brg: Kia EV9 AWD Launch Edition GT-line (p. 26), Mazda MX-5 NCFL 1.8i Kenko (p. 25) en Fiat 500e La Prima 3+1 (p. 26)

Rob0032 zei:
Alleen jammer dat die nieuwste MX-5 zo verschrikkelijk spuuglelijk is.
In mijn ogen dan, ik zal er geen feitelijk gegeven van maken. Het is niet mijn auto, maar de NB en NC konden mij echt wel bekoren. NA ietsje minder (sorry heren), maar de ND vind ik alleen interessant door z'n techniek en gewicht, en interieur. Maar dat uiterlijk.... (n)

Oh maar dat mag je gerust zeggen. Ik vond de NA eerst ook lelijk. Ik was gevallen voor de NB, en later overgestapt op de NA vanwege het pure.
Ik denk eerlijk gezegd dat je de ND in het echt moet zien om hem echt te kunnen waarderen. Op fotos komt hij niet goed uit, op videos dan weer beter. (helaas heb ik hem ook nog niet in het echt gezien)
En BRG, ik zou hem ook in dat blauw met bruin samenstellen.
 
Goedendag zei:
En BRG, ik zou hem ook in dat blauw met bruin samenstellen.

Ik zou eigenlijk vorige week naar een blauwe NC met bruin leder gaan kijken, maar die had helaas een metalen klapdak.
En nu weet ik voor een mooi prijsje een twee jaar oude bordeaux-rode staan met bruin leder, stoffen dak, 17" en navigatie.
Maar ik wil eerst de ND in real life zien.
 
Ik weet niet of ik dat zo snel zou roepen, de ND heeft heeel veel dingen voor zich ten opzichte van de NC.

Waarbij het enige is dat die ND nog duur en nieuw is. Maar wel lichter, zuiniger, sneller. Smoelt goed in mijn ogen.
Uiteraard kun je ook zeggen dat de ND eigenlijk op het onderstel en de motor na qua ophanging hetzelfde is......

Dus, ja, nee, ja ik vind het lastig ;)
 
Ik denk dat de NC tijdlozer zal zijn. Er zijn sowieso aardig wat special editions geweest en die zijn toch wel erg aantrekkelijk

large_1427466546089549.JPG


large_1429133394365025.JPG


Waanzinnige kleur voor de NC trouwens:

large_1406464743471936.JPG
 
British Racing Green zei:
Goedendag zei:
En BRG, ik zou hem ook in dat blauw met bruin samenstellen.

Ik zou eigenlijk vorige week naar een blauwe NC met bruin leder gaan kijken, maar die had helaas een metalen klapdak.
En nu weet ik voor een mooi prijsje een twee jaar oude bordeaux-rode staan met bruin leder, stoffen dak, 17" en navigatie.
Maar ik wil eerst de ND in real life zien.

is die hardtop niet van kunststof ?
" In July 2006, Mazda debuted a coupé convertible version of the NC with a three-piece folding hardtop, named "MX-5 Roadster Coupe" in Europe, "Roadster Power Retractable Hard Top" in Japan, and "MX-5 Miata Power Retractable Hard Top" in Canada and the US. The hardtop adds 36 kg (79 lb) to the weight of a comparably equipped soft top, without diminishing trunk space when retracted. Constructed of polycarbonate"
 
O dilemma,
Een specialist relatief in de buurt krijgt eerstdaags een Kenko in copper red met bruin leder binnen...
Anderzijds,
voor dat geld kan ik heel wat leuks doen (al interesseert mij dat niet, maar ik moet toch klein beetje rekening houden met mijn gezinsleden).
 
Ik weet wel iets leuks: meer gaan genieten van hetgeen in je garage staat! Of dat nu van de huidige aanschaf komt of van een nieuwe maakt niet uit: je moet echt meer gaan touren. Dan wordt je hobby-karretje zijn geld vanzelf waard.
 
Elco zei:
Ik weet wel iets leuks: meer gaan genieten van hetgeen in je garage staat! Of dat nu van de huidige aanschaf komt of van een nieuwe maakt niet uit: je moet echt meer gaan touren. Dan wordt je hobby-karretje zijn geld vanzelf waard.

Dit is best een heel goede opmerking. (y)
 
Geïnspireerd door de discussies over de NA, NB en NC ga ik morgen proefzitten in onderstaande NC.

492bfe3e01c9da2cd8f9300eebe9845ex.jpg


49ccfff53cefd4fd86e73e8d6a504af6x.jpg
 
Vandaag 2 zwarte NC met klapdak bekeken bij twee verschillende Mazdaspecialisten.
De eerste - een Kaminari - was schitterend,
De andere - 2000 EUR goedkoper - zou ik zelfs nog niet de helft van de vraagprijs willen voor geven.
 
En een zilveren pre facelift en facelift naast mekaar zien staan. Wat heeft die facelift de wagen opgefleurd!!!
 
Geen zwart BRG!

Persoonlijk vind ik zwart op een auto niet mooi, bij geen enkele.

Ondanks dat ik eerder dacht, hou je huidige MX-5, snap ik wel dat je liever een andere wilt. Ondanks dat ik nog steeds denk dat je huidige MX nog jaren mee kan.


Elco zei:
Ik weet wel iets leuks: meer gaan genieten van hetgeen in je garage staat! Of dat nu van de huidige aanschaf komt of van een nieuwe maakt niet uit: je moet echt meer gaan touren. Dan wordt je hobby-karretje zijn geld vanzelf waard.

Hier ben ik het dan ook het meeste mee eens!(y)
 
Ik val hier haast van mijn stoel...
Zoek ik eens of het interessant is een MX-5 in Nederland te halen.

Wat ze in Nederland evenwel vragen voor een vergelijkbare wagen?
Kaminari
In alle opzichten bijna dezelfde als ik vorig weekend gaan kijken ben, maar wel "heel veel" duurder.
 
Kwaliteit wordt duur betaald. ;)

Mooi exemplaar in Nederland. De faceliftneus vind ik persoonlijk erg lelijk (tandeloze glimlach), maar ik merk dat ik de ND steeds toffer begin te vinden.
 
Goed idee om niet meer naar de PT Cruiser te kijken. Die vallen onder je vingers uit elkaar, roesten best en rijplezier zoals in een MX5 kun je vergeten, dat zit er op geen enkele manier in. Het zijn rammelbakken met een Amerikaans weggedrag.

Maar ik ben er ook niet van overtuigd dat je huidige auto niet te redden is, of dat de levensduur op z'n minst met een jaar of drie te rekken is met een antiroestbehandeling.
 
British Racing Green zei:
Ik val hier haast van mijn stoel...
Zoek ik eens of het interessant is een MX-5 in Nederland te halen.

Wat ze in Nederland evenwel vragen voor een vergelijkbare wagen?
Kaminari
In alle opzichten bijna dezelfde als ik vorig weekend gaan kijken ben, maar wel "heel veel" duurder.

Bij JS Team zijn ze vaak wat duurder inderdaad. Wel al jaren een bedrijf met erg veel liefde voor de MX-5
 
De Kendo (Karai in Duitsland) is trouwens ook erg gaaf. Maar wel heel moeilijk te vinden ;)

mx5kendo1.jpg


mx5kendo2.jpg


mx5kendo3.jpg
 
British Racing Green zei:
Nissan GT-R zei:
Maar laat dan nu wat aan de roest doen BRG er zijn voldoende methoden beschikbaar en beter vroeg aanpakken dan laat en er meer in moeten investeren omdat het lastiger is.

Zowel de eigen Mazda-dealer,
de man van de autokeuring (apk),
als de carrossier die de kokerbalken hersteld heeft,
hebben me meegegeven dat het proces niet te stoppen valt...
Enige wat alles nog een beetje afremt is inspuiten/instrijken met afgedraaide olie.
Ze hebben dan wel een erg exotische roestsoort aangetroffen. Ook wel bijzonder dat er dan nog wel een jaar of 5 mee door te rijden is.
 
British Racing Green zei:
Ik val hier haast van mijn stoel...
Zoek ik eens of het interessant is een MX-5 in Nederland te halen.

Wat ze in Nederland evenwel vragen voor een vergelijkbare wagen?
Kaminari
In alle opzichten bijna dezelfde als ik vorig weekend gaan kijken ben, maar wel "heel veel" duurder.

Los van dat JS-team niet de goedkoopste is zoals hierboven vermeld, heb je in Nederland heb je ook die fijne BPM he, waardoor auto's een stuk duurder worden (hoeveel is "heel veel" trouwens?). Daarentegen kun jij als buitenlander wel weer een stukje BPM terugkrijgen, mocht je hier een auto kopen. Althans de verkoper kan dat terugkrijgen en dat voordeeltje weer aan jou doorberekenen.
 
Joël D. zei:
2-3k denk ik wel op die MX-5.

In BE heb ik haar tweelingzusje voor op de kop 5.000 EUR minder.
Maar deze middag besloten dat ik de vervanging afblaas.
De NA blijft.
En de dag dat zij niet meer door APK geraakt wegens roest, dan zien we wel weer...
 
Joël D. zei:
2-3k denk ik wel op die MX-5.

Ik kan haar tweelingzusje hier voor op de kop 5000 EUR minder meenemen.
Maar vandaag de knoop doorgehakt:
De NA blijft (zeker dit jaar nog).
En geraakt hij niet meer door APK, dan zien de wel weer...
Want de NA is "mijn" beestje.
 
Super!

ik kan nu een heel verhaal gaan pennen, maar mooi om te lezen, dat de NA blijft! Misschien zijn de opvolgers beter en alles, maar in mijn bescheiden mening vind ik de NA het mooist.
De NA is inderdaad je beestje, zoals ik zei het lijkt me sterk dat niemand er niets aan de roest kan doen!

Nu af en toe wat toeren, BRG! :D
 
Het gaat misschien boven de aanschafwaarde en de dagwaarde van de auto uit. Dus dan is de afweging of je dat wilt, maar je kunt er altijd iets aan doen.
 
Gelukkig blijft hij!

En de roest opknappen, het kost misschien wat. Maar de NA gaat nu in waarde stijgen, terwijl de meeste gewone autos juist dalen in waarde. Uiteindelijk verdient het zich terug ;) (of bijna)
 
Even korte bijkomende toelichting...
Gisteren half dagje vrij genomen om samen met Hilde naar een MX-5 Kaminari te gaan kijken (en kopen?).
Maar op weg van werk naar huis beslist dat ik (deze zomer) niet van auto wissel,
het "voelt" niet goed om mijn oudje te dumpen,
het is teveel "mijn" autootje met de zelf aangebrachte veranderingen (dakje, stuurtje, brulpijp, zelfs de schapenvachtjes).
Dus gewoon samen met haar een leuke namiddag gehad...
En na weken drukte in mijn hoofd: "doe ik het of doe ik het niet?", eindelijk weer gemoedsrust!!!
 
Je hebt nog genoeg tijd in je leven (hoop ik) om een andere keer weer een leuke MX-5 aan te schaffen
 
Mazda_MX-5_Miata_Generations_automotive_print_-_NA_NB_NC_ND_UNRIVALED_large.jpg


Na dit plaatje vind ik de ND veel meer aanleunen bij de NA dan de andere modellen...
Dus wie weet, als de eerste ND's met de kop eraf op de markt komen, heel misschien gaat het dan weer kriebelen???
 
Zo, de MX-5 is voorlopig de komende twee weken weer zeker van zijn bestaan... maar trek je je van Rob en mij niets aan, je moet gewoon doen waarbij je je goed voel.
 
Twix zei:
Zo, de MX-5 is voorlopig de komende twee weken weer zeker van zijn bestaan... maar trek je je van Rob en mij niets aan, je moet gewoon doen waarbij je je goed voel.

Nou, 2 weken lijkt me toch een beetje heel erg kort...
Het spookte in mijn hoofd sinds ik een paar maanden terug een Z3coupé te koop zag staan,
en sindsdien is het eigenlijk nooit helemaal stilgevallen,
het molentje bleef maar draaien...
Maar nu ik de knoop heb doorgehakt, heb ik weer innerlijke rust... echt wel, ik vermoed toch minstens tot ik de ND in het echt gezien heb ;)
 
Heel goed! (y)

Los van alles, ik had laatst dit:
Toen Danny in mijn topic de 114 GTa plaatste, baalde ik als een stekker. De Y10 is natuurlijk bij lange na niet perfect, en toen zag ik die op de oog perfecte Rover. Ik baalde enorm, zeker toen ik later bezig was met de Lancia.. Ik voelde me al te snel iets gekocht te hebben. noemde in mijn hoofde de slechte plekken al op, en het to do lijstje is ook best wel "lang".

Toen ik later in bed lag, en ik weer eens niet kon slapen ging ik nog eens denken.
Los van alles, is de Lancia de auto waar ik voor gevallen ben. Natuurlijk zijn er misschien mooiere auto's, of betere. Maar dat zijn niet de voertuigen waar ik een sleutel van heb.
Straks, als de Lancia dankzij mijn (kleine) inspanningen nog mooier is, dan wordt dat gevoel alleen maar versterkt.

Mooi dat jij dat gevoel weer terug hebt bij de MX-5. Je hebt er inspanningen inzitten, het is jouw "waggie" .
En ik denk dat je vooral ervan moet genieten, touren is mijn devies!

MAAR vooral, en ik daar ben ik misschien heel stellig in, die roest kan vast verholpen worden! Lijkt me echt stug, want als het een MX-kwaal is, dan moeten er meer last van hebben, EN zullen er toch mensen zijn die daar oplossingen voor bedacht hebben!
 
Al drie dagen op rij op stap met de roadster...

11250919_10206213488843522_1635420124832481673_n.jpg


En intussen een veelbelovende test gezien over de ND...
 
Dan wordt dit misschien de 16e knoop...

British Racing Green
Overwegend beige interieur
Softtop
Ook in een straal van 20km
Enkel jammer van die lelijke beugels achterop...

MINI Cooper 1.6i 16v

0268742151015.jpg
 
British Racing Green zei:
(...) Enkel jammer van die lelijke beugels achterop...

Zwembadtrappetjes. :)

De kleuren mogen dan min of meer hetzelfde zijn, ik zou zo'n Mini toch een flinke stap terug vinden na je MX-5. Maar misschien ben je wel toe aan een stapje terug. :p
 
British Racing Green zei:
Nissan GT-R zei:
Maar laat dan nu wat aan de roest doen BRG er zijn voldoende methoden beschikbaar en beter vroeg aanpakken dan laat en er meer in moeten investeren omdat het lastiger is.

Zowel de eigen Mazda-dealer,
de man van de autokeuring (apk),
als de carrossier die de kokerbalken hersteld heeft,
hebben me meegegeven dat het proces niet te stoppen valt...
Enige wat alles nog een beetje afremt is inspuiten/instrijken met afgedraaide olie.

Nonsens, ga maar eens een keer goed los met Mike Sanders, dan stop je het roestproces omdat dat spul kruipende werking heeft. Het kruipt echt tussen alle naden en kieren in. Daar zijn al aardig wat barchetta's mee van de bruine pest verlost.
 
Yellow Cab zei:
De kleuren mogen dan min of meer hetzelfde zijn, ik zou zo'n Mini toch een flinke stap terug vinden na je MX-5.

Ik eigenlijk ook ;)
Neen, voorkeur gaat naar een tweezitter met stoffen dak en lederen interieur, bouwjaar niet ouder dan 2005 en niet meer dan 120.000 km ervaring.
 
bouwjaar niet ouder dan 2005 en niet meer dan 120.000 km ervaring.

met jouw kilometrage lijkt dat me toch niet zo boeiend?


BMW 125 i
€ 18.000,-Onderhandelbaar
65.000 km
03/2010
160 kW (218 PK)

ok, geen softtop, maar wel erg lekker

BMW 325 iA FULL OPTIONS INDIVIDUAL !!
€ 14.990,-
110.000 km
09/2007
155 kW (211 PK)
 
Sinds dit weekend ben ik smoorverliefd!!!

11055374_10206307359590232_2358079730656944354_n.jpg


Mocht die nu 2 cilinders meer onder de kap hebben... :cool:
 
Terug
Bovenaan