Citroën C3 Aircross / C4 Aircross (CN) | Nieuw: C3 Aircross facelift 2021

Maitre iDS, goed dat jij het NIET loslaat!(y)
Gezien de context heerlijk RELEVANTE post, met uiterst TREFFEND beeldmateriaal.:D
Bewonder je INHOUDELIJKHEID, iets waar die hyperactive DUDE maar mee moet leren 'DIELEN' :D

Citroen is tegenwoordig helemaal de weg kwijt, geforceerd bijzonder/onderscheidend willen zijn, maar ondertussen hobbelen de verkopen alleen maar achteruit.
Ketting en kraaltjes / kitsch zijn mijn 1e gedachte bij Citroen tegenwoordig, best jammer. Vroeger waren ze nog echt onderscheidend.
Ook zijn dit soort designs totaal houdbaar op lange termijn denk ik.

Henk Gommers zei:
Citroen is tegenwoordig helemaal de weg kwijt, geforceerd bijzonder/onderscheidend willen zijn, maar ondertussen hobbelen de verkopen alleen maar achteruit.
Ketting en kraaltjes / kitsch zijn mijn 1e gedachte bij Citroen tegenwoordig, best jammer. Vroeger waren ze nog echt onderscheidend.

Maar net al op de grens Drenthe /Groningen zijn de nuchtere Ieren zijn er dol op.
Sowieso op PSA producten

Januari is in Ierland DE verkoopmaand. 1/3 v/d jaarverkoop ivm nieuwe kentekenplaten.
Mensen denken dus het hele jaar goed na 'wat ga ik kopen, want de keuze is reuze?"

De markt daalde -20%.
De top 16 telt slecht 3 stijgers. Et voila, kwaliteit en design betaalde zich uit:

Peugeot (+3%, uiteraard), Opel (+32%, wie anders) en - de klapperrr van de maand en GROOTSTE stijger - Citroen (+46%)

https://bestsellingcarsblog.com/2021/02/ireland-january-2021-hyundai-tucson-best-seller-market-down-19-3/

MCW zei:
Dude.. laat het los o_O Hele topic volproppen met irrelevante foto's slaat ook nergens op. Je vergelijkingen slaan sowieso nergens op. Zowel bij de trui als de Maybach is hetzelfde materiaal gebruikt maar dan in andere kleur. Bij een stoffen bekleding van Citroën in twee kleuren vind ik het bv al een stuk minder storend. Bij leer/stof vinden sommige mensen gewoon een andere mening dan jij. Deal with it.

Forumregel 11. Je mag 2 kleuren gebruiken als het maar in een enkel materiaal is.
Het voorbeeld van baksteen/hout wordt dus als niet-bestaand verworpen aangezien betrokkenen zich niet kunnen inbeelden dat ook andere materiaal/kleurcombinaties mogelijk zijn naast deze voorbeelden.
o_O
Geen énkele van de voorbeelden is irrelevant als je ook de lettertjes tussen de foto's leest.
:)
Er ooit bij stilgestaan dat bij kledij vaak ook meerdere stoffen gecombineerd worden (bv. toevoeging van leer -hé, dat doet Citroën nu ook)
Er ooit bij stilgestaan dat ook in auto-interieurs vaak materialen in meerdere kleuren gecombineerd worden (leder/aluinium/hout/roestvrij staal in dashboards, deurpanelen: allemaal niet relevant).

Forumregel 12. Als het me niet aanstaat of ik geen gelijk kan halen bestempel ik de medeforummer als 'dude' en leg hem op ermee te kappen.
We voeren alleen een discussie waarin ik het gelijk aan mijn kant heb o_O

We voeren alleen een discussie waarin ik het gelijk aan mijn kant heb

Zo zet je jezelf treffend neer en je hebt het niet eens door. Discussiëren of wat iemand anders mooi of lelijk vind is zinloos. En ook erg irritant.

MCW zei:
We voeren alleen een discussie waarin ik het gelijk aan mijn kant heb

Zo zet je jezelf treffend neer en je hebt het niet eens door. Discussiëren of wat iemand anders mooi of lelijk vind is zinloos. En ook erg irritant.
Bij deze wordt forumregel 2 dan maar geschrapt...

Trouwens discussiëren over kleuren en smaken is helemaal niet irritant maar net verrijkend en boeiend.
Hoe denk je dat het eraan toegaat in een ontwerpstudio, architectenbureau of modeatelier?
Hoe denk je dat zo'n facelift tot stand komt?
Net door veel te discussiëren over de gewenste vorm, kleur, het materiaal.
Als je dat irritant vindt, één goede raad: onthoud je dan van deelname aan zo'n discussie i.p.v. mordicus een discussie in de kiem te willen smoren.

Ik heb vandaag dit huurhok bij me van de dealer (doet Alfa en dus ook de Franse merken, Stellantis zal hem wel goed uitkomen), maar wat een hok. Echt. Afgrijselijk. Op hogere snelheid stuurt die verschrikkelijk vaag, bijna eng, de zitting is te kort en vlak, de 3 cilinder is voorzien van een veel te zwaar vliegwiel, afgrijselijke stereo en nog wat zaken. Die gekke stoelen zijn in de realiteit overigens ook bijzonder. Het lijkt dat het sticksel wat er net onder langs loopt niet recht loopt doordat het geheel er boven zo druk vormgegeven is. En dan spreken we nog niet over het exterieur.
Wel leuk om eens wat te rijden wat ik echt never nooit überhaupt in mijn koopoverweging zou meenemen. Maar nog leuker voor iemand anders.

Donner Party zei:
iDS, bull-eye ;)
Maar ik vermoed dat de recipient in zijn eigen bubble leeft.
smileyworld-classic-winking-smiley-mondkapje.jpg

Toch maar wat voorzorgen genomen.

Citroen verkoop -28% over heel 2020.
Concern breed voor PSA zelfs -30% over heel 2020.
En om te overleven is er al staatsteun verleend.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/staatssteun-voor-psa-en-renault/

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Goed omschreven, zo heb ik het onlangs ook ervaren.
Ook een matig afgewerkt interieur en materiaal gebruik.

Henk Gommers zei:

Jep, materiaalgebruik viel mij inderdaad ook erg tegen. Op sommige plekken gaan panelen ook op bijzondere wijze in elkaar over.

Hoe denk je dat het eraan toegaat in een ontwerpstudio, architectenbureau of modeatelier?
Hoe denk je dat zo'n facelift tot stand komt?

o_O Die fase zijn we allang voorbij, vandaar dat wij meningen geven over het eindresultaat.

Als je dat irritant vindt, één goede raad: onthoud je dan van deelname aan zo'n discussie i.p.v. mordicus een discussie in de kiem te willen smoren.

Nee je reageert vervelend op mensen die een andere mening hebben dan jij. Dat hebben al meerdere mensen tegen je gezegd. In C-klasse topic doe je precies hetzelfde. Mensen (bijdehand) aanvallen op hun mening/smaak. Je fanboy-gedrag is al irritant genoeg. Maar blij dat je je meerdere hebt gevonden in Rush Hour (of welke nickname hij vandaag weer kiest), mag je echt blij mee zijn :T

Look who's talking ;)

MCW = MCDubbellu = MattCurlew = MattCurlevv = Zapito = Bird Nerd = Pourquoi = Facelift = Buttjob etc

Henk Gommers zei:

"Idd is het materiaalgebruik te ziek slecht.
Loslatend plafond bij wegrijden dealer
Sluiten deur ... hoppa ... raam in het portier
Terug de garage in ... op de brug ... oeps, daar tordeerde wat ... shoot, de voortrein zat helemaal niet vast!
Opnieuw de weg op .... is dat? ... uitlaat incl ureum tank op het asfalt.
Stond net op tijd stil .... de motor vatte vlam".

Was getekend, ex Peu rijder BOFKONT

Donner Party zei:
Look who's talking ;)

MCW = MCDubbellu = MattCurlew = MattCurlevv = Zapito = Bird Nerd = Pourquoi = Facelift = Buttjob etc

Tja, Lucas 6:39-42 eens in herinnering brengen en dan even reflecteren waarom de username 'MCW' niet meer toegelaten werd.

De essentie van een forum is nu eenmaal discussie. Niet mijn fout dat sommigen als door een wesp gestoken reageren wanner ik een onderbouwde mening aanbreng die afwijk van hetgeen zij wensen te lezen.

Laten we zo zeggen mijn ervaringen waren bijzonder teleurstellend met de Peu. en de Citroen
Voor mij geen auto's meer van PSA.

Henk Gommers zei:

Tja, ik dacht dat onder Linda Jackson en met dit (al dan niet houdbare) design de verkoopresultaten net de hoogte ingingen...tot corona toesloeg.
Ik vond het sterk bij Cactus versie 1 en de Picasso/Spacetourer.
Ik vind de C5 Aircross best presentabel alhoewel misschien niet tijdloos. Verkoopt wel pakken beter dan mijn (veel mooiere) C5.
C3/Aircross: niet mijn ideale wagens maar de verkopen zijn naar Citroënbegrippen toch op niveau dacht ik.
Benieuwd om de C4 in realiteit te zien. Alleszins een eigenzinnig ontwerp die discussie oproept, zoals vele van zijn voorgangers ;)

iDS zei:
De essentie van een forum is nu eenmaal discussie. Niet mijn fout dat sommigen als door een wesp gestoken reageren wanner ik een onderbouwde mening aanbreng die afwijk van hetgeen zij wensen te lezen.

Je snapt het gewoon écht niet he o_O Het heeft niet met jouw mening te maken maar hoe jij op andermans meningen reageert. Is al door diverse mensen tegen jou gezegd. Succes met je kop in het zand steken en veel plezier nog

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Jep, materiaalgebruik viel mij inderdaad ook erg tegen. Op sommige plekken gaan panelen ook op bijzondere wijze in elkaar over.

Ik heb zelf nog geen C3 Aircross gereden, wel de Peugeot tegenhanger (2008 versie 1). Vond ik ook niet denderend qua rijgedrag. De hoge zit was in die wagen ook niet mijn ding.
Wagens met hetzelfde onderstel die me wel bevielen: C3 maar vooral het zustermodel DS3: erg gezond rijgedrag, een echte go-cart.

En het materiaalgebruik is navenant aan de positionering van het model: moet blijkbaar aan scherpe prijzen aan de man gebracht worden, dan moeten er concessies gebeuren.
Door die scherpe prijs wel populair bij veel particulieren.
Dat de leaserijder voor een luxueuzer interieur gaat, daar kan ik best inkomen.

Henk Gommers zei:
https://thpellende.wordpress.com/

Hier nog wat ervaringen met die fijne premium PSA producten.
Voor mij in ieder geval nooit weer iets van PSA.

Hoe aandoenlijk, een link van voor WO2.
Dit lijkt mij genoeg, zo niet alles zeggen over de magistrale Ausdauer kwaliteiten van Peugeot:

UK. Yanks die testen. Bimmer down under. Proud Peugeot clawed its way to the top.
Raging hell bij de PR mensjes en fans van andere merken:
https://www.am-online.com/news/market-insight/2019/05/08/peugeot-ranked-as-uk-s-most-reliable-car-brand-in-jd-power-survey

Donner Party zei:
Britse pers is doorgaans extra kritisch als het niet-VW betreft.

Mede daarom is de beoordeling van de uitlopende C3 Aircross uitstekend. (test Okt 2020)
Matt zou zeggen "should you ignore, consider, shortlist or buy it? - Shortlist/Buy it'

5 test criteria, allemaal 4+ uit 5.
https://www.autoexpress.co.uk/citroen/c3-aircross

iDS, deze post werd eerder geplaatst.
Waard om te herhalen, want de C3 AC blijkt een hele capabele allrounder.
Een beetje zoals VW vroeger was.
Nergens echt in uitblinken, maar wel competent.

Wil je wel uitblinken, kies je Peugeot. Of KIA. Of BMW.

Donner een auto van 2010 lijkt mij anders nog aardig relevant voor de 2e hands markt, dat men maar gewaarschuwd is!
Voor de rest wil ik het erbij laten, met blinde fanboys zoals u is een discussie zinloos.

Henk Gommers zei:
Donner een auto van 2010 lijkt mij anders nog aardig relevant voor de 2e hands markt, dat men maar gewaarschuwd is!
Voor de rest wil ik het erbij laten, met blinde fanboys zoals u is een discussie zinloos.

Wat jammer nou Erik o_O
Het is juist zo onderhoudend.

Geniet van je avond!

Ik citeer met volle bijval deze omschrijving van de facelift uit 'Autowereld':
CITROËN C3 AIRCROSS VERLIEST ZIJN BOLLE C4 CACTUS-TOET
Wat betekent dat concreet? Dat de gefacelifte Citroën C3 Aircross niet meer zo'n bolle C4 Cactus-toet heeft, maar een scherper gesneden kop met een serieuzere uitdrukking. De afgeronde koplampen zijn verdwenen. Ervoor in de plaats is een setje liggende units, die zijn verbonden door een getande grille onder de dubbele chevron door. In de voorbumper is het verbaasd openstaande mondje van de 'oude' C3 Aircross verdwenen. De nieuwe gaat mee met de trend en gromt je nu tegemoet met een boos opengesperde bek vol tanden.

GIFje van de officiele website: https://www.citroen.nl/auto/personenauto/nieuwe-c3-aircross-suv.html
c3air_perso.370418.gif

En de verschillende smaken van interieur:
ambianceseriebis_747x700.370593.75.jpg
ambianceurbanbluebis_747x400.370594.75.jpg
ambiancemetropolitangraphitebis_747x400.370592.75.jpg
ambiancehypegreybis_747x400.370591.75.jpg

Wie het oude model nog wil kopen, haastte zich naar India: :)
https://timesofindia.indiatimes.com/auto/cars/citroen-c3-aircross-spied-testing-in-india/articleshow/81484286.cms

citroen-c3-aircross-2021054.jpg

citroen-c3-aircross-2021059.jpg

citroen-c3-aircross-2021062.jpg

citroen-c3-aircross-2021061.jpg

citroen-c3-aircross-2021081.jpg

Rij-impressies:
https://www.largus.fr/actualite-automobile/essai-citroen-c3-aircross-2021-la-bosse-du-confort-10634408.html
https://www.caradisiac.com/essai-citroen-c3-aircross-2021-un-gain-de-personnalite-190118.htm
https://abcmoteur.fr/essais/essai-que-vaut-le-citroen-c3-aircross-restyle-2021/

Terug
Bovenaan