Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
der Magistrat zei:Wauw, wat een rijdende spiegels.
Leuke auto inderdaad een 205, het lijkt mij nog wel wat om er zelf eens een te bezitten. Nu ja, succes met je bijzondere probleem.![]()
Elco zei:Het ziet ernaar uit dat je van je 206 geniet, zelfs als 't dak gesloten moet blijven. Heel goed! Die 205 ziet er trouwens ook goed uit. Lijkt me een heerlijk karretje. Tot mijn grote ongenoegen moet ik bekennen da'k nog nooit in zo'n geweldig ding gereden heb.
Jacob106xs zei:Aah ik krijg nostalgische gevoelens bij die 205. Leuk setje zo samen!
Brent® zei:Wauw nette auto zeg! Ik zag dat ik nog niet geantwoord had op je vraag welke problemen, ik weet dat de aandrijfas gebroken was en de auto een slechtere staat van onderhoud had dan in de boekjes vermeld. Veel achterstallig onderhoud, onderdelen die kapot waren of dus tegen hun einde liepen. Dus denk dat dit vooral met het onderhoud te maken had en niet met de kwaliteit van de auto.![]()
Nico GTR zei:Als je dat nog 1 keer zegt vriend.![]()
Nee dit is wel erg raar weer.
Escher zei:Dat is inderdaad Frans karakter, geeft zo'n beetje extra sfeer aan de dagdagelijkse verplaatsingssleurMijn Pluriel geeft al jaren - met zeer onregelmatige intervallen - melding dat één van mijn parkeerlichten het niet doet. Lampjes vervangen, meldingssensor nagekeken op eventueel slecht contact... Niets van dat alles en alle verlichting werkt ook gewoon in de praktijk. Gewoon karakter dus, niets om je zorgen over te maken
![]()
Escher zei:Dat is inderdaad Frans karakter, geeft zo'n beetje extra sfeer aan de dagdagelijkse verplaatsingssleurMijn Pluriel geeft al jaren - met zeer onregelmatige intervallen - melding dat één van mijn parkeerlichten het niet doet. Lampjes vervangen, meldingssensor nagekeken op eventueel slecht contact... Niets van dat alles en alle verlichting werkt ook gewoon in de praktijk. Gewoon karakter dus, niets om je zorgen over te maken
![]()
Joël D. zei:Mooie auto hoor! Hopelijk kan je dit jaar nog even genieten van het open dak!
![]()
Dan zou ik jou eens een mooi verhaal vertellen. Mijn 75 gaf aan dat mijn stadslicht kapot was, nou heeft het checkpanel van een Alfa niet echt een goed imago *kuch*, dus ik dacht dat het wel mee zou vallen. Toch maar even kijken en warempel; het lampje was echt kapot!![]()
jemig, je kunt ook echt nergens meer op vertrouwen he? Is dan echt niets meer heilig...Joël D. zei:Mooie auto hoor! Hopelijk kan je dit jaar nog even genieten van het open dak!
![]()
Dan zou ik jou eens een mooi verhaal vertellen. Mijn 75 gaf aan dat mijn stadslicht kapot was, nou heeft het checkpanel van een Alfa niet echt een goed imago *kuch*, dus ik dacht dat het wel mee zou vallen. Toch maar even kijken en warempel; het lampje was echt kapot!![]()
Bofkont zei:Hey leuke foto's , Valkenburg of niet, dat Hotel ben ik afgelopen zomer nog geweest!!
Heerlijk toeren daar met al die mooie wegen!!
Bofkont zei:Waarom alll season banden??
Dan lever je op elk front naar mijn mening in.
Ik zou gewoon voor een goede zomerband gaan, wanneer ligt hier nu sneeuw??
Een goede zomerband presteert ook onder alle omstandigheden beter dan een winterband, behalve met sneeuw/ijzel.
https://www.bandenconcurrent.nl/banden/VREDESTEIN/SPORTRAC%205/205-45-16-83V-E-70-2-B_e316/
De 45 variant is idd duurder, zal wel met het beperkte afname zijn dus minder worden gemaakt.
Nico GTR zei:
BleuZ NL zei:Zo, mijn dagelijkse dosis adrenaline heb ik ook alweer gehad.
Op mijn weg naar het werk zat ik zeker 5 kilometer achter een "extra lange" lesvrachtwagen en daarbij is het blijkbaar nodig om voor rotondes de volledige linkerrijbaan in beslag te nemen en op willekeurige momenten 10 km/u te rijden...
BleuZ NL zei:Ik heb intussen ook mijn Umweltplakkette binnen gekregen, die heb je tegenwoordig in praktisch alle grotere Duitse steden nodig als je daar wil rijden met je auto. In eerste instantie paniek, want uit een snelle Google-sessie maakte ik op dat alleen auto's die voldoen aan de Euro 4 emissienorm in aanmerking komen voor een groene sticker. Die van mij voldoet volgens het AutoWeek-kentekenrapport enkel aan de Euro 3 norm, wat zou resulteren in een oranje sticker waardoor ik steden als Aachen en Frankfurt niet in zou mogen.
Nu zag ik in Aachen toch echt wel veel (Duitse, weliswaar) 206 cc's rondrijden met zo'n groene sticker, en zelfs nog veel oudere auto's die waarschijnlijk ook niet aan die norm voldeden! Uiteindelijk ben ik toch maar even het ANWB-kantoor hier in de buurt binnengelopen om eens te informeren hoe dat nu zat, en toen bleek dat ik gewoon niet goed gelezen had. Die emissienorm was alleen de standaard voor dieselauto's, voor benzineauto's had dat te maken met het bouwjaar en zouden auto's van na 1992 gewoon in aanmerking komen voor een groene sticker.
Nico GTR zei:Bij elke autowissel leg je er eigenlijk geld op toe. Maar je bent dus nog steeds eigenaar van de 306 als ik het goed begrijp?
BleuZ zei:Voor de banden ben ik uiteindelijk toch gegaan voor een set Vredestein Quatrac 5. Mijn ouders hebben die momenteel ook onder hun Mégane Scénic liggen, en toen ik zag dat Elco ook Quatracs onder zijn 306 heeft liggen stelde me dat ook wel gerust.
Nico GTR zei:Kan toch? Mijn plaathouder schroef je vast op de klep en vervolgens klik je de plaat vast.
Bij mijn ouders in t dorp/stad/gehucht/gedrocht rijd er een 206 CC rond met platen van de 206 CC club.....weet niet of dat wat is.
Nico GTR zei:Dan maar even naar de handelaar en vragen wat het is waarmee die het spul heeft vastgekit?