Chrysler Airflow Concept

chrysler-airflow-concept.jpg


chrysler-airflow-concept.jpg


chrysler-airflow-concept.jpg


chrysler-airflow-concept.jpg


chrysler-airflow-concept.jpg


chrysler-airflow-concept.jpg


chrysler-airflow-concept.jpg


chrysler-airflow-concept.jpg


chrysler-airflow-concept.jpg


chrysler-airflow-concept.jpg


chrysler-airflow-concept.jpg


The first step in Chrysler’s march toward electrification is a robust EV platform. The Airflow concept obliges with Stellantis’ new battery-specific architecture called STLA (say “Stella”). The Airflow is likely based on the STLA Medium platform for mid-sized cars and crossovers, and Chrysler expects a theoretical range of between 350 and 400 miles (563 and 643 kilometers). The Airflow gets all-wheel drive courtesy of two 150-kilowatt (201-horsepower) electric drive modules (EDMs) that combine the motor, geartrain, and inverter into a single package. The Airflow likely has about 400 ponies between the two EDMs.

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/558725/chrysler-airflow-concept-ces-2022/

Op dit moment is Chrysler zo goed als dood. Ze hebben alleen de oude 300 en Pacifica op het menu staan. Dit is dus een belangrijke auto (bijna productierijp) voor het merk. Hoewel de neus wel wat heeft van de Chrysler 200 is hij verder nogal identiteitsloos. Al vind ik het eigenlijk best een mooie auto!
 
Inspiratieloos ontwerp, kansloos, geen identiteit, Tesla hoeft hier niet van wakker te liggen. Jmmr dat de teloorgang van de grote merken in de USA maar voortduurt.
 
Ziet er best aardig uit. Cayenne-achtige kont. Strak interieur, te weinig knoppen, maar dus wel helemaal volgens de mode. Maar erg onderscheidend tov wat er allemaal in China bedacht en gemaakt wordt is het niet.
 
Ziet er prima uit. Inderdaad een mix van bekende auto's, de Cayenne en Mustang Mach-E, met een neus die dan wel aan de Chrysler 200 doet denken. Laat maar komen - als Opel.
 
Rutger DC zei:
Ziet er prima uit. Inderdaad een mix van bekende auto's, de Cayenne en Mustang Mach-E, met een neus die dan wel aan de Chrysler 200 doet denken. Laat maar komen - als Opel.

Goede vraag, gegeven dat stellantis verder wil met deze auto (en dat zou ik wel doen), onder welke vlag dan in Europa? Volgens mij heeft Chrysler in Europa weinig toegevoegde waarde. Ik zou denk ik voor Lancia gaan ( op voorwaarde dat Lancia de ruimte krijgt om er echt iets moois van te maken ipv de eerdere rebadges van Chrysler naar Lancia). Juist omdat dit model een beetje algemeen is qua uiterlijk zou het hierbij wel eens kunnen lukken
 
Netjes. Maar ook volstrekt anoniem en zonder ook maar één opvallend of interessant detail.
 
Merkwaardige modelnaam trouwens, het oorspronkelijke model dat die naam droeg was een flinke flop. Aan de andere kant, er zal amper meer iemand in leven zijn die daar bewuste herinneringen aan heeft...
 
Echt wel een heel algemeen ontwerp, zeker van achteren gezien. Hij lijkt me ook onpraktisch breed, en even aan de andere kant instappen omdat ze je aan de linkerkant klem hebben gezet lijkt me ook een hele opgave met die enorm brede en hoge middenconsole. Niet handig voor Europa, dus laat maar in de VS.
 
chrysler-airflow-graphite-concept-exterior.jpg


chrysler-airflow-graphite-concept-interior.jpg


Chrysler is one of the automotive brands that want to go fully electric before the end of the decade. However, the American company still doesn’t have a production EV in its lineup but that will change in 2025 when the first-ever electric Chrysler for the masses will be launched. The brand hinted at its plans during the 2022 CES in January this year with the Airflow concept and now an updated version of the same electric prototype makes its official debut.

During the early stages of the development of the concept, several potential design variants were created, including what Chrysler calls the Airflow Graphite concept. It’s basically the same vehicle as before – especially underneath the skin – but with a slightly modified front end and a different finish. The most notable difference at the front is the different front grille lighting element, which lacks an outline of the winged Chrysler badge.

lso worth noting is that the exterior of the vehicle is now painted in Galaxy Black color, inspired by “a sophisticated urban mindset that feels at home navigating amid big city skylines.” Cyprus Copper accents can be seen on the upper door edges and select surfaces of the 22-inch wheels, which have the same overall design as the previous version of the concept.

Inside the cabin, the dominating color is Ice Grey with contrasting trim in the same Cyprus Copper hue. Chrysler promises premium features and finishes all around the cabin, creating a “comfortable space between home and work.” As in the older Airflow concept, the electric vehicle features individual screens for each interior occupant and the infotainment system can receive over-the-air software updates. Each passenger can even perform video calls with the built-in cameras.
 
4UJZ2lM.jpg


JrOKdjG.jpg


rT4bCiM.jpg


0zmRr6I.jpg


Alle foto's: https://www.carscoops.com/2022/04/the-chrysler-airflow-graphite-concept-hopes-to-signal-a-bright-future/
 
Nou dat wordt me toch een succes. Nog drie jaar wachten en ze zijn nu lekker druk bezig met kleurtjes en glimmertjes :rolleyes:
 

Rutger DC

Asfaltkampioen
In het kader van achterstallig onderhoud een topic voor de Chrysler Airflow Vision Concept, een studiemodel dat debuteerde op de Consumer Electronics Show (CES) afgelopen januari in Las Vegas. De auto is vernoemd naar de legendarische Chrysler uit de jaren dertig, maar lijkt er in niets op:

2020-Chrysler-Airflow-Vision-concept-1.jpg


2020-Chrysler-Airflow-Vision-concept-7.jpg


2020-Chrysler-Airflow-Vision-concept-5.jpg


2020-Chrysler-Airflow-Vision-concept-4.jpg


2020-Chrysler-Airflow-Vision-concept-10.jpg


Chrysler-Airflow-Vision-Concept-3.jpg


Chrysler-Airflow-Vision-Concept-1.jpg


Bron: https://www.carscoops.com/2020/01/fcas-airflow-vision-concept-is-the-luxury-crossover-chrysler-needs/

Chrysler Airflow Vision: interactie aan boord
De FCA-groep brengt de concept Chrysler Airflow Vision mee naar de CES in Las Vegas (7-10 januari). Het model demonstreert de interactiemogelijkheden met de nieuwste autotechnologieën.

Op de technologiebeurs CES in Las Vegas stelt de FCA-groep de Chrysler Airflow Vision voor. Dit studiemodel richt zich op de mobiliteit van de toekomst en de interactie tussen inzittenden en de technologie aan boord. Het UX-multimediasysteem is het hart van de conceptcar. Deze interface maakt gebruik van afbeeldingen in verschillende lagen. Dat geeft meer diepte en vergemakkelijkt de herkenning ervan, wat de ergonomie verbetert. De schermen kunnen worden gepersonaliseerd, maar ook worden gegroepeerd volgens individuele voorkeuren. Elke inzittende kan dus de weergave naar wens aanpassen. Het is ook mogelijk om info te delen met andere passagiers door het weg te vegen met je vingers. Naast de aanraakschermen en de digitale instrumenten is het interieur van de Airflow strak en ruim met lichte kleuren. Een stijlregel die ook te vinden is in het exterieurdesign van deze elektrische auto.

Bron: https://www.autogids.be/autonieuws/prototypes-en-concept-cars/chrysler-airflow-vision-interactie-aan-boord.html
 

Chrysler Kills The Airflow, Will Debut An STLA-Based EV In 2024 That Won’t Be Named 300​

Despite showing it at several auto shows over recent years, Chrysler has decided to kill the Airflow concept. The electric vehicle no longer represents the design vision of the company, and will soon be replaced by a new and different concept.

The decision to shift away from the crossover model was made by Christine Feuell, the CEO of the brand, and is currently being executed by Ralph Gilles, Stellantis’ Head of Design, and his team, as reported by Motor Trend. Hired to oversee the brand’s revitalization, Feuell joined Chrysler in 2021, after serving as the Chief Commercial Officer at Honeywell.

“Chris came at it with her perspective, which we really enjoyed,” said Gilles. “She wanted a statement that had literally zero to do with anything that you have seen today, even the Airflow concept car. It is evolving in a new direction.”

Gilles said that Feuell challenged the Stellantis design team with creating something even better. He added that the result is among the designs he is the most excited about.

The good news for lovers of the Airflow is that some of its design features and aesthetics may make into the brand’s production vehicle. However, Feuell said that it would be more tech-forward, inside and out, because Chrysler wants to be on the forefront of advanced technology in the future.

While Chrysler doesn’t intend to publicly showcase the car until 2024, early iterations have already been presented to dealers and featured in customer clinics. The company says that initial feedback has been overwhelmingly positive, reflecting strong enthusiasm for the vehicle.

n addition to the new aesthetics, the concept will also be based on a new platform. Unlike the Airflow, which is built on the same RU platform as the Pacifica, Chrysler’s new vehicle will be based on the STLA Large platform. That will give it access to all kind of fancy tech, such as 800-volt fast-charging and up to 400 miles (644 km) of range. Although the model will be tech-forward, Feuell maintains that it should have an attainable price.

 
Terug
Bovenaan