Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Direct. Maar ze hebben dus geen camera's hangen...
Moderator
Respect voor je reactie aangezien je zelf ook in de schade-narigheid zit.Pfft wat balen zeg. Echt een rotschade zo, met het achterscherm. Hopen dat ze het kunnen uitdeuken.
Aan mij is door een medewerker bevestigd dat een diefstal zichtbaar was op camerabeelden maar de manager wilde de beelden niet delen 'want privacy'. Die wilde het alleen delen aan de politie en die hadden (uiteraard) geen tijd. Gelet daarop geef ik je een kleine kans, maar je kunt overwegen aangifte te doen in de hoop dat de politie er wat mee doet: als de dader gepind heeft, moet die eenvoudig te achterhalen zijn.Bij de kassa hangen ze ook, ik heb nog eentje aangewezen en gezegd dat die de plek hoe dan ook filmt, maar de bedrijfsleider bleef dat maar ontkennen. Ze filmen bewust het buitenterrein niet. Heb ook aangegeven dat ik dat heel raar vindt. Verwees je naar de buren, daar werk ik, maar daar had ik het uiteraard al gevraagd maar die filmen vanzelfsprekend alleen het eigen terrein.
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-van-verlaten-plaats-ongeval.htmlIk heb schade door een onbekende verkeersdeelnemer
Wanneer een verkeersdeelnemer schade veroorzaakt bijvoorbeeld door een verkeersongeval, en daarna de plaats van het voorval verlaat, dan is hier sprake van een strafbaar feit. Het maakt hierbij niet uit of de verkeersdeelnemer een bestuurder is van een voertuig (bijvoorbeeld een auto of een fiets), of voetganger. Als slachtoffer kunt u online aangifte doen bij de politie.
[...]
Is dit langer dan een jaar geleden gebeurd?
Volgens de quote van @Dakloos is een voetganger in dit opzicht ook een verkeersdeelnemer.Wanneer is de veroorzaker een verkeersdeelnemer? Aan de achterkant is alleen een trottoir. Wordt een voetganger gezien als verkeersdeelnemer?
Jazeker!! Het WBF keert alleen uit als de schade door een motorvoertuig is toegebracht, of een gekoppelde aanhanger....Wanneer is de veroorzaker een verkeersdeelnemer? Aan de achterkant is alleen een trottoir. Wordt een voetganger gezien als verkeersdeelnemer?
Moderator
Dat heb ik nog nooit gezien, heel apart en goed opgelost. Bij mijn Subaru zag je met condens de afdrukken van de zuignappen van het plaatsen van de ruit. Ook niet weg te krijgen...Ja klopt, waarborgfonds is dus geen optie.
Vandaag met de Golf even terug geweest naar de ruitenboer. In november kreeg ik een nieuwe voorruit. Maar met de laagstaande zon viel mij op dat er aan beide kanten vette vlekken in zitten, het lijken handafdrukken. Ik kreeg ze niet weg, dus ben even langs gegaan. Wat blijkt nu; het zit inderdaad tussen de ruiten in. Fabricage foutje dus. Volgende week woensdag komt er een nieuwe ruit in. Dure grap voor de ruitenboer en/of de fabrikant.
Ja, op mijn nieuwe ruit van dit jaar zit het niet.Irritant he, zoiets. Is het bij de Subaru nu wel weg?
Moderator
Moderator
Helaas is ons politie-apparaat zwaar onderbezet
Als je wilt weten wat die camera filmt, zou je een inzageverzoek kunnen doen in de beelden die ze van jou hebben gemaakt...
Moderator
Ik ben het inmiddels met je eens. Op de foto's en video's vond ik de 4 echt een leuk ding, maar er rijden hier in de buurt inmiddels een paar rond en dat is toch wel een deceptie eigenlijk. Viel me echt tegen, en inderdaad de kleuren helpen niet mee. De 4 schreeuwt om wat meer knalkleuren, misschien dat het dan wel leuker is om naar te kijken.Ik word niet warm van de 4. Ook is ie er alleen maar in duffe tinten, dat helpt ook niet mee.
Dat wijnrood is prachtig!Deze is niet gek toch? Qua kleur dan, niet gekeken naar de uitvoering.
Nee, had er een foutje in, maar inmiddels aangepast.Het linkje doet het bij mij niet.
In het echt vind ik een 4 beter ogen dan op de foto maar de kleuren zijn me net wat te pastel achtig.
Ja hè! Zag laatst een rode Tesla Y, bizar wat kleur doet, ik vond hem echt mooier dan een zwarte, terwijl het dezelfde auto is...Dat wijnrood is prachtig!
Lange(re) kabel kopen?Wel irritant dat die laadpoort bij die modellen linksvoor zit. Ik wil m rechtsachter… heb geen zin om vooruit op de oprit te parkeren namelijk.
Mijn ouders hadden in (zo rond '82) een wijnrode R4 GTL, ik had het idee dat de wijnrode kleur van de huidige 4 daar best dicht bij zit. Je zag die niet zo veel (en dat zal nu ook wel zo worden). Stond en staat haar wel goed.Dat wijnrood is prachtig!
Moderator