Een Chinese auto heeft bij mij (maar ook m'n vrouw) niet perse de voorkeur, al is dit niet echt geopolitiek gedreven maar meer qua algemeen design. Of te anoniem (ik vind alle Geely's incl. Volvo op elkaar lijken) of hele drukke vreemde design keuzes. De Xpeng vind ik dus wel weer een mooie auto, alsook de Zeekr (Deze vind ik in het Geely platform wel onderscheidend).
Qua merk ben ik zelf gewoon verknocht aan BMW, heb ik een zwak voor Mercedes-Benz en ben ik qua EV gecharmeerd van Tesla. Verder geen voorkeuren dus daarom is het zo breed opgezet. Ik hou er wel van

.
Leuk al die suggesties gelijk voor mijn auto, maar die blijft nog wel even

! Merk ook dat ik echt gehecht ben aan de auto en 'm niet perse weg wil doen.
Al is het nu wel echt afzien en onprettig zonder airco. Over 2 weken wordt dit gefixt (druk). Ik ben veel onderweg met zakelijke afspraken, gelukkig zweet ik niet zo heel snel maar je komt toch redelijk gaar steeds ergens aan omdat het zo klammig is in de auto. Hier verbaasde ik mij wel over daar het ook weer niet zo warm is afgelopen week.
Wat ook meespeelt , ben ik ook gewoon eerlijk in hier, is dat een nieuwe auto en dus nieuwe verzekering afsluiten voor mij best een uitdaging is ivm mijn periode zonder rijbewijs en strafrechtelijk gevolg ervan. Voor de gein even gekeken naar mijn huidige auto bij de Vereenigde > All-risk is
€1700 per maand voor iemand met 14j rijbewijs , geen schade verleden en nu 3 schadevrije jaren (de teller is laat gaan lopen ivm altijd lease). Geen grap.
Hoe het werkt: je wordt separaat beoordeeld zodra je het vinkje aan zet "strafrechtelijk verleden". Dit betekent niet automatisch dat je geen verzekering meer krijgt, hangt af van omstandigheden maar je uitgangspositie is per definitie niet zo goed. Ik heb wel een hele fijne tussenpersoon voor al onze verzekeringen dus ik denk dat met ook maar één veroordeling ik wel door de ballotage kan komen. Het blijft 8j staan, dus per 2032 (!) pas weer zonder gedoe.
Alternatief is bijv. zelf weer voor lease gaan , maar wil niet inleveren op comfort dus dan zit je automatisch alweer op een 5 serie, X5 of E-klasse en hier ga ik financieel wel echt fors op achteruit door (1) wegvallen mobiliteitsvergoeding en (2) de bijtelling. Dan is alles minder dan vandaag met een fijne eigen 5 serie met zes-in-lijn onder de kont. Plus ik denk niet dat een auto van meer dan een ton mogelijk is voor mijn functie. Ik zit op C-1
@JL86 die 6series zijn wel echt oud , minimaal 2016 (uitloopmodel was
2017) is de vereiste.
@Frits79 die Alpina is echt prachtig - de witte kleur staat de 6 goed, maar inderdaad als ik ooit die stap ga maken (wat wel echt de wens is), dan moet die in Alpina grun zijn.