Bentley Bentayga

Dat mensen droog kunnen beweren dat deze Bentley niets toevoegt. Die staren zich volgens mij alleen blind aan het uiterlijk. Er is geen SUV op de markt met zoveel luxe en power als deze Bentayga..

Gullwing zei:
Niks mis mee toch? Die geven ten minste wel geld uit. Als je het van de Nederlanders moet hebben, ben je als auto fabrikant toch wel mooi de sjaak.

(y)

FH126560 zei:
De auto heeft een "achteraf gecreeerde luxe" uitstraling, in mijn ogen volledig over de top. Veel bling bling en een stiknaad hier en daar. Echt een auto voor de Russische en Aziatische nouveau riche en enkele profvoetballers.

Precies, wat er ook wordt toegevoegd er blijft een Q7-uitstraling aan deze auto kleven.

MC W zei:
Dat mensen droog kunnen beweren dat deze Bentley niets toevoegt. Die staren zich volgens mij alleen blind aan het uiterlijk. Er is geen SUV op de markt met zoveel luxe en power als deze Bentayga..

Dat zal best, maar dit vind ik toch echt 10x stijlvoller:

rangrover4mondialauto-1.png

rangerover4mondialauto_interieur1.jpg

2013_range_rover_revealed_35.jpg

Ja dus? Heeft toch niets te maken met het feit dat de Bentley WEL wat toevoegt? JIJ vind het niet mooi (ik ook niet overigens) maar dan maakt de auto niet gelijk geen toevoeging...

MC W zei:

Ja dus? Heeft toch niets te maken met het feit dat de Bentley WEL wat toevoegt? JIJ vind het niet mooi (ik ook niet overigens) maar dan maakt de auto niet gelijk geen toevoeging...

Oké, daarin heb je gelijk en Bentley bepaalt uiteindelijk zelf of een auto die ze uitbrengen van toegevoegde waarde is. Mochten er voldoende kopers zijn (en die zullen er in Azië en Moskou vast voldoende zijn) dan voegt ie uiteraard iets toe. Neemt niet weg dat ik het een smakeloos ding vind, en niets meer dan een Q7 waarbij men gepoogd heeft deze zo over-the-top en lelijk mogelijk te maken. En daarin is men dan zeker geslaagd.

Ik hoop eigenlijk dat Rolls-Royce zich nog bedenkt en niet met een SUV op de markt komt, volgens mij kan dat ook nooit een stijlvolle auto worden zoals elke Rolls dat tot nu toe geweest is en kan het dus alleen maar afbreuk doen aan het merkimago.

FH126560 zei:
De auto voegt niets toe, het is van een authentieke Q7 verworden tot een gepimpte poseursauto voor proleten.

Een q7 is dat ook, het blijft toch een volkswagen,, een range rover of evt cayenne :) kan nog wel.

Bentayga en Q7 is geen vergelijk. Q7 is leuk voor de hockeymoeder in het Gooi. Dit is totaal andere klasse.

Heel fraaie auto overigens, alleen niet met dat Styling pakket.

Op het 1e gezicht zie ik hier 3 Cayennes met een lelijke neus.

Productie Bentley Bentayga moet omhoog
De orderportefeuille voor de Bentley Bentayga loopt sneller vol dan Bentley had gedacht. Het gevolg? De levertijd loopt hard op. Volgens topman Wolfgang Dürheimer moet de productie omhoog, maar is dat niet zo eenvoudig.
De Engelse autobouwer beoogde voor 2016 een productievolume van 3600 stuks, maar nadat de autobouwer in een mum van tijd meer dan 5000 orders binnen had, werd gekozen om de output voor dit jaar te verhogen tot 5500 stuks. Maar dat is blijkbaar nog altijd niet toereikend om de wachttijd op een acceptabel niveau te houden. Wie nu bestelt, ontvangt de sleutels van de SUV pas in 2017. Wereldwijd hebben de Bentley-dealers al meer dan 10.000 orders voor de Bentley ontvangen.

De Bentley-top onderzoekt nu of het de druk op het personeel en de toeleveranciers verder kan verhogen, schrijft het autovakblad Automotive News. Volgens Dürheimer is het een lastig verhaal omdat de leveranciers nu al de zeilen moeten bijzetten om het hogere doel te realiseren.
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/bentley/25316288/__Productie_Bentley_Bentayga_moet_omhoog__.html

Het slaat dus aan bij de doelgroep. Geslaagde actie dus het uitbrengen van dat slagschip. De beste stuurlui....:T

P. Klieder zei:
Het slaat dus aan bij de doelgroep. Geslaagde actie dus het uitbrengen van dat slagschip. De beste stuurlui....:T

Volgens mij is eventueel succes hier niet zo zeer betwijfeld, het ging meer over vormgeving van de auto.

Bentley is sowieso een proletenmerk (geworden). En ja, ik ken de doelgroep vanuit mijn professie.

Wouter82 zei:
P. Klieder zei:

Volgens mij is eventueel succes hier niet zo zeer betwijfeld, het ging meer over vormgeving van de auto.

Spot on.
Met het succes van die pompeuze Cayenne 1 werd duidelijk dat een dikke portemonnee + de wens dat te etaleren e.e.a zegt over de smaak van de kopers.

De ironie wil dat Porsche zelf jaren na de intro uitsprak dat de vormgeving van de Cayenne 1 weinig met design te maken had.

Er staat niet bij waar de meesten verkocht zijn, maar ongetwijfeld staan China en Rusland in de top 5. En goede smaak hebben ze daar nooit gehad, dure auto's worden daar vooral gekocht omdat ze duur zijn en om hun bling-bling gehalte.

Ah, dus je pakt een aanname (china, rusland), beschouwt het als feit en gebruikt het vervolgens als waardeoordeel. Briljant, rwd!

R W D zei:
Wedden dat mijn aanname klopt JP? ;)

Tuurlijk klopt je aanname. Maar dat is het punt niet. Het punt is dat je alle zult aangrijpen om een VAG product de grond in te stampen.
Vermoeiend.

Ik kon het topic niet vinden, maar dit ding is alweer 3,5 jaar oud o_O

Speed

kmoyz9nbk9lz.jpg

u2nyr1cbvznc.jpg

wbhy2uhbbdwd.jpg

cily5sjbz2gn.jpg

Ook de Bentayga Speed heeft de bekende 6,0-liter grote W12 in zijn neus, maar in deze nieuwe variant levert die machine 635 pk en 900 Nm koppel. Daarmee schiet de SUV zich in 3,9 seconden naar een snelheid van 100 km/h. De 'reguliere' W12 heeft 4,1 seconden voor diezelfde klus nodig. De topsnelheid van de Speed-uitvoering ligt met 306 km/h 5 km/h boven die van de mildere W12.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/bentley-onthult-bentayga-speed/

Die spoiler doet zijn naam eer aan, die staat m.i. voor geen meter. Niet dat die zonder spoiler zoveel fraaier is...

Facelift
ghfyx0fbvzhz.jpg

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vernieuwde-bentley-bentayga-in-beeld/

Kennelijk was het kippengaas in de aanbieding.

Ik zie nog wat blauw tussen dat gaas in, dat zal toch wel bij de definitieve productieversie verdwenen zijn?

Ik blijf het, ook nu weer, een indrukwekkend mooie auto vinden, met een briljant en smaakvol interieur.

Vg5fB72.jpg

n9HUatL.jpg

f7CnDF8.jpg

rJ8mAE6.jpg

2EfP5Y5.jpg

8Nfv82W.jpg

nVUIxa7.jpg

yJoOwZ1.jpg

3ELLMJQ.jpg

ALLE foto's en info: https://www.netcarshow.com/bentley/2021-bentayga/

Configureren kan hier: https://www.bentleymotors.com/en/misc/car-configurator.html/select/bentayga/new_bentayga_v8_first_edition

Ik ben inmiddels te Amerikaans, configureren en dan maanden wachten vind ik niks, ik zoek er wel een uit die al klaar staan bij de dealer :T

Ik dacht dat het de bedoeling was dat de Bentayga minder lelijk zou worden, maar dat is niet helemaal gelukt wat mij betreft. De achterkant, die nog wel het aanzien waard was, is nu ook spuuglelijk geworden. Kennelijk is de neus kostbaar gewijzigd, maar dat valt niet zo erg op. Had het dan maar bij het oude gelaten...

Inderdaad geen verbetering. De neus oogt goedkoper en de achterkant lelijker en minder Europees. Ik begrijp ook niet helemaal waarom de kentekenplaat tegenwoordig altijd op de achterbumper moet zitten.

De vernieuwde Bentley Bentayga maakt morgen zijn publieksdebuut op de Chengdu Motor Show.

846_634_20200722175835642378790986292.jpg

846_634_20200722175835220539623822689.jpg

846_634_20200722175835057537062437467.jpg

846_634_20200722175835079439836002588.jpg

846_634_20200706120541891791837019962.jpg

Bron: https://info.xcar.com.cn/202007/news_2050131_1.html

Intens lelijk.

Die achterlichten passen totaal niet bij het ontwerp. Wel komisch trouwens hoe zelfs het sjieke Bentley moet geloven aan het concernbreed gebezigde uitschrijven van de merk/typenaam op het midden van de achterklep.:)

Die achterlampen zijn zo vreselijk misplaatst

Wel komisch trouwens hoe zelfs het sjieke Bentley moet geloven aan het concernbreed gebezigde uitschrijven van de merk/typenaam op het midden van de achterklep.

Vind het best triest dat er schijnbaar een belangrijke pipo bij VAG werkt die het nodig vind dat alle merken van het merk dat moeten doen. Hoezo eigen identiteit?

Bentley Bentayga EWB
The substantial growth has stretched the wheelbase to 3,175 mm (125 in), resulting in an overall length of 5,322 mm (209.5 in). With all the extra growth in the rear door, the Bentayga EWB offers fullsize limousine levels of legroom for people stretching in the back. Speaking of which, the elongated SUV gains an Airline Seat feature with "the most advanced seat ever fitted to a car."

2023-bentley-bentayga-extended-wheelbase.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/584837/bentley-bentayga-ewb-reveal-specs/

CD9LOP zei:
Lexus Lx 600, oneindig veel beter gebouwd dan deze kitsch.
Geen idee, nog nooit in een Bentley gezeten (en jij ook niet). Maar die LX is zeker zo lelijk met dat rare radiatorrooster en die mislukte raamlijn: ook te mijden door alle mensen met goede smaak.

Terug
Bovenaan