind ik onrustbarend. Los dat hij niet kan waarmaken wat hij zegt is dat wat hij zegt vijandig van aard, wie niet met hem meedoet is af. Met name de historische context van de uitspraak America first baart mij zorgen. Lichtpuntje is zijn kabinet met bijvoorbeeld een man als Mattis, die de waarde van de NATO kent en bevestigd heeft.

Wat Trump heeft aangegeven zijn de "oude bondgenoten" (ik lees NATO) slechts relevant voor het "wegvagen van Islamitisch fundamentalisme. Ook een loze belofte, want wil hij de Islamitische wereld nuken of zo? Dat gaat hem immers anders nooit lukken.

Mooie uitspraak van een journalist was dat hij met zijn inaugurele rede zijn hoofd alvast in de strop heeft gedaan. Het kan dus allemaal eigenlijk alleen meevallen dan.;)

Twix zei:

Gezondheid,

Ik ben niet zo onder de indruk van wat May denkt, ze heeft m.i. (nog) geen vast omlijnde visie van de Brexit laten zien. Ik denk ook niet dat Trump zich daar veel aan gelegen laat liggen. Maar ik ben de shock nog niet geheel te boven, wellicht kijk ik er over een tijdje anders over.

Beroerder dan ik denk dat het gaat worden kan mijns inziens niet, wellicht dekt mijn brein zich alvast in.

Voer voor psychologen.o_O

May is een van die figuren die ontevreden zijn, gekregen hebben wat ze willen en nu in mijn ogen niet weten wat ze echt willen. Ondertussen hebben ze Schotland een stevig oor aangenaaid. Maar dat is mijn mening over de brexit. Ik moet het nog zien gebeuren.

Idefiqs zei:
Twix zei:

Gezondheid,

Ik ben niet zo onder de indruk van wat May denkt, ze heeft m.i. (nog) geen vast omlijnde visie van de Brexit laten zien. Ik denk ook niet dat Trump zich daar veel aan gelegen laat liggen. Maar ik ben de shock nog niet geheel te boven, wellicht kijk ik er over een tijdje anders over.

Beroerder dan ik denk dat het gaat worden kan mijns inziens niet, wellicht dekt mijn brein zich alvast in.

Voer voor psychologen.o_O

We zullen zien. Je kan er lang of kort over praten, maar het is de nieuwe realiteit. Wat ik wel vreemd vind, zijn de reacties van Europese leiders, de geweldadige protesten, etc. Dit is de vrijheid van een democratie.

Was wel lachen hoor al die mensen op het nieuws. Ja....zo erg! Ik twijfel of die op een eerlijke manier aan de macht is gekomen.....nee heel de wereld is ontevreden. Trump is onze minste zorg, ik kijk met angsten en beven naar Turkije. Ik wil het niet te hard zeggen maar 23 maart 1933 komt toch langzaam naar boven in mijn hoofd.

Boppie zei:
Amy is een van die figuren die ontevreden zijn, gekregen hebben wat ze willen en nu in mijn ogen niet weten wat ze echt willen. Ondertussen hebben ze Schotland een stevig oor aangenaaid. Maar dat is mijn mening over de brexit. Ik moet het nog zien gebeuren.

Dat is een beetje het probleem. Overal tegen schoppen en zodra het omvalt ben je verbaasd en weet je niet wat te doen. Jammer.

Nico GTR zei:
Was wel lachen hoor al die mensen op het nieuws. Ja....zo erg! Ik twijfel of die op een eerlijke manier aan de macht is gekomen.....nee heel de wereld is ontevreden. Trump is onze minste zorg, ik kijk met angsten en beven naar Turkije. Ik wil het niet te hard zeggen maar 23 maart 1933 komt toch langzaam naar boven in mijn hoofd.

Zo ver komt Erdogan niet in Europa. Ik erger mij wel aan de halfzachte reactie op zijn handelen. De "wij hebben ze nodig" houding. Soms is het goed om vanuit je eigen kracht te denken.

Boppie zei:
May is een van die figuren die ontevreden zijn, gekregen hebben wat ze willen en nu in mijn ogen niet weten wat ze echt willen. Ondertussen hebben ze Schotland een stevig oor aangenaaid. Maar dat is mijn mening over de brexit. Ik moet het nog zien gebeuren.

En Noord-Ierland, (real/provisional) IRA Sinn Fein gruwt bij de gedachte alleen al bij (Engelse) grenscontroles tussen Noord-Ierland de Ierland.

Dat kan zo maar oude monsters wakker maken. Gelukkig brandt Paisley in ...:)

Boppie zei:
Nico GTR zei:

Zo ver komt Erdogan niet in Europa. Ik erger mij wel aan de halfzachte reactie op zijn handelen. De "wij hebben ze nodig" houding. Soms is het goed om vanuit je eigen kracht te denken.

Ik hoop en ga er inderdaad vanuit dat dat niet gebeurt. Maar de gelijkenis met vind ik eng. Das trouwens wel een van de dingen die ik Rutte kwalijk neem, hij heeft geschiedenis gestudeerd. Hij moet dit weten!

Rutte kan niet zoveel, ik zou wel willen zien dat er een andere houding is tegen Erdogan vanuit Europa.

Terug
Bovenaan