Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022

Bhuddymahn zei:
- Prachtige auto
objectief natuurlijk ;)

- Onverwoestbaar
net zo onverwoestbaar als iedere andere auto uit die tijd, niet ontzettend degelijk oid. Misschien heb je dat idee doordat je opa er één had en die niet stuk gaat, maar lees de myreviews maar, zo enthousiast is iedereen niet.

- KMstanden van 300.000, tja, dat kan wel met meer auto's maar eerlijk gezegd is 'ie dan wel echt afgeschreven hoor. Ook wat dat betreft springt de Laguna er niet uit. Een Japanner/Duitser/Zweed uit die tijd is over het algemeen betrouwbaarder.

Ik vraag me overigens af of er een brug beschikbaar is bij je studie Werktuigbouwkunde. Je universiteit/hogeschool gaat dat echt niet zomaar toelaten dat iedereen maar aan het klussen is met z'n auto.

Als ik jou was zou ik eerder naar een Clio kijken uit dezelfde tijd. Véél goedkoper, rijdt goed, en is relatief betrouwbaar.

nee, je moet inschrijven en dan mag het op zaterdag, mits er geen andere dingen zijn.
en anders ken ik nog wel iemand met een brug.

maar de Laguna is wel degelijk betrouwbaar, we praten (is iets duidelijker) over een1.8 8v, van 1994 t/m 1997, toen werd deze motor vervangen door een 1.8 16v, die is inderdaad minder betrouwbaar.
maar goed, ik ken 3 mensen die deze auto hebben gehad, ze hebben alledrie minimale kosten gehad, en mijn opa had de "laagste km-stand toen hij hem inruilde. namelijk 698.000 km :D.

maar ik heb er wel vertrouwen in, en ik wil wel iets leuks, al behoort een clio ook tot de mogelijkheden

306'je ging vandaag ook voor het rechter stabistokje, had ik al klaar liggen maar vorige keer niet echt de tijd gehad voor beide kanten. Dus da's ook gebeurd en een stuk sneller dan de linkerzijde, bouten gingen makkelijk los.

In de garage:
23to4f5.jpg

a1sevc.jpg

Haha ja, dat klopt ;)

Overigens is het toch niet helemaal goed gegaan met de wielbouten bij het monteren van de winterbanden. Had dezelfde wielbouten gebruikt als van de lmv, op de achteras ging dat prima, op de vooras dacht ik ook totdat we de wielbouten eruit haalden: ze waren te lang en daardoor was 1,5mm van de schroefdraad verneukt. Dus meteen de goede wielbouten erop en een setje nieuwe wielbouten voor de lmv meegenomen met een goede schroefdraad ;)

Zie ik het goed dat Ruud aan de auto bezig is op de eerste foto? Of ben je dat zelf?

Maar w.b.t. de wielbouten. Die waren te lang en heb je er met te veel kracht ingedraaid?

Klopt, Ruud was er mee bezig.

Wielbouten heb ik er niet zo zeer hard ingedraaid, ging best makkelijk eigenlijk. Maar toch iets te ver :rolleyes:

Ik wist natuurlijk uit ervaring dat dit prima zou staan. Toch beter dan dat logge zwarte hoor (y)

Thanks. Vandaag dagje Roermond op en neer en auto reed weer fantastisch. 3000km erbij, gaat toch best hard zo! 8 januari vertrekken we met de 306 naar Italie. Genoten van het weer btw vandaag, echt schitterend op de snelwegen vanochtend! Met die combi van zon, mist en sneeuw.

33o5ruq.jpg

fwn5nq.jpg

Potverdorie, boete binnen. Een mooie gemiddelde 130 km/h met de 206 bij de trajectcontrole op de A4 tussen NieuwVennep en Hoofddorp, staat er pas sinds deze maand ofzo. Gecorrigeerd 126, dus de boete van 41 euro valt me mee. 206 draait als een tierelier verder, echt dolgelukkig met dit bakje. Lekker goedkoop en ondanks dat de auto 12 jaar oud is heb ik het idee in een nieuwere auto te rijden. We zijn ruim 5000km verder in 2,5 maand.

Heb btw een groupon gekocht voot uitdeuken, de hagelschade kan ik daarmee niet laten doen maar diverse andere parkeerdeukjs wel. Ben benieuwd.

De jetta staat weer te koop! De huidige eigenaar whatsappte me dat ie de deur uit ging, hij had iets anders (een starlet....). Staat Hier te koop, wie gaat hem redden? Vind de vraagprijs wel wat hoog, maar er zit iig wel een nieuwe koppeling en distririem in.

Bhuddymahn zei:
Potverdorie, boete binnen. Een mooie gemiddelde 130 km/h met de 206 bij de trajectcontrole op de A4 tussen NieuwVennep en Hoofddorp, staat er pas sinds deze maand ofzo. Gecorrigeerd 126, dus de boete van 41 euro valt me mee.

Trajectcontrole tussen Nieuw-Vennep en Hoofddorp?

Bhuddymahn zei:
De jetta staat weer te koop! De huidige eigenaar whatsappte me dat ie de deur uit ging, hij had iets anders (een starlet....). Staat Hier te koop, wie gaat hem redden? Vind de vraagprijs wel wat hoog, maar er zit iig wel een nieuwe koppeling en distririem in.
Je spuitwerk heeft het begeven. :p

advertentie zei:
raamstijl tussen de ramen bij de deur hebben ze gespoten maar dit is weer gaan afbladeren.

Bhuddymahn zei:
Ja, die is pas actief sinds deze maand las ik, zie hier

Ik zie daar ook niets tussen Nieuw-Vennep en Hoofddorp hoor?

Wel Hoofddorp naar Nieuw-Vennep. Maar die is al sinds 2004 er (en soms tijdelijk buiten gebruik).

Oohja dat bedoelde ik ook. Maar sinds 2004? Ik rij daar eigenlijk altijd te hard en dit is de eerste keer dat ik er geflitst ben.. Bijzonder...

Bhuddymahn zei:
Oohja dat bedoelde ik ook. Maar sinds 2004? Ik rij daar eigenlijk altijd te hard en dit is de eerste keer dat ik er geflitst ben.. Bijzonder...

https://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=1801

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/@155901/trajectcontrole-a4/

Ik zie het ja, het is echt niet dat ik daar iedere keer hamburgers aan het eten ben hoor :) Maar goed, lesje geleerd..

Vandaag moest ik weer even denken aan de Mégane die ons toch fantastisch door het Italiaanse landschap geloodst heeft afgelopen zomer.. Ben benieuwd of dat deze winter ook gaat lukken met de 306, 8 januari vertrekken we voor een klein weekje.

23ryhk.jpg

En het verschil tussen 14 inch lmvelgen op winterbanden en 14 inch stalen velgen met doppen op zomerbanden:

eb8zcw.jpg

Wieldoppen ogen echt een stuk groter...

Ik ook. Straks bij de wissel naar zomerset laat ik de lmv ook meteen overzetten en de doppen op de winterbanden.

Trakteer jezelf ook eens op een heerlijke krik van bv de Halfords! Uit mn hoofd 35 euro en zeer goed en fijn!! (y)

Bhuddymahn zei:
(...)

En het verschil tussen 14 inch lmvelgen op winterbanden en 14 inch stalen velgen met doppen op zomerbanden:

eb8zcw.jpg

Wieldoppen ogen echt een stuk groter...

Is bij de 207 van mijn vriendin ook:

img20121111wa0000.jpg

En:

dsc4339small.jpg

Beiden 16", maar de platen vallen over de rand van de stalen velg waardoor ze groter lijken.

Bij een 306 zijn de 15" doppen in de stijl die jij hebt i.m.o. een van de mooiste oplossingen w.b.t. de wielen onder een 306.

PS.: Sorry voor het formaat.

Terence zei:
Trakteer jezelf ook eens op een heerlijke krik van bv de Halfords! Uit mn hoofd 35 euro en zeer goed en fijn!! (y)
Ik heb het een krik en assteunen besteld bij betaalbaarshoppen.nl. Met verzendkosten erbij duidelijk de goedkoopste! (y)

Eerlijk gezegd gaat het prima met zo'n simpel schaarkrikje, maar ik kan me voorstellen dat zo'n hydraulische krik wel makkelijker is. Maar ik doe even zuinig aan met m'n centjes deze maand ;) Misschien in het voorjaar bij de wissel dat ik er 1 aanschaf.

Afgelopen donderdag vertrokken uit Den Haag met de 306 richting Italië. Na ongeveer 6 uur rijden aangekomen in Strasbourg voor een tussenstop, en vrijdagochtend doorgereden naar Selva voor een weekendje skiën samen met mijn nichtje en haar vriend die uit Cesena kwamen. Vrijdagmiddag vooral gerelaxt in de zon, zaterdag lekker geskied (was voor mij de eerste keer in de open lucht na 2x indoor skien :eek:, maar gelukkig ging alles naar wens en kwam ik redelijk fatsoenlijk de berg af) in de heerlijke zon en vandaag geskied -zelfs van een rode piste- met wat bewolking en af en toe een zonnetje, gelukkig weinig mist. Het was een top weekend met lekker eten, drinken en gezelligheid ;)

Eind van vanmiddag weggereden uit Selva richting Cesena om daar nog 3 nachtjes bij m'n nichtje te slapen. Inmiddels 1800 km verder met 306 sinds donderdag, zonder problemen op een klein startprobleempje na wat achteraf bleek werd veroorzaakt door een brandend interieurlichtje in de kofferbak. Er zit dus ook een interieurlampje in het plafond in de achterbak, die hadden we nog niet gezien en stond dus de hele tijd aan...
Verder door Duitsland heen met 160+ km/h en de 306 trekt dat echt uitstekend. Over het algemeen zo rond de 130/140 gereden met een gemiddeld verbruik van 1:14 tot nu toe. Erg tevreden, stap ook iedere keer uitgerust uit de auto door de fijne stoelen en het goede veercomfort. Voor 500 euro had ik me echt geen betere auto voor kunnen stellen. Olieverbruik is overigens ook 0,0!

vzc306.jpg

seyaag.jpg

2i21js5.jpg

2mi1d2a.jpg

2eas3h3.jpg

3165i76.jpg

xlxi6d.jpg

a81uv.jpg

2yufux0.jpg

Ik ben zelf net een weekje terug van wintersport maar dan per touringcar. Hoewel dat zijn voordelen heeft (prijs, gemak) krijg ik als ik deze foto's zie toch zin om volgende keer per auto te gaan. (y)

Toch knap als je voor zo weinig een goede auto weet te scoren. Ziet er ook nog eens goed uit (y)

We zijn weer heelhuids terug, gisteren teruggereden in 14 uur (bijna 1400km) en zonder enige vorm van vermoeidheid uitgestapt! 306 heeft zich echt uitstekend bewezen. 1:14 gereden. Zitcomfort valt echt op, super fijne stoelen. Bovendien erg fijn stuurgedrag, weinig correcties nodig op de snelweg.

Mijn nichtje heeft een Citigo (fulloptions, van stoelverwarming tot cruise control) twee maanden geleden gekregen van haar ouders waarmee ze nu door Italie rondcrost. Echt een hele fijne auto heb ik gemerkt, degelijk rijgedrag en voldoende ruimte binnen ook voor 4 personen! Wat me echt verbaasde was het motorgeluid, compleet gedempt op de achtergrond bij 130kmh. Bovendien ook lekker zuinig, itt de Opel Antara aut. van haar vriend (y)

Gewassen :cool:

3ba0ba147d9d54e67dc13a80ac2ad1bd.jpg

db576f0d2a396ba251f21a73c350bacc.jpg

Maar hij mocht meteen aan het werk, bank verplaatsen per boedelbak voor vrienden. Meteen een witte kentekenplaat laten maken.

0d39cabb176d4d2de383a22f4c7b67a7.jpg

cd69c6a002699dde9ff0c5fbda58be46.jpg

Sinds aankoop heeft de 306 9000km erbij met 173.000km (ruimschoots meer dan verwacht) en de 206 7000km met 233.000. Tot volle, volle tevredenheid. Beetje saai dus. :) sinds dit jaar voor het eerst beide op winterbanden, en het verschil is overduidelijk merkbaar. Die houden we er in vanaf nu.

Wat voor maat banden zitten er onder de 206? Zo lijken het veel te grote wielen. Of is dit optisch bedrog?

Is optisch bedrog haha, de lens vd camera van mijn telefoon vervormt nogal.
Google maar op andere 206 XS'en, zie je dat de wielkasten net zoveel gevuld zijn bij dezelfde velgen. Bandenmaat weet ik even niet uit mn hoofd.

Tijdje niet gevolgd meer Ivo maar die 2 leeuwtjes zien er toch prima uit, helemaal voor dat geld!
Hoop dat ze je nog heel veel rijdplezier mogen opleveren.

Mn meisie heeft toevallig ook een 206, prima wagentjes :)!

Ha Rick, thanks. Leuk van je te horen.

Beetje stil hier, maar eigenlijk gaat 't prima met zowel de 206 als de 306.

De 206 is vandaag APK gekeurd zonder enig probleem, niet verwacht, wel erg fijn.
306 mag volgende maand op, die kachelt ook vrolijk verder.

Ik ben inmiddels wel aan het kijken naar een 306 cabrio, mis het cabriorijden heel erg, maar heb nog niet echt iets fatsoenlijks gevonden helaas.

206 vanavond verkocht voor een goede prijs, gisteren al een 306 cabrio op de kop getikt:

24n3e35.jpg

s6q9l4.jpg

Sorry voor de slechte foto's, morgen betere foto's en meer details :)

hoe krijg je het voor elkaar, al die mooie auto's voor zo weinig geld :confused: (y)

Terug
Bovenaan