Barri's bolides

Per januari stijgen ook de stroomprijzen bij openbare laadpunten.
En ik vind het nog steeds jammer dat er weinig lage EV's zijn.
Nu zat ik wat naar PHEV's te zoeken en ik heb een nieuwe kanshebber gevonden: de Mercedes A klasse of CLA shooting brake.
Ik vind dit prachtige modellen, zolang ze niet zwart of wit zijn met AMG pakket en zwarte wielen.
Zilvergrijs is wat saai maar staat een Mercedes altijd goed. En zie dit interieur!!
Mercedes-Benz A-Klasse 250 e Business Solution Luxury Limite
€ 29.945,00

Met Renault heb ik sowieso heel weinig, en de Megane Electric viel me tegen qua rijden. Dus die kans is niet zo groot :)

Een CLA Shooting brake heb ik gehad, een hele fijne auto, en ondanks de aflopende daklijn toch nog aardig wat ruimte. Alleen was mijn samenstelling precies zoals jij hem niet wilt hebben :p . Maar goed smaken verschillen!

Wat ik me dan afvraag is of het (nog) zin heeft om elektrisch te rijden. Verschillende bronnen beweren al dat het duurder is dan op benzine rijden en de wegenbelasting voor EV’s komt er ook aan over een tijdje…

Ik vind zo'n A klasse ook erg fraai! Ken iemand die had zo'n ding. Hij wilde heel graag die lampen in de ventilatieroosters maar was blijkbaar een vrij dure optie. Deze heeft dat wel. Dit interieur ziet er inderdaad mooi uit. Op een of andere manier weet mercedes wel goed de cominatie tussen modern / strak met schermen het toch ook smaakvol te maken. zelfs op de 'instappers' zoals deze A.

Paar andere wielen kan hij overigens wel gebruiken, en eigenlijk ook wel een kleurtje

Laatst bewerkt:
Per januari stijgen ook de stroomprijzen bij openbare laadpunten.
En ik vind het nog steeds jammer dat er weinig lage EV's zijn.
Nu zat ik wat naar PHEV's te zoeken en ik heb een nieuwe kanshebber gevonden: de Mercedes A klasse of CLA shooting brake.
Ik vind dit prachtige modellen, zolang ze niet zwart of wit zijn met AMG pakket en zwarte wielen.
Zilvergrijs is wat saai maar staat een Mercedes altijd goed. En zie dit interieur!!
Mercedes-Benz A-Klasse 250 e Business Solution Luxury Limite
€ 29.945,00
De A-klasse heeft wel een AMG-pakket nodig, maakt hem een klap aantrekkelijker om te zien vind ik.
mercedes-benz-a-klasse-250-e-business-solution-amg-limited-250-e-business-solution-amg-limited-pano-dak-sfeerverlichting.jpg

Persoonlijk vind ik 'm voor een Mercedes wat karakterloos getekend, maar het is wel een heel fijne en vooral stille auto met een mooi interieur. Als je niet voor het AMG-pakket gaat, wat ik ook niet zou doen, is een setje grote wielen wel nodig om 'm toch nog uitstraling te geven. En je moet natuurlijk een uitvoering met Widescreen Cockpit treffen, anders kijk je elke dag naar armoedig kleine schermpjes.

Die lijkt hetzelfde als die bij Smeeing staat. Gelukkig zie je ze vaak met af fabriek trekhaak!
Ik begin er wel fan van te worden. Nu nog ff sparen :)
Een A is 15cm korter dan mijn Golf variant, een CLA SB is 15cm langer.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik weet het smaak is subjectief maar ik vind de Mercedes A klasse vanaf de derde generatie een afschuwelijke auto. Maar ik beken het is best lastig om in dat segment een mooie auto te vinden.

Lijkt mee een fijne auto zo’n A-klasse. Ik zou hem zelf ook zonder AMG-pakket willen. Je hebt hem ook nog als sedan trouwens. Die zie je heel weinig.

Het gekke is: je hebt van de A én van de CLA een sedan. Ik ben alleen bang dat bij beide modellen de kofferbakopening te klein is voor mijn bastuba :)
Gisteren waren we met vier muzikanten op pad met een Enyaq, alle instrumenten en spullen pasten precies achterin. Toch wel lekker hoor, die ruimte. Met een hatch zou ik dat sowieso niet hebben, maarja, ik koop geen auto zodat anderen veel ruimte hebben natuurlijk ;)

Zo'n A sedan (dus niet de CLA) zag ik hier nog bij de benz dealer hiernaast staan. Ook een rode met licht interieur. ziet er ergens toch wel gek uit en meer voor oost en zuid europa

Zo'n A sedan (dus niet de CLA) zag ik hier nog bij de benz dealer hiernaast staan. Ook een rode met licht interieur. ziet er ergens toch wel gek uit en meer voor oost en zuid europa
De A-sedan en CLA naast elkaar vind ik ook vreemd, maar zal toch een verschillend publiek aanspreken. Zo vind ik de A-sedan niet verkeerd.
mercedes-benz-a-klasse-200-business-solution-amg-panoramadak-1e-eigenaar.jpg

Een hele andere uitstraling zonder AMG-pakket.
mercedes-benz-a-klasse-250e-luxury-limited-burmester-adaptive-cruise-widescreen-camera-full-led-stoelverw-navi-l.jpg

Ik vind beide niks, maar dat komt , hoe goed MB zijn best heeft gedaan, een sedan in het C segment nooit echt lekker er uit komt. Bij een sedan vind persoonlijk hoe groter hoe beter, qua model.

Ik vind de shooting brake het leukste van de A generatie. Ook die is niet super praktisch, maar wel leuk, daar kan een AMG pakketje ook wel weer op vind ik persoonlijk.

Ik vind beide niks, maar dat komt , hoe goed MB zijn best heeft gedaan, een sedan in het C segment nooit echt lekker er uit komt. Bij een sedan vind persoonlijk hoe groter hoe beter, qua model.
Eens. Het is toch allemaal wat te iel.

De A en CLA zou ik wel echt eerst gaan rijden en bij voorkeur een wat langere proefrit. Ik heb van beide een sedan meegekregen van de dealer bij onderhoud en het is niet mijn auto. Met name de aandrijflijn (ook in eco) moet veel moeite doen om normaal van de plaats te komen. Daarnaast heb je de aandrijving op de vooras en ik vind dat Mercedes dat niet heeft opgelost op het niveau dat je van een Mercedes mag verwachten.

Ik zei laatst tegen Roland Tameling die me vroeg naar de nadelen van een EV: " wanneer je eenmaal met een EV gereden hebt je verkocht bent" . De rust, instant koppel, blijft gewoon lekker.
En wat zei hij daarop? Met dat groene monster van ‘m is het contrast best groot. Vind het wel echt een mega sympathieke vent.

@Barri Zo’n gebruikte model3 kan ik wel aanraden, maar wel eentje idd van na 2020 tussen facelift. Qua EV blijft Tesla toch het meest zorgeloze elektrisch rijden. De laders icm de auto doen het altijd met altijd een hoge laad snelheid.

Stoelen is de zitting wat kort maar vond het verder wel goed zitten. Nadeel is wel echt het gladde kunstleder, met beetje gas erop glijd je alle kanten op..

Je kan nog met wat geld bijleggen stoelen laten aanpassen , zie bijv dit linkje (wel link voor ModelY) Link naar website

Die prijs van die stoelen valt me erg mee. Lijkt me een heel fijne, en nodige, upgrade! Een Model 3 zou ik idd het liefst vanaf de 2020 facelift willen. Met zulke stoelen is dat toch zeker een optie.
De A/CLA ben ik gewoon erg benieuwd naar.

Roland: heb met hem eens een filmpje opgenomen toen de ID3 er net was. Was voor het AD, en toen zetten we m ook naast mijn Kever op de foto.

Ik snap de keuze voor een Mercedes wel, in de juiste uitvoering althans.
Toch is er iets wat me tegenhoudt en ik er eigenlijk nooit naar kijk gek genoeg.

Weet ik niet. Ik schaar Mercedes, Audi en BMW toch echt in hetzelfde rijtje. Allemaal een iets ander publiek, maar gemiddeld genomen gewoon allemaal erg goed/even goed. Verschillen zitten hem naar mijn mening in persoonlijke voorkeur.

Na tweemaal BMW zou de volgende zomaar uit Ingolstadt kunnen komen. Hoewel ik een C of E-klasse ook erg mooie modellen vind en Mercedes qua innoverende techniek (vind ik mooi) zeker niet achter loopt tov BMW en Audi, zoek ik er dus nooit naar.

Ik had een beetje hetzelfde. Ik zat te zoeken naar geschikte PHEV's naast de 3-serie. En het zou wat mij betreft iets kleiner mogen. De Kia Ceed, alle VAG modellen, maar Mercedes dacht ik niet aan. Terwijl die technisch vrij ok zijn en eigenlijk wel het mooiste interieur hebben.

Mercedes vind ik qua interieur nou net afzichtelijk. De manier hoe ze het scherm erin hebben geprutst en dan die foeilelijke verlichte ventilatieroosters. Brr...

Bij Mercedes lees ik nog weleens dat de PHEV niet zo verfijnd is en het een erg log aanvoelende auto is waar je het gewicht echt voelt. Daar heb je met de 3-serie geen last van.

Het gekke is: je hebt van de A én van de CLA een sedan. Ik ben alleen bang dat bij beide modellen de kofferbakopening te klein is voor mijn bastuba :)
Gisteren waren we met vier muzikanten op pad met een Enyaq, alle instrumenten en spullen pasten precies achterin. Toch wel lekker hoor, die ruimte. Met een hatch zou ik dat sowieso niet hebben, maarja, ik koop geen auto zodat anderen veel ruimte hebben natuurlijk ;)
speelt iemand contrabas of tuba?

Jep, ik. Daarom is een stationwagon zo makkelijk.
En we hadden nog een euphonium, trompet en trombone mee. Met ieder nog een tas met standaard en bladmuziek etc. :D

Weet ik niet. Ik schaar Mercedes, Audi en BMW toch echt in hetzelfde rijtje. Allemaal een iets ander publiek, maar gemiddeld genomen gewoon allemaal erg goed/even goed. Verschillen zitten hem naar mijn mening in persoonlijke voorkeur.

Na tweemaal BMW zou de volgende zomaar uit Ingolstadt kunnen komen. Hoewel ik een C of E-klasse ook erg mooie modellen vind en Mercedes qua innoverende techniek (vind ik mooi) zeker niet achter loopt tov BMW en Audi, zoek ik er dus nooit naar.
Ja en Nee, qua sfeer in interieur zijn ze allen onmiskenbaar anders dan Frans maar qua rijgedrag zijn ze onderling erg verschillend vind ik. Zlef voor een leek heel goed te merken als je ze naast elkaar rijd.

In mijn tijd 10 jaar geleden was voor vergelijkbare 2 liter benzine versies:
1. Mercedes de meest comfortabele,
2. Audi de zuinigste op de weg,
3. Bmw de meest dynamisch rijdende.

Echt minpunt was het verbruik van mijn mercedes. Die reed 1:6 als ik normaal reed. Maar wel super comfortabel.

Ik vond het wel gedoe met een kleine auto. Aan de andere kant: voor die 1 a 2 keer per week elke dag zo'n lange auto rijden is ook wat.

die foeilelijke verlichte ventilatieroosters.
Kan allemaal uit natuurlijk. Dat is wel de kracht van het MB interieur, je kunt enorm veel aanpassen naar je smaak.

Bij Mercedes lees ik nog weleens dat de PHEV niet zo verfijnd is en het een erg log aanvoelende auto is waar je het gewicht echt voelt.
Heb ik niet zo ervaren met de leenauto's. Al is de kanttekening mijnerzijds wel dat de C200 cdi ook al vrij zwaar is (1645kg rijklaar) dus wat meer of minder gewicht merk je dan ook niet direct. Daarbij rij je (of ik althans) een Mercedes niet vanwege het rijdynamiek maar het comfort.

Wat ik wel een minpunt vind is hoe ze het accupakket hebben weggewerkt in de achterbak. Dat kost je wel wat ruimte. Audi en BMW hebben dat netter gedaan.

Nog even terugkijken op 2024. Een jaar zonder extra hobbyauto, bedenk ik me nu. Wel wat autootjes om op te knappen of te verkopen. Het begon met een Fabia, daarna een Golf 4 en Golf 3 cabrio verkocht. En nog een Golf 5 opgeknapt en verkocht. Nu staat er hier een Kia Picanto van 2007 die ik voor iemand verkoop.
Met de Golf heb ik krap 20dkm gereden dus heel veel rij ik niet.
Zojuist de Kever nog even uit gelaten. Ik merkte meteen dat ik dat alleen met goed weer doe, want de ruitenwissers deden het nauwelijks. Die moesten duidelijk even op gang komen!

Die klusjes zijn ook leuk vind ik, succes met de Picanto Barri. Oh ja leuke foto van de Kever ook.

Fijne jaarwisseling!

Leuke terugblik! Mooi ook dat de Kever eruit is geweest, dat moet hier binnenkort ook weer even!

Een zoon van mijn kameraad heeft nog een Mini die weg kan.
Een leuk ding wel, bruin. verder weet ik er niet zoveel van, een jaar of 3 geleden met hem mee geweest voor advies bij aankoop. Is al weer ff geleden dus.
Als je wil kan ik wel wat meer info doen.

Ik ben wel vrij specifiek met mijn wensen en thuis krijg ik een extra auto er helaas niet door… Er moeten blijkbaar eerst dingen in huis gebeuren, terwijl ik dat niet hoognodig vind.

Ik zou deze forummer eens benaderen. Lijkt mij een redelijk alternatief voor zijn vraag.

Die Volvo is echt top inderdaad. Voelt kwalitatief zeer goed aan en die D2 en D4s waren serieus goed te tunen. D4 had wel wat issues met die pomp Toch?

Fijne auto idd, zo'n V40. Heb m altijd interessant gevonden maar nooit zo goed bekeken. Het is echt een lage auto en compact van buiten maar hij zit heerlijk. Materialen en bediening zijn ook fijn.

Terug
Bovenaan