Barri's bolides

Dit karretje heb ik trouwens thuis staan. Ik heb kantelsteunen gemaakt zodat ik m op z’n kant langs de garage kan rijden en in de tuin heb ik een afdak gemaakt waar ie onder kan staan.
Zo’n Humbaur Steely is echt ideaal voor kleine klusjes. Ik kocht m begin 2020 en ik deed toen een wat lompere aanhangwagen weg. Dit model is best stevig en vooral heel licht; volgens mij weegt ie 115kg. Zonder de hoge huif er op merk je ook totaal niet dat je achter de auto hangt.

Karretjes zijn zeker handig. Op een gegeven moment in het vakantie-bagagewagentje van mijn ouders bij mij beland. Wat ik daar niet allemaal mee heb vervoerd? Vorige week nog even naar Westervoort op en neer om een warmtepomp op te halen. Marbella ervoor en gáán. :cool:

karretjes zijn zeker handig. Denk er ook wel eens over na, maar als ik dan de huurtarieven zie hier vlak bij van slechts 25 euro per dag voor een tandemasser. Laat ik dat ding 3x per jaar gebruiken. Dan ben je na 10 jaar nog goedkoper uit. Heb je hem niet bij huis staan, geen onderhoud. Wil je een huif dan pak je er eentje met huif, een met zo'n kooi voor groenafval dan gebruik ik die, en zo altijd iets wat je zoekt.
Waarschijnlijk als je zoiets zelf hebt staan dan pak je hem misschien ook sneller, dat wel.

Is die Humbaur zo’n inklapbaar model ? Dat is echt perfect. Ik huur zelf altijd , bij mij op 5 min rijden zit zo’n verhuur bedrijf en niet al te grote tuin.

Wat blijft die kever toch prachtig… leuke spots in de US

Je hebt m ook met inklapbare dissel inderdaad, dat is deze helaas niet. Maar op z’n kant kan ik m ook prima opbergen in de tuin.

Dit weekend even langs een grote occasionhandelaar gegaan om wat modellen te bekijken. Er staat daar één heel interessante, maar die zag ik wel op internet maar niet op locatie.
Ford Kuga: zit lekker, maar is wel erg groot. M'n vrouw ziet recht van achteren zelfs een auto 'met vetrollen'. :D
Mercedes A: mooie materialen, goede zit. Vast hoofdsteunen is een no-go, want dan kan de achterbankleuning nauwelijks plat.
BMW's: dash valt me toch iets tegen
Volkswagen Golf 8: scherm zit net te ver weg, dat is irritant.
Seat Leon: deze past me als een jas. Excellence heeft lelijk nep-hout, maar de FR is wel mooi. Met elektrisch verstelbare stoelen zit ie nóg lekkerder.
Octavia: al mee gereden, is wel erg groot.
Model 3: rare deurgrepen en matige stoelen. Kofferbak erg laag. Maar het stuurtje en het scherm zijn wel leuk.

Leuk om zo wat modellen te kunnen vergelijken!

Als de deurgrepen van zo'n Tesla een breekpunt zouden zijn kun je er dit soort dingen op plakken. Ik bestelde laatst een taxi die deze oplossing had en vond het opvallend elegant. Maar voor zover ik het nu lees is de Seat Leon favoriet, en da's natuurlijk een keurige auto. Zeker in een mooie blauwe of rode kleur.

Ik had in de Leon hetzelfde gevoel als in de Ibiza van m'n zusje: direct een fijne zithouding en direct zin om te sturen. De Kuga had dat ook een beetje, maar voelde als 1,5 keer zoveel auto (en dat is ook negatief).

Er stond geen Formentor, daar ben ik nog wel benieuwd naar. Cupra is net wat leuker, maar onder de hatch van de Cupra Leon hatchback kan geen trekhaak en de stationwagon is weer wat lang. Ik wil daarin eigenlijk juist een stapje terug.

Golf8 heb ik 2x als huurauto gehad, maar ik vond 't maar niks; zo'n versie met middeluitrusting straalde niks uit en die touchbuttons waren knap irritant.
Vooral die bij het scherm

Reed verder prima trouwens.

Hoe is zo'n Leon qua interieur in vergelijking met een 8?

De materialen in de Leon zijn wat harder, maar ik stoor me daar niet aan. Doet me denken aan het dashboard van de Citroën C1 of Kia Soul. Maar ik hou daar wel van.
En ik had meer een cockpit gevoel in de Leon dan in de Golf. Bij de vorige generaties is dat precies zo.
En de Golf is ook niet geweldig meer qua materialen tov de vorige generatie.

Ben wel benieuwd wat er dan tegenvalt aan het BMW dashboard. Mijn collega heeft een Leon Excellence, daar wordt ik ook zonder het nephout echt niet enthousiast van qua interieur. Vrij grofstoffelijk allemaal. Ook erg grijs.

Sja, dat is gewoon het gevoel. Ik miste het cockpit gevoel in de BMW's. Viel me ook tegen, want qua materialen is het meestal wel hoger aangeschreven maar het gaf gewoon niet het gevoel wat de Seat wel gaf.

Ik ben toch al bijna twee jaar aan het rondkijken naar Mini's, eerste en tweede generatie Cooper S.
Mijn vrouw was minder enthousiast, tot ik dit weekend een advertentie van een champagnekleurige cabrio deelde. Ik zou zelf liever voor een dicht exemplaar gaan maar gek genoeg zijn de cabrio's iets voordeliger en ook leuk.
Dus wezen kijken en meegenomen!

Wat is het? Een Cooper S R52 Sidewalk van 2008. Toen werd de nieuwe generatie al twee jaar gebouwd.
Origineel Nederlands exemplaar, hier om de hoek in Hilversum nieuw afgeleverd.
Ik moet de exacte folders nog bekijken, maar deze lijkt alle opties wel te hebben. Windscherm, stoelverwarming, navigatie, voorruitverwarming.

Die wielen zien er niet uit. Met een knikkerbus matzwart gemaakt en de banden zijn te groot. Dus morgen even kijken bij een ander setje wielen.
Auto vandaag gewassen en gepoetst en hij staat er echt leuk bij.

Gefeliciteerd met de aankoop. Na al die jaren vind ik die eerste generatie nog steeds een mooi gelukt model. Is echt een schot in de roos geweest. Wij hadden een R53 in vlaflip geel met wit dak.

Heel smaakvol uitgevoerd exemplaar. Een setje knappe originele velgen en je hebt echt iets moois voor de deur. Hopelijk gaat deze cabrio een stuk beter bevallen dan de Smart Roadster (y)

Heeft deze de 1.6 Tritec motor? Die ook in de Neon en PT Cruiser leverbaar was?

Veel fijne kilometers!
Klopt, maar dan met een supercharger er op.
Leuke Mini! Heerlijk open rijden de komende maanden dus. Moet er nog veel aan geklust worden?
Vrij weinig. Paar kleine optische dingetjes. Technisch nog eens nalopen maar ik ben niks geks tegengekomen tot nu toe.
Heel smaakvol uitgevoerd exemplaar. Een setje knappe originele velgen en je hebt echt iets moois voor de deur. Hopelijk gaat deze cabrio een stuk beter bevallen dan de Smart Roadster (y)
Ja ik hoop dat ie beter bevalt en langer blijft dan de Smart.

Wat is de Cooper Cabrio super stijlvol en mooi.

Hèèl véél plezier met de Cooper.

Zo het zien is het Melting Silver 1.

Melting Silver 2
20210320-125634.jpg

Melting Silver 3
20240930-154259.jpg

Laatst bewerkt:
Leuke vondst! Helemaal goed zo in Sidewalk-trim met mooie stoelen en dito bekleding. Als je het verdere aanbod bekijkt lijkt deze leersoort ook van betere kwaliteit dan die van andere uitvoeringen. Ook de xenonlenzen geven hem een mooie frisse aanblik. Dus nog even nette wielen eronder en gáán! En hoewel het natuurlijk persoonlijk is lijkt zo'n cabrio me wel van meerwaarde in jullie wagenpark.

Melting silver is duidelijk een andere kleur, dit is veel meer goud achtig.

Ander setje velgen is ook binnen. Geen heel nette set maar ik laat deze opknappen of zoek door voor een goed setje.
Maar snel even monteren.
Hoe ziet melting silver 1 er dan uit. Ben wel benieuwd omdat ik zelf melting silver 2 heb gehad en nu melting silver 3 heb.

En uiteindelijk welke kleur jij heb, vindt echt een mooi kleur.

Laatst bewerkt:
Gewoon eventjes aan de hand van het VIN nummer de configuratie downloaden. Dan weet je alles.

Terug
Bovenaan