A
Anoniem
Guest
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
BENZine zei:
BENZine zei:@ Klieder: Pas op hoor, door die foto nogmaals te plaatsen krijg je straks brigadier Pino achter je aan
Maar ik ben het met je eens, Volvo heeft (overigens zowel bij de V90, de XC90 en de V60) goed naar BMW gekeken om de auto's een dynamisch silhouet mee te geven. En als BMW dan belijningen van Volvo gaat toepassen dan brokkelt de eigen identiteit stukje bij beetje af.
Ja ik moet wel die foto plaatsen. Dit om het ff te duiden.
Bird Nerd zei:Ja ik moet wel die foto plaatsen. Dit om het ff te duiden.
Hoezo? Je reageert toch op de post boven jou wat zijn post is? Je snapt heus wel dat wij wel snappen dat je het over die V60 hebt..Niet over een andere auto op pagina 1
![]()
Nee. Hij heeft er alleen een mening over. Net zoals jij dat wel eens hebt over dingen.P. Klieder zei:Maar is Bird Nerd dan hier de scheidsrechter mbt plaatsen van foto's? Lijkt me niet.
[D2] zei:Nee. Hij heeft er alleen een mening over. Net zoals jij dat wel eens hebt over dingen.P. Klieder zei:Maar is Bird Nerd dan hier de scheidsrechter mbt plaatsen van foto's? Lijkt me niet.
D-C zei:Mijn god zeg, wat een niveau weer. BENZine, je bent niet echt in vorm de laatste weken. Of juist wel, maar dan is dat niet positief.
BENZine zei:@ Klieder:
Maar ik ben het met je eens, Volvo heeft (overigens zowel bij de V90, de XC90 en de V60) goed naar BMW gekeken om de auto's een dynamisch silhouet mee te geven. En als BMW dan belijningen van Volvo gaat toepassen dan brokkelt de eigen identiteit stukje bij beetje af.
P. Klieder zei:Ik vind de huidige Volvo's initieel mooi maar deze designtaal is voor mij kort houdbaar. Zo vond ik de V90 bloedmooi in het begin. Ik vind er nu niks meer aan. Te voorspelbaar vormgegeven. Zo zal het de V60 ook vergaan. Daarbij acht ik Volvo's technisch gezien nog de mindere van BMW. Baseer ik verder op niks.
En qua Hofmeisterknik; ik denk dat het IRL qua indentiteit wel meevalt. Althans, ik hoop het.
Bird Nerd zei:Ik ben ook niet onder de indruk van het design van de nieuwe interieurs van BMW (X5, Z4 en Z8). Ik heb overigens nooit moeite gehad met een scherm bovenop het dashboard. Ik vind het eerlijk gezegd juist logisch en het hoeft van mij juist niet geïntegreerd te worden. Je krijgt alleen nog maar nog meer (plexi-?)glas in het interieur en daardoor rommelig. Niks mis met dit:
![]()
![]()
rdam010 zei:Dit is wel een geinige feature op de nieuwe 3 serie:
klik
KadettRT zei:Weer het gecamoufleerde lijntje van onder bij de achterste zijruit. Alsin een verdikking/bolling om de echte lijne te verbergen. Zal helaas wel worden zoals die afbeeldingen die we gezien hebben en ala Volvo V60 schuin omhoog lopen. Zonde want de rechte raamlijn aan de onderkant van de Tourings van BMW vond ik een duidelijke 'Trademark' van BMW.
Moderator
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-bmw-i3-in-beeld-2/BMW komt met een uitgebreide reeks elektrische modellen, nieuwkomers waarvan het gros zijn basis met een regulier model deelt. Ook van de 3-serie komt er een elektrische versie en het is die auto die nu in camouflagepak is betrapt.
BMW brengt volgend jaar de eigenzinnig vormgegeven iNext op de markt. Die elektrische cross-over krijgt een compleet eigen koets en lijkt daarmee niet direct gebaseerd op een regulier productiemodel. De iNext lijkt daarmee een uitzondering op de BMW-regel. Het merk biedt de consument naar eigen zeggen per model graag de keuze en dat houdt onder meer in dat diverse modellen niet alleen met verbrandingsmotoren en plug-in hybride aandrijflijnen, maar ook in geheel elektrische vorm beschikbaar komen. De BMW X3 is daarvan met de iX3 een goed voorbeeld. De i4 wordt een volledig elektrische versie van de nog te onthullen nieuwe BMW 4-serie Gran Coupé en ook met de nieuwe i3 bewandelt BMW dat pad. Het is straks over en uit voor de markant vormgegeven elektrische hatchback met die naam. De nieuwe i3 wordt 'gewoon' een elektrische 3-serie.
De nieuwe i3 deelt zijn basis dan ook gewoon met de actuele 3-serie en dat betekent dat onder de koets van deze elektrische sedan ook een versie van BMW's CLAR-platform schuilt. De nieuwe BMW i3 krijgt mogelijk dezelfde 286 pk en 400 Nm sterke elektromotor op de achteras als de BMW iX3. De iX3 heeft een 74 kWh groot accupakket in zijn bodem. Kijk niet gek op als de nieuwe i3 een pakket met een vergelijkbare capaciteit tussen de voor- en achteras krijgt. Eenmaal op de markt moet de i3 zijn tanden zetten in elektrische succesnummers als de Tesla Model 3. Wat uiterlijk betreft onderscheidt de i3 zich straks van de reguliere 3-serie met een reeks blauwe accenten. Denk daar een dichte grille bij terwijl je het uitlaatsysteem wegdenkt en voilà: de i3 is geboren. We verwachten de nieuwe BMW i3 volgend jaar op de markt.