Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022

Haha ja dat sowieso, vervelend als dit soort kleine dingetjes niet werken :) Voor de rest rijdt de 306 echt toppie, alhoewel ik wel iedere keer moet wennen aan die licht meesturende achteras. Da's wel een vreemd gevoel in de wat snellere bochten haha :)

anzv3s.jpg

Ja, dat hoort zo :) Was met de vorige 306 ook. Zelfde onderstel als de ZX, heeft het ook. Passief systeem. Je voelt de achterkant dan wat sneller meedraaien, kan het gevoel niet echt beschrijven maar het idee alsof de achterkant een rondje om de as heendraait.

Zo duidelijk merkbaar is dat toch ook weer niet?
Of heb ik niet hard genoeg door bochten gereden toen ik nog een 306 had? :rolleyes:
Ze gaan lekker door bochten heen dat is wel zeker!

Haha het verschil is vooral merkbaar als je net uit een andere auto stapt. Je merkt het pas bij wat scherpere bochten hoor, op lagere snelheden/ruime bochten geen verschil.

Ik merk het ook. Is best vreemd als je het niet gewend bent. Voel het vooral bij wat sneller genomen scherpe bochten.

Remblokken en remschijven zijn vervangen op de 206. Zowel schijven als blokken van Febi, 50 euro voor betaald en montage was 30 euro. Viel me alleszins mee :) Moet nog even inslijten allemaal, op dit moment remt het nog niet zo goed :rolleyes:

Stabilisator verbindingsstangetje is ook vervangen van de 306, irritante geklapper is weg. Stangetje + montage = 35 euro.
Tevens bougies (klote werk) en luchtfilter vervangen. De bobine zat niet zoals bij de 1.4 over de bougiekabels heen, dat scheelde, maar de bougiekabels kwamen heel erg moeilijk los, en bovendien is de ruimte om bij de bougies te komen veel kleiner. Maar goed, is gelukt ondanks dat het bij de laatste 2 bougies inmiddels alweer donker was :)

Luchtfilter zat ook op een andere plek dan gewend, een eind weg vanaf de luchtinlaat naast het gasklephuis. Ook even puzzelen hoe de bak open ging, maar dat ging prima.

Zo blijft autorijden nog wel een beetje betaalbaar allemaal :)

34znjb8.jpg

Saampjes.

306 bevalt heel goed eigenlijk als weekend auto, op de snelweg toch nog wat extra comfort. Het valt op dat de 306 wat meer rammelt en kraakt dan de 206, maar daar valt goed mee te leven. Wel dit weekend sterretje in de ruit opgelopen helaas, maar gelukkig WA+ verzekerd, dus dat wordt donderdag gemaakt. Verder zijn er 2 gebruikte banden onder gekomen, de banden die er eerst onder zaten waren nog OK (2mm), maar wilde toch wat veiliger dus nu twee mooie michelins met 4mm. Het verhaaltje over gebruikte banden ken ik wel, maar ze rijden prima, overal even veel afgesleten, laag geluidsniveau, dus ik ben tevreden. We gaan wss in januari naar mijn nichtje in Italië met de 306, dan moeten we de winterwielen vd 206 even wisselen... Dit weekend gaan we met z'n 10'en naar de Ardennen, kijken hoe de 306 bepakt en bezakt presteert!

Hmm, vanochtend gereageerd op een setje winterbanden. Et voila, vanavond even ophalen, 4 winterbandjes (Goodyear Ultragrip 7) met ruim voldoende profiel op stalen velgen voor de 306, voor 50 euro... Scheelt een hoop gedoe met wisselen met die van mij :)

Precies, die nieuwe wieldopjes zitten nog op mijn zomerbanden, maar de oude gaan op de 306. Al weet ik niet of dat heel flatteus gaat staan...

Ja, ik weet niet of dat fatsoenlijk eruit ziet.

Ziet er ongeveer zo uit, maar dan op een fase2:

peugeot-306-stationwagen-benzine-zilver-001--25615195-Medium.jpg

Ach, misschien doen we gewoon geen wieldoppen :rolleyes: stalen velgen zijn nog mooi zwart namelijk :cool:

Ja, dat zijn de originele wieldoppen van de 306 XT. Maar die heb ik thuis niet liggen, alleen die van de 206. En ga echt niet speciaal wieldoppen kopen hoor :) voordat je het weet steek je er net zoveel geld in als de aanschafwaarde vd auto :)

Teveel moeite :p:) Misschien dat ik trouwens de nieuwe wieldoppen even van m'n zomerbanden afhaal, maar ook daar ben ik een beetje te lui voor denk ik.

IMAG0103.jpg

Staat er inmiddels zo bij :) vind het best stoer staan eigenlijk :)

Vandaag den haag groningen op en neer gedaan naar mn nicht, toch weer 500km erbij mede door de afsluiting vd A6. Das in totaal 1000km erbij sinds aanschaf, bevalt uitstekend. Overigens zijn de banden helemaal super, goed comfort, weinig geluid en veel grip. Wisselen was een eitje :) 306 is wel erg wind gevoelig net gemerkt, maar iets minder erg dan de 206.

IMAG0109.jpg

Windgevoeliger dan de 206? Het heeft de afgelopen weken gewoon niet zo hard gewaaid als gisteren!
En snel die wieldoppen erop!

Nee juist minder windgevoelig! De 206 is nog net ff een stuk erger.
Weet nog niet of ik de dopjes erop doe, vind het wel leuk zo eigenlijk :p

Zit nu overigens bij de Carglass te wachten....

Hahaha jij was dan net te laat door de afsluiting van de A6 :T
Ik zat thuis en zag het bericht komen, mazzzel haha!

Ik heb gisteren Utrecht-Groningen (Roden)-Amstelveen gedaan ;)
Waarbij de laatste afstand in 1 uur en 15 minuten is afgelegd (y)

dan heb je echt geluk gehad. Dat stuk binnendoor richting Lelystad was echt hel...

Sterretje is net gefixt. Nog wel zichtbaar maar volgens hen weer op volle sterkte. Tevens gratis setje Bosch flatblades gekregen via die actie van hun. Perfect! Ook is door hun de auto gestofzuigd, wat een service :p

Daarna even door de wasstraat en hij is klaar voor het weekend!

IMAG0111-1.jpg

IMAG0113-1.jpg

IMAG0115-1.jpg

IMAG0116-1.jpg

Ah, ik had het verkeerd gelezen! :)

Als de zwarte wieltjes gewassen zijn gaat het opzich wel... :p

Ja toch. Heb net de oude wieldopjes uit de schuur gehaald, maar die zijn niet meer schoon te krijgen. Remstof is helemaal vastgekoekt. Bovendien nogal veel stoeprandachade. Dus een keer opnieuw spuiten, voorlopig komen ze er niet op.

Dilemma: vieze beschadigde doppen van de 206 erop, of toch doorrijden met schoon zwart staal? ;) Denk dat ik na het weekend de doppen mat zwart spuit (Action ;))

ja kijk anders even, en mooi zwart is niet lelijk.
al vind ik doppen wel altijd mooier staan dan gewoon zwart.

Goede herinneringen aan de 306 XS break. Dat embleem op de achterklep is niet van weerbestendig materiaal gemaakt, onze zag er ook zo uit. We rijden nu we een 307SW, moet wel zeggen dat die toch wel strakker rijd, en meer ruimte heeft.

Ik zou die zwarte velgen zo laten, staat goed zo.

Kan het zijn dat ik de 206 gisteren sportief op de Beneluxbaan spotte en dat die daarna direct de eerste rechts ging naar de Tamoil?

Kan het zijn dat ik de 206 gisteren sportief op de Beneluxbaan spotte en dat die daarna direct de eerste rechts ging naar de Tamoil?

Nee dat kan niet, ik was in de Ardennen dit weekend met de 306. De 206 stond in Delft.

Fantastisch weekend in de Ardennen gehad, en de 306 heeft zich echt keurig gedragen.

- Stil
- Zuinig (1:15!)
- Vlot
- Kruissnelheden van 130/140 km/h geen probleem
- 0,0 olieverbruik
- winterbanden zijn top, comfortabel, rustig en veel grip
- heerlijk die bagageruimte (y)
- Uitlaat pruttelt een heel klein beetje bij koude motor, maar niet storend
- Bosch flatblades zijn geweldig
- Er past met gemak een grote Berner Sennen hond achterin :)

Toch weer 800km erbij (totaal 2000 sinds aankoop) en echt, het is een fantastische reisauto. Kan er niks anders van zeggen, en voor 500 euro al helemaal niet :) Zelfs Jordy is enthousiast :cool:

9pp5cn.jpg

En de rest vh wagenpark dit weekend:

24486pz.jpg

Het huisje:

23j1iqa.jpg

Van binnen een volledige watermolen met werkend rad, te zien vanuit de woonkamer door een glazen vloer. Echt heel erg gaaf.

Inmiddels zijn de remmen goed ingesleten van de 206, remt nu weer super strak.

Wil je best helpen met zoeken, durf alleen niet te zeggen of je voor 300 euro een goede Laguna vindt. Heb alleen maar afgetrapte exemplaren op MP gezien.

Weet je zeker dat je een Laguna wilt? Als eerste auto best een lomp ding en vooral zwaar (dus duur in mrb).

Vraagje over die 306 break.
Hoe is die bagage ruimte? zitten daar bijvoorbeeld nog wat handige vakjes in voor klein materiaal? en je reserve wiel dat hangt er bij de break ook onder?
En tot slot heeft een 306 break ergens achterin speakers voor de radio? de 5 deurs had ze in de hoedenplank, maar deze break heeft deze natuurlijk niet ;) zit er bij jou ergens een voorbereiding of achter in de achterdeuren?
Overweeg zelf misschien een 306 break te kopen in het voorjaar 2013 dus ben wat aan het oriënteren.
Alvast bedankt voor je antwoorden & moeite,

hendrik1987 zei:
Vraagje over die 306 break.
Hoe is die bagage ruimte? zitten daar bijvoorbeeld nog wat handige vakjes in voor klein materiaal? en je reserve wiel dat hangt er bij de break ook onder?
En tot slot heeft een 306 break ergens achterin speakers voor de radio? de 5 deurs had ze in de hoedenplank, maar deze break heeft deze natuurlijk niet ;) zit er bij jou ergens een voorbereiding of achter in de achterdeuren?
Overweeg zelf misschien een 306 break te kopen in het voorjaar 2013 dus ben wat aan het oriënteren.
Alvast bedankt voor je antwoorden & moeite,

Handige vakjes, nauwelijks, sowieso een vak links voor de wielsleutel waar ook nog wel wat andere zooi bij kan en volgens mij zit er rechts ook een. Dat was het eigenlijk wel. Verder hangt inderdaad het reservewiel ook onder de auto, met de wielsleutel draai je de schroeflos waardoor je het rek waar het wiel in ligt uit de haak kan. Werkt prima, maar beetje omslachtig. De krik op dezelfde manier eruit te halen. Verder zitten de speakers in de kofferklep, zijn niet van hoogstaande kwaliteit maar betekent dat je die iig wel kan vervangen! Succes met je zoektocht!

Bhuddymahn zei:
Wil je best helpen met zoeken, durf alleen niet te zeggen of je voor 300 euro een goede Laguna vindt. Heb alleen maar afgetrapte exemplaren op MP gezien.

Weet je zeker dat je een Laguna wilt? Als eerste auto best een lomp ding en vooral zwaar (dus duur in mrb).

Ja bijna 100%, waarom? nou ik vind het een prachtige auto, ik zoek dan naar een Phase I, die zijn onverwoestbaar, km-standen van 300.000 zijn eerder regel dan uitzondering.
het rijdt fantastisch, en mijn overleden opa had er een.

de prijs? dat zal naar de 500 gaan, want een laguna voor 300, dan heb je er een met veel km en een tik in de motor :D
ja misschien wel duur, iets meer dan 2000 euro per jaar, alleen om de auto te bezitten, en dan heb ik er nog geen meter mee gereden.
maar dat zien we over een jaartje wel.
eerst maar even goed gaan uitrekenen of ik een auto kan veroorloven tijdens mijn studententijd.
onderhoud zal ik trouwens zelf doen, ga werktuigbouwkunde studeren, dus een brug is wel aanwezig.

- Prachtige auto
objectief natuurlijk ;)

- Onverwoestbaar
net zo onverwoestbaar als iedere andere auto uit die tijd, niet ontzettend degelijk oid. Misschien heb je dat idee doordat je opa er één had en die niet stuk gaat, maar lees de myreviews maar, zo enthousiast is iedereen niet.

- KMstanden van 300.000, tja, dat kan wel met meer auto's maar eerlijk gezegd is 'ie dan wel echt afgeschreven hoor. Ook wat dat betreft springt de Laguna er niet uit. Een Japanner/Duitser/Zweed uit die tijd is over het algemeen betrouwbaarder.

Ik vraag me overigens af of er een brug beschikbaar is bij je studie Werktuigbouwkunde. Je universiteit/hogeschool gaat dat echt niet zomaar toelaten dat iedereen maar aan het klussen is met z'n auto.

Als ik jou was zou ik eerder naar een Clio kijken uit dezelfde tijd. Véél goedkoper, rijdt goed, en is relatief betrouwbaar.

Terug
Bovenaan