Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Zoiets bedenk je toch niet? Dit heeft de veroorzaker heel goed doorgehad. Ik zou er ook niet goed van zijn en hoop voor je dat het meevalt, maar ben er een beetje bang voor.

Dit merk je zeker. Maar zowel veroorzaker als getuigen hebben zich niet aan de balie gemeld, en dat was nog geen twintig stappen liepen vanaf de auto. Ik let altijd op waar ik parkeer en dit vond ik juist wel een veilige plek, met meer dan vier meter breed trottoir er achter en in principe buiten de looproute.
Deze week maar even bij een schadebedrijf langs, want die kunnen beter uitdeuken dan ik zelf.

Echt balen, ik let er ook altijd op met parkeren, liever iets verderop dan pal voor de deur. Maar helemaal voorkomen kun je het ook niet altijd

Direct. Maar ze hebben dus geen camera's hangen...

Werkelijk? Zo'n grote bouwmarkt die kennelijk niet wil weten of gespuis dat binnen is geweest, buiten niet vertrekt per auto en dus wellicht herleidbaar is? Kan het mij moeilijk voorstellen...

Men waarschuwt er wel voor, aan de ingang van het parkeerterrein.

Denk dat ze toch ook wel camera's hebben hangen om 'foutparkeerders' op te kunnen sporen?

Is dat zwarte 'L-voetje' dat uit de gevel komt naast het laatste raam (en schuin onder de regengoot) niet een camera?

Bij de kassa hangen ze ook, ik heb nog eentje aangewezen en gezegd dat die de plek hoe dan ook filmt, maar de bedrijfsleider bleef dat maar ontkennen. Ze filmen bewust het buitenterrein niet. Heb ook aangegeven dat ik dat heel raar vindt. Verwees je naar de buren, daar werk ik, maar daar had ik het uiteraard al gevraagd maar die filmen vanzelfsprekend alleen het eigen terrein.

Wow wat balen!! Echt flink veel schade; maar zou best door een ander voertuig kunnen komen toch? Misschien lading uit een kofferbak of aanhanger stekend?

Wat ongelooflijk balen zeg. Sterkte met de afhandeling. Misschien iets met rechtsbijstand proberen? Alhoewel die ook weinig kunnen denk ik als er geen beelden of getuigen zijn.

Flink balen en een vervelende schade ook. Ik bang dat het lastig wordt dit ergens verhaalt te krijgen.

Succes ermee in elk geval.

Pfft wat balen zeg. Echt een rotschade zo, met het achterscherm. Hopen dat ze het kunnen uitdeuken.

Wat een nare schade. Bijzonder hoe iemand dit voor elkaar heeft gekregen en wat hufterig om het dan niet te melden.
Bij de kassa hangen ze ook, ik heb nog eentje aangewezen en gezegd dat die de plek hoe dan ook filmt, maar de bedrijfsleider bleef dat maar ontkennen. Ze filmen bewust het buitenterrein niet. Heb ook aangegeven dat ik dat heel raar vindt. Verwees je naar de buren, daar werk ik, maar daar had ik het uiteraard al gevraagd maar die filmen vanzelfsprekend alleen het eigen terrein.
Aan mij is door een medewerker bevestigd dat een diefstal zichtbaar was op camerabeelden maar de manager wilde de beelden niet delen 'want privacy'. Die wilde het alleen delen aan de politie en die hadden (uiteraard) geen tijd. Gelet daarop geef ik je een kleine kans, maar je kunt overwegen aangifte te doen in de hoop dat de politie er wat mee doet: als de dader gepind heeft, moet die eenvoudig te achterhalen zijn.

Als je wilt weten wat die camera filmt, zou je een inzageverzoek kunnen doen in de beelden die ze van jou hebben gemaakt...

Aangifte kon niet, volgens de site van de politie. En moest ook binnen 48 uur. Dus nu is het helaas het nemen van het verlies.
En niet meer naar deze vestiging gaan, voornamelijk vanwege de niet-klantvriendelijke houding van de vestigingsmanager.

Ik lees dit op de site van de politie:

Ik heb schade door een onbekende verkeersdeelnemer​

Wanneer een verkeersdeelnemer schade veroorzaakt bijvoorbeeld door een verkeersongeval, en daarna de plaats van het voorval verlaat, dan is hier sprake van een strafbaar feit. Het maakt hierbij niet uit of de verkeersdeelnemer een bestuurder is van een voertuig (bijvoorbeeld een auto of een fiets), of voetganger. Als slachtoffer kunt u online aangifte doen bij de politie.
[...]
Is dit langer dan een jaar geleden gebeurd?
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-van-verlaten-plaats-ongeval.html

Bij ons heeft iemand waarschijnlijk met een bestelbus die dacht nog wel door de opening te kunnen een paar maanden geleden het (elektrisch bediende) hek van de gedeelde oprit geramd en beschadigd (het hardhouten hek dat 'dicht' stond was gebroken, door de druk was ook de motor beschadigd - waardoor we dit helemaal moeten vervangen). In eerste instantie wilden de buren geen aangifte doen om niemand aan te wijzen, maar de verzekering bleek toch uit te willen betalen. Dus ik heb pas aangifte gedaan van een onbekende verkeersdeelnemer en dat ging probleemloos en snel. Geen vraag naar getuigen, foto's of anderszins (maar het gaat om een hek en de eigenaar is de VVE, wellicht maakt dat verschil met een beschadigd motorvoertuig dat stond geparkeerd). Ik zou het in ieder geval proberen.

Wanneer is de veroorzaker een verkeersdeelnemer? Aan de achterkant is alleen een trottoir. Wordt een voetganger gezien als verkeersdeelnemer?

Wanneer is de veroorzaker een verkeersdeelnemer? Aan de achterkant is alleen een trottoir. Wordt een voetganger gezien als verkeersdeelnemer?
Jazeker!! Het WBF keert alleen uit als de schade door een motorvoertuig is toegebracht, of een gekoppelde aanhanger....

Ja klopt, waarborgfonds is dus geen optie.

Vandaag met de Golf even terug geweest naar de ruitenboer. In november kreeg ik een nieuwe voorruit. Maar met de laagstaande zon viel mij op dat er aan beide kanten vette vlekken in zitten, het lijken handafdrukken. Ik kreeg ze niet weg, dus ben even langs gegaan. Wat blijkt nu; het zit inderdaad tussen de ruiten in. Fabricage foutje dus. Volgende week woensdag komt er een nieuwe ruit in. Dure grap voor de ruitenboer en/of de fabrikant.

Ja klopt, waarborgfonds is dus geen optie.

Vandaag met de Golf even terug geweest naar de ruitenboer. In november kreeg ik een nieuwe voorruit. Maar met de laagstaande zon viel mij op dat er aan beide kanten vette vlekken in zitten, het lijken handafdrukken. Ik kreeg ze niet weg, dus ben even langs gegaan. Wat blijkt nu; het zit inderdaad tussen de ruiten in. Fabricage foutje dus. Volgende week woensdag komt er een nieuwe ruit in. Dure grap voor de ruitenboer en/of de fabrikant.
Dat heb ik nog nooit gezien, heel apart en goed opgelost. Bij mijn Subaru zag je met condens de afdrukken van de zuignappen van het plaatsen van de ruit. Ook niet weg te krijgen...

Ach, bij een ruitenboer zal er eens eentje breken, lekken en dit soort klachten.... Zit ergens wel in het tarief van een ruitje verwerkt. De marges op ruiten is absurd.....

Mijn verzekeraar stuurde mij ter info een brief na de vervanging, met welk bedrag zij aan de reparateur hadden uitgekeerd voor de ruitvervanging. Wát een geld!

Aangifte is altijd mogelijk en altijd aangeven dat de Praxis een camera heeft hangen die de gedraging van de dader vastgelegd heeft. Of de politie de zaak (tijd) oppakt blijft de vraag en daarom de Praxis verzoeken de camerabeelden op te slaan en te bewaren. De kans bestaat namelijk dat één dezer dagen de beelden gewist worden of al gewist of overschreven zijn. Mochten er geen beelden (meer) zijn dan zal een aangifte niets opleveren.
Als ik de foto's van de schade aan de Mini zie lijkt het ook gezien de hoogte op een indruk van een geladen winkelwagentje.

Ik heb alle types winkelwagen er direct naast gezet, maar geen één komt overeen met de schade...

Net even bij een hersteller geweest. Maar om die deuk bij het achterlicht eruit te krijgen, moet het achterlicht er uit... :D En dat kost dus wel wat werk, want die gaat er dus niet uit... Begin mei dus een afspraak maken aldaar. Dan zien we daarna wel welke dingen ik daarna nog strak wil hebben.

Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat dit valt onder een verkeersongeval maar eerder vandalisme. Hoe dan ook, heb je niks aan want de dader is allang gevlogen en de politie geeft er nul prioriteit aan.

Hopelijk krijgt men dit mooi hersteld, het is wel echt een rotplek.

Ik heb voor de formaliteit toch maar even aangifte gedaan. Misschien heeft de politie nog een stagiair zitten die zich verveelt...
Het plaatwerk naast het achterlicht is ook dubbel zei ie, dus dat maakt het nog wat lastiger.

Oei, ook hier al een nare schade. Sterkte met de afwikkeling ervan. Helaas is ons politie-apparaat zwaar onderbezet en zijn er ernstigere feiten die dan prioriteit hebben. Daar kan ik persoonlijk meer begrip voor opbrengen dan voor de onwelwillendheid van de bouwmarktprutsers.

Vandaag het stof van de auto’s gewassen.
Eerst vanochtend nog even met de Mini naar het zwembad. Heerlijk open gereden.
En vanmiddag een rondje van zo’n 60km met de Kever. Genieten! Zo tot 75kmu rijdt ie het lekkerst.
Tussen de weilanden door, langs kasteel De Haar en doorgestoken boven Utrecht langs en door Loosdrecht terug. Heerlijk! Dit seizoen is ook zo lekker.

Na het lezen van @AsconaGT zijn laatste aanschaf zat ik te denken: is zo’n 5 ook wat voor mij? Ik wil er binnenkort eens mee rijden, want ik vind m erg leuk. Trekhaak voor een klein karretje kan en is makkelijk te doen, dat is een grote plus.
Ik liep zojuist om een donkerblauw exemplaar heen, en het oogt heel niet klein.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ruimte van de Golf bijna nooit gebruik.
En zo’n R5 is eigenlijk leuker dan een Smart #1 of #3 terwijl de prestaties van die laatsten juist weer meer aanspreken.

^^ Dan is de R4 cargo misschien de juiste optie. Past gegarandeerd, zag er van de week één rijden. Wist niet dat ze die ook in het assortiment hadden. Soort van opvolger van de Mégane break VAN, denk ik.

R5 oogt massief en is niet laag.
Gisteren enkelen gepasseerd, rijdend vanuit een MyWheels MG4, dan is zo'n R5 geen kleine jongen inderdaad. Maar ja, zo'n MG 4 heeft ook brievenbus raampartijen.. :confused:

Helaas is ons politie-apparaat zwaar onderbezet

Ongetwijfeld zitten ze niet ruim in de jas.. maar als ik opvallende voertuigen langs de kant van de weg zie staan te ANPR'en, dan is er misschien wel tijd over OF de taakstelling / verdeling kan anders.

Volgens mij is het eerder een probleem dat het een af te sluiten parkeergelegenheid is, wat niet onder de openbare weg valt. Eigen terrein dus en dan de daarbij horende voorbehouden maakt dat het risico naar de bezoeker/klant verlegt wordt.

Als je wilt weten wat die camera filmt, zou je een inzageverzoek kunnen doen in de beelden die ze van jou hebben gemaakt...

Dit is misschien nog waardevol (als de tijd niet verstreken is qua bewaring van de beelden). Want misschien is er op die beelden wel de auto naast jou te zien, met een kenteken? (wat je dan weer niet mag weten want AVG enzo..).

Je zal toch niet de eerste zijn die dit bij de hand heeft gehad? Is er op het internet niet een soort van stappenplan te vinden om tóch aan info te komen?

Laatst bewerkt:
Ik word niet warm van de 4. Ook is ie er alleen maar in duffe tinten, dat helpt ook niet mee.
Bastuba kan op de achterbank, doe ik bij de Citigo ook. Maar liever achterin en een deel van de bank omgeklapt. Dat moet wel passen zonder gedoe met de hoofdsteunen.

Vwb camerabeelden: gaat daar niet lukken. Aangifte is ook al afgehandeld, oftewel: gesloten.
Het is schrijnend dat de Praxis vestiging niet wat meer moeite doet. Ik ben nagenoeg zeker dat enige camerabeelden wat puzzelstukjes kunnen zijn.
Ik kwam regelmatig bij die vestiging maar aan mij gaan ze geen cent meer verdienen.

Ik word niet warm van de 4. Ook is ie er alleen maar in duffe tinten, dat helpt ook niet mee.
Ik ben het inmiddels met je eens. Op de foto's en video's vond ik de 4 echt een leuk ding, maar er rijden hier in de buurt inmiddels een paar rond en dat is toch wel een deceptie eigenlijk. Viel me echt tegen, en inderdaad de kleuren helpen niet mee. De 4 schreeuwt om wat meer knalkleuren, misschien dat het dan wel leuker is om naar te kijken.

Er rijdt hier in de buurt een soort groenblauwe 4 rond. Dat is wel een leuk kleurtje! Maar misschien ook wel de enige uitgesproken kleur. De 5 heeft die lekkere felle kleuren natuurlijk wel!

Wel irritant dat die laadpoort bij die modellen linksvoor zit. Ik wil m rechtsachter… heb geen zin om vooruit op de oprit te parkeren namelijk.

Het linkje doet het bij mij niet.
In het echt vind ik een 4 beter ogen dan op de foto maar de kleuren zijn me net wat te pastel achtig.

Het linkje doet het bij mij niet.
In het echt vind ik een 4 beter ogen dan op de foto maar de kleuren zijn me net wat te pastel achtig.
Nee, had er een foutje in, maar inmiddels aangepast.
Dat wijnrood is prachtig!
Ja hè! Zag laatst een rode Tesla Y, bizar wat kleur doet, ik vond hem echt mooier dan een zwarte, terwijl het dezelfde auto is...

Wel irritant dat die laadpoort bij die modellen linksvoor zit. Ik wil m rechtsachter… heb geen zin om vooruit op de oprit te parkeren namelijk.
Lange(re) kabel kopen?
Dat wijnrood is prachtig!
Mijn ouders hadden in (zo rond '82) een wijnrode R4 GTL, ik had het idee dat de wijnrode kleur van de huidige 4 daar best dicht bij zit. Je zag die niet zo veel (en dat zal nu ook wel zo worden). Stond en staat haar wel goed.

Ik heb een Easee met een vergrendelde kabel van 8 meter. Daarmee kan ik ook de voorste auto op de oprit bereiken. Laadaansluiting linksvoor haal ik dus wel, maar is gewoon onhandig.

Dat wijnrood op de R4 is wel aardig, maar niet zo mooi als donkerblauw of knalgeel op de R5 :cool:

Terug
Bovenaan