Herrineren jullie je nog dat de 206 cc op een dag in oktober 2016 zijn Franse slag liet zien
door het contact telkens aan- en uit te laten springen nadat ik de sleutel uit het contact had gehaald?
Nee, ik ook niet meer, tot afgelopen zondag. Toen wilde ik de auto even snel verzetten om het olie te pijlen (onze oprit loopt omhoog) maar toen ik de motor afzette en de sleutel uit het contact haalde leek het weer alsof mijn auto auditie deed voor The Conjuring 3. Tegen het begin van de middag was er alweer niets aan de hand – ik ga eens afwachten of het probleem nu weer een tijd wegblijft, anders denk ik dat ik het contactslot eens goed schoon laat maken.
Volgens andere Peugeot-fora zou het probleem ook nog wel eens in de zgn. com2000 module kunnen zitten, dat is voor zover ik begrepen heb de module die de bediening van de richtingaanwijzers, lichtstengel, ruitenwisserstengel en stuurbediening van de radio verzorgt. Dat zou een veelvoorkomend euvel zijn bij 206'jes, maar veelvoorkomende symptomen als lichten die midden in het nemen van een bocht aan/uit gaan of knipperlichten die het alleen doen als je stads/dimlicht hebt ingeschakeld blijven bij mij uit; alle stengels en knopjes doen het perfect, alleen het contact op zo'n dagen dus afwisselend aan en uit.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met com2000 problemen? Wat denken jullie?
What else is new? Oh, er zijn er nog twee nieuwe aanwinsten die ik binnen heb gekregen. Omdat mijn kentekenplaten simpelweg ingeklikt waren, heb ik iets wat "Plate's Lock" heet besteld om de kentekenplaten vast te plakken in de houder. Dit heeft als gevolg dat als iemand probeert je kentekenplaten te jatten, ze de platen dusdanig verbuigen dat ze eigenlijk niet meer te gebruiken zijn.
Gezien het feit dat mijn 206 niet heel erg uniek is met zijn zilveren lak (in mijn dorp staat er precies eenzelfde, en ook op de uni staan er regelmatig twee dezelfde waarvan één er van mijn collega is) lijkt me dat geen overbodige luxe
Verder had ik ook nog een nieuwe behuizing voor mijn reservesleutel besteld, omdat de eigenlijke behuizing heel erg anoniem was. Met deze originele behuizing 'klopt' het plaatje weer, vind ik.
Ik had van een sloop 206 laatst trouwens ook de "206 cc" badge afgehaald, aangezien ik de typeaanduiding en reservesleutel van mijn 306 ook nog steeds heb leek me dat wel een leuk hebbedingetje.
Wat blijkt nu? Ik heb de optielijst van mijn chassisnummer aangevraagd via de Peugeot Servicebox, en mijn 206 cc is blijkbaar zonder typeaanduiding besteld en geleverd

Ach ja, het is toch een leuk aandenken op deze manier.
Ook kan ik jullie nu mededelen dat ik mijn allereerste lampenwissel ook achter de rug heb!
Ik liep gisteren van de auto weg en er klopte toch iets niet helemaal... het grootlicht rechts bleek kapot :T
En ten slotte is de 206 sinds gisteravond ook – eindelijk – verlost van zijn verminkte verstevigingsbalk. Mijn schoonbroer had geregeld dat we de werkput van zijn ouders mochten gebruiken, en uiteindelijk hadden we de balk in nog geen kwartier vervangen. Piece of cake dus!
De 15 jaar oude, nog intacte, balk rechts ziet er niet meer al te fris uit, maar ik heb besloten die wel gewoon te laten zitten. De balk is namelijk nog steeds gewoon hard en ik ben nog steeds student, dus hoe graag ik het ook zou willen past het helaas niet in mijn budget om de hele auto opnieuw op te bouwen. Dat is gezien de auto sowieso niet heel erg economisch verantwoord, dus ik heb besloten de kerk wat dat betreft maar een beetje in het midden te laten :T