Paar weken geleden heb ik even een auto voor iemand schoongemaakt. Die had een paar maanden stil gestaan. Uiteindelijk is er een best leuk ding onder vandaan gekomen!
En vorige week waren we even in Florida. We hebben daar een rondreis gemaakt. In zes dagen heb ik 1600 mijl gereden en daarna zaten we nog 3 dagen op een cruise.
Ik had een middenklasse huurauto gereserveerd. Het leuke is dat je zelf de auto mag uitkiezen in de garage. Dit was bij Alamo op Orlando Airport. De Hyundai Elantra vind ik een mooie auto, maar ik wilde toch graag eentje van een Amerikaans merk. Het is dus een Chevrolet Malibu geworden. Fijne auto, met volgens mij een 1.5T en een CVT. Geen leer op het stuur, wel een achteruitrijcamera en draadloos Android Auto. Ook wel bijzonder: de lane assist staat standaard uit en is te activeren met een knopje op het stuur. En hij zeurt ook niet als je het stuur los laat. Zo helpt zo'n systeem je echt. We hebben zo'n 1:15 gereden, want zo'n 5,4ct aan brandstof per kilometer betekende.
Sja, en wat spot je allemaal daar? Er rijden vooral veel pickups en SUV's rond. EV's zijn schaars. Wel heb ik enkele Cybertrucks gezien, echt een heel vreemd en lomp apparaat. In matzwart nog het meest vreselijk:
In Nassau op de Bahama's zag ik bij een overheidsgebouw auto's met een bijzonder kenteken. Hier voorlangs rijdt nummer 12, een Ford Explorer. Daar hadden ze er daar meer van. OVerigens rijdt de politie in Amerika ook veelvuldig met dit model. Maar die Lexus op de foto is door de kentekenplaat met nummer 1 natuurlijk nog iets bijzonderder.
Dé auto van Nassau is trouwens de Nissan Cube, daar rijden er erg veel van. Ze rijden er overigens links, maar de verdeling tussen LHD en RHD is ongeveer 50-50 gok ik zo.
Soms zag ik ook auto's met enorm grote wielen. Opvallend genoeg was het model velg steeds dezelfde. Blijkbaar verkoopt de lokale accessoireshop maar één type
Tot zover de recente autogerelateerde vakantieavonturen!