BMW 4 Serie / i4 | Nieuw: facelift 2024 p.7

Even naar pagina 2 want vorige pagina was weer een scroll-festijn

Basis:
xQ6zT4a.png

Basis met opties:
98olVLZ.png

M Sport:
SwOc9ko.png

M Sport met opties:
E0jpTlw.png

M440i:
0rl99J6.png

Basis:
jKZqFWv.png

Basis met opties:
zrp1SLl.png

M Sport:
OqnCrZo.png

M Sport met opties:
O5rm3Wx.png

M440i:
9tkVK0y.png

Configureren kan hierrrrrr: https://configure.bmw.de/de_DE/configure/G22/11AP/FKFSW,P0668,S01CB,S01DF,S01S3,S0205,S0230,S0255,S02PA,S02VB,S0428,S0431,S0493,S04AT,S04NE,S0508,S0534,S0544,S0548,S05AQ,S05DA,S0654,S06AE,S06AF,S06AK,S06C4,S06U2,S0801,S0851,S0879,S08KA,S08TF,S09QX

Ik vind tot dusver de mooiste auto op dit platform de stationwagon. Persoonlijk unicum.

De "basis met opties" lijkt me hier de minst onelegante variant, mede dankzij de chroomlijsten die de zijkanten nog een beetje sjeu geven. Op de plaats van die luchtsleuven aan weerskanten van de voorbumper zou ik het liefst weer gewoon mistlampen zien, dan zou ik ook nog kunnen leven met dat front.

Zadelsnuiver zei:
Ik denk dat de hedendaagse BMW's niet mooi oud gaan worden helaas.

Ach, dat werd over oudere generaties ook geroepen. En al zou het waar zijn: wat boeit dat de nieuwkopers? In de regel ruilen die hun BMW toch na een paar jaar weer in op een nieuwe.

Even gespeeld met de configurator. Sunset Orange kan niet op een M-sport gek genoeg. Tansanit Blau staat erg fraai (y).

Toch is het jammer dat een 6-cilinder altijd een M-pakket heeft en voorzien is van die lelijke uitlaten/uitlaatstukken. Waar is de tijd van een mooie dubbele uitlaat aan 1 kant gebleven? En de ruimte tussen 430 een 440 is vrij groot qua pk's: 258 vs 374. Je zou denken dat er best ruimte zou zijn voor een gewone 435i met 300pk. lijkt mij de ideale 4 Coupé :).

Ik vind 't best een mooie auto geworden. Ik heb geen enkele moeite met de grote grille (sterker, ik vind 't eigenlijk best wel bij de auto passen en ben blij dat 'ie tenminste duidelijk afwijkt van de 3-serie). Dat M-pakket daarentegen... dat vind ik maar niks (en als ik 't zo lees, ben ik daar niet de enige in). Interessant genoeg heeft de witte op de eerste pagina dezelfde voorbumper als de basisversie, maar dan met mistlampen erin. Er zal dus nog wel een Sportline en/of Luxuryline komen met die bumper.

De grill zal over een tijdje wel gaan wennen verwacht ik, eerst maar eens in het echt zien. Vooralsnog had ik het liever zo gezien....

ZsETw2h.jpg

... maar misschien denk ik daar na verloop van tijd wel anders over.

Wel vind ik het jammer dat de motorkap niet doorloopt tot de grill (zoals de concept dat wel had), de nu aanwezige naad vind ik een storend elementje in het ontwerp.

Concept:
JxfWXwd.jpg

Knap geknutseld ((y)), maar voor een nieuwe 4-Serie met de neus van de 5-Serie had BMW waarschijnlijk ook niet veel handen op elkaar gekregen.

Gullideckel zei:
Knap geknutseld ((y)), maar voor een nieuwe 4-Serie met de neus van de 5-Serie had BMW waarschijnlijk ook niet veel handen op elkaar gekregen.

Bedankt. (y) De 5-serie had ook niet per se gehoeven. Op zich had de neus van bijna elke andere jonge BMW wel gekund, maar kon niet zoveel foto's in de juiste hoek vinden.

@Gullideckel: het had dus gekund, mooi! Nog 2 jaren geduld waarschijnlijk...tot de facelift :T

Gullideckel zei:

Een stuk minder afschrikwekkend, maar deze sjop toont wel de zwakte van de rest van het ontwerp aan. Nu die belachelijke bumper de aandacht niet meer trekt is er eigenlijk nauwelijks iets om naar te kijken. Vormloos. De achterste flanken zouden 'm "gespierder" moeten laten lijken maar dat valt vanuit deze hoek volledig op z'n plaat.

Aangezien de bevertanden en alle andere sleufjes allemaal in de uitwisselbare voorbumper zitten kan ik me overigens niet aan de indruk onttrekken dat ze níet bij het oorspronkelijke ontwerp hoorden. Eenmaal grotendeels klaar viel de ontwerpers op dat 'ie afgezien van de achterlichten wel erg anoniem was en daar moest iets aan gebeuren. Dukec zit daar pas kort - en met veel kabaal. Ik vermoed dat hij z'n stempel op het al bestaande ontwerp móest drukken.

Overigens moest ik smakelijk lachen om het PR-geklets. "De grille is volgens BMW niet alleen om esthetische redenen zo fors, maar ook om ‘te reflecteren dat de motor veel koeling kan gebruiken’". Tuurlijk joh, daarom al dat plastic erachter.

Een grapje op l'Automobile Magazine:

copy.webp

Een hele verbetering eigenlijk :)
Nu die verfrommelde achterbumper nog door Alfa Romeo laten aanpakken en het wordt nog een mooie wagen!

0rl99J6.png

9tkVK0y.png

Over die kleur zou ik nog even willen nadenken, maar voor het overige mag hij bij mij zo de garage in.(y)

Live @ Chengdu Motor Show:

c0b8-iwtqvyk8658736.jpg

4834-iwtqvyk8658748.jpg

4e93-iwtqvyk8658742.jpg

Bron: https://auto.sina.cn/mp/zz/2020-07-24/detail-iivhuipn4838430.d.html

5eb39a82f47e16d8f7bc3ba20f6bb955.jpg

4434cf8b786a51e0720c7c9a5ec06d3d.jpg

497a658e82cb61809a010e4cec1c77cd.jpg

642cf55ebbeea847077ab6d1be6197e9.jpg

bec86aff32480b917edf3f5ae1faf376.jpg

Bron: https://www.ibmwclub.com/n/54974

Durf het bijna niet te zeggen, maar die neus begint te wennen. Heb hem zelf ook al in het gezien bij BMW en in het echt ziet het er beter uit dan op de foto’s .

ViererFahrer zei:
Durf het bijna niet te zeggen, maar die neus begint te wennen. Heb hem zelf ook al in het gezien bij BMW en in het echt ziet het er beter uit dan op de foto’s .

Heb hem nog niet gezien, maar vond hem meteen wel oké. Nu de prijzen nog.;)

ViererFahrer zei:

Dat heb ik ook, en zeker in zwart valt het mee.

De nagelnieuwe generatie BMW 4-serie is van Nederlandse prijskaartjes voorzien. De excentriek vormgegeven coupé, die op designvlak nog meer dan zijn voorganger afstand neemt van de 3-serie, levert BMW minimaal €26.301 per nier op.

Het regent prijslabels vandaag. De meest recent afgedrukte exemplaren belanden op de splinternieuwe 4-serie Coupé van BMW. De auto komt aanvankelijk beschikbaar met drie- benzinemotoren en met één diesel. De prijslijst vangt aan met de 420i, de 184 pk sterke viercilinder die vanaf €52.602 in de excentrieke snuit van de 4-serie ligt. Hoger op de ladder staat de 258 pk sterke 430i. Die 430i moet minimaal €57.100 opbrengen. De tot de komst van de nieuwe M4 als topper van het gamma fungerende M440i xDrive heeft een vanafprijs van €79.592. Voor dat bedrag krijgt je rechtervoet wel de controle over een 374 pk sterke zes-in-lijn. Die M440i is net als de diesels voorzien van een 48v mild-hybridsysteem dat tijdelijk 11 pk extra kan leveren. Alle genoemde motoren in dit artikel zijn standaard gekoppeld aan een automatische transmissie met acht versnellingen.

Liever een diesel? Ook dat kan, en wel met de 190 pk sterke 420d die er zonder én met xDrive-vierwielaandrijving is. Ze kosten respectievelijk €54.203 en €58.367. In een later stadium voegt BMW nog een 286 pk 430d en een machtige 340 pk en 700 Nm sterke M440d aan de prijslijst toe, zescilinders die hun vermogen altijd via xDrive-aandrijving over alle vier de wielen verdelen.

De standaarduitrusting van de 4-serie Coupé omvat onder meer een 8,8-inch groot multimediascherm, led-koplampen en -achterlichten, Lane Departure Warning, Approach Control Warning, verkeersbordherkenning en in drie zones gescheiden klimaatregeling.

Vanaf 24 oktober staat de nieuwe 4-serie Coupé bij de Nederlandse dealers. De 4-serie-familie wordt op termijn uitgebreid met een 4-serie Cabrio - met stoffen kap - én met een 4-serie Gran Coupé. Op basis van die laatste carrosserievariant komt BMW volgend jaar nog met een volledig elektrische variant: de i4.

Tsja, de vraag wordt of deze BMW nog verder in de waardering kan stijgen dan 'begint te wennen', 'wel oké', of 'valt mee'. Dit is niet het soort auto wat je koopt als uiterlijk slechts aan dergelijke kwalificaties voldoet, volgens mij. Dat rijmt niet met het bestaansrecht van een dergelijke coupe mijns inziens...

Maar goed, steeds vaker als ik een nieuwe 1-serie zie denk ik "ach, eigenlijk best mooi". Goed, die had niet zo'n fraaie voorganger als deze 4-serie, maar wellicht heeft dit ontwerp ook de potentie om op termijn de netvliezen minder te irriteren.

Ik denk juist dat dit wel een succes wordt. Een dergelijke coupé moet juist iets excentrieks hebben wat hem extra onderscheidend maakt. Wat mij betreft is dat ook het punt bij de uitgaande 4-Serie, die oogt helemaal oké maar is daardoor te gewoontjes. Ik ben niet in de markt voor een coupé, maar zou dat zo zijn dan koos ik eerder voor de nieuwe 4 dan voor de oude.

2021-bmw-m3-sedan-and-m4-coupe-with-m-performance-parts.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/photo/5195958/2021-bmw-m3-sedan-and-m4-coupe-with-m-performance-parts/

FGfjFIr.jpg

u8BUWea.jpg

Ik vind de nieuwe 4-serie coupe echt lelijk. Lijkt ook niets meer op een BMW. Die oplopende zijruit maakt hem anoniem en geeft het de kont ook nog eens een lomp aangezicht. Daarbij vind ik de auto meer lijken op een Mustang-achtige met Lexus-achterlampen. Mensen vinden 'm gaaf want a) BMW en b) lomp. Daar kickt men op. Als het er maar 'dik' uitziet

De allermooiste:
C4YT4FV.jpg

Het kofferdeksel is ook te kort waardoor de auto voor een tweedeurs BMW te veel coupé is en te weinig coach.

eUXATnG.png

l0TNHRo.png

KL1zlFV.png

Wel leuke interieuropties vind ik. Je kan ze ook in die kleuren krijgen maar dan zonder dat het dashboard mee is gekleurd. Of natuurlijk gewoon zwart. Configurator staat al online op de Duitse BMW-site. Helaas zijn alle wielen donker en lelijk

o_O Nou, positief bekeken is door deze idiote uitlaatopstelling de grille aan de voorkant wat meer in balans met de rest.

Al met al wel jammer hoe de Duitse luxemerken zich met name qua sportievere modellen nu bijna uitsluitend op de smaak lijken te richten van hen die hem vroeg of laat kwijtraken aan de Domeinen. Alle subtiliteit is het raam uit...

2021-bmw-4-series-convertible-side-beach.jpg

2021-bmw-4-series-convertible-side-ocean.jpg

2021-bmw-4-series-convertible-side-ocean-up.jpg

2021-bmw-4-series-convertible-rear-driver.jpg

2021-bmw-4-series-convertible-tail.jpg

2021-bmw-4-series-convertible-rear-low.jpg

2021-bmw-4-series-convertible-rear-roof-up.jpg

2021-bmw-4-series-convertible-profile.jpg
[

2021-bmw-4-series-convertible-front-end.jpg

2021-bmw-4-series-convertible-interior.jpg

2021-bmw-4-series-convertible-roof.jpg

Alle foto's: https://www.netcarshow.com/bmw/2021-4-series_convertible/

Nprmaal gesproken vind ik de coupe mooier maar ditmaal toch de convertible.

Heerlijke groene kleur, en een 'stoffen' kap zorgt imo voor mooiere proporties dan voorheen. Ergo, prachtige cabriolet. Totdat ze zich omdraait...

Prachtige cabrio, met eindelijk een (overigens zeer fraaie) stoffen kap. Hier zou ik mijn E cabrio best op willen inruilen. Doe maar een 440i (y)

Ik begrijp ook de ophef over de grote grill niet zo, bij Audi zijn de grillen toch nog veel groter? In tegenstelling tot bij de 7-Serie vind ik het plaatje bij de 4-Serie wel kloppen, en het heeft veel meer uitstraling dan de neus van de uitgaande 4-Serie.

Audi_A5_Cabriolet_-_Modelfoto_3.jpg

1asy32mbo3sr.jpg

Bij Audi staat de grille niet zo hoog ivm de (te grote) koplampen. Ook staat de grille erg recht (of zelfs een beetje naar binnen) terwijl de rest van de neus dat niet doet. Dan heb je ook nog een soort smiliegrille er omheen met dikaangezette lijnen die nergens heen gaan en het is designtechnisch gewoon een drama. Ieder z'n eigen smaak maar ik heb geen moeite met het idee van de grille zelf, maar wel met de uitwerking van het hele plaatje

SportLeicht zei:
Ik begrijp ook de ophef over de grote grill niet zo, bij Audi zijn de grillen toch nog veel groter?
Het is ook niet echt zo dat Audi daar nooit commentaar op heeft gehad, meen ik. Maar zij zijn er al veel langer geleden mee begonnen, men is nu wat meer gewend. Misschien dat het BMW ook zo vergaat.

Maar BMW presteert op dit moment tov Audi wel sowieso om het front nog veel drukker te maken, en daarbij de grille ook een karikaturale vorm te geven. Het is een soort rijdend knaagdier geworden.

Audi_A5_Cabriolet_-_Modelfoto_3.jpg

1asy32mbo3sr.jpg

De neus van de BMW is extremer, maar heb ik 10x liever dan de Audi. De A5 neus heb ik trouwens altijd al een beetje vreemd gevonden, kijkt niet bepaald zelfverzekerd de wereld in. En die wellicht wat overbodige lijnen in het BMW front, ik denk dat het straks IRL helemaal niet meer opvalt. Dan staat er gewoon een hele vette bak die menigeen maar wat graag op z’n oprit wil hebben staan.

De Cabrio ziet er beter uit dan de Coupé, ook omdat de raamlijn/daklijn bij die laatste niet goed gelukt is. De Cabrio vind ik wel mooi en ook duidelijk geslaagder dan de 8-serie, maar verder ook geen buitengewoon sterk ontwerp als ik het front zelfs buiten beschouwing laat. Dan zou ik de Audi A5 prefereren, met op twee de E-klasse Cabriolet, op drie de 4-serie en op vier de C-klasse Cabriolet. Maar hoe dan ook, de 4-serie ziet er als cabriolet prima uit en dat is voor BMW een hele prestatie.

Maar eens kijken hoe dat er in het echt uitziet. Normaal gesproken bekijk ik een auto niet van 40 cm hoogte :D
En een fraaie kap ipv zo'n lelijk klapdak

PBoPFWc.jpg

ziet er ook wel weer wat suf uit,

Inderdaad wat suf zo met de standaard 3-neus, de 4-Serie mag best wat uitbundiger. Mensen die serieus voor zo’n auto in de markt zijn willen dat ook, ik denk dat de A5 coupé en cabrio het heel moeilijk krijgt tegen de Bimmer en de Benz E.

SportLeicht zei:
Prachtige cabrio, met eindelijk een (overigens zeer fraaie) stoffen kap. Hier zou ik mijn E cabrio best op willen inruilen. Doe maar een 440i (y)

Ja, ik vind hem ook helemaal goed!(y)

De A5 cabrio blijft toch een knappe verschijning. Goed dat BMW ook weer stoffen kapje doet, 2x sjieker dan zo'n stalen klapdak

ik denk dat het straks IRL helemaal niet meer opvalt. Dan staat er gewoon een hele vette bak die menigeen maar wat graag op z’n oprit wil hebben staan.

Ja want BMW en bepaalde bevolkingsgroepen houden van 'dik'. Als het een Japanner was was ie tot de grond afgekraakt. Snap overigens niet dat je de foto's nog een keer plaatst, maar goed

Inderdaad wat suf zo met de standaard 3-neus, de 4-Serie mag best wat uitbundiger. Mensen die serieus voor zo’n auto in de markt zijn willen dat ook,

Zou niet weten waarom. De coupe's van de Duitse Drie zijn juist altijd relatief ingetogen. Ik vind die 3-serie neus mooi staan overigens

SportLeicht zei:
Inderdaad wat suf zo met de standaard 3-neus, de 4-Serie mag best wat uitbundiger. Mensen die serieus voor zo’n auto in de markt zijn willen dat ook, ik denk dat de A5 coupé en cabrio het heel moeilijk krijgt tegen de Bimmer en de Benz E.

Ik denk dat hij standaard geleverd gaat worden met petjes met de klep driekwart achter. Alleen wie zijn pet zo draagt, wilt toch in die Roger Rabbit BMW gezien worden :T

Terug
Bovenaan