BMW 3-serie [M3] (G20)

bmw-serie-3-touring-2019-patente.jpg

Dag hofmeisterknik.. :cry:

Ik zit nu de Camo/Spy foto's van een bestickerde G21 te bekijken en nu je het weet kan je inderdaad goed zien dat ze de achterste zijruit flink verstopt hebben onder een nep omlijsting.

Zonde want hier knap ik toch echt wel heel erg vanaf. Heb het totaal niet op dat 'hippe' schuin lijntje naar boven voor de achterste zijruit (n) Het is nu en profil helemaal generiek geworden terwijl inderdaad met de knik er nog een soort eigen kenmerk/elegantie inzat.

De BMW 3-Serie, altijd de te kloppen auto in z'n segment, gooit dus wéér een heel typerend kenmerk overboord: De Hofmeisterknik. Bij de Sedan ziet het er al rommelig en knullig uit (en lijkt het alsof de Alfa Giulia model heeft gestaan), bij de Touring gaat er dus gewoon een streep doorheen en willen ze er een Volvo V60-sausje overheen gooien (n). Heel erg zonde, want juist die oplopende raamlijn vind ik het meest storende element in het design van de (verder prachtige) V60.

volvo-v60-2018-officieel-foto-14-1600x935.jpg

BENZine zei:

Pff ik denk dat Volvo juist de 3 wil nadoen. Zie die lange motorkap. Daarmee insinueren ze een achterwielaandrijver. Dus lange motorkap, net als de 3.

Heb gisteren de V60 T6 gereden. Serieus niet onder de indruk ervan. Dashboard vind ik niet mooi, motor vrij brommerig en 310 pk? Waar dan?? Wordt geen vervanger van mijn huidige 3

Moest even nadenken maar weet weer waarom ik het zo lelijk vond.

2013-BMW-X1_5.jpg

Eerste X1 vond ik echt smakeloos!

Had dan de knik weggelaten en het gedeelte horizontaal gehouden :cry:

@ Klieder: Pas op hoor, door die foto nogmaals te plaatsen krijg je straks brigadier Pino achter je aan :)
Maar ik ben het met je eens, Volvo heeft (overigens zowel bij de V90, de XC90 en de V60) goed naar BMW gekeken om de auto's een dynamisch silhouet mee te geven. En als BMW dan belijningen van Volvo gaat toepassen dan brokkelt de eigen identiteit stukje bij beetje af.

BENZine zei:
@ Klieder: Pas op hoor, door die foto nogmaals te plaatsen krijg je straks brigadier Pino achter je aan :)
Maar ik ben het met je eens, Volvo heeft (overigens zowel bij de V90, de XC90 en de V60) goed naar BMW gekeken om de auto's een dynamisch silhouet mee te geven. En als BMW dan belijningen van Volvo gaat toepassen dan brokkelt de eigen identiteit stukje bij beetje af.

Ja ik moet wel die foto plaatsen. Dit om het ff te duiden. ;)

Ik vind de huidige Volvo's initieel mooi maar deze designtaal is voor mij kort houdbaar. Zo vond ik de V90 bloedmooi in het begin. Ik vind er nu niks meer aan. Te voorspelbaar vormgegeven. Zo zal het de V60 ook vergaan. Daarbij acht ik Volvo's technisch gezien nog de mindere van BMW. Baseer ik verder op niks.

En qua Hofmeisterknik; ik denk dat het IRL qua indentiteit wel meevalt. Althans, ik hoop het.

Ja ik moet wel die foto plaatsen. Dit om het ff te duiden.

Hoezo? Je reageert toch op de post boven jou wat zijn post is? Je snapt heus wel dat wij wel snappen dat je het over die V60 hebt.. :rolleyes: Niet over een andere auto op pagina 1 o_O

Zie je wel Klieder? Onze zelfbenoemde forum-brigadier houdt alles strak in de gaten, zelfs ‘s nachts is hij actief ;):)

Bird Nerd zei:
Ja ik moet wel die foto plaatsen. Dit om het ff te duiden.

Hoezo? Je reageert toch op de post boven jou wat zijn post is? Je snapt heus wel dat wij wel snappen dat je het over die V60 hebt.. :rolleyes: Niet over een andere auto op pagina 1 o_O

haha wat een clown!!!
1200px-Colorful_Clown_3.jpg

Mijn god zeg, wat een niveau weer. BENZine, je bent niet echt in vorm de laatste weken. Of juist wel, maar dan is dat niet positief.

Maar is Bird Nerd dan hier de scheidsrechter mbt plaatsen van foto's? Lijkt me niet.

P. Klieder zei:
Maar is Bird Nerd dan hier de scheidsrechter mbt plaatsen van foto's? Lijkt me niet.
Nee. Hij heeft er alleen een mening over. Net zoals jij dat wel eens hebt over dingen.

D-C zei:
Mijn god zeg, wat een niveau weer. BENZine, je bent niet echt in vorm de laatste weken. Of juist wel, maar dan is dat niet positief.

Ah nog zo’n gezellige forumbrigadier. Alsof deze reactie van jou van enig niveau is en ook maar iets toevoegt...

BENZine zei:
@ Klieder:

P. Klieder zei:
Ik vind de huidige Volvo's initieel mooi maar deze designtaal is voor mij kort houdbaar. Zo vond ik de V90 bloedmooi in het begin. Ik vind er nu niks meer aan. Te voorspelbaar vormgegeven. Zo zal het de V60 ook vergaan. Daarbij acht ik Volvo's technisch gezien nog de mindere van BMW. Baseer ik verder op niks.

En qua Hofmeisterknik; ik denk dat het IRL qua indentiteit wel meevalt. Althans, ik hoop het.

Om de discussie weer op te pakken bij waar we gebleven waren....

Bird Nerd zei:
Ik ben ook niet onder de indruk van het design van de nieuwe interieurs van BMW (X5, Z4 en Z8). Ik heb overigens nooit moeite gehad met een scherm bovenop het dashboard. Ik vind het eerlijk gezegd juist logisch en het hoeft van mij juist niet geïntegreerd te worden. Je krijgt alleen nog maar nog meer (plexi-?)glas in het interieur en daardoor rommelig. Niks mis met dit:

dg9y8wnb0a6t.jpg

sscy4umb5jby.jpg

Ik ben bevooroordeeld, want op het sportstuur na heb ik in mijn G31 het interieur zoals hierboven weergegeven. Het zit ergonomisch prima in elkaar, is mooi afgewerkt en ik vind het rustig ogen. De opstelling van het scherm is voor mij prima zo. Bij de A6 had ik nog zo'n wegklapbaar scherm en dat was ook wel handig. Ik klapte het regelmatig weg, als ik het niet gebruikte, dat zag er lekker strak uit.

Klopt, jammer van de Hofmeisterknik maar verder gewoon een mooie auto (y).

Beetje jammer dat ze de L- vormige achterlichten hebben laten gaan.

Die vind ik juist nog mooi aanwezig door de duidelijk L-vormige rode LED-balken. Ik vind deze achterlichten veel mooier en sprekender dan die van de G31.

@ P. Klieder

Klopt, dat is mogelijk.

Het volgende puntje wat ze bij bmw mogen aanpakken, zijn de achteruit rij camera's die je met het oog gewoon kunt zien hangen. Waarom ze dat net als VW, nu niet eens mooi wegwerken achter het bmw embleem is mij een raadsel. achteruit rij camera
Is toch veel mooier.

bmw-3-series-touring-spy-shots.jpg

Meer foto's: https://www.motor1.com/photo/3578359/bmw-3-series-touring-spy-shots/

Weer het gecamoufleerde lijntje van onder bij de achterste zijruit. Alsin een verdikking/bolling om de echte lijne te verbergen. Zal helaas wel worden zoals die afbeeldingen die we gezien hebben en ala Volvo V60 schuin omhoog lopen. Zonde want de rechte raamlijn aan de onderkant van de Tourings van BMW vond ik een duidelijke 'Trademark' van BMW.

bmw-m3-spy-photo.jpg

bmw-m3-spy-photo.jpg

bmw-m3-spy-photo.jpg

bmw-m3-spy-photo.jpg

bmw-m3-spy-photo.jpg

bmw-m3-spy-photo.jpg

Meer pics: https://www.motor1.com/news/373746/bmw-m3-spied-showing-grille/

KadettRT zei:
Weer het gecamoufleerde lijntje van onder bij de achterste zijruit. Alsin een verdikking/bolling om de echte lijne te verbergen. Zal helaas wel worden zoals die afbeeldingen die we gezien hebben en ala Volvo V60 schuin omhoog lopen. Zonde want de rechte raamlijn aan de onderkant van de Tourings van BMW vond ik een duidelijke 'Trademark' van BMW.

Dat lijntje omhoog bij de Volvo vind ik ook niet mooi. Beetje geforceerd.

BMW M3
21YWq9M.jpg

B4OX72V.jpg

sjwOE1i.jpg

XwJS7Y6.jpg

WXdywQR.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2020/07/grille-gate-continues-as-2021-bmw-m3-spotted-with-sizeable-schnoz/

i3

d07y7qnbudcw.jpg

n22yrgvb3l66.jpg

olxyh7ib932a.jpg

BMW komt met een uitgebreide reeks elektrische modellen, nieuwkomers waarvan het gros zijn basis met een regulier model deelt. Ook van de 3-serie komt er een elektrische versie en het is die auto die nu in camouflagepak is betrapt.

BMW brengt volgend jaar de eigenzinnig vormgegeven iNext op de markt. Die elektrische cross-over krijgt een compleet eigen koets en lijkt daarmee niet direct gebaseerd op een regulier productiemodel. De iNext lijkt daarmee een uitzondering op de BMW-regel. Het merk biedt de consument naar eigen zeggen per model graag de keuze en dat houdt onder meer in dat diverse modellen niet alleen met verbrandingsmotoren en plug-in hybride aandrijflijnen, maar ook in geheel elektrische vorm beschikbaar komen. De BMW X3 is daarvan met de iX3 een goed voorbeeld. De i4 wordt een volledig elektrische versie van de nog te onthullen nieuwe BMW 4-serie Gran Coupé en ook met de nieuwe i3 bewandelt BMW dat pad. Het is straks over en uit voor de markant vormgegeven elektrische hatchback met die naam. De nieuwe i3 wordt 'gewoon' een elektrische 3-serie.

De nieuwe i3 deelt zijn basis dan ook gewoon met de actuele 3-serie en dat betekent dat onder de koets van deze elektrische sedan ook een versie van BMW's CLAR-platform schuilt. De nieuwe BMW i3 krijgt mogelijk dezelfde 286 pk en 400 Nm sterke elektromotor op de achteras als de BMW iX3. De iX3 heeft een 74 kWh groot accupakket in zijn bodem. Kijk niet gek op als de nieuwe i3 een pakket met een vergelijkbare capaciteit tussen de voor- en achteras krijgt. Eenmaal op de markt moet de i3 zijn tanden zetten in elektrische succesnummers als de Tesla Model 3. Wat uiterlijk betreft onderscheidt de i3 zich straks van de reguliere 3-serie met een reeks blauwe accenten. Denk daar een dichte grille bij terwijl je het uitlaatsysteem wegdenkt en voilà: de i3 is geboren. We verwachten de nieuwe BMW i3 volgend jaar op de markt.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-bmw-i3-in-beeld-2/

n22yrgvb3l66.jpg

bmw-m3-spy-photo.jpg

Het lijkt de koets van de LWB 3-Serie te zijn. Dus of het betreft hier een Chinese versie, of de i3 zal hier (ook) met de langere wielbasis worden geleverd.

Terug
Bovenaan