jef
Startmotor
Wat denken de forumleden van het bestellen van auto-onderdelen als oliefilters, luchtfilter & interieurfilter uit China (via Ali Express.com)? Aan de ene kant is de besparing gering ($$), aan de andere kant: de genoemde onderdelen worden nu toch ook al in China gemaakt? Ik geloof namelijk niet dat als op een luchtfilter het merk 'Bosch' staat dat die filter dan ook in Duitsland is gefabriceerd.
Hebben jullie nog tips voor het bestellen via AliExpress?
- Ik zal ook uitleggen waarom ik de vraag stel. Mijn auto heeft een kleine beurt nodig. Dat is slechts een oliewissel en een nieuw oliefilter. Zelfs bij Kwikfit kost zo'n beurtje 129 Euro! Dan hebben we het over een klus van maximaal vijftien minuten, een filter van een tientje en 50-60 Euro aan kwaliteits motorolie. Mijn auto is altijd dealer-onderhouden, maar eigenlijk kun je een oliewissel best zelf doen.-
Hebben jullie nog tips voor het bestellen via AliExpress?
- Ik zal ook uitleggen waarom ik de vraag stel. Mijn auto heeft een kleine beurt nodig. Dat is slechts een oliewissel en een nieuw oliefilter. Zelfs bij Kwikfit kost zo'n beurtje 129 Euro! Dan hebben we het over een klus van maximaal vijftien minuten, een filter van een tientje en 50-60 Euro aan kwaliteits motorolie. Mijn auto is altijd dealer-onderhouden, maar eigenlijk kun je een oliewissel best zelf doen.-