BMW 5-serie (G30)

@ Dagdromer Hier enkele plaatjes van het Dakota blauw
BCHkMaw.jpg
nuAhdqS.jpg
37fZkp7.jpg
DNgO943.jpg

8PnuKlM.jpg
Het verschil tussen velg 632 en 633 is voor een ongeoefend oog nauwelijks zichtbaar, dunkt mij.

Bedankt. Dat ziet er sjiek uit. Is de bovenzijde dashboard ook blauw, of zwart? Erg gaaf. Heb het nog nooit in het echt gezien of op ‘echte’ foto’s.

DagDromer zei:
Bedankt. Dat ziet er sjiek uit. Is de bovenzijde dashboard ook blauw, of zwart? Erg gaaf. Heb het nog nooit in het echt gezien of op ‘echte’ foto’s.
Ik heb snel even gekeken, is zwart.
n5zRGYK.jpg
WfqseMx.jpg

Is dat standaard, die 'sleuven' in het zwart bij het voorwiel(ik weet niet anders hoe ik het moet formuleren)?

Air breathers is de officiële benaming en die zijn zwart bij de uitvoering met zwarte raamomlijsting.

Erg mooie G30 Musterknabe, vind de zwarte raamomlijsting bij de sedan een stuk beter staan dan bij de touring. Daar vind ik het een 'soort' patserig overkomen terwijl bij de sedan het normaal overkomt.

Musterknabe zei:
Air breathers is de officiële benaming en die zijn zwart bij de uitvoering met zwarte raamomlijsting.

Dat staat een stuk beter dan die verchroomde dingen, vind ik.

En zeker bij een lichtere kleur.
Prachtig uitgevoerde 5 met deze kleurencombinatie, vooral het blauwe leder vind ik erg mooi. In de jaren 70/80/90 zag je bij Mercedes en BMW geregeld blauwe interieurs, mooi om dat in een hedendaags model weer eens terug te zien. Het enige wat ik mis is een schuifdak, dat had voor mij het plaatje compleet gemaakt.

Ook nog iets te melden over de rijeigenschappen van de auto? Leuk hoor die foto’s, maar hoe een G31 eruit ziet dat weten we inmiddels wel.

Gezien het aantal dode insecten heb je je niet overal aan de adviessnelheid gehouden ;).

Rij ook wel eens met 200-220 door DE, maar mag dan altijd de volgende dag weer boenen.

Dat front is wel wat saai, zo zonder chroomaccenten. Bij een Sport Line passen de lichtere kleuren toch beter. Dat cognac interieur ziet er dan wel weer top uit.

@ dagdromer. Het was een goede tip van je om de bandenspanning te controleren. Bij mij was dat ook veel te hoog. Heb nu de aanbevolen bandenspanning van 2,2 bar rondom, en dit rijdt merkbaar beter. Overigens was ik wel verrast dat mijn i-drive display onmiddellijk aangaf dat wielen waren gewisseld en zelfs de maat hiervan kende.

Die systemen worden steeds beter. Maar met al die electra kun je ook een hoop gedoe hebben. Ik ben nu al twee keer terug geweest met storingen. Een keer de luchtvering die ervoor zorgde dat de auto rechtsachter inzakte. En vorige week het schuifdak dat niet meer dicht wilde. In beide gevallen was een software update voldoende, maar het geeft te denken...

De systemen worden beter maar ik zie nog verbeteringspotentieel. Zo ontdekte ik bij toeval dat ik met een verouderde navigatiekaart rond reed. Was in de veronderstelling dat de navigatie “over the air” werd geüpdatet. Niet dus. Ook geen reminder via e-mail of op andere wijze dat mijn kaart niet meer up to date was. Inmiddels met een ouderwetse USB stick het systeem weer bijgewerkt. De zondag werd dus nuttig besteed.

funf zei:
Die systemen worden steeds beter. Maar met al die electra kun je ook een hoop gedoe hebben. Ik ben nu al twee keer terug geweest met storingen. Een keer de luchtvering die ervoor zorgde dat de auto rechtsachter inzakte. En vorige week het schuifdak dat niet meer dicht wilde. In beide gevallen was een software update voldoende, maar het geeft te denken...

Hey, dat had ik vorige week ook. Niet met het dak zelf, maar met het verduisteringsgordijn. Deze ging dicht, maar dan direct weer een centimeter of 20 open.

Gelukkig is er wel degelijk een reset-mogelijkheid. Het dak volledig openen en dan de bedieningsknop ingedrukt houden. Na een paar seconden 'reset' het dak zich door zich volledig te sluiten, te openen en weer te sluiten. Gedurende dit hele proces dient de knop ingedrukt te blijven.

Dank voor de tip, dat ga ik de volgende keer ook proberen!

Nog ff wat nieuwe plaatjes, waarop iets beter zichtbaar is dat het met de bandenhoogte wel meevalt.
cTdM7zY.jpg

TMUzn8m.jpg

bmw-5-serie-530d-m-sport-individual-np-120-000.jpg

https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie/530d-m-sport-individual-np-120-000-27701278/foto.html

Zo, dat is wel speciaal: Een G30 met Individual exterieur en interieur.
Ik vind het wel wat hebben, zo'n groene kleur gecombineerd met dat bruine leer en volledig met leder beklede dashboard. En dan de alcantara hemel er nog bij. Het geeft het, mijns inziens toch wat schreeuwerige, M-pakket een wat chiquere uitstraling.

Zal een lieve duit gekost hebben, dat interieur is al 3500 euro. En dan moet het alcantara op de hemel er nog bij.

Ziet er goed uit Funf. Blijft een schitterende combi.
Wel jammer van de probleempjes in het begin. Weliswaar netjes opgelost, maar geeft wel aan hoe kwetsbaar die rijdende computers zijn. Maar laat er je rijplezier niet door vergallen.;)

Bentley Arnage zei:
bmw-5-serie-530d-m-sport-individual-np-120-000.jpg

https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie/530d-m-sport-individual-np-120-000-27701278/foto.html

Zo, dat is wel speciaal: Een G30 met Individual exterieur en interieur.
Ik vind het wel wat hebben, zo'n groene kleur gecombineerd met dat bruine leer en volledig met leder beklede dashboard. En dan de alcantara hemel er nog bij. Het geeft het, mijns inziens toch wat schreeuwerige, M-pakket een wat chiquere uitstraling.

Zal een lieve duit gekost hebben, dat interieur is al 3500 euro. En dan moet het alcantara op de hemel er nog bij.

Dat M-pakket vind ik nog steeds minder mooi dan de “gewone” uitvoering. Voor de rest een prachtig exemplaar!(y)

Dat is een oude bekende. Zag hem bij het drive en Buy evenement. Is echt een hele mooie combinatie. De prijs velt me nog mee maar met die 10.000 kilometers die ik in een jaar afleg is een diesel geen logische keuze. Wel bijzonder dat BMW Nederland deze auto niet via haar eigen deernetwerk weg zet PS. Volgens mij staat deze auto niet op 17” maar op 20” Individual velgen

Bergwerff is een ex BMW dealer. Die heeft enorm veel exclusief BMW spul staan, zeg! Allemaal geïmporteerd uit Duitsland want in Nederland vind je dit soort riant uitgeruste auto's, met vaak ook nog de dikste motor, bijna niet. Deze prachtige groene 530d ook, wat een beauty!.

Er staat ook een bloedmooie groene M5 Competition (Individual kleur: Peridot Green metallic) van het vorige model:
4138086_4.jpg

"Can an Alpina B5 out-M5 a BMW M5?"
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-m5-vs-alpina-b5-5-series-super-saloon-showdown

https://youtu.be/zIsruoJzQ3E Het antwoord is ja, maar beide zijn voor normale stervelingen zoals ik helaas onbereikbaar. Live is not fair.

DagDromer zei:
Bijzondere kleur dat groen, lijkt wel een Audi kleur....

Kwam zelf net deze tegen onderweg. Moedige keuze, en een fraaie combi met M-pakket en zwarte velgen + sierdelen. De eigenaar zou eigenlijk de chrome streepjes op de handgrepen ook nog zwart moeten maken.

33v2g0p.jpg
Moedig?
Ik weet niet wat voor statement die eigenaar wil maken, maar ik ben vast heel vooringenomen...

Spuug- en spuuglelijk. Een belediging voor merk en model.

Doglover zei:
Spuug- en spuuglelijk. Een belediging voor merk en model.

Precies. Een BMW 5-serie koop je in een van de 49 beschikbare tinten grijs. Zo heurt dat.

Hyacintrood, zoals op de E-klasse verkrijgbaar, zou mooier zijn geweest overigens. In ieder geval iets met een diepe(re) glans. Deze lak is mij te 'plat'.

Of een prachtige Blau-variant.

Deze kleur is niet leverbaar op de nieuwe 5. Dus de patser koopt een peperdure Touring en laat die rood spuiten? Had dan de Melbourne Rot metallic van de 3 genomen! Om over de velgen nog maar niet te spreken. Een executive car, wat de Touring is, is niet gemaakt om te pimpen.

Dit soort gasten verpest het imago van BMW. Ik moest er om die reden lang aan wennen om uit mijn burgerlijke V70 te stappen en over te gaan op BMW.

Maar wat ik al zei, ik ben vast vooringenomen.

Jeetje Doglover, gaat het wel? Denkt u een beetje aan uw bloeddruk?
De foto is met een telefoon genomen op een sombere dag, het rood is zeker niet flets.
Ik ben er zeker van dat de eigenaar de auto niet heeft laten overspuiten, maar met deze kleur af fabriek (Individual) heeft besteld. Heb de kleurkaart niet voor liggen, maar kan Flamengo Rot zijn of Aventura Rot.
Of het uw smaak is een 2e. Ik zou zelf ook geen 5 in die kleur kopen, maar ben blij dat er mensen zijn die wel de ballen hebben om dat te doen.

Doglover zei:
Of een prachtige Blau-variant.

Deze kleur is niet leverbaar op de nieuwe 5. Dus de patser koopt een peperdure Touring en laat die rood spuiten? Had dan de Melbourne Rot metallic van de 3 genomen! Om over de velgen nog maar niet te spreken. Een executive car, wat de Touring is, is niet gemaakt om te pimpen.

Dit soort gasten verpest het imago van BMW. Ik moest er om die reden lang aan wennen om uit mijn burgerlijke V70 te stappen en over te gaan op BMW.

Maar wat ik al zei, ik ben vast vooringenomen.

Is dit niet gewoon een Individual verfje? Ergo, elke kleur is leverbaar als je maar betaalt? En die velgen zitten gewoon in het assortiment. Mij is verteld dat dat een van de eigenschappen van 'premium' is, dat je zoveel keuze hebt qua configuratie.

Wat het imago van BMW precies is weet ik niet, laat staan of daar überhaupt iets aan te verpesten valt. Maar het standaard kleurenassortiment van de 5-serie is wat mij betreft letterlijk en figuurlijk grauwe ellende, dus ik juich het per definitie toe als iemand wat anders aandurft.

Oeps, ik beledig toch niemand? Dat is niet de bedoeling hoor!

Ik vind een BMW-5 Touring van dat kaliber niet geschikt om te ‘pimpen’. Ik zeg helemaal niet dat die in een salon is geweest.
Maar hij is standaard niet in welke kleur rood dan ook leverbaar, daar zal BMW wel een goede reden voor hebben!
En die zwarte velg kan ik me ook niet herinneren toen ik de mijne samenstelde, maar ik kan daar natuurlijk overheen gekeken hebben.. (de configurator is momenteel niet beschikbaar helaas).

BMW zegt zelf over dit model:
“De nieuwe BMW 5 Serie Touring is een evenwichtige, stijlvolle en sportieve verschijning bij elke gelegenheid. Het uitgekiende en exacte design biedt uitstraling, esthetiek en functionaliteit in gelijke mate."

Zodra je dat design roekeloos gaat veranderen om er een bepaald imago aan te geven, sla je de plank volledig mis. Ik kan tig modelletjes verzinnen waarbij rood en zwart geweldig zou staan. Maar nee, niet bij deze klasbak uit het E-segment en ik quote Topgear:
“Hier komen we bij het duurdere spul terecht. De Mercedes E-klasse, BMW 5-serie en Audi A6. Maar ook de Volvo V70, uitspattingen als de Mercedes CLS en zeldzame verschijningen als de Cadillac CTS en de Maserati Ghibli rekenen we tot dit segment. Grote en luxueuze auto's voor directeuren, of voor mensen die er hard naar op weg zijn om dat te worden.”

Plaatsvervangende schaamte komt bij me op als ik dat rode gedrocht zie.

De van Ketelapper oogt ook erg fraai in het rood. Zag gisteren een vrij nieuwe 3 Touring, signaal rood, M-pakket, om te smullen hoor

BENZine zei:
Een mooie rode kleur kan juist héél goed op een A6/5-Serie/E-Klasse …

3850943_2.jpg

(y)(y)
Tsja, ik moet toegeven dat die wel fraai is vormgegeven. Maar da’s ook het totaalplaatje waardoor hij zo chique oogt.

Doglover zei:
Oeps, ik beledig toch niemand? Dat is niet de bedoeling hoor!

Ik vind een BMW-5 Touring van dat kaliber niet geschikt om te ‘pimpen’. Ik zeg helemaal niet dat die in een salon is geweest.
Maar hij is standaard niet in welke kleur rood dan ook leverbaar, daar zal BMW wel een goede reden voor hebben!
En die zwarte velg kan ik me ook niet herinneren toen ik de mijne samenstelde, maar ik kan daar natuurlijk overheen gekeken hebben.. (de configurator is momenteel niet beschikbaar helaas).

BMW zegt zelf over dit model:
“De nieuwe BMW 5 Serie Touring is een evenwichtige, stijlvolle en sportieve verschijning bij elke gelegenheid. Het uitgekiende en exacte design biedt uitstraling, esthetiek en functionaliteit in gelijke mate."

Zodra je dat design roekeloos gaat veranderen om er een bepaald imago aan te geven, sla je de plank volledig mis. Ik kan tig modelletjes verzinnen waarbij rood en zwart geweldig zou staan. Maar nee, niet bij deze klasbak uit het E-segment en ik quote Topgear:
“Hier komen we bij het duurdere spul terecht. De Mercedes E-klasse, BMW 5-serie en Audi A6. Maar ook de Volvo V70, uitspattingen als de Mercedes CLS en zeldzame verschijningen als de Cadillac CTS en de Maserati Ghibli rekenen we tot dit segment. Grote en luxueuze auto's voor directeuren, of voor mensen die er hard naar op weg zijn om dat te worden.”

Plaatsvervangende schaamte komt bij me op als ik dat rode gedrocht zie.

Ik vind het wel een geinig kleurtje. Weer eens wat anders dan al die saaie standaardkleuren. En ach, imago. Hoe relevant is dat? Je koopt een auto toch voor je zelf?

Tja, als mijn bolide wordt genoemd, spam ik natuurlijk graag enkele plaatjes :) Dank.

Rood in het premium E-segment kan prima, is mijn mening. Omdat ik daarbij wel nogal sterk vind dat kleurkeuze samenhangt met de verdere aankleding van de auto, meteen maar plaatjes van buiten en van binnen. Een sprekende kleur op stepwieltjes en met kaal stof, smoelt naar mijn smaak niet.

209087443-w988-h513.jpg

209087444-w988-h506.jpg

wp-20170507-17-26-57-pro-9069017258397672517.jpg

209087446-w988-h556.jpg

En voor wie zich afvraagt hoe lichte bekleding zich houdt? Deze foto's zijn gemaakt bij 140.000km. Inmiddels 172.000km op de teller en de stoelen zien er nog steeds zo uit. Combinatie van goede coating op het leer (met dank aan www.cardetailing.nl en zuinige behandeling (draag zelden jeans, eet geen plakkerige dingen onderweg, doe regelmatige schuimreiniging en voeding van het leer) (y)

Anyway, terug naar de G30 ;)

Ziet er mooi uit Ketelapper. Al had ik zwarte raamlijsten bij deze kleur nog mooier gevonden.
Zijn de deurpanelen nou met alcantara bekleed? Op de foto's oogt dat geler dan de lederen bekleding op de stoelen, hopelijk is dat in het echt niet zo.

funf zei:
Wel jammer dat BMW zulke aansprekende kleuren niet in het gamma heeft.
. Na de zomervakantie neemt BMW een aantal nieuwe frisse kleuren op in haar assortiment. Er is nog hoop.

Ik ben benieuwd, de kleur van Ketelapper of Hyacynthrot (Mercedes) zou de Fünfer beslist heel goed staan (y).

Over de zomervakantie gesproken. Ik was van plan om een 12v aansluiting te maken tbv compressor ijskastje in de kofferruimte. Als leek dacht ik dat dit een kleinigheidje zou zijn. Helaas, dit zou ca. 600€ gaan kosten. Dan maar niet.

Ai, dat is duur. Dat zo'n aansluiting niet standaard is...:rolleyes:

Ik zie overigens dat dat WLTP-gedoe er nu toe leidt dat de 520i en 530i (tijdelijk?) niet meer leverbaar zijn.

O. Dat is nieuw voor mij. Wel las ik dat de 530i touring een 48v bordnetz gaat krijgen. Dit stond in Auto Motor und Sport.

Ik zag het ook, de prijslijst benzine begint nu met de 540i ..... en eindigt daar ook mee :)

Bizarre taferelen met die WLTP, ik zag ook dat een E63AMG eventjes 19k duurder is geworden. Je zou verwachten dat de automobiel branche massaal naar het Binnenhof zou trekken om verhaal te halen :)

Terug
Bovenaan