Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
funf zei:Ik denk dat de wiel- bandmaten van de 6 aansluiten bij die van de 7. Dus wielsets van de 7 zouden ook op een 6 kunnen en omgekeerd, terwijl de 5 afwijkend is.
Driver69 zei:Nog steeds de 19" winter.
Voor de zomer ga ik een sprong in het diepe wagen... de 21" 687's. Heb uitgebreid met m'n bandenman overlegd, maar i.c.m. non-RF banden durf ik de gok wel aan smiling smiley.
Deze auto 'schreeuwt' om grote wielen.
DagDromer zei:Precies, dat is ook eigenlijk mijn mening. De aanbieding op de 579 is echter dermate verlokkend dat ik er wel even over na moest denken.
Je hebt helemaal gelijk, op de auto van Funf mogen de wielen ook meer aandacht vragen, en op de een of andere manier staan 20'' op een Touring minder overdone dan op een sedan. Voor de duidelijkheid, een schitterende combi op de auto van Funf. Bij de sedan (naar mijn mening), en zeker de Luxury (of standaard versie) leiden de wielen dan teveel af van de subtiele details in het design. Ook als je op dat vergelijk hier boven kijkt, de verhouding is een beetje zoek. De 633 is net even wat subtieler inderdaad. En op mijn auto, in deze kleur en samenstelling is het geheel dan meer in balans.
Maar goed, smaak is natuurlijk altijd persoonlijk.
Wel lekker overigens om zo een beetje te bomen over opties, uitrustingen en samenstellingen. We zouden er eigenlijk een soort van praatgroepje van moeten maken, koffie erbij en lekker overloos bomen over dé ideale samenstelling.
@ Funf, op jouw aanbeveling ook nog de rubber matten besteld. De zonneschermen laat ik even zitten, de schermen af BMW zijn alleen voor de zijruiten, het achterraam blijft dan open. En dat ziet er dan wat vreemd uit. Heb ik het verleden voor de 4F een setje bij Sonniboy* gekocht (ook sedan) en daar zit dan wel een achterraam deel bij. Ik denk dat ik daar even op wacht. Ramen tinten is een no-go.
* = ben ik de enige die als ik die firmanaam intyp op google bang ben dat ik allerlei vreemde websites met 'natuurlijkfilmpjes met vooral mannen in de hoofdrol' op m'n scherm krijg?
BENZine zei:Eigenlijk is dat al autogeneraties lang zo, bij elk nieuw model moeten er grotere wielen onder. Hoewel daarin de grens nu wel aardig bereikt is lijkt mij zo.
DagDromer zei:@ Funf, op jouw aanbeveling ook nog de rubber matten besteld. De zonneschermen laat ik even zitten, de schermen af BMW zijn alleen voor de zijruiten, het achterraam blijft dan open. En dat ziet er dan wat vreemd uit. Heb ik het verleden voor de 4F een setje bij Sonniboy* gekocht (ook sedan) en daar zit dan wel een achterraam deel bij. Ik denk dat ik daar even op wacht. Ramen tinten is een no-go.
Ibud zei:Die wielen van Funf maken de auto wel lekker dik zo, staat net even wat specialer![]()
Enzo Ferrari zei:Mijn keuze: de 633!
633
![]()
579
![]()
Niet nodig. Zonder sportonderstel is 20 inch op een G30 prima te doen.DagDromer zei:(...) maar heb een beetje angst voor het comfort en spoorgevoeligheid.
Musterknabe zei:Sportief enerzijds of wat meer low profile anderzijds. Het laatste past meer bij mijn leeftijd en levensstijl.
Musterknabe zei:Dat is flink balen zeg. Toch een fijn weekend gewenst. Ik denk dat als ik straks de zomerset monteer ook weer op de standaardvelgen verder ga. Pas als de banden versleten zijn koop ik een andere velgenset. 19 of 20” zie ik dan wel. https://imgur.com/gallery/UCumF