Contest #105 - Een frisse wind! - Stemmen t/m vrijdag 17 februari 23.00 uur

Gepost door Gewoon Dirk 
Welkom
Blogcontest #105
Een frisse wind!

Aangezien ik de winnaar was van contest nummer 104 had ik de eer om nummer 105 te organiseren.
Inmiddels loopt de blogcontest alweer zo lang dat ik het tijd vond voor een frisse wind. Dit is immers een van de weinige winden die niet stinkt.
De regels zijn bij de meeste wel bekend, wie ze toch even in wilt zien verwijs ik naar hier!
Ook worden er lijsten bijgehouden met alle belangrijke en onbelangrijke statistieken omtrent deze contest, die vind je dan weer daar!

Een autogerelateerd verhaal is niet verplicht maar heeft wel de voorkeur. Bij dit onderwerp moet dat ook geen probleem zijn.

Verder wil ik iedereen verzoeken om alle discussies in dit kwebbeltopic vriendelijk te houden. Op het scherpst van de snede is het soms beter om niet te snel op enter te drukken. Koel even af, steek je neus in de wind en probeer dan genuanceerd iets te zeggen. Zo houden we het leuk voor iedereen, ook de nieuwkomers of herintreders!
Ik hoop op ouderwets veel inzendingen, zet allen je beste beentje voor zodat de contest niet omver waait!

De AutoWeek Webblog Contest loopt al geruime tijd, kent veel deelnemers en heeft honderden blogs opgeleverd. 50 ervan zijn zelfs in een boek terecht gekomen : Vierkante Wielen. Mochten er nog mensen interesse hebben in een exemplaar, ze zijn nog te koop.

Vorige contests - deelnemers - stemmers - winnaars:

#1 - Auto's pimpen - 12 - 9 - moons / Daphne S.
#2 - Bloedirritant - 10 - 17 - Daphne S.
#3 - Vakantie - 11 - 11 - moons
#4 - Armoe - 14 - 14 - Arjuna1
#5 - Passionado's - 19 - 21 - Soloman
#6 - Take the long way home - 16 - 18 - Arjuna1 / Pink Panther
#7 - The winner takes it all - 19 - 19 - LoveMyJeep
#8 - Man's best friend - 18 - 15 - Daphne S.
#9 - Winterse taferelen - 25 - 20 - Pink Panther
#10 - Let the music play - 18 - 16 - Daphne S.
#11 - Voornemens - 16 - 16 - Dutch Finnatic
#12 - Speelgoed - 17 - 18 - j.ko
#13 - Het noorden kwijt - 15 - 16 - opel-omega
#14 - By any means - 13 - 17 - moons
#15 - strijk-en-zet - 14 - 16 - Joost M
#16 - Oh ja, lekker handig - 14 - 18 - TakeOff
#17 - Oude knarren, jonge karren - 14 - 12 - Arjuna1 / Joost M
#18 - Warmte - 12 - 13 - Hansje36
#19 - Vaak zit het mee, soms zit het tegen - 11 - 13 - Daphne S.
#20 - Zomerse Taferelen - 6 - 9 - moons
#21 - Haar - 12 - 11 - Dutch Finnatic
#22 - Kind - 11 - 12 - Hansje36
#23 - Licht - 12 - 13 - Hansje36
#24 - Verwachting - 13 - 13 - Arjuna1
#25 - Lot - 12 - 16 - Meeuw
#26 - Stom, stommer, stomst - 12 - 13 - J.ko
#27 - Het Beste - 14 - 16 - Soloman
#28 - Vergissing - 8 - 15 - Pink Panther
#29 - Mening - 13 - 12 - Soloman
#30 - Mission Impossible - 9 - 10 - Non-turbo
#31 - Autobahn - 9 - 8 - Non-turbo
#32 – De laatste Liter - 8 - 10 - Non-turbo
#33 – De Chauffeur - 9 - 10 - Meeuw
#34 – Spelletjes - 10 - 11 - Joost M
#35 – Eigenlijk niet goed - 10 - 10 - Dutch Finnatic
#36 - Morgen - 8 - 12 - Joost
#37 - Zorgen - 9 - 9 - LMJ
#38 - Groot Onrecht - 8 - 10 - Ivanov
#39 - Lang September - 5 - 9 - Joost
#40 - Uit je Dak - 10 - 10 - Meike
#41 - Uit het archief - 8 - 12 - Sinner_
#42 - Sterk Verhaal! - 7 - 11 - moons
#43 - Weg - 8 - 11 - Ivanov
#44 - Love - 8 - 12 - Arjuna1 / non-turbo
#45 - Ohhh... Shxt - 6 - 6 - non - turbo
#46 - Banden - 5 - 7 - Joost Prius Verso en Soloman.
#47 - De Foto - 6 - 8 - Ivanov
#48b - Weerstand - 5 - 9 - Opper Jay
#49 - Kippenvel - 6 - 7 - Opper Jay
#50 - Oud, maar Goud! - 5 - 8 - Opper Jay
#51 - Emotie - 10 - 7 - Ouwediesel
#52 – Het Moment - 6 - 7 - Soloman
#53 - Spanning in de bergen - 8 - 5 - Arjuna
#54 - !!!-Noodstop-!!! - 9 - 10 - Arjuna
#55 – Open opdracht - 6 - 6 - Arjuna
#56 – Dat heeft wat stof doen opwaaien - 5 - 9 - The Fox
#57 - Water - 7 - 10 - Soloman
#58 – De Jonge jaren - 9 - 10 - Dutch Finnatic
#59 - Op (on) gebaande paden - 12 - 12 - The Fox
#60 - Afzien - 6 -8 - L.S.B.
#61 - Het wordt beter - 7 - 10 - non-turbo
#62 - Songtitel - 6 - 11 - Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel)
#63 - Politie - 7 - 13 - The Fox
#64 - Modder - 5 - 8 - Janus Diedericus
#65 - Zwart - 9 - 12 - The Fox
#66 - Een gedenkwaardige rit - 9 - 12 - Joost PP
#67 - Zonde - 6 - 8 - The Fox
#68 - Vuur - 8 - 9 - Hansje36
#69 - Toekomst - 6 - 10 - The Fox
#70 - Een wijze les - 5 - 9 - The Fox
#71 - Op het nippertje - 5 - 8 - Ivanov
#72 - Verdwenen vrienden. - 7 - 12 - j.ko
#73 - Verleiding - 5 - 11 - Joost PP
#74 - Van A naar Beter - 7 - 9 - The Fox
#75 - Improvisatie - 5 - 8 - Ivanov
#76 - Angel/Engel - 10 - 12 - Soloman
#77 - Over de grens! - 6 - 8 - Janus Diedericus
#78 - Verlichting - 8 - 14 - Janus Diedericus en Pjötr
#79 - Autoliefde - 11 - 16 - Soloman
#80 - De allereerste - 6 - 8 - The Fox
#81 - Vriendschap - 4 - 11 - Hansje36
#82 - Geluk - 7 - 8 - Arjuna1
#83 - Praktische oplossingen - 3 - 8 - Hansje36
#84 – Vrije oefening - 4 - 9 - Janus Diedericus
#85 – Occasion - 8 - 12 - Ivanov, deel I en Ivanov, deel II
#86 – Strip/Strippen - 5 - 8 - Joost PP
#87 – Gassen - 5 - 8 -Hansje36
#88 – Het dagelijks leven - 5 - 8 - Hansje36
#89 – Geweld, oorlog, vluchten - 5 - 8 - Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#90 – Regels - 5 - 6 - Arjuna1 en The Fox
#91 - Avontuur(tje) - 5 - 7 -Arjuna1
#92 – Twijfel - 5 - 10 - Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#93 – Overmoed - 6 - 12 - Meeuw
#94 - Let it be - 5 - 8 - The Fox
#95 - Brokken - 5 - 7 - The Fox
#96 - Liften - 4 - 7 - The Fox
#97 - Werken aan de weg - 7 - 9 - hansje36
#98 - We zijn er bijna - 5 - 6 - Joost PP
#99 - Nu even niet - 6 - 8 - Twix
Vrij training/open opdracht - ? - n.v.t.
#101- Wan Ooh Wan - 5 - 3 - Gewoon Dirk
#102 - Onderhoud - 6 - 6 - Joost geen zelfbenoemd autoliefhebber
#103 - Gezelligheid - 6 - 7 - hansje36
#104 - Onbaatzuchtig/onbaatzuchtigheid - 4 - 6 - Gewoon Dirk
#105 - Een frisse wind! - Misschien staat jouw naam straks hier!

De lijst met winnaars:
1. The Fox, Joost geen zelfbenoemd autoliefhebber - 13 overwinningen
3. Arjuna 1 - 12 overwinningen
4. hansje36 - 10 overwinningen
5. Soloman - 8 overwinningen
6. non-turbo, Ivanov, Gewoon Dirk - 6 overwinningen
9. Moons, Daphne S. - 5 overwinningen
11. Dutch Finnatic - 4 overwinningen
12. Pink Panther, j.ko, Opper Jay, meeuw - 3 overwinningen
16. LoveD MyJeep - 2 overwinningen
17. opel-omega, Take Off, Meike, Sinner_, Ouwediesel, L.S.B., Idefiqs, Pjötr, Twix - 1 overwinning

En de punten, nu allemaal:
1. Joost geen zelfbenoemd autoliefhebber - 668 punten
2. Ivanov - 604 punten
3. The Fox - 502 punten
4. hansje36 - 467 punten
5. Soloman - 371 punten
6. Pink Panther - 348 punten
7. Arjuna1 - 324 punten
8. Gewoon Dirk -311
9. moons - 305 punten
10. j.ko - 294 punten
11. meeuw - 250 punten
12. Dutch Finnatic - 244 punten
13. LoveD Myjeep - 230 punten
14. Daphne S. - 193 punten
15. non-turbo - 141 punten
16. Opper Jay - 103 punten
17. Meike - 94 punten
18. Mark89 - 93 punten
19. Take Off - 82 punten
20. RobertvL - 70 punten
21. opel-omega - 60 punten
22. Carlover - 56 punten
23. Twix - 53 punten
24. Ouwediesel - 49 punten
25. 16S - 48 punten
26. Idefiqs - 46 punten
27. Norge, Pjötr - 39 punten
29. Elke Dag een nieuwe dag - 38 punten
30. Afentoe, Nico GTR - 37 punten
32. Samantifest - 36 punten
33. Sanitarium - 32 punten
34. L.S.B. - 31 punten
35. Sinner_ - 28 punten
36. Zonder Matra, met BMW - 25 punten
37. H8 2 W8 - 24 punten
38. TKoote - 22 punten
39. Gulli - 21 punten
40. Grandiosa - 20 punten
41. Bruce Willems - 19 punten
42. Jazz - 16 punten
43. Mechanix - 14 punten
44. Zeenea, IdeJ - 11 punten
46. noldjuh, LosangeEmotion - 10 punten
48. sitechris - 9 punten
49. Geelhoed, michel1975, BMdoubleyou, JW01, Boppie - 8 punten
54. Rob0032 - 7 punten
55. Zuda, jaapie00, Wrangler - 5 punten
58. High Performance, Karmaarverder, saab9000, De Antagonist - 4 punten
62. Marvant - 3 punten
63. Yellow Cab, Tomolino, E. van Putten, Tykoen - 1 punt

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2017 23:07 door Gewoon Dirk.
Twix
Hier kan ik misschien wel wat mee.

Bring it on! Je bent Idefiqs inmiddels op punten ook al voorbij gegaan. winking smiley
Gewoon Dirk
Twix

Bring it on! Je bent Idefiqs inmiddels op punten ook al voorbij gegaan. winking smiley

angry smilyangry smily
Idefiqs
Gewoon Dirk
Twix

angry smilyangry smily

Niemand heeft er iets aan als je gaat zitten mokken, steek je energie liever in een potentieel winnende blog... winking smiley
Solo, nu alvast beginnen. Dan gaat met misschien dit keer lukken met een echte Solomaninzending.
Het doet me goed om te lezen dat ik gemist word en dat het in het topic nu wat rustiger aan toe gaat. Ik ga eens meelezen en kijken of er een idee naar voren komt.
Gewoon Dirk
Idefiqs
Gewoon Dirk
Twix

angry smilyangry smily

Niemand heeft er iets aan als je gaat zitten mokken, steek je energie liever in een potentieel winnende blog... winking smiley

Precies!
Ivanov
Het doet me goed om te lezen dat ik gemist word en dat het in het topic nu wat rustiger aan toe gaat. Ik ga eens meelezen en kijken of er een idee naar voren komt.

Je wordt hier zeker gemist.
Twix
Ivanov

Je wordt hier zeker gemist.

Precies! En de laatste twee keer heb ik geen punten gescoord.....je kunt zo weer aanhaken.
Ik zal maar bekennen, ik heb Ivanov een PB gestuurd waarin ik aangeef het jammer te vinden dat hij hier zich minder laat zien. Ik ben blij dat hij hier op gereageerd heeft zowel in dit topic als via PB. Op die laatste zal ik spoedig reageren en voor nu kan ik enkel nog zeggen: Welkom terug in de bar!
Gewoon Dirk
Ik zal maar bekennen, ik heb Ivanov een PB gestuurd waarin ik aangeef het jammer te vinden dat hij hier zich minder laat zien.

Prima actie!
Ik miste Ivanov ook!

Klinkt alleen zo kinderachtig, maar t is wel zo. eye rolling smiley
Met excuses voor eventuele teentjes (zoals die van Urk, Tesla en minister Kamp) waar ik op trap hierbij mijn inzending: meer dan ooit.
Over frisse wind gesproken, gisterenavond naar Michael Moore gekeken. OK hij is soms wat omstreden, maar wat weet deze man de vinger op de zere plek te leggen.
Hij maakte een rondje Europa en vergleek de voorzieningen hier met die van Amerika. Je bent echt verbaasd wat een achterlijk land het daar aan de andere kant van de oceaan is. Vakantiedagen die niet betaald worden, veel geld wordt betaald voor extra voorzieningen op school die in Europa veelal gratis zijn. Maar ook zijn gedachte over de slavernij. In Duitsland zijn overal beeldmerken te vinden die herinneren aan de afschuwelijke geschiedenis, in Amerika was tot 2015 geen museum over de slavernij. En zijn stelling is dat slaverij weer compleet terug is: Omdat drugsgebruik heel streng wordt bestraft zitten er miljoenen Afro-Amerikanen in de gevanenis. Deze moeten voor heel weinig geld werk verrichten. Waar grote firma's waar figuren als Trump CEO zijn enorm van profiteren. Deze hebben ook na vrijlating in acht staten géén stemrecht meer. Oftewel: slavernij is gelegaliseerd en teruggekeerd in Amerika.

[www.youtube.com]
Mijn inzending: Het betere azijnzeiken

De "gewone man" heeft soms heel bruikbare ideeen om dingen te verbeteren. Sommige klein, andere groot, maar wat dat betreft is het jammer dat deze wedstrijd alleen voor studenten is.

Nu zijn we afhankelijk van ideeen die perse geld moeten opbrengen, anders wordt het onderzoek niet uitgevoerd. In een van deze contests wordt gesproken over een simpele manier om met elektriciteit schoon water te maken.
Ik weet nog wel een stukje donker Afrika waar ze heel blij zullen zijn met wat schoon water en ze hebben daar zonne-energie genoeg....
Het voordeel van een vrij beroep, ik had mijn audit gedaan en moest het rapport nog verwerken. Ik kan dat direct erna doen, maar ook 's avonds thuis. Dan heb je opeens een uurtje over!

Maar helaas, het gaat dooien

Je hebt groot gelijk. Even een frisse wind snuiven voordat je weer de stoffige rapporten in duikt.
Ik had je foto vanochtend bij de herhaling voorbij zien komen Joost, heel leuk!

Ik was vrijdagmiddag even uit spelen met de stoere Cactus

Zodoende kon hij vandaag wel wat frisse wind gebruiken! Hoe dat ging kan je hier uitgebreid lezen!
Dirk, bewonderlng dat je al die uren aan de auto besteed hebt. Ik moet tot mijn scnade erkennen dat ik hem voor 1,50 euro naar de spuitcabine breng, 0.50 euro voor de wassessie en 1.00 euro voor de afspoelsessie. Als ik wild ben gaat de wax er nog even aanvullend overheen. Daarna gratis stofzuigen en even met een lapje de binnenzijde afnemen, net name de deurpanelen worden heel snel vies omdat je je min of meer moet invouwen in de Volvo.

Nog even over de Volvo, vrijdag maar even gebeld hoe het ermee stond....jawel de onderdelen zijn binen (bel dan direct zou ik zeggen...maar OK). Dinsdag wordt de reparatie uitgevoerd, onbekend is of dit in één dag gaat lukken.....Intussen heb ik een nare blessure aan de linkerknie opgelopen, ik weet niet helemaak zeker of de zwaardere koppeling daar debet aan is. Maar ik verlang echt weer naar een automaat!
Goedemorgen maar weer.
Nette mensen trouwens bij de weerdienst. Van de week hadden zij hun dagelijkse weerpraatje voor radio 1 's morgens vroeg en daarbij werd verteld dat we de winter vaarwel zeiden en dat de winter echt voorbij was. Ik was stomverbaasd, want het is nog maar januari. Dit is pas voorspellen.
Dus ik heb ze een mailtje gestuurd daarover en ik kreeg heel netjes antwoord terug van de weerkundige die voor de radio had gesproken hoogstpersoonlijk. Ik waardeer zoiets enorm.thumbs up
Ja dat is netjes! Ik heb eens een mailtje gestuurd naar de politie over ijs wat van vrachtwagens afkwam. Ik kreeg een mailtje terug van dhr. Frans Zuiderhoek, dat is de landerlijke woordvoerder van het KLPD. Dat vond ik ook keurig.
Zo heb ik er ook nog een. Toen ik een jaartje of negen was zag ik ineens een Donkervoort rijden en was er gelijk gek op (nog steeds trouwens). In een typische poging om mijn vader te overtuigen die leasebak eens in te ruilen voor wat leuks schreef ik een brief naar Lelystad, gewoon om te vragen wat die dingen mochten kosten. Kwam er een maand later een brief terug, ondertekend door Joop himself, en met flyers, een poster en weet ik veel wat erbij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-01-2017 11:19 door afentoe.
Soloman
Goedemorgen maar weer.
Nette mensen trouwens bij de weerdienst. Van de week hadden zij hun dagelijkse weerpraatje voor radio 1 's morgens vroeg en daarbij werd verteld dat we de winter vaarwel zeiden en dat de winter echt voorbij was. Ik was stomverbaasd, want het is nog maar januari. Dit is pas voorspellen.
Dus ik heb ze een mailtje gestuurd daarover en ik kreeg heel netjes antwoord terug van de weerkundige die voor de radio had gesproken hoogstpersoonlijk. Ik waardeer zoiets enorm.thumbs up

Ja, vroeger slepen we in januari de schaatsen en was het moment aangebroken om de lange afstand schaatswedstrijden te gaan winnen. Nu planten we in januari de bloembollen en hopen we dat ze niet verrotten van al het water.

een van de laatste echte winters
Afgelopen zondag, 700 km gereden. Man man, wat is het toch een feest.

Lekker hoor Twix, het zal daar wel beter weer zijn voor demotorfiets dan hier. drinking smiley
Oeps foutje

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-02-2017 23:05 door Gewoon Dirk.
Mijn Fordje had deze week ook last van een frisse wind. De controller module was kapot gegaan en daardoor bleef de blower maar blazen. Sterker nog, het uitzetten van de climate control maakte het nog erger... nut smiley

Timing was goed, moest toch naar de dealer voor een beurtje, er staat inmiddels 150.000 mijl op de teller. Ook meteen nieuwe remblokken. Waren nog de originelen.
Het was voornamelijk het geluid dat zeer irritant was.
Oei, geluid kan echt een enorme bron van irritatie zijn. Tenminste, dat is wat ik bij mezelf merk. Een waterflesje wat in een portiervak ligt en mee kraakt met de lage tonen in de muziek is al genoeg voor me om met een verpest humeur uit de auto te stappen. nut smiley
Gewoon Dirk
Oei, geluid kan echt een enorme bron van irritatie zijn. Tenminste, dat is wat ik bij mezelf merk. Een waterflesje wat in een portiervak ligt en mee kraakt met de lage tonen in de muziek is al genoeg voor me om met een verpest humeur uit de auto te stappen. nut smiley

Waterflesje uit de deur halen een oplossing? drinking smiley
Het was een voorbeeld Nico, vaak is zo'n waterflesje een souvenir van een passagier. Tijdens het rijden uit de deur halen is natuurlijk geen doen. Tegen de tijd dat ik op mijn bestemming aangekomen ben is mijn eerdere reactie van toepassing. winking smiley
Gewoon Dirk
Het was een voorbeeld Nico, vaak is zo'n waterflesje een souvenir van een passagier.

Ik heb echt een hekel aan souvenirs van passagiers. Ik vind dat altijd erg onbeschoft om afval achter te laten. angry smily
Twix
Gewoon Dirk
Het was een voorbeeld Nico, vaak is zo'n waterflesje een souvenir van een passagier.

Ik heb echt een hekel aan souvenirs van passagiers. Ik vind dat altijd erg onbeschoft om afval achter te laten. angry smily

Afval achterlaten is zeker onbeschoft, nu moet ik wel zeggen dat het laatste flesje dat achterbleef nog halfvol zat. Die was gelukkig gewoon vergeten, niet doelbewust achter gelaten.

@Nico - Zo kwamen je intenties anders niet over. drinking smiley Ik kan vanaf hier natuurlijk geen gezichtsuitdrukkingen bij je zien. smileys with beer
Joost
Hij maakte een rondje Europa en vergleek de voorzieningen hier met die van Amerika. Je bent echt verbaasd wat een achterlijk land het daar aan de andere kant van de oceaan is.

Tsja, gelukkig hebben wij het in Europa helemaal onder controle. Sommige zaken in Amerika zijn inderdaad wat vreemd, maar ook weer te verklaren als je het in het licht van het verleden ziet.

Wat erg jammer is dat de twee grote partijen zoveel macht hebben. Dat brengt zoveel onbalans.
Twix
Joost
Hij maakte een rondje Europa en vergleek de voorzieningen hier met die van Amerika. Je bent echt verbaasd wat een achterlijk land het daar aan de andere kant van de oceaan is.

Tsja, gelukkig hebben wij het in Europa helemaal onder controle. Sommige zaken in Amerika zijn inderdaad wat vreemd, maar ook weer te verklaren als je het in het licht van het verleden ziet.

Wat erg jammer is dat de twee grote partijen zoveel macht hebben. Dat brengt zoveel onbalans.

Dat klopt inderdaad, nee in de Oude Wereld gaat het ook niet altijd even lekker. Toch zijn een aantal basiszaken als fatsoenlijke dijken, een beetje goede riolering en dinkwatervoorziening, gezondheidszorg etc beter voor elkaar. Ik kan dat moeilijk begrijpen, als er zoveel geld wordt verspild aan wapens, oorlogen etc etc. Maar mijn beeld wordt bepaald door de media, ik ben nooit in Amerika geweest. Zie het ook niet direct gebeuren, Canada en Australië lijken me een stuk relaxter en oprechter. Maar ook dat is weer gekleurd door wat ik o.a. o TV zie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2017 19:14 door Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber.
Met de Volvo gaat het trouwens weer helemaal goed. Hij koppelt weer zo licht als een Panda, zelfs nog lichter dan voorheen. Ik ben de auto twee dagen kwijt geweest, de versnellingsbak moest er ook uit. Ik dacht aan een simpel onderdeeltje ergens vlak aan het pedaal, maar dat was iets te simpel gedacht. Het was leuk rijden in een V60 T3, dat is wel een hele fraaie bak.

Morgen mag de rode Volvo weer veel kilometers maken, ik heb een werk vlak tegen de Franse grens aan. Dat wordt vroeg wegrijden, want ik moet er om negen uur zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close