Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Moderator
Dat zegt meer over de ID-serie, ben ik bang. De ID.7 is veel te hoog, heeft teveel blik boven de wielen en amper 'stance'. En dat terwijl de vorige Passat en (vooral) Phaeton op dat vlak juist zo goed zijn.ID7 is met straatlengte de best geproportioneerde auto van de id series.
Bij de i4 zie ik dat ook niet zo. Wel valt op dat hij hoger op zijn poten staat dan een gewone Gran Coupé, juist omdat het batterijpakket relatief laag zit. Daaraan pik je een i4 er toch al vanaf een afstandje uit. Toch, ondanks de nog steeds bijzondere neus, vind ik het zelf wel een goed gelukt model.Dat van die hoge taille en te veel blik boven de wielen bij ID 7 klopt wel een beetje. Bij de i4 vind ik het erg, heel erg meevallen ik zie dat niet zo. Hij is wel een beetje kolossaal en een godsnaam waarom geen frunk??
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vind persoonlijk die stijl ook niet mooi. Zowel bij de Volvo's als de Ford vind ik dat misstaan. Dat is persoonlijk natuurlijk, maar het lijkt mij ook niet prettig voor het overzicht zoals Nico zegt. En de Ioniq 6 vind ik echt niet mooi, hoe verder je naar achter komt, hoe erger. Vooral de achterkant dus. 5 vind ik beter ogen.Weet iemand hier trouwens waarom veel auto's van die enorm brede C stijlen hebben?
(Erg onhandig op rotondes met fietsverkeer merk ik).
Mooie auto waarschijnlijk hebben ze geen fietsers of rotondes in Zuid Korea.
Dat is jammer inderdaad, bij mijn Suzuki Alto was een ruitje in de A-stijl denk ik te duur dus grote dode hoek.Die C stijl gaat nog wel, maar ook de A en B stijlen worden steeds dikker. En over je rechterschouder kijken wordt soms lastig door de passagiersstoel of een oplopende taille lijn. Dat is echt gevaarlijk want dat is precies de hoek waar de fietsers zitten.
Moderator
Dat klopt als een bus, ik kwam volgens mij ook nog langs de dealer! Ik dacht nog, zou de trekhaak er nog zijnEn dat was zeker in de plaats waar mijn Golf heeft gereden zeker? Wroclaw
Leuk!
Moderator
Dan moet er wel een trekhaak op mogen natuurlijk. Zowel mijn Ampera als op de Twingo mag geen haak. Hoogst irritant! Dat is voor mij bij een volgende -dagelijkse- auto echt een must.Ik gebruik die echt weinig. Eén keer per week de bastuba erin, maar dan kan de bank ook wel plat. En als ik naar de stort rij neem ik eigenlijk altijd m'n karretje mee.
Dus die 30cm kortere autolengte heb ik meer aan dan de loze ruimte achterin.
Moderator
Moderator
Ik zei laatst tegen Roland Tameling die me vroeg naar de nadelen van een EV: " wanneer je eenmaal met een EV gereden hebt je verkocht bent" . De rust, instant koppel, blijft gewoon lekker.maar zo'n EV beviel me daar erg goed. Ik zie dat zelf echt wel zitten.
Dus of sparen voor een EV, of toch eerst een PHEV. Golf GTE of een Cupra Leon/Formentor staan dan op het lijstje, al lijkt de Ford Kuga PHEV me ook een erg fijn ding.
Ohhh dat komt wel goed. Ik rij dit jaar ongeveer 19.500 zakelijk en 10.000 privé. Langere ritten binnen NL naar Zoetermeer, Den Haag, Zwolle, etc gaan prima zonder laden. Retour 250-270km. Brussel, Veendam/Groningen, Frankfurt plan ik een snellader in. Of wanneer ik s avonds nog weg moet, pak ik een snelle stop bij Fastned.Ik rij krap 20dkm per jaar, woon-werk is 30km enkele rit. Laden kan ik thuis en op kantoor in principe wel. Dit jaar is de auto maar één keer buiten de landsgrenzen geweest. Een EV met een 60kWh accu zal dus ruim voldoen al is wat marge altijd wel fijn.
Ja en nee.Ik zei laatst tegen Roland Tameling die me vroeg naar de nadelen van een EV: " wanneer je eenmaal met een EV gereden hebt je verkocht bent" .
Moderator
daar tegenover staat niet meer elke week op een koud tankstation staan
Nou, ik zag laatst een Klokje Rond van een Kadjar waar de bestuurder een stoel op maat heeft laten maken bij Recaro. Dat kan eventueel nog het overwegen waard zijn als eigenlijk alleen de matige stoelen je tegenhouden.De matige stoelen van Tesla moet ik dan voor lief nemen.
EV rijden is even je mindset aanpassen. Mijn vrouw snapt daar nog weinig van maar ik zette hem eigenlijk altijd aan de paal zodat die eigenlijk iedere ochtend vol was. Nu reed ik ook 200 km per dag. Voordeel is vaak wel dat er parkeerplaatsen dicht bij de ingang van iets zijn en vaak wel plek. 1 keer in Dld met geknepen billen gereden op zoek naar een vrije paal. Op zich best tevreden over EV maar ik zou niet zo snel meer een nieuwe EV aanschaffen. Destijds wel gedaan omdat toen de afschrijving nihil was maar dat is 4 jaar na dato wel anders. Ik heb op de ID3 MAX denk zo'n 30k afgeschreven in de afgelopen jaren. Planning was eigenlijk iedere 3 jaar inruilen maar ik blijf er nu nog maar even mee doorrijden. In de basis rijdt het echt meer dan goed. Na 2 weken in de Jaguar te hebben gereden was de MAX echt een verademing. Blijf dan toch eer een Mercedes liefhebber. Zelfs de BMW 850 wist me niet te overtuigen. De 740 daarentegen was wel een heerlijke reismachine. Ook de Phaeton heeft me positief verrast. Ik heb nu de luxe dat ik wat leuks uit de werkvoorraad kan pakken. Zomers een cabrio, voor de vakantie een ruime bak. en voor de fun de 968 of de 5GT Turbo. Zo lang die niet verkocht zijn.Ik snap de voor- en nadelen van een EV heel goed, maar als ik 5 verschillende snelladers af moet rijden voordat ik een beetje kan bijladen ben ik er wel heel erg snel klaar mee volgens mij.
In mijn geval zou ik eigenlijk ook altijd wel uitkomen met alleen thuisladen. Het extra laden onderweg naar vakantie zou ik er dan voor over hebben, dat de auto of een app aangeeft dat ik beter een station eerder of later kan pakken vind ik ook nog niet zo'n ramp maar dan wel met de zekerheid dat ik bij een snellader ook echt kan laden.