Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Barri zei:
Moderator
Yep, binnen de 6N2. Niet handig. Zeker niet als er een koper voor een voorscherm aan je deur staat en dan pas samen ontdekt dat 't bij zijn Polo 6N2 precies andersom is.Barri zei:@Sjon: huh, binnen de 6N2 zelfs verschillende voorschermen? Bijzonder!
Ik had nog gekeken voor een andere motorkap, maar ook op andere panelen zitten wat plekjes waar de blanke lak los laat.
Moderator
Moderator
Moderator

Moderator

Moderator
vroeg ik mij wel af waar Ford de voorruitverwarming gelaten heeft.(..)Geen gekleum meer in de koude dagen. Het verwarmd stuurwiel voelt als een weldaad na het ijskrabben.(..)
Durashift zei:^^^ Pluim voor de aanbieder: er is wel werk gemaakt van een uitgebreide advertentietekst ipv de standaard opsomming.![]()
Advertentie van de Ford zei:Geavanceerde technische systemen houden tijdens elke rit het verkeer in de gaten en reageren op potentieel gevaarlijke situaties. Bij de veiligheidssystemen van deze auto hoort ook de verkeersbord-detectie.
Advertentie van een Lexus zei:Geavanceerde technische systemen houden tijdens elke rit het verkeer in de gaten en reageren op potentieel gevaarlijke situaties. Bij de veiligheidssystemen van deze Lexus hoort ook de verkeersbord-detectie.
https://occasions.lexus.nl/auto/664925538
Mits 't een af-fabriek dak is, zou ondanks een slecht afdichtend rubber van 't dak zelf, 't water alsnog afgevoerd moeten worden, via gootjes en slangen in de A- & C-stijlen.Barri zei:Ruit van die Polo zit nog steeds goed zag ik. Wel jammer dat het dakje blijkbaar iets lekt, dat heeft ie nu ook afgeplakt.
Moderator
Moderator
HarrieD zei:Alleen jammer dat Ford zo'n bijzondere maat hanteert voor de 17 inch banden. Die van mij rolt op 215/50-17. Comfortabel, maar duur om te vervangen, vooral als je zoekt naar een goede 4 seizoenen band. Dus weer een set zomerbanden, in dit geval een van de winnaars uit de AW bandentest, de Kumho Ecsta hs51. Gelukkig verkeer ik vanaf dit jaar in de luxepositie om bij slecht winterweer thuis te blijven. De Focus weet wel raad met banden. Met 50.000 km is het gebeurd. Mijn vorige auto, een Octavia, haalde met gemak 80.000 km op een set.
Barri zei:Gewone banden en een wegenwacht abonnement![]()
Moderator
ginkelvanmichiel zei:Mijn Ampera heeft nog de eerste banden uit 2018! Die voorop zijn nu, na 153.000 km, versleten.
Ook ik was op zoek naar allseason banden, maar echt, die krengen zijn zó duur! En dan heeft de Ampera-e ook nog eens van die speciale anti-lekbanden (en dus geek krik, spuitbus, pompje of wat iets meerzijnde).
Moderator
Ik heb mijn Ibiza destijds een keer meegehad op winersport, daar had ik ook lichtmetaal i.c.m. winterbanden 195-45 R16 maar met sneeuwkettingen gaat dat prima hoor. Bij hele platte banden zal het wellicht een probleem zijn, maar dan zijn je winterbanden ook direct onbetaalbaar dus dat is sowieso een onhandig idee. Het enige wat ik me kan bedenken, is dat men bang is voor schade door strooizout of eventueel een glijpartij tegen een stoeprandje. Al is dat voor mij ook nooit een issue geweest. Kwestie van je velgen een beetje slim kiezen (niet te groot/breed, geen besmettelijke of kwetsbare oppervlaktebehandeling, eventueel banden met velgrandbeschermer monteren) en de boel een beetje schoon houden. Maar dat is sowieso een stuk makkelijker bij een dubbele set wielen. Dit weekend nog even de zomerset goed schoongemaakt, die waren behoorlijk zwart van het remstof maar met de hogedrukspuit en een sopje heb je ze zo weer brandschoon. Als je ze niet gemonteerd hebt is het een koud kunstje om ze ook aan de binnenkant even strak te maken.Barri zei:Dat zou best kunnen inderdaad, maar hoeveel auto's hebben wel eens sneeuwkettingen om? bij auto's die normaliter ten noorden van Munchen rijden zal het nog geen 1% zijn denk ik. Ik heb zelf nog nooit met kettingen gereden.