Brent | La Famiglia : Alfa Giulietta 1.4MA TCT, Fiat 500C S, 1970 Fiat 500L *Mini update! Pag 8.*

Micha D zei:
Gefeliciteerd met de verkoop! En prachtige Giulietta, de nieuwe grill staat ook goed!

Thanks, heel blij met de verkoop. Die Giulietta is echt zo'n fijne auto, ben er echt heel blij mee. Enige nadeel is dat ik steeds weer zaken zie die ik wil aanpassen. Het is alleen jammer dat ik nog even moet wachten op de komende upgrade, want daar kan ik niet op wachten tot ze erop zitten. o_O

Barri zei:
Grille van de facelift? Staat m beter dan ik had verwacht!

Grille van de facelift inderdaad, bijna in 1x over te zetten (2 kleine gaatjes iets groter boren en het is geregeld.) Vind het zelf echt zo'n grote verbetering, al is het maar omdat het mooier bij de grill in de bumper past. En vind de originele grill niet mooi in de witte exterieur kleur.

Damianw26 zei:

Thanks Damian, zelf ook blij mee.

Ik zie dat we weer een pagina zijn opgeschoven, dus ik quote de post hieronder even:

Brent zei:
Updates onderweg aan de Giulietta

De eerste update sinds de winterset is een feit, ik had mezelf voorgenomen dat ik deze upgrade zou gaan doen, maar ik had mezelf opgelegd te moeten wachten tot de Peugeot verkocht was. Toen dat gebeurd was, heb ik direct de bestelling geplaatst, haha.

Zoals die begon:
1k0.jpg

Gisteren lag hij er in de tussentijd zo bij:

1k0.jpg

En het eindresultaat:

1k0.jpg

Ik ben er helemaal tevreden mee, zelfs meer dan dat! Het maakt het aangezicht zoveel anders. Het had een klein beetje voeten in de aarde omdat de bouten achter de grill vastgeroest zaten waardoor hij niet loskwam. Vervolgens waren 2 oude bouten ook veel te lang voor in de huidige grill, apart dat er dan geen nieuwe bijgeleverd zijn maar dat terzijde. Uiteindelijk even bij de Praxis 5 nieuwe boutjes gehaald en toen was het zo gepiept.

De volgende update duurt nog een weekje als het goed is, de verkoper heeft helaas niet eerder tijd. :p

Wat een mooie update Brent! Zo bij het wit past de nieuwe grille echt beter!! Veel sportiever zo zeg!(y)

De nieuwe grill is erg kleur en stijl gevoelig. Het maakt de Giulietta net wat minder stijlvol en weer wat meer sportief. Dat is met jouw witte exemplaar zeker passend. Goede keuze! Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn met die facelift (en een donkerrood of donkerblauw) die de oude grille juist graag willen hebben.

BartM94 zei:
Gave upgrade die grill! Stoere neus zo (y)

Ja, staat een stuk beter zo, chroom valt echt teveel weg in de witte neus.

Nico GTR zei:
Echt heel gaaf! En nu natuurlijk super nieuwsgierig naar de volgende upgrade.

Pfff... hou maar op, ergste is nog dat ik me een week vergist heb, ik moet nog 1,5 week wachten.

Matthijss zei:
Grille staat hem heel goed, oogt wat sportiever.

Peter O zei:
Wat een mooie update Brent! Zo bij het wit past de nieuwe grille echt beter!! Veel sportiever zo zeg!(y)

Precies, zoals ik hierboven al zei, het chroom valt tegen wit teveel weg en het maakt hem zoveel sportiever. (Los van dat ik deze grill qua design echt heel vet vind)

Engineer2 zei:
De nieuwe grill is erg kleur en stijl gevoelig. Het maakt de Giulietta net wat minder stijlvol en weer wat meer sportief. Dat is met jouw witte exemplaar zeker passend. Goede keuze! Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn met die facelift (en een donkerrood of donkerblauw) die de oude grille juist graag willen hebben.

Ik hou gelukkig meer van een sportief randje, begrijp je wel hoor met wat je zegt. Ben zelf heel blij met het contrast wat hij toevoegt in de neus tov de oude grille. :T

Klein(tj)e update

Nog even een kleine update van onze kleinste auto. ;) Na een aardige zoektocht uiteindelijk door mijn schoonvader bij een Kringloop gevonden bij hem in de buurt een heus picknickmandje, en wat voor 1, hij past perfect en het mooiste vind ik misschien nog wel het foeilelijke servies wat erin zit, bruin plastic bekers, bordjes en bestek. Ik vind het geweldig! Past precies bij de Jaren '70 zoals ik het voor me zie.

1k0.jpg

Gisteren nog even met onze kleine naar het werk gereden (voor het eerst), moet toch wel zeggen dat die auto aardig koud wordt als die buiten in de frisse lucht staat, haha. En omdat autospotter uit de buurt van ons graag een keer foto's wilde maken iets eerder van het werk vertrokken (scheelt ook verkeer) en toen nog snel de ondergaande zon proberen mee te pakken samen met de rode 500.

Ze hadden beiden dorst:

1k0.jpg

1k0.jpg

Ik was gisteren overigens serieus trots, er fietste een vader met 2 zoontjes langs, ik schat ze tussen de 4-5 en 6-8. De jongste zoon zegt: Papa, kijk wat een kleine auto! Zegt die andere zoon: "Dat is een oude Fiat 500 papa!" Die gaat een goede toekomst tegemoet! :cool:

:p Daarom is het belangrijk dat "wij" als autoliefhebbers ook gewoon aan kinderen beginnen Brent.

Dan kun je het nog doorgeven.

Hoofdstuk velgen! Set #3 in 2 maanden (incl degene waar ik de auto op kocht)

Alweer nieuwe velgen? JA! Om het nog erger te maken, het is ook WEER een winterset. Maar ik kon me echt niet verzetten tegen deze deal, ik wilde heel graag deze set hebben en die had ik toen ook gevonden alleen waren die helaas voor mijn neus verkocht. Dus toen kwam ik bij de 17" Tirbuna's uit welke ik een mooie set wielen vind. Alleen toch bleef het knagen totdat ik via Facebook deze set aangeboden zag worden toen wist ik dat ik me niet een 2e keer deze set aan mijn neus voorbij liet gaan.

Na over en weer berichten sturen met de verkoper kwamen we uiteindelijk op een goede prijs, alleen toen het ophalen nog! Het was ongeveer 1,5 uur rijden vanaf mijn huis dus moest even tijd voor vrijgemaakt worden. Totdat de verkoper mij een berichtje stuurde: Ik moet in het weekend van de 9e in Putten zijn dan rij ik praktisch langs jouw huis. Eindstand: Hij kwam de velgen zelfs bij mij thuis afleveren. :p

Dus nu rij ik op: 18" "8C velgen":

1k0.jpg

Ook heb ik het Giulietta logo van de kont afgehaald, maakt het wassen makkelijker en de kont rustiger:

1k0.jpg

1k0.jpg

Het blijft leuk om de auto steeds meer echt naar mijn smaak te maken en het grappigste is dat een maat van me nu ook een Giulietta gekocht heeft, blijkbaar heb ik goede invloed op mensen. o_O

BartM94 zei:
Mooi die inch groter, kan die goed hebben!

Ja, zeker wel! Smoelt zoveel beter, kijk nu ook graag nog even snel naar buiten omdat het zo lekker smoelt. :D

Damianw26 zei:

Thanks, vind ik ook!

Idefiqs zei:
Blijft een plaatje, zo'n Guilietta.(y)

Het is echt zo'n mooie auto qua design, of ik de witte kleur nog echt ga waarderen weet ik niet, maar hij is wel steeds meer naar mijn smaak aan het worden. :p

Nico GTR zei:
Prachtige wieltjes!

Ja, niet normaal hoe lekker die wielen zijn. Ben ook benieuwd schoon ze te houden zijn, denk dat het wel een groter klusje gaat worden bij het schoonmaken, haha.

Gewoon een kleine update

Eigenlijk niet heel veel te vertellen, vooral heel druk zakelijk gezien! De Alfa draait lekker zijn kilometers, bijna 5000 km verder alweer en dat met veel plezier. Wat een fijne reisauto is het, gewoon weinig op aan te merken. Wel stiekem geflirt met een andere auto, gewoon omdat het kon, helaas zijn we het niet eens geworden over de prijs, maar het is nu ook weer niet zo dat ik er rouwig om ben.

Helaas wel de eerste boete ontvangen met de Alfa, het vervelendste was nog dat ik weet dat ze daar vaak staan maar ik wel veilig dacht te zitten aangezien flitsmeister aangaf dat ik 82 km/u reed. (Waarschijnlijk door de bomen een kleine afwijking oid) o_O Ach, het was voor het laatst met de Cooper S die ik toen 2 dagen had. Dus het was al even geleden.

1k0.jpg

Nu moest ik gisteren in de garage zijn omdat de winterwielen weer onder de 500C gaan vandaag. Aangezien deze in de berging lagen thuis had ik ze maar even in de Giulietta gegooid en naar de garagebox gereden ipv de 500 uit de garage halen. Had ik eindelijk tijd om ze alle 3 samen op de foto te zetten! :cool: Als ze dan zo samen staan is het wel een heel knap setje auto's.

1k0.jpg

Kleine update

Afgelopen week was de Sint een klein beetje aan de late kant, maar had wel leuke cadeautjes voor mij meegenomen. :T Zo kreeg ik een compleet nieuw dak (dus incl. bevestigingsdelen) voor de Classic en een setje knipperlichtglaasjes, want hier was er ooit eentje vervangen waardoor ze niet hetzelfde waren van kleur.

Helaas heb ik geen foto gemaakt van het pakketje, maar ik zal wel updaten als ik het dak installeer. Heb de knipperlichten wel aan aangepast (maar ook nog niet gefotografeerd, ik ben niet zo'n goede influencer blijkbaar. :p

Maar omdat de 500C weer op haar winterwielen gezet was lagen de zomerbanden nog in de auto. Helaas was ik afgelopen week druk en was het weer ook niet heel erg om over naar huis te schrijven en aangezien ze de wielen niet op de parkeerplaats in de garage wilde leggen maar in de berging moesten daar wat extra handelingen aan te pas komen. Gisteravond was het lekker droog dus snel met de Alfa naar de garage gereden om de banden van de Fiat naar de Alfa over te doen.

De buren die altijd tussen de Fiatjes staan waren er toevallig niet, dus ik heb ook even van de mogelijkheid gebruik gemaakt om ze alle 3 op de foto te zetten. :eek:

1k0.jpg

Toen kriebelde het toch iets meer dan gedacht dus ben ik snel even met de Classic een rondje geweest (moest hem toch nog klaarmaken voor haar winterslaap) lekker even warm gereden, een rondje om en daarna weer weggezet. (Was wel te laat voor het avondeten, oeps!!)

Kreeg bij deze foto wel een beetje een Calimero gevoel, zo'n Maybach is wel echt heel groot, haha!

1k0.jpg

Altijd weer die 107's

Afgelopen week stond ik weer eens oog in oog met een 107, want mijn schoonzusje was opzoek naar een vervanger voor haar 2001 Twingootje, na veel zoeken en heel veel heen en weer ge-app kwamen wij uit bij deze leuke 107 in Waddinxveen (wat een end!) een afspraak gemaakt om de auto 's avonds te bekijken, dat kon gewoon in de showroom.) Auto was daar ingeruild op een 208 en had net iets meer dan een ton gereden. Op wat kleine cosmetische dingen na, (de optionele) instaplijsten laten los, en de zwarte bumperdeel achter (heel lichtjes) en grill zijn iets verkleurd (beiden bekende problemen bij veel 107's, waarom die van ons het niet had is me nog steeds een raadsel)

1k0.jpg

Lang verhaal kort, auto bekeken, proefrit gemaakt, onderhandeld en mee naar huis genomen. Gewoon een serieus leuke auto, in (net als onze blauwe) Millesim uitvoering en van eind 2010, dus ook echt een stukje nieuwer dan de Twingo. Mijn broertje hangt nu continu in de app om door te geven wat hij geupgrade heeft, zo heeft hij nu de grill weer netjes zwart gemaakt, nieuwe instaplijstjes besteld en een korte antenne. Van het weekend gaan we onze winterset van de 107 eronder gooien, want A die wieldoppen zijn netter, maar B ook niet onbelangrijk ze vindt het wel een fijn gevoel winterbandjes onder de auto. (y)

Mooiste was nog, toen ik gisteravond de zomerbanden in de berging aan het leggen was bedacht ik me dat ik volgens mij nog het oude opzetstuk van de uitlaat had van mijn eerste 107 (daar heb ik later die Irmscher uitlaat onder gezet) en na even zoeken, lag die gewoon eigenlijk onder mijn neus in een mand. Dus die gaan we van het weekend er ook even onder zetten als verrassing. :T

1k0.jpg

Kom van dat dak af!

Afgelopen week zoals hierboven te lezen mijn schoonzusje geholpen met de zoektocht naar een leuke/zuinige en goede auto. Nu had ik daar nog onderdelen voor liggen zoals winterbanden en een uitlaatsierstukje. Afgesproken met mijn broertje dat wij zondag even lekker zouden gaan knutselen aan de auto, maar ja de dames (mijn vriendin en zijn vriendin) hadden bedacht dat het niet alleen bij die onderdelen bleef, ze hadden ook even een een korte antenne erop geschroefd en als wij toch bezig waren konden wij prima even de kentekenplaathouders vervangen.

Dus na even lekker klooien, nieuwe winterbanden + wieldoppen, korte antenne, kentekenplaathouders zonder reclame en een leuk uitlaatsierstukje verder! :T

Eindstand:
1k0.jpg

Omdat het weerbericht een beetje onduidelijk was over het weer zijn we in de garage waar de Fiat's gestald staan lekker bezig gegaan, totdat mijn broertje zei: "Waarom gaan we niet even aan het dak van de Classic werken? Nou, dat dak lag nog thuis, want had er eigenlijk niet direct bij stilgestaan dus toen maar even snel naar huis gelopen, de onderdelen meegenomen en aan de slag gegaan.

Veel schroefjes losdraaien later hing het dak er zo bij:

1k0.jpg

Hoe zat dat toch, dat laatste stuk zat bijzonder goed vast, maar waar zit het op vast. (Zo fijn geen handleiding van hoe je het moet plaatsen) Dus wij goed kijken en alles analyseren, bleek dus dat de metalen strip naar beneden zat en daar allemaal boutjes op zaten welke losgedraaid moesten worden. (op zich logisch, maar je moest het wel zien) Nu had mijn ma zich niet ingehouden met het bestellen van de onderdelen van het dak en had ze alle benodigdheden volgens die webshop erbij gekocht.

Dus aan de hand van het geleverde spul konden we goed zien wat de bedoeling was en omdat we toch lekker bezig waren lekker doorgepakt. Eerst hebben we natuurlijk het dak er af gehaald toen even schoongemaakt eronder en de nieuwe kap gepast. Nu voelde hij kleiner dan degene die erop zat maar uiteindelijk viel dat wel mee en trok hij mooi strak.

1k0.jpg

Ben ik al helemaal klaar ermee? Nee! De beugel in het midden moet met 2 drukknopen vastgezet worden aan beide kanten helaas had ik geen tang of iets waarmee ik dat voor elkaar kon krijgen dus dat ga ik van de week nog even regelen. :cool:

Sjiek en lekker bezig.

Scheelt dat trouwens een hoop die oude 107? Mijn vriendin heeft een 2016 Aygo, nadat de 2015 Aygo was gestolen een mooie blauwe met opties uit Duitsland gehaald.

Stiekem best geld maar ook wel echt een nieuwe auto. 8800 voor een X-Play met stoelverwarming, lichtmetaal enzo. En slechts 35k gereden.

En niet onbelangrijk echt een stuk volwassener dan de vorige generatie. Nog steeds simpel maar voelt qua rijden en interieur echt beter. Alleen die klank als je de deur dicht slaat.

Nico GTR zei:
Sjiek en lekker bezig.

Scheelt dat trouwens een hoop die oude 107? Mijn vriendin heeft een 2016 Aygo, nadat de 2015 Aygo was gestolen een mooie blauwe met opties uit Duitsland gehaald.

Stiekem best geld maar ook wel echt een nieuwe auto. 8800 voor een X-Play met stoelverwarming, lichtmetaal enzo. En slechts 35k gereden.

En niet onbelangrijk echt een stuk volwassener dan de vorige generatie. Nog steeds simpel maar voelt qua rijden en interieur echt beter. Alleen die klank als je de deur dicht slaat.

Ben het met je eens qua volwassenheid van de nieuwere types, helaas was het budget niet zo breed, we hebben deze 107 voor de een stuk minder dan de helft kunnen kopen van die Aygo. Een Millesim uitvoering dus een leuke auto, zeker voor dat geld. Ze is ook ontiegelijk blij ermee dus dat is ook wel leuk om te zien.

BartM94 zei:
Mooi zo'n nieuw dakje voor de 500!

Een wagenpark om trots op te zijn, zo met die groepsfoto! (y)

Ja, dat dakje moest echt gebeuren, hij was wel waterdicht maar je zag er wel duidelijk aan dat het echt oud begon te worden. Zo'n dak kost niet zo heel veel dus was een "makkelijke" upgrade die ook makkelijk weer te verwijderen valt als de auto weggaat voor spuitwerk, maar dan zijn de basiszaken wel al vernieuwd. :D Heb nog een ruime APK dus eerst nog lekker genieten en rustig zoeken naar een goede spuiter.

Die groepsfoto is soms goed om even naar te kijken als ik weer zit te dagdromen over een Cayman S (of Lotus Elise, je kan praktisch alles invullen, haha) dan weet ik dat ik niet zo moet klagen en gewoon trots mag zijn op wat er staat. :T

winkelier zei:
Ziet er weer top uit!

Dat ben ik met je eens! Word ik best blij van als ik ernaar kijk.

De beste wensen!

Pfff.... het nieuwe jaar is weer begonnen. Maar niet voordat we de laatste maand nog even hebben doorgenomen, zo kon ik bijvoorbeeld niet om mijn verjaardag heen, kerst en O&N. Aangezien mijn vriendin bedacht had dat het wel leuk was om naar Parijs te gaan voor mijn verjaardag stond dat voor een lang weekend op de planning. Nu waren die Fransen natuurlijk weer lekker aan het staken dus met de trein zat er sowieso niet in (de treinen reden niet op de dag van de terugreis) maar stiekem probeer ik al sinds mijn studietijd de trein te vermijden. :p Na een x aantal jaar moest ik er dit jaar 1x aan geloven omdat ik met vrienden naar Utrecht ging en er alcohol genuttigd ging worden, maar dat is om het even.

We hadden dus gepland om met de Alfa naar Parijs te gaan, de rit tot aan Parijs verliep voortreffelijk, in 1 ruk door zonder dat de auto zich ook maar 1x liet horen. Een gemiddelde van rond de 1 op 13 aldus de boordcomputer, dus prima. Helaas kwam toen Parijs, dat laatste stuk door het centrum door heeft 2,5 uur gekost! :( En om nu te zeggen dat mijn blaas het prettig vond, haha. Maar uiteindelijk waren we de chaos doorgekomen, wat een idiote capriolen halen mensen uit daar in het verkeer en wat zijn ze ontiegelijk ongeduldig. Niet te doen! o_O

1k0.jpg

Uiteindelijk aangekomen bij de vooraf gehuurde parkeergarage, scheelde toch weer een aardig bedrag tov het normale totaalbedrag, van daaruit was het een klein stukje naar het hotel. Blij want de auto was zonder kleerscheuren door het debiele verkeer gekomen en stond nu veilig opgeborgen op een ruime parkeerplaats in een parkeergarage (dus geen last van bumperkussen zoals de Fransen gewend zijn.)

1k0.jpg

Ons hotel was op loopafstand van de Notre Dame dus daar zijn we eerst maar even gaan kijken om daarna lekker een restaurantje op te zoeken, want het was immers mijn verjaardag. De volgende dag hadden we ons een beetje verkeken op de afstand en we dachten wel even voor de terugweg een taxi te scoren, dat ging hem niet worden! Eindstand 22 km en 31.000 stappen verder lagen we met de benen omhoog op bed. o_O Wel een zeldzaam tafereel gezien, geen verkeer bij de Arc de Triomphe!

1k0.jpg

Dat was natuurlijk van korte duur:

1k0.jpg

Dit vond ik dan wel weer leuke plaatjes:

1k0.jpg

Na het weekendje weg was het tijd voor wat kleine felicitaties van vrienden en familie en omdat de familie weet hoe verknocht ik ben aan ons 500'je kon het niet uitblijven dat ik weer getrakteerd werd op Fiat 500 spullen, haha. Zo kreeg ik van mijn schoonvader dit "boekje" welke hij destijds had gescoord toen hijzelf een Fiat 500L bezat.

1k0.jpg

Mijn broertje was met zijn vriendin een weekendje naar Antwerpen en scoorde daar vervolgens een modelletje waar ik al sinds de aanschaf van de 500 naar opzoek was. In geen winkel niet meer te vinden, nu had ik hem bij mijn ouders thuis kunnen meepikken (daar staat hij ook op de plank) maar dat was een te makkelijke weg, daarnaast heb ik die bij mijn ouders thuis ooit aan mijn moeder cadeau gedaan met de woorden: "Hier heb je alvast een Fiatje 500, als de kids uit huis zijn kan je er eentje in de garage kwijt"

Mijn moeder wilde "vroeger" als eerste auto een Fiat 500 gaan kopen, ze was er ook bij wezen kijken samen met mijn vader, uiteindelijk werd het een Honda Civic omdat mijn vader ook mee moest rijden met zijn 2 meter. o_O Dus altijd als ze zo'n Fiatje ziet baalt ze stiekem een beetje dat ze er nooit een gekocht heeft, nu kan ze met die van ons meerijden, sommige dingen zijn best mooi. :eek:

1k0.jpg

Toen kwam Oud & Nieuw, ik ben niet zo huiverig op vuurwerk (zeker niet rondom auto's) en dronken mensen hebben ook nog weleens last van laat ik het baldadigheid noemen. Dus ik had bedacht de Alfa gewoon even een nachtje voor de 500 in de garage te laten slapen, niet helemaal gewaardeerd door mede huurders waarschijnlijk, maar wel goed voor mijn nachtrust. Uiteindelijk hoorde ik van die maat van me die er woont dat hijzelf niet thuis zou zijn, dus ik hem gevraagd of ik zijn parkeerplaats mocht lenen, zo gezegd zo gedaan!

1k0.jpg

Wat is een garage toch een heerlijke uitkomst voor je nachtrust, geen zorgen bij iedere knal in de straat, gewoon lekker O&N vieren en de volgende dag de auto weer uit de garage halen, haha. Om nog terug te komen op mijn verjaardagscadeautjes, niet alleen de Fiat 500 werd vertroeteld, ook kreeg ik van een vriend een nieuw logo voor achterop de Giulietta (facelift logo zoals in de grill) en nieuwe naafkapjes voor de velgen, helaas waren die nog niet binnengekomen ivm de feestdagen. :p

Leuke foto's van de trip, ik ben er ook even heerlijk op uit geweest in die periode.
Ik herken de 31.000 stappen, wij hadden 4x +30.000 stappen gezet in 4 dagen haha!

Gelukkig dat je de auto zo kon neerzetten! Beste wensen ook voor jou Brent :D

Beste wensen ook!

Blijft een grappig ding he zo'n 107. Onze C1 blijft ook geliefd. Die hebben we heel erg goedkoop gekocht toen en heeft ook meer heel weinig onderhoud nodig. Die van ons is wel een stuk ouder; nog van voor de 1e facelift.
De nieuwere generatie is inderdaad wat volwassener al. Maar toch met zijn eigen charme.

Mooi werk aan het dakje van de classic. Zit er strak op. Leuk te zien dat de hele familie mee geniet.

BartM94 zei:
Leuke foto's van de trip, ik ben er ook even heerlijk op uit geweest in die periode.
Ik herken de 31.000 stappen, wij hadden 4x +30.000 stappen gezet in 4 dagen haha!

Gelukkig dat je de auto zo kon neerzetten! Beste wensen ook voor jou Brent :D

Haha, bij ons was dit echt de uitschieter, de dagen erna toch maar iets minder gelopen anders kreeg ik ruzie met de bazin denk ik. :p

Dat de auto veilig opgeborgen stond in een parkeergarage was zeker een fijn gevoel, in Parijs en thuis, haha.

Engineer2 zei:
Beste wensen ook!

Blijft een grappig ding he zo'n 107. Onze C1 blijft ook geliefd. Die hebben we heel erg goedkoop gekocht toen en heeft ook meer heel weinig onderhoud nodig. Die van ons is wel een stuk ouder; nog van voor de 1e facelift.
De nieuwere generatie is inderdaad wat volwassener al. Maar toch met zijn eigen charme.

Mooi werk aan het dakje van de classic. Zit er strak op. Leuk te zien dat de hele familie mee geniet.

Ja, mijn schoonzusje is helemaal blij met d'r 107, rijdt zoveel beter dan haar oude Twingo'tje. De Fiat heeft inderdaad veel fans in de familie (en daarbuiten) mijn broertje hoopt niet voor niks op het voorjaar want dan kunnen we weer rondjes touren. :p

Afgelopen vrijdag appte een goede vriend van me: "Morgen iets te doen? Ik niet!" Nu had ik een afspraak 's ochtends om een auto af te leveren (eindelijk de laatste auto verhandelt, dit zou in Barneveld gebeuren dus samen daar naartoe gereden. Eindelijk was daar het moment dat de Citigo verkocht werd welke mijn broertje als tijdelijke auto gekocht had en toen te koop gezet had. Een hele dikke rode Citigo Sport met sportpakket en volledige striping en velgjes, helaas bleek dat voor de verkoop een lastige auto. o_O

Uiteindelijk kregen we afgelopen week een inruilvoorstel, hoe graag we eigenlijk de auto direct zouden willen verkopen was het een prima voorstel.

Op de terugweg, wie herkent de auto?:

1k0.jpg

Tadaa, WEER een Citybug, ditmaal een Citroën C1:

1k0.jpg

De Citroën komt uit mei 2011, 70.000 km, 5-deurs, airco, afkomstig van de eerste eigenaar (geboortejaar: 1943) welke hem braaf liet onderhouden bij de dealer waar zij de auto ook nieuw gekocht hadden. Dit kon haast niet verkeerd zijn en toen wij hem zaterdag meenamen viel hij ook allesbehalve tegen, wel duidelijk te merken dat de auto rustig gereden is en vooral weinig snelweg gezien heeft en ook weinig km's gereden heeft in zijn 8 jarige bestaan. Zoals jullie kunnen zien zijn de wieldoppen wel een keer vervangen door een oud setje welke van zolder gehaald zijn nadat ze een originele kapotgereden hadden bij het inparkeren.

Nu was mijn broertje toch weer opzoek naar een klein autootje (Citigo wilden we misschien terughalen naar privé) aangezien zijn vriendin meer onregelmatige tijden is gaan werken en dus niet altijd zijn auto mee kan nemen. Dus daar gaat hij sowieso voor ingezet worden.

Toen we terug waren, zouden we gaan lunchen. Maar het was zulk lekker weer dus om in het centrum te gaan eten was wel zeer afgezaagd. Dus wat hebben wij gedaan? De Fiat 500 uit de garage gehaald (moesten toch in de garage zijn met de C1) en daar even een heel lekker blokje om mee gedaan en even daarmee naar een lunch locatie gereden. :T

1k0.jpg

1k0.jpg

Nu was niet alles geweldig want de remmen waren erg opstandig en was het soms echt even billenknijpen om goed tot stilstand te komen (op andere momenten pakte hij prima op!) dus toen zijn we naar ImParts in Ede gereden, even navraag gedaan over onderhoud en remmen. Toen ik met die beste man in gesprek was zei die vriend van mij opeens: Hé, zijn dit geen Fiat 500 achterlichten? Had hij daar even 2 achterlichten gevonden in de kast welke ik voor een zacht prijsje mocht overnemen.

1k0.jpg

VOOR:

1k0.jpg

NA:

1k0.jpg

Zoals jullie zien verdienen de bumpers ook een vervanging, deze komen tzt ben nog bezig met een Excel bestandje met alle zaken die ik wil vervangen en/of aangepakt moeten worden. Dus dan het liefst zoveel mogelijk in 1x bestellen.

Imparts is een prima adres inderdaad. Mooi werk.

Die remmen... het hoort een beetje bij rondom trommelremmen maar met een schoonmaak rondje wordt het al snel wat beter. Het blijft wel altijd raar aanvoelen. Zeker als je net uit een auto stapt die wel gewoon schijfremmen voor heeft.

Bij de Kever moeten de remmen altijd weer een beetje in komen na een tijdje stilstand. Ook een paar honderd meter met de handrem licht aangetrokken rijden helpt dan om de boel een beetje schoon en gangbaar te krijgen. Vooraan werkt het beste door gewoon een paar keer goed te remmen.
Ik zie op m'n werk de foto's niet, maar de C1 lijkt me een net ding!

Netter zo die achterlichten!

Tsja, ik ken het probleem met rondom trommelremmen. Elke keer als ik van mijn Kever in een andere auto stapte was het weer wennen.
Gelukkig heeft de T2 schrijfremmen voor. Is het niks om het om te bouwen? Als mogelijk natuurlijk.

Engineer2 zei:
Imparts is een prima adres inderdaad. Mooi werk.

Die remmen... het hoort een beetje bij rondom trommelremmen maar met een schoonmaak rondje wordt het al snel wat beter. Het blijft wel altijd raar aanvoelen. Zeker als je net uit een auto stapt die wel gewoon schijfremmen voor heeft.

Imparts is volgens mij inderdaad een prima adres, veel leuks ook staan en wel echt mensen met een hart voor (Engelse) klassiekers. Maar voor onderhoud zou ik er ook terecht kunnen want ze deden ook steeds meer Fiatjes en andere merken.

De remmen waren soms gewoon echt heel week, soms ging het ook meer dan prima maar je moet sowieso met de 500 defensief rijden, want anders red je het sowieso niet als iemand een noodstop maakt, haha.

erce zei:
Fijn wagenpark en schitterende plaatjes van je 500!

Thanks, ben ook zelf erg tevreden met het wagenpark. :T

Barri zei:
Bij de Kever moeten de remmen altijd weer een beetje in komen na een tijdje stilstand. Ook een paar honderd meter met de handrem licht aangetrokken rijden helpt dan om de boel een beetje schoon en gangbaar te krijgen. Vooraan werkt het beste door gewoon een paar keer goed te remmen.
Ik zie op m'n werk de foto's niet, maar de C1 lijkt me een net ding!

Hmmm... ga dat maar eens proberen. De C1 is inderdaad gewoon een net ding, niks speciaals (op de vreselijke wieldoppen na) in het rood. :p

Wieldoppen shoppen

Even een setje nette wieldoppen, toch moeilijker dan verwacht. De vorige eigenaar van de C1 had de originele wieldoppen beschadigd en toen vervangen door een oud setje welke zij nog op zolder hadden liggen. Deze waren allesbehalve knap dus wilden we toch aanpassen.

Nu wilden wij voor originaliteit gaan, dus een setje bij de dealer kopen stond op de planning, maar €175,- werd ons toch wat te gortig. De bekende 2ehands website had geen setjes bij elkaar van de originele wieldoppen, alleen maar losse en vooral lelijke exemplaren. Toen we op Google "C1 wieldoppen" intikte kregen we een hele lading voorbeelden van ook aftermarket wieldopjes, toen kwam de laatstgenoemde set voorbij via de Lidl webshop voor slechts 13 euro en ik moet zeggen dat ik het qua design echt een mooi wieldopje vind. :p (ondanks een detail wat ik discutabel vind, haha)

De oude wieldopjes:
1k0.jpg

De nieuwe wieldopjes:
1k0.jpg

Van het weekend gaan we de auto even goed wassen en op de foto zetten zodat deze te koop kan, tot die tijd rijdt mijn schoonzusje erin rond. (Zij hoopt stiekem dat hij niet snel verkoopt, haha)

Netjes hoor. Blijven die wieldoppen een beetje goed vastzitten? En snijden ze niet in het ventiel?
Die van ons (originele nog) zien er ook niet helemaal fris meer uit alhoewel ik die denk ik gewoon nog een keer opschuur en overspuit. Dat zal al een hoop doen.

Engineer2 zei:
Netjes hoor. Blijven die wieldoppen een beetje goed vastzitten? En snijden ze niet in het ventiel?
Die van ons (originele nog) zien er ook niet helemaal fris meer uit alhoewel ik die denk ik gewoon nog een keer opschuur en overspuit. Dat zal al een hoop doen.

Ze lijken inderdaad prima te blijven zitten en de kwaliteit oogt dikke prima.

Nieuwe (facelift) logo's

Nu spreek ik bovenin over meervoud en dat was eigenlijk ook de bedoeling, afgelopen december was ik jarig en toen kreeg ik van een maatje van me een "cadeaubon" voor nieuwe logo's op de Alfa, dus hij had ze besteld en hadden we afgelopen weekend afgesproken om ze erop te zetten, helaas had die vriend van me een maat kleinere naafkapjes binnengekregen dus die moeten nog vervangen worden. :cry:

Waarom nieuwe logo's vragen jullie je misschien af? Nou eigenlijk heel simpel: De grill voorop is voorzien van het facelift logo en het ziet er een beetje raar uit als de rest het niet heeft. Dus van dit logo:

1k0.jpg

Naar dit:

1k0.jpg

Me is happy! Zo komen er steeds wat kleine wijzigingen aan de Alfa waardoor hij steeds ietsjes mooier wordt (ondanks dat hij dat stiekem al was. ;) )

Die wieldopjes zien er inderdaad goed uit. Het detail wat je niet bevalt, vermoed ik, is dat ie vijf fictieve wielbouten heeft terwijl de C1 er maar vier heeft.

Barri zei:
Die wieldopjes zien er inderdaad goed uit. Het detail wat je niet bevalt, vermoed ik, is dat ie vijf fictieve wielbouten heeft terwijl de C1 er maar vier heeft.

Haha, precies dat! Echt iedereen verklaarde me ongeveer voor gek omdat ik daar "niet zo goed tegen kon". Maar uiteindelijk hadden ze ook wel een beetje gelijk want 9 van de 10 mensen zal het niet eens opvallen en vooral naar het design kijken welke dan wel weer zeer leuk en goed past op de auto. (vind ik persoonlijk)

BartM94 zei:
Mooi detail die nieuwe logo'(s) (y)

Ja, nog even wachten op de naafkapjes, maar ben er serieus blij mee. :T

Zo, na de vorige mislukking nu een setje naafkapjes via de dealer gekocht. Het setje wat die vriend van me besteld had via een bepaalde verkoopsite waren blijkbaar toch niet helemaal origineel zoals gemeld. Maakt ook verder niet uit, ze zitten er nu in! :cool:

1k0.jpg

De Classic in haar element

Een paar maanden geleden (een week voordat ik definitief de knoop door had gehakt voor de Classic) appte mijn ex-zwager mij of ik iemand wist die een klassieke auto had en of deze zijn auto wilde lenen voor zijn bruiloft. Op dat moment wist hij niet dat ik bezig was met de Classic en ik wist nog niet zeker dat ik de auto ging kopen. Maar ik had hem toch een fotootje gestuurd van de Classic en toen was zijn eerste reactie: "Woow, mijn vriendin is helemaal gek van de huidige Fiat 500's, dus dan moet die klassieker helemaal in de smaak vallen"

Nu zal ik niet zeggen dat dit de reden was dat de Fiat 500 gekocht is, dat was namelijk het moment dat de vorige eigenaar met een aanbod kwam die ik niet kon weigeren. :p Maar het werkte wel mee in het besluit denk ik zo. Na een week later de auto echt gekocht te hebben heb ik hem een appje gestuurd dat hij wel een keer bij mij langs mocht komen om even te kijken of het was wat hij zocht. Nou dat was snel besloten: "JA, laten we het doen!"

Een paar weken daarna was het tijd voor de bruiloft en daar zijn deze foto's geschoten! Erg leuk om te hebben moet ik zeggen.

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

:D

Nice!! Voor de goede orde, die makker was jouw ex-zwager voor hij het vroeg of hij is pas getrouwd, maar nu alweer je ex-zwager??

uwbuurman zei:
Nice!! Voor de goede orde, die makker was jouw ex-zwager voor hij het vroeg of hij is pas getrouwd, maar nu alweer je ex-zwager??

Hahaha, hij was al mijn ex-zwager en is daarna getrouwd. We zijn beiden niet meer met degene waardoor we elkaar hebben leren kennen, haha. En het mooiste is nog: Zijn zusje bleek achteraf 1 van de beste vriendinnen van mijn vriendin te zijn, dus we hebben alsnog contact gehouden met elkaar. (y)

Nog een hele klus. Zo'n trouwjurk in een 500 krijgen :D
Leuke foto's!

Wij gingen voor een grote Lincoln uit 1932. Zat ruimte!

Headlong zei:
Is het jouw 500 die bij de Praxis in Ede staat momenteel?

Haha, nee. Die is nog ietsjes mooier dan de mijne schijnt van de eigenaar van de Praxis te zijn heb ik vernomen.

Terug
Bovenaan