Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022

haha harm :LOL:

Dat alarm valt wel mee hoor, het alarm werkt eigenlijk prima. Dat de motorkap op het alarm zit is eigenlijk heel logisch, zodat dieven niet eerst de accu kunnen ontkoppelen, en dat het alarm gaat loeien als de accu bijna leeg is is ook logisch zodat je weet dat 't alarm binnenkort niet meer gaat werken :) Vind het verder wel een veilig gevoel, want het alarm werkt dus perfect en zelfs als de kap open is. :D

Nog even iets over het verbruik: ik heb het verbruik nog niet heel nauwkeurig berekend, maar als ik 't zo een beetje globaal bekijk zit ik toch op de 1:14/1:15 en dat vind ik ontzettend netjes. Maak wel veel snelwegkilometers maar toch, prima lijkt me :)

4600km erbij op de teller in nog geen 2 maanden en niets bijzonders te melden! Auto rijdt prima, achteraf alleen toch beter voor LPG of diesel kunnen gaan?? o_O Hopelijk rijd ik de komende maanden wat minder :p

Weer wat foto-spam van net, na een bezoek aan de wasbox en het schoonmaken en stofzuigen van het interieur:

ztsn7.jpg

zswzs7.jpg

6p3t5x.jpg

Met de unox wanten en rechts in de hoek van het raam zie je nog een klein stukje van de antenne.

2nvfhoi.jpg

s2cdig.jpg

24dqx06.jpg

Wat glimt 'ie mooi, hè :rolleyes:

Flink valt wel mee, is alleen oppervlakkig gelukkig en sinds m'n aankoop ook niet erger geworden, dus het blijft lekker zo als het is (hoop ik :p). Ik neem aan dat je het over dat plekje hebt naast het Renault logo?

Ik heb er al heel vaak aangezeten, met de borstel van de wasbox overheen gegaan maar het is keihard. Mss al een keer behandeld met roeststopper?

Ik zal er nog eens goed naar kijken vanmiddag, maar ik weet 100% zeker dat het niet erger is geworden iig. Niet zo prettig als daar een gat zit natuurlijk :T

De witte LED kentekenverlichting is besteld, ben benieuwd hoe dat gaat staan - hoop niet dat 't er fout uit gaat zien :) Verder ben ik op zoek naar een origineel lederen stuur aangezien mijn stuur (niet leder) al verdroogd is. En tot slot ga ik op zoek naar witte, niet-heldere witte zij-knipperlichtkapjes. Zal ook een stuk netter staan denk ik.

Vanmiddag komt er een setje Ring Ultima dimlichten in. Schijnen echt heel goed te zijn vergeleken met normaal halogeen. Zat nog te twijfelen over Xenon omdat dat even duur is als zo'n setje Ring Ultima's, maar ben toch bang voor een foute look, teveel strooilicht (had ik in de Jetta last van) en geen zin in geklooi met ophangen van ballasten (ging in de Jetta ook niet soepel) en boren in beschermkapjes. Niet dat ik op dit moment ontevreden ben over de lichtopbrengst, het is al 200x meer dan in de Jetta :LOL: maar ik denk dat het beter kan. Rij vooral 's avonds dus lekker veel licht is toch wel fijn.

Zat er dan toch een addertje onder het gras voor 700 euro? Nou, blijkbaar wel. Misschien niet zo'n heel duur addertje, maar wel een gevaarlijk addertje :eek: Omdat de rechterachterband dan toch te weinig profiel had, net even naar de bandenboer aan de andere kant van de stad gereden en een gebruikte achterband voor 30 euro erop laten zetten (Viking, met 6mm profiel nog). Prima, ware het niet dat de oude achterband een scheur had van 20 cm, die aan de kant van de wielkast zat waardoor ik 'm nooit had gezien :eek: Schrok me een ongeluk, de meneer van de garage zei dat als 't zomer was ik hoogstwss een klapband had gehad o_O Ai! Meteen naar de andere achterband laten kijken maar die was nog goed gelukkig... Heb mooi bijna 5000km gereden op die band :(

Lampen koop ik trouwens volgende week, even wachten op de stufi nu haha :p

Vervelend inderdaad, hebben wij ook gehad met de AMG. Is niet goed uitgelijnd, hebben we dus 7.000 km op gereden en ook stukken van 250km/h+. :rolleyes:

Oei, met hoge snelheden kan je leven afhangen van die vier stukken rubber... Best griezelig eigenlijk als er dan zo'n grote scheur in een van je banden blijkt te zitten.

Mechanix zei:
Oei, met hoge snelheden kan je leven afhangen van die vier stukken rubber... Best griezelig eigenlijk als er dan zo'n grote scheur in een van je banden blijkt te zitten.

Daarom is het (extreem) te hard rijden ook zo gevaarlijk. Mensen kiften op tweedehands banden, maar geen hond die zijn eigen banden onder de loep neemt voor ze de Deutsche Autobahn opjakkeren... Je wil niet weten hoeveel auto's er rondrijden met beschadigde banden.

Jup ik schrok me ook rot van die scheur... Voortaan zal ik alle bandjes controleren als ik een nieuwe auto koop, want dit wil ik niet nog een keer :rolleyes: Ik had het trouwens hiervoor niet echt door, maar sinds er een nieuwe band onder zit is de trilling bij 100km/h ook helemaal weg. Weet het aan slecht balanceren bij monteren vd voorbanden, maar blijkbaar was het toch die ene achterband. Rijdt echt 20x beter.

s velthuis zei:
Mechanix zei:

Daarom is het (extreem) te hard rijden ook zo gevaarlijk. Mensen kiften op tweedehands banden, maar geen hond die zijn eigen banden onder de loep neemt voor ze de Deutsche Autobahn opjakkeren... Je wil niet weten hoeveel auto's er rondrijden met beschadigde banden.

Ik moet ook toegeven dat ik 150 heb gereden op de autobahn in een oude auto. Ik had dan wel net een nieuwe APK, maar dat wil natuurlijk ook niet alles zeggen. Ik denk toch wel eens wat er zou gebeuren als er net iets afbreekt, of het remsysteem dienst weigert...

Pff, een scheur aan de binnenkant, heel verradelijk zeg! :eek: Zo'n eye-opener heb ik ook al eens gehad. Met het ophalen van mijn BX reed ik stukken 150 op de péage, eigenlijk de hele 450 km flink doorgereden. Later bleken de banden ernstig uitgedroogd en wat gescheurd te zijn... Daar heb ik erg veel geluk gehad en ik let voortaan wel op de banden bij een auto!

Vandaag toch maar de Ring Xenon Ultima's gekocht (H4) en erin gezet. In eerste instantie dacht ik 'is dit alles' maar een kwartier later na inbranden was ik om. Wát een verschil! Het licht is niet alleen witter (met een blauwe tint) maar ook véél feller en schijnt veel verder door! Lichtbeeld blijft mooi en niet zo verstrooid als met xenon in een reflectorlamp. Kan zeker zeggen dat qua felheid het bijna evenaart aan Xenon. Echt super super super! Net 's avonds gereden en het is echt een groot verschil. Alles reflecteert beter en waar voorheen de lampen het asfalt niet echt beschenen onder een lantaarnpaal is dat nu wel anders. Kan iedereen met halogeen lampen aanraden deze dingen te kopen, zijn in de aanbieding overigens bij de Halfords nu (H1 voor 20 euro en H4 en H7 voor 25 euro). Heb geen aandelen erin maar ben gewoon super tevreden!

He dat is een leuk project voor de Golf hier. Eens kijken of dat wat meer licht geeft, moeder rijdt tenslotte niet alleen overdag! (y)

Bhuddymahn zei:
Vandaag toch maar de Ring Xenon Ultima's gekocht (H4) en erin gezet. In eerste instantie dacht ik 'is dit alles' maar een kwartier later na inbranden was ik om. Wát een verschil! Het licht is niet alleen witter (met een blauwe tint) maar ook véél feller en schijnt veel verder door! Lichtbeeld blijft mooi en niet zo verstrooid als met xenon in een reflectorlamp. Kan zeker zeggen dat qua felheid het bijna evenaart aan Xenon. Echt super super super! Net 's avonds gereden en het is echt een groot verschil. Alles reflecteert beter en waar voorheen de lampen het asfalt niet echt beschenen onder een lantaarnpaal is dat nu wel anders. Kan iedereen met halogeen lampen aanraden deze dingen te kopen, zijn in de aanbieding overigens bij de Halfords nu (H1 voor 20 euro en H4 en H7 voor 25 euro). Heb geen aandelen erin maar ben gewoon super tevreden!

Ik zou eerst eens de mening van je tegenliggers willen weten ;)

Precies, xenon heeft de neiging om alle kanten op te schijnen, daarom al dat strooilicht in normale reflector koplampen en verblind je dus je tegenligger. Halogeen, dus deze ring Ultima's, schijnen vanwege de gloeidraad vooral naar links en rechts. Dat is bij de Ring Ultima's nog steeds het geval alleen dan veel feller dan bij een normaal gloeipitje. Maar het strooilicht wat de tegenligger dus verblind is niet aanwezig! :)

Vet leuk, vanochtend op de N44 en A44 richting Amsterdam een dubbelganger van mijn auto gespot met een kenteken dat amper scheelt van die van mij: RXXF98, mijn kenteken is RXXF87 :) stukje achter elkaar gereden en even gezwaaid naar elkaar maar ik moest daarna tanken. echt exact dezelfde auto! Leuk!

1330021029893.jpg

Helaas, net te laat, maar wel de 175.000 gepasseerd vandaag! Dat betekent 5100km die over het algemeen probleemloos zijn afgelegd in nog geen twee maanden! Hopelijk houdt 'ie het nog even vol want het is een hele fijne auto.

De vakantie plannen zijn ook gemaakt: eerst 3 weken Indonesie en Singapore met mn vader, daarna 3 weken naar Italie met Jordy met de Megane! Bn benieuwd hoe dat gaat aflopen!

Inderdaad Harm, Jordy en ik zijn beiden voorzien van ANWB Europa service, dus we komen in ieder geval thuis.

begb2c.jpg

pronkt vandaag op het rechterachterruitje :D

Misschien dat ik 'm snel beu ben maar vond hem nu wel humor eigenlijk :)

De 306 van Jordy is gisteren gewassen en gestofzuigd en staat er nu weer shiny bij. Blijft een fijne auto met een betere zitpositie dan de Mégane. Merk wel dat ik de power van mijn 1.6 mis in de 1.4 van de 306. Peugeotje (400 euro) voldoet verder prima!
En ook mijn gebakkie blijft maar doorknallen :D

De reis naar Italië is gepland; op de planning staat:

Heenreis:
Stop in Como (bij lago di como), 1 nacht
Overtocht per boot naar Elba, Portoferraio, 7 dagen (camping)

Terugweg:
Via Bologna, Venetië naar het Gardameer, 8 dagen (camping)

Hoe we precies gaan rijden verder is nog niet duidelijk, maar zeker is dat de Mégane zich minstens 3500km moet gaan bewijzen!

Vandaag gewassen met action shampoo, gepoetst met super resin polish en gewaxt met turtle wax uit een potje :LOL: en hij glimt weer voortreffelijk. Na het waxen weer een emmer water overheen gegooid maar er bleef amper water op liggen :)

2w7nv55.jpg

2hpn2j8.jpg

sfx8ab.jpg

Na de 'you like this' sticker -waar ik overigens veel leuke reacties op heb gehad :cool:- is nu de kentekenverlichting aan de beurt:

2daaexu.jpg

Wannabee BMW :LOL: Maar vind het wel chique. Niet té vel, en gewoon wit licht. Niet blauw :) Wel fout. (y)

@Grensrijder, inderdaad! Kan niet wachten op de zomervakantie, lekker rijden naar Italië. Met open kap is de Mégane echt op z'n mooist :D

@Voiture, ik ga naar m'n opa en oma die daar nog zitten. Ben zelf gewoon in NL geboren, maar mijn beide ouders zijn indo. Zijn beide geboren in Surabaya, nu wonen m'n grootouders in het bergstadje Batu ;-)

O, grappig. Je zult ze niet zo vaak zien dan.
Ik was een beetje nieuwsgierig, mijn vriend komt namelijk ook uit Indonesië (maar die is daar wel geboren).

Ah voiture, leuk!

Hoop het Wouter, tot nu toe lijkt het er inderdaad steeds meer op dat 't een goede koop was. Zoals vandaag, weer heerlijk open gereden met paps er naast.

Wel een raar probleem de laatste tijd: tijdens het remmen gaat m'n knipperlicht naar links uit :confused: Dit is niet altijd zo. Heb de contacten van de stekker van het linker achterlicht wat terugverbogen en dat lijkt wel te helpen, maar niet veel later is het probleem dan weer terug. Een keer contactspray proberen.

Vandaag ook een nieuw probleem erbij waar ik al helemaal niets van snap: ik deed de auto open en ik hoorde gewoon het knipperlicht tikken terwijl de auto uit stond! De lampjes brandden niet, maar alleen het getik in een heel snel tempo. Terwijl de hendel gewoon neutraal stond o_O Zekering nog vervangen maar het probleem bleef, pas toen ik de alarmlichten aan en uit deed stopte 'ie. Maar niet veel later begon 'ie weer spontaan. Snap er niks van o_O Iemand een idee?

Ha, dat klinkt als een echt Frans dingetje. Relais al vervangen? Wellicht de richtingaanwijzerunit vervangen?

De richtingaanwijzerunit vervangen lijkt me sterk, dan zou die niet moeten knipperen terwijl de motor uit staat...

Het heeft ook z'n charme...... :D Hmm voiture, misschien heb je toch gelijk, dit lijkt er namelijk verdacht veel op. Omdat natuurlijk die linkerstengel al een keer gesoldeerd is (2 van de 3 draadjes lagen eraf) is er een kans dat nu het derde draadje aan de beurt is. Dan moeten we die ook maar gaan solderen.

Heb ooit een kapotte alarmlichtschakelaar gehad (was een Phase II Break, maar een Phase I Cabrio zal niet heel veel anders zijn). Best leuk: rij je op de snelweg en gaan ineens je alarmlichten knipperen! :) Een harde klap op de schakelaar hielp lang genoeg om de garage zonder verder knipperen te halen en na vervanging van de schakelaar was het probleem opgelost. Schakelaar omzeilen kon niet, want dan zou ook de richtingaanwijzer uitvallen. Misschien een extra controlepuntje, want je alarmlichten knipperen natuurlijk wel als het contact uit staat... Heel veel plezier aan die auto gehad, als-ie het deed. ;)

Hmm goede tip! Zie dit inderdaad. Daar lijkt het wel op, alhoewel mijn knipperlichten niet branden, maar je alleen het geluid hoort. Eerst maar even een paar keer op een neer drukken die alarmknop haha.

Heb het idee dat het toch aan de alarmlichtschakelaar ligt inderdaad, als ik de knop een paar keer heb ingedrukt werkt alles weer normaal...

Verder was deze week natuurlijk een geweldige week om in open te rijden natuurlijk, helaas gooit een tentamen maandag roet in het eten :( vanmiddag nog wel even een stuk kunnen rijden door de polder, dat was heerlijk, maar echt veel meer zit er niet in dit weekend. Dinsdag een wat langere rit denk ik! Even m'n kop leegmaken. Merk wel dat de motor echt relatief veel vermogen bezit en vooral een prachtig, diep geluid maakt. Verslavend!

Had nog even een foto van de veluwe bewerkt vorige week met 'Big Lens' op de iPad (echt goeie app):

schaalmodel.jpg

:)

Moest vandaag studeren maar toch ook maar wat studie ontwijkend gedrag vertoond ;-) Rondje maaskering en weer terug gedaan en heerlijk genoten! Paar foto's gemaakt:

maaskering1.jpg

maaskering2.jpg

maaskering3-1.jpg

maaskering4.jpg

maaskering5.jpg

maaskering6.jpg

maaskering7.jpg

maaskering9.jpg

maaskering10.jpg

maaskering11.jpg

maaskering12.jpg

maaskering13.jpg

maaskering14.jpg

maaskering8.jpg

Je ziet 't, niet de mooiste meer met de blanke lak die los laat - ben al driftig op zoek naar één in dezelfde kleur op de sloop maar is bijna onmogelijk. En natuurlijk de schade rechtsvoor op de bumper die door één van de vorige eigenaren gemaakt is :( Hij rijdt er gelukkig niet minder om, want de Mégane, die blijft maar gaan :) Verder is 't m.i. een schoonheid natuurlijk ;)

Bijbehorend filmpje:

Je hoort het niet ontzettend goed in het filmpje, maar vanaf 3000tpm komt er echt een hele fijne brom uit de motor. Vet verslavend :p Stuk vanaf 1:30 en vanaf 2:00, 3:00, 3:40, 5:05. Love it :LOL:

Thanks! Dinsdag gaat 'ie voor de APK trouwens! Hoeft pas in mei, maar dan heb ik iig nog twee maanden de tijd om reparaties te doen mocht dat nodig zijn...

IMAG0745.jpg

Van het weekend door de wasstraat, en dan blinkt 'ie weer super, onze 306 :) Prima autootje voor de boodschappen, inmiddels 10.000km erbij zonder problemen. Alleen de einddemper en voorbanden zijn in het begin vervangen, maar daarna geen onderhoud meer gehad. Ding lust wel wat olie helaas maar goed, hij rijdt er niet minder om. Nog steeds een fijn ding voor 400 euro :T

Terug
Bovenaan