BMW 5-serie / i5 | facelift 2026

Frits79 zei:
DagDromer zei:
Huidige Octavia;
NbMP1IY
Ik weet wel hoe de huidige Octavia er uit ziet en daar lijkt deze 5 totaal niet op. Iets minder dagdromen.

Jij vindt wat anders dan hij. Lastig om te accepteren?

Jan 7666490 zei:
MCW 84 zei:
Gebaseerd op de spy shots, net als wat anderen doen die impressies maken.

Nah. nee, ook dat niet. Is een oude impressie met designtaal van vorige 7-serie en iX3 concept(!). Vier jaar geleden had BMW dit op de markt kunnen brengen, niet anno 2023;)

Impressies zijn van februari 2022. Toen waren er ook al spy shots van de nieuwe 7 Serie dus dat zal wel meevallen.

Wel, lullie brengen het beide op dezelfde manier.

"Als je snel kijkt lijkt het wel een Skoda Octavia qua voorkant…."

"Hij lijkt zeker niet op een Skoda, ja hij heeft ook een grille en koplampen maar daar houdt het op."
"Ik weet wel hoe de huidige Octavia er uit ziet en daar lijkt deze 5 totaal niet op"

Ik vind het wel meevallen. Schermen zitten inmiddels in elke nieuwe auto, en BMW doet dat met het grote gebogen scherm sowieso mooier dan Tesla of Volvo die gewoon een tablet op het dashboard plakken.

Impressie van de Touring:

fJntxx2.jpg

Wel opvallend dat er nog steeds geen scoopfoto’s zijn van de Touring.

Die impressie klopt qua neus in ieder geval niet, de onderkant van de neusgaten (ik kan ze geen nieren meer noemen) zien er op het rijdende model afgeronder uit, de koplampen lopen ronder omhoog en liggen onder de motorkap-naar.

Wordt een mooie 5, dashboard jmmr, juist altijd een van de sterke punten een Bmw, een prachtig dashboard. Oogt allemaal zo goedkoop en plastic, jmmr. Zal verder ongetwijfeld een topwagen zijn.

CD9LOP zei:
Wordt een mooie 5, dashboard jmmr, juist altijd een van de sterke punten een Bmw, een prachtig dashboard. Oogt allemaal zo goedkoop en plastic, jmmr. Zal verder ongetwijfeld een topwagen zijn.
Net jou opmerkingen altijd goedkoop en zeer voorspelbaar. Iets origineels verzinnen kan je niet.

Tip: CD9LOP's opmerkingen omdraaien, meestal klopt het dan wel;)

Lijkt er trouwens op dat de surfacing van de zijkant van de 5 net zo onverfijnd is als bij de 7-serie. Jammer.

Jan 7666490 zei:

Lijkt er trouwens op dat de surfacing van de zijkant van de 5 net zo onverfijnd is als bij de 7-serie. Jammer.

Die onverfijndheid lijkt ook in het dashboard terug te komen met dat lelijke, opgeplakte breedbeeld scherm. Eeuwig zonde.

Stellantis rules zei:
Jan 7666490 zei:

Die onverfijndheid lijkt ook in het dashboard terug te komen met dat lelijke, opgeplakte breedbeeld scherm. Eeuwig zonde.
Nogal tijd beter dan die lelijke Stellantis dashboards.

Frits79 zei:
Stellantis rules zei:
Jan 7666490 zei:

Nogal tijd beter dan die lelijke Stellantis dashboards.
.

Wat een intelligente opmerking. o_O

Ach ja, bij "jou opmerkingen" hield ik al op met lezen. Maar laten we vooral niet 'elkaars' merken/concerns gaan bashen, hou dat lekker op de hoofdpagina van AW.

MCW 84 zei:
Ach ja, bij "jou opmerkingen" hield ik al op met lezen. Maar laten we vooral niet 'elkaars' merken/concerns gaan bashen, hou dat lekker op de hoofdpagina van AW.
A leer eerst eens Nederlands, het is jouw en B censuur is niet toegestaan.

Er rijden ook PHEV’s rond met “hybrid test vehicle”, dus het zou hier heel goed een i5 Touring kunnen zijn. Ook omdat de grill geheel gesloten lijkt te zijn zoals bij alle BMW i-modellen.

Deze week spotte ik de nieuwe 5-Serie bij een hotel in Obertauern, uiteraard snel een paar plaatjes geschoten:

u6hHOJf.jpg

vRNgVt6.jpg

PBgw1y1.jpg

hgMmnab.jpg

Hopelijk een betere bouwkwaliteit dan de ix die ernaast staat; op de autosalon vandaag onaangenaam verrast daarover, handgrepen voelen niet alsof ze jaren meegaan en als je de achterdeur dichtdoet dan volgt geen mooi dof geluid maar een wat blikkerig geluid (n)

Die overdreven boze expressie...
Kwam die tijd maar weer terug waarin kracht en sportiviteit subtiel werd getoond

Heb inmiddels uitgebreid de nieuwe i5 eDrive40 met M-Pro pakket kunnen bewonderen. Vormgeving lekker behoudend, normale nieren, wel incl. die verlichting, ook als je met het M-Pro pakket de zwarte versie hebt. Komt overigens ook voor de i7 beschikbaar.
Verder handgrepen die je meer traditioneel naar buiten trekt, wel vlak in de deuren. De Hofmeisterknik zit net als bij de i7 voor een deel in de C-stijl. Daar zit ook meteen het cijfer ‘5’ in gestanst. Koplampen hebben net als de nieuwe X5 lci van die pijl-achtste vormgeving. Achterzijde ook erg mooi vormgegeven met slanke achterlichten. Verstelling stoelen zit aan de zijkant stoelen ipv deuren. Zag ook meteen het OS8.5 in het scherm wat met directe fictieve knoppen voor eenvoudigere bediening zal zorgen. Het huidige OS8.0 blijft omslachtig.
Verder is de zit achterin in vergelijking met bv een EQE een verademing. Hoofdruimte genoeg en mijn benen kon ik onder een normale hoek op de grond zetten. De auto had ook een glazen dak zoals in de i7.
Over de spec’s kon men nog niets vertellen. Wel dat de wielbasis gelijk is aan de vorige korte 7-serie.
Ik was in ieder geval zeer onder de indruk en vraag mij oprecht af waarom ze soms de weg compleet kwijt zijn qua vormgeving, en nu weer laten zien dat ze ook prachtige auto’s kunnen ontwerpen. Blijkbaar doet de Aziatische smaak er ineens niet meer toe.

Er zijn een aantal voorloop exemplaren in omloop die langzaam aan klaar worden gemaakt om voorgesteld te worden bij de dealers etc. Het zou mij overigens niets verbazen als ze bij de introductie ook meteen de Touring meenemen. Dat was immers ook het geval bij de introductie van het huidige model (G30/G31)
Het exemplaar waar ik in zat had een vast glazen dak zoals de i7 die heeft.

Achterkant vrij simpel, geen verbetering t.o.v. de huidige 5. En ik blijf wat twijfels houden over de proporties. Ik verwacht wel dat de nieuwe 5 beter klopt dan de 7-Serie, maar naast de nieuwe E-Klasse (die er gelikt uitziet) kan deze het nog wel eens moeilijk krijgen.

Mee eens, maar de 7-serie is de grotere sedan. Hoewel beide series gericht zijn op de sportieve look...

Op dit soort foto's altijd lastig te beoordelen maar vind het verrassend en mooier c.q. moderner ogen dan de E klasse.
Nog even geduld hebben.

Zowel de 5 als de E-klasse behouden hun identiteit, en dat vind ik alleen reeds met de hypes van lichtbalken en split headlights een hele prestatie!

Terug
Bovenaan