Barri's bolides

Ik ben wel vrij specifiek met mijn wensen en thuis krijg ik een extra auto er helaas niet door… Er moeten blijkbaar eerst dingen in huis gebeuren, terwijl ik dat niet hoognodig vind.
Wat zijn je wensen? Ik ga mijn 3 R53's verkopen komende tijd.

Ah waarom? Volgens mij heb jij best mooie exemplaren.
Mijn vrouw vindt het sowieso niks; eerst geld naar het huis en de tuin. Ik vind dat iets minder nodig ;)
Jouw exemplaren zullen het best goed doen op de markt denk ik. De markt is niet groot, maar naar nette exemplaren is altijd wel vraag. Ik zit een beetje onder in de markt te kijken, en daar blijven auto's toch best vaak lang staan.
Wat er wat mij betreft op moet zitten: panoramadak, stoelverwarming, climate control, cruise control en dan het liefst ook een leuk kleurtje. En dat alles voor weinig geld natuurlijk :)

Die Volvo is echt top inderdaad. Voelt kwalitatief zeer goed aan en die D2 en D4s waren serieus goed te tunen. D4 had wel wat issues met die pomp Toch?
Yes, 170pk voor de D2; en dat is heel prettig!
Maar olieverbruik kan wel een dingetje zijn bij de Volvo diesels.

Fijne auto idd, zo'n V40. Heb m altijd interessant gevonden maar nooit zo goed bekeken. Het is echt een lage auto en compact van buiten maar hij zit heerlijk. Materialen en bediening zijn ook fijn.
Instap vind ik niet prettig; moet me bijna dubbelvouwen om in te stappen.

En de binnenruimte is niet fantastisch; voorin kun je prima zitten, maar achterin zit je het wat minder ruim dan bij de concurrentie heb ik 't gevoel.

En de ruimte in de kofferbak is bij onze v40 door de dubbele laadvloer wat beperkt.

Maar misschien helpt de 'cc' wat bij de instap; dan zou ik prima weer voor een V40 kunnen kiezen!

Het is wel echt een lage auto ja. Dat instappen is ook echt lager dan bij de Golf; je moet ook meer bukken voor het dak. Zo laag maken ze ze tegenwoordig helaas niet meer.

Paar weken geleden heb ik even een auto voor iemand schoongemaakt. Die had een paar maanden stil gestaan. Uiteindelijk is er een best leuk ding onder vandaan gekomen!

En vorige week waren we even in Florida. We hebben daar een rondreis gemaakt. In zes dagen heb ik 1600 mijl gereden en daarna zaten we nog 3 dagen op een cruise.
Ik had een middenklasse huurauto gereserveerd. Het leuke is dat je zelf de auto mag uitkiezen in de garage. Dit was bij Alamo op Orlando Airport. De Hyundai Elantra vind ik een mooie auto, maar ik wilde toch graag eentje van een Amerikaans merk. Het is dus een Chevrolet Malibu geworden. Fijne auto, met volgens mij een 1.5T en een CVT. Geen leer op het stuur, wel een achteruitrijcamera en draadloos Android Auto. Ook wel bijzonder: de lane assist staat standaard uit en is te activeren met een knopje op het stuur. En hij zeurt ook niet als je het stuur los laat. Zo helpt zo'n systeem je echt. We hebben zo'n 1:15 gereden, want zo'n 5,4ct aan brandstof per kilometer betekende.

Sja, en wat spot je allemaal daar? Er rijden vooral veel pickups en SUV's rond. EV's zijn schaars. Wel heb ik enkele Cybertrucks gezien, echt een heel vreemd en lomp apparaat. In matzwart nog het meest vreselijk:

In Nassau op de Bahama's zag ik bij een overheidsgebouw auto's met een bijzonder kenteken. Hier voorlangs rijdt nummer 12, een Ford Explorer. Daar hadden ze er daar meer van. OVerigens rijdt de politie in Amerika ook veelvuldig met dit model. Maar die Lexus op de foto is door de kentekenplaat met nummer 1 natuurlijk nog iets bijzonderder.

Dé auto van Nassau is trouwens de Nissan Cube, daar rijden er erg veel van. Ze rijden er overigens links, maar de verdeling tussen LHD en RHD is ongeveer 50-50 gok ik zo.
Soms zag ik ook auto's met enorm grote wielen. Opvallend genoeg was het model velg steeds dezelfde. Blijkbaar verkoopt de lokale accessoireshop maar één type :D

Tot zover de recente autogerelateerde vakantieavonturen!

Laatst bewerkt:
In mijn gedachten rijden er redelijk veel EVs rond in Florida, maar misschien laat mijn geheugen mij hier een beetje in de steek.

De Cybertruck is inderdaad een vreemd ding. Er rijden er hier een aantal rond, maar ik kan er niet aan wennen.

Ik weet niet waar jij zit, maar als je referentie bijvoorbeeld Texas is kan ik het me voorstellen ;)
Mijn referentie is Nederland, of iets breder, West Europa. En dan valt het toch wel tegen. Behalve wat Tesla laders heb ik ook nergens laadpleinen gezien.
Welke EV's reden er: een enkele Tesla, een enkele ID4 en iets meer EV6en. En soms zo'n Cadillac, de Lyriq heet ie volgens mij.

Ik zit in de Texaanse suburbs. We hebben hier verrassend veel EVs. Veel mensen hebben echter een eigen oprit en kunnen dus makkelijk opladen. We hebben veel Tesla's, Rivians, Kia's en Hyundais. De Ford Mach E Reed hier in het begin veel, maar ik zie ze nauwelijks meer.

Leuk dat ie weer naar buiten mocht! Hier is het dit weekend niet gelukt helaas. Leuk ook die trip naar Florida, wij waren er vorig jaar april. Toen zo’n Cybertruck tegengekomen in Daytona. Verschrikkelijk voertuig.

Prachtige Kever! Maar wel eeuwig zonde van het klapdakje…
Helemaal eens. Ik denk ook vaak: had ik in 2009, met mijn eerste salaris, toch maar iets meer geld uitgegeven voor een net iets 'betere' Kever!
Heb ook al gezocht naar de inbouw van een 'rag top' roldak, maar dat is serieus prijzig.

Vorige week de zomerwielen onder de Golf, vandaag onder de Citigo.
Daarna weer even een autootje netjes gemaakt: een Suzuki Wagon R+ van 2004, welke ik ga verkopen voor de nabestaanden van de eigenaar. Het autootje is uiteindelijk netter dan ik had verwacht.

Heeft maar 83dkm op de klok en ziet er gewoon netjes uit. Heeft een glazen dakje en een nauwelijks gebruikte afneembare trekhaak.

Je ziet ze erg weinig in deze kleur (net als de Golf overigens).
Vandaag nog met de Citigo op pad geweest en zo'n EV is toch wel fijn hoor. Rijdt heerlijk. Automaat, en de aandrijflijn schokt niet. Heerlijk stil, direct koppel. Na de Golf toch maar EV en dus plugin overslaan? Ik rij maar 20dkm per jaar en veelal tot 35km enkele reis. Ik zou nu een Ioniq 5, EV6 of Polestar 2 overwegen.

Laatst bewerkt:
Heerlijk hoe kleurrijk die oprit is. Van die Suzuki valt me direct op hoe vreselijk Halfords de wieldoppen eruit zien. Was dat echt origineel zo geleverd?

Vreselijk he, die wieldoppen. Is inderdaad origineel zo geleverd. Ik zat al te kijken naar een ander setje. De Celerio doppen zijn wel mooi, die hadden we ook op onze Alto. Maar die zijn me toch wat te duur.

Vreselijk he, die wieldoppen.
Om eerlijk te zijn vind ik dat hele model vreselijk. Van wat ik heb begrepen is het wel bijzonder praktisch trouwens, maar persoonlijk kijk ik liever even weg als zoiets voorbij komt.

Uiteraard wel succes met de verkoop. Zoiets moet je toch wel vrij snel kwijt zijn denk ik. Ideale auto voor de bejaarde medemens of startende automobilist.

Het is ook niet mijn soort auto maar inderdaad wel lekker praktisch. Het animo valt me nog wat tegen eerlijk gezegd.

Ik had 'm al een jaartje verlengd, dus maart 2026. En misschien dat we 'm dan overnemen. Want zo goedkoop vind je ze niet meer.

Ik had weer het geluk dat ik via het werk een auto kon ervaren. 's Middags was ik op pad met de Audi A6 PHEV van een collega en einde dag kon ik een Audi A3 Allstreet PHEV meenemen.
De A6 is lekker luxe, maar mij toch wat te groot. Verder wel een erg fijne reisauto.
De A3 past mij goed. Het is lang geleden dat ik mij zo thuis voelde in een nieuwe auto. Vooral het compacte formaat gecombineerd met het verfijnd aanvoelen van alles kan ik erg waarderen.
En de plugin aandrijflijn is ook top. Ik heb er 65km mee gereden en heb ongeveer een halve acculading verbruikt. Hij zat zo rond de 19kWh/100km. Zo wil ik 'm wel!
Krabbel ik toch weer een beetje terug van een EV en ga ik weer PHEV's overwegen... :)

Ik dacht dat PHEV het slechts van beide werelden is? Niet mijn mening hoor, maar werd hier vaker gezegd, al lees je de laatste tijd steeds vaker positieve berichten...
A6 te groot? Schuif maar door hoor :cool:

^^ de vraag naar modellen met verbrandingsmotor stijgt bij VAG, hoorde vandaag (BNR mobility in de ochtendshow) dat een fabriek in DLD extra shifts in het weekend gaat draaien om de productie te verhogen.

Ik zie ook veel nieuwe Skoda's Kodiaq's rijden, ook allemaal PHEV's. Hier om de hoek een bedrijf dat er drie heeft, waarvan twee in dezelfde (grijze) kleur. Lijkt mij wel de nieuwe Passat, eigenlijk, in het zakelijk segment.

Voordeel van die PHEV's is, denk ik, toch vooral het gebruiksgemak en het niet hoeven bijladen langs de snelweg tijdens een lange rit? EV range voldoende voor woon-werk afstanden en verder geen 'gedoe' tijdens langere trip's in het weekend met de familie?

Enorme range heeft zo’n A3 tegenwoordig. Als je in 90% van de ritten elektrisch kunt rijden zou je willen dat je de benzinemotor dan ook thuis kan laten als je hem niet nodig hebt.

Ik vind het vooral handig om de echt korte ritjes elektrisch af te leggen, voor de rest rijdt ik juist liever gewoon ouderwets op benzine. Ik had gedacht dat een PHEV de overstap naar elektrisch voor mij makkelijker zou maken maar bevestigd mij alleen maar dat elektrisch rijden echt 0 beleving biedt. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Ik geloof dat. Direct eigenlijk.

Maar ik vind de complexiteit van zo'n hybride toch wel erg eng. Als het fout gaat is het direct heel erg duur.

Een EV is technisch gezien gewoon logischer, maar er is geen EV die zo laag en compact is en tegelijkertijd ook trekgewicht heeft.
Als er een karretje achter de Cupra Born kon, dan werd dat m!

bevestigd mij alleen maar dat elektrisch rijden echt 0 beleving biedt. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Dit is heel afhankelijk van de BEV die je rijdt. Ik heb zo ongeveer alle BEVs in het D/E-segment wel gereden de afgelopen tijd en een elektrische auto kan net zo goed veel beleving bieden en erg leuk zijn om te rijden. Zo heb ik echt met een grote glimlach in de BYD Seal AWD gereden. Dat ding is gewoon een hele leuke auto om te rijden, heel speels. De BMW i4 daarentegen vond ik minder dan de PHEV variant van de 3-serie. En een EQE vond ik vooral een hele fijne, comfortabele reisauto, maar niet een die je beleving biedt.

Dus, het kan echt wel. Nieuwe Renault 5 schijnt ook leuk te zijn om mee te rijden. Daar moet ik binnenkort even mee gaan rijden. Eens kijken of dat een geschikte kandidaat is om tweede auto te zijn bij ons.

Het blijft natuurlijk een ingewikkeld iets... "We" willen allemaal wat snels, stil en niet meer hoeven te schakelen... Waarom zijn BMW's zo fijn met hun 6 cilinder blokken? Die voldoen aan bovenstaande. De meeste EV's ook, maar dan missen we wat? Tuurlijk, mijn Landrover Serie III reed veel leuker dan m'n Tesla.... voor max 25 kilometer. Geen stuurbekrachtiging, loodzware koppeling, geen verwarming (beetje, koud en nog kouder), een versnellingsbak met lange pook om goed te kunnen roeren en gokken waar de 3 en 4 zat en tot slot altijd een hoop herrie, (In het begin) een maximum snelheid van 85 km/u. Een Z4 is natuurlijk fantastisch om dijkweggetjes te rijden! Mits het droog is. En een grotere cabrio is heerlijk op de 60 en 80 km wegen met de kap open en ramen allemaal naar beneden... Maar dan wel stil, automaat en een motor met voldoende trekkracht. Ik mis m'n Landrover wel eens, in een emotionele bui. Gisteren zag ik een advertentie van een Honda 550K3, uit 1977... Die heb ik ooit gehad vanaf1982... alweer ruim 40 jaar terug...

Terug
Bovenaan