Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Wrangler zei:
Over illussies gesproken, wat jij vindt van de S-max of liever koopt is niet totaal relevant. Het is de zoektocht van Barri, niet jou zoektocht.
Ik kom met feiten en doe een suggestie, Barri mag zelf bepalen of hij er wat mee doet.

edit: typo

Welke feiten? De 'uitstekende rij-eigenschappen' of de prestaties die 'zeer fijn' zijn?

Je komt juist met geen enkel feit, alleen je persoonlijke voorkeur. Bij jou is die immers wel ineens relevant...
En inderdaad, het is aan Barri wat hij graag wil. Wedje leggen of het wel of niet de S-Max gaat worden? ;)

Dank voor alle suggesties.

Ik heb vaak zo'n S-Max gereden toen ik stage liep bij de importeur. Meestal een 2.5T. Heerlijk! Maarja, het is en blijft toch wel een busje. Dan ga ik liever voor een Mondeo. Gezien de grootte van de kofferbak zou een hatchback ook kunnen (bastuba is 110x70x60 ongeveer).
Mondeo's kijk ik ook zeker naar, maar dan eigenlijk naar het facelift model met de 1.6 Ecoboost. Wel boven budget, maar het lijkt me een fijne motor die ook nog relatief zuinig is.
Laguna: sja, objectief bezien een goede keus. Maar ik heb echt niks met Renault. Het exemplaar van AsconaGT is bijvoorbeeld top, maar zie ik mezelf er in rijden? Mwah.

X-type: mwah, ik weet het niet.
BLS is wel een leuke optie!

Nu kijk ik vooral naar de Focus, maar ik heb hier wel wat input om de horizon wellicht iets te verbreden.

RobEU zei:
Wrangler zei:
Over illussies gesproken, wat jij vindt van de S-max of liever koopt is niet totaal relevant. Het is de zoektocht van Barri, niet jou zoektocht.
Ik kom met feiten en doe een suggestie, Barri mag zelf bepalen of hij er wat mee doet.

Welke feiten? De 'uitstekende rij-eigenschappen' of de prestaties die 'zeer fijn' zijn?

Je komt juist met geen enkel feit, alleen je persoonlijke voorkeur. Bij jou is die immers wel ineens relevant...
En inderdaad, het is aan Barri wat hij graag wil. Wedje leggen of het wel of niet de S-Max gaat worden? ;)

Nee feiten zoals:
dat de S-max zuiniger is dan de V70, en de kofferbak van de V70 groter is (dus hele lap ruimte meezeulen) . Loodzwaar is slechts 90 kg zwaarder dan een eerder genoemde kandidaat. Qua rijgedrag hebben anderen al gezegd dat de v70 wollig kan worden ervaren, waarin de S-max sportief rijdt (ook volgens AW of andere bestuurders).
Als je over dingen heen leest, of ze bewust negeert heb je inderdaad geen feiten gelezen.

Wrangler zei:
RobEU zei:
Wrangler zei:

Nee feiten zoals:
dat de S-max zuiniger is dan de V70, en de kofferbak van de V70 groter is (dus hele lap ruimte meezeulen) . Loodzwaar is slechts 90 kg zwaarder dan een eerder genoemde kandidaat. Qua rijgedrag hebben anderen al gezegd dat de v70 wollig kan worden ervaren, waarin de S-max sportief rijdt (ook volgens AW of andere bestuurders).
Als je over dingen heen leest, of ze bewust negeert heb je inderdaad geen feiten gelezen.

Kerel, wat klets je nou? Waar heb jij gezegd dat de S-Max zuiniger zou zijn dan een V70? Is trouwens ook niet zo, check spritmonitor maar. Scheelt ruim een liter per 100 km. En die 'slechts 90' kg scheelt wel een hele tree op de MRB-ladder. Toch zonde van het geld om te moeten betalen voor twee extra stoelen die je nooit gebruikt.
En joepie dat de kofferruimte van een V70 groter is, die kun je tenminste vaak gebruiken. Aan die ruimte boven je hoofd heb je niets, en al helemaal Barri niet.

Laat die azijn eens een dagje staan zeg. Je suggestie was prima voor iemand die een busje zoekt, maar Barri zoekt duidelijk iets anders.

@Barri:Laguna was inderdaad ingegeven door de blauwe schicht van AsconaGT. Gezien de vele positieve ervaringen over dit model, de behoorlijke prestaties in combinatie met een net brandstofverbruik vond ik het een leuke suggestie.
Nb. Ik heb zelf nog steeds moeite met de voorkant....

Maar ja geen Renault. Zoals geschreven: " ik heb hier wel wat input om de horizon wellicht iets te verbreden.....?"
Ik lees de Focus verleggen? :}

Ik heb vaak zo'n S-Max gereden toen ik stage liep bij de importeur. Meestal een 2.5T. Heerlijk! Nu kijk ik vooral naar de Focus,
Zoiets bedoel je, zeker niet verkeerd.
$_86.JPG

Laat die azijn eens een dagje staan zeg. Je suggestie was prima voor iemand die een busje zoekt, maar Barri zoekt duidelijk iets anders.
Je hoeft niet steeds zo overdreven te reageren, ietsje minder kan ook wel en wordt zeer gewaardeerd.

RobEU zei:
Wrangler zei:
Omdat je steeds punten aandraagt die ontkracht worden door een vergelijking met een auto als de V70, waarbij hij deze qua imago wellicht niet sportief genoeg vind. En waarbij ik uit eigen ervaring weet dat een S-max, op basis van een Mondeo met uitstekende rij eigenschappen, wel degelijk als sportief kan worden ervaren. Daarnaast is voor Barri een Ford wat gewoontjes t.o.v. een Volvo, waarmee een S-max met Volvo motor wel effe wat anders is. Maar zoals gezegd Rob, als je er niks van weet kan je beter maar over een topzwaar busje blijven praten.

Het mooie is dat je helemaal niets ontkracht hebt, maar de illusie blijft houden dat ik de kwaliteiten niet zou erkennen. Feit is gewoon dat de V70's waar Barri naar kijkt een stuk lichter en zuiniger zijn, en dat je geen zeven zitplaatsen (en de ruimte daarvoor) hoeft mee te slepen.
Dan kun je wel heel beledigd zijn dat ik het een gezinsbusje noem, maar een dikke motor of goede rij-eigenschappen doen daar niets aan af. Hij blijft een uitstraling van een sufkutterige burgertruttenmobiel houden.

Nog even buiten beschouwing latend dat ik liever een Volvo dan een Ford koop met 2 ton op de klok.

De S Max is geen Galaxy hè Rob. ;)

Wrangler zei:
Je hoeft niet steeds zo overdreven te reageren, ietsje minder kan ook wel en wordt zeer gewaardeerd.

Sorry als je dit zo ervoer, ik heb wellicht wat te allergisch gereageerd op - naar mijn mening - iets wat onjuist was.

@Nico,
Niet? Dat dacht ik steeds.... ;)

Nooit geweten dat de T4 ook als VR6 geleverd is! Geknepen tot 140 pk en het blijft een busje, maar die bastuba moet passen. Ik zeg doen.

D. Elzinga zei:
Zou hier een bustuba in passen?

Een bustuba niet denk ik....... :}

Maar ik geloof niet dat ts echt op zoek is naar een gele Mini, dat moet wel je ding zijn zeg maar.

Dakloos zei:
Nooit geweten dat de T4 ook als VR6 geleverd is! Geknepen tot 140 pk en het blijft een busje, maar die bastuba moet passen. Ik zeg doen.

Met het dakje omhoog kan je een koperensemble laten spelen in dat ding!B)

Mechanix zei:
D. Elzinga zei:
Zou hier een bustuba in passen?

Een bustuba niet denk ik....... :}

Maar ik geloof niet dat ts echt op zoek is naar een gele Mini, dat moet wel je ding zijn zeg maar.

Wijsneus:p

Zeker de kleur moet je inderdaad liggen, maar ik vind het persoonlijk een veel begeerlijker auto zo dan de huisvader-met-anderhalf-kind grijze stationcars die her en der gesuggereerd worden. Maar goed, het is ook niet mijn zoektocht.:T

Zo'n clubman heeft m'n monteur en die auto is echt klein achterin! Wel heel gaaf, zeker in geel! En het rijdt leuk.
T4 is tof maar past niet op de parkeerliften op het werk :)

Sanoma zei:
Mooie zoektocht. Gelukkig is mijn Euphonium een stuk kleiner, dus ik zou aan een sedan voldoende hebben :p

Haha, nog een euphonium-speler!
Kennis van mij had vroeger een Jetta van '86. Daar pasten een es-bas èn een bes-bas in de kofferbak!

Wrangler, zo'n Focus zie ik wel zitten: <https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=311680141>
Goede motor, goede uitrusting, goede kleur!

Vandaag met de VR6 naar het werk geweest en mij viel weer iets leuks op. OCD-trekje: mij viel op dat in de vijfde versnelling de wijzers van de toerenteller en snelheidsmeter exact gelijk bewegen. Heel gaaf!! (tu)

Wat eigenlijk wel gek is: ik zit een beetje vast op twee auto's. Een keuze tussen dit:
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=247844573>

En dit:
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1195748212-volvo-v70-ii-2-4-edition-sport-2007-blauw-metallic.html>

Een V50 zit er weer een beetje tussenin maar is iets ouder en nog relatief duur.
Een 2.0 uit 2007 is nog wel betaalbaar :
<https://link.marktplaats.nl/m1197812732>

Een mooie 2.4 is prijziger :
<https://link.marktplaats.nl/m1192222954>

Lastig allemaal! Focus stuurt goed en is relatief zuinig, maar wel redelijk gewoon. V70 heeft heerlijke stoelen, meer comfort, mooi geluid maar kost meer in gebruik. V50 2.0 neigt naar saai maar lijkt me wel een fijn ding. V50 2.4 zuipt maar is verder wel top. Niet te groot, goede stoelen, mooi maar misschien iets saai. En verbruikt ook nog wel stevig helaas.

En een V50 is een verklede Focus. Kan je net zo goed een nieuwere echte Focus nemen, of een V70 als je een Volvo wil.

Je zoekt toch een leuke daily? Zo'n Focus rijdt prima en met 150pk zal het ook best vooruit willen, maar echt leuk?

Gooi die Focus en V70 in de blender en voila:
- https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=323880073
- https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=324498829

TYN zei:
Je zoekt toch een leuke daily? Zo'n Focus rijdt prima en met 150pk zal het ook best vooruit willen, maar echt leuk?

Gooi die Focus en V70 in de blender en voila:
- https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=323880073
- https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=324498829

Goeie suggestie! (tu)

Mechanix zei:
En een V50 is een verklede Focus. Kan je net zo goed een nieuwere echte Focus nemen, of een V70 als je een Volvo wil.

TYN zei:

Ik zou het niet beter kunnen zeggen, echt volledig mee eens. (tu)

Ja, dat rode interieur is wel tof! Zo'n 2.5T rijdt ook heerlijk, maar zuipt wel een beetje. Dit vind ik dan net iets aantrekkelijker, al is ie ook weer duurder: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/-fa3b8856-becd-3b25-e053-e350040a7713?pr=0&fromparkdeck=1>

Barri zei:
Ja, dat rode interieur is wel tof! Zo'n 2.5T rijdt ook heerlijk, maar zuipt wel een beetje. Dit vind ik dan net iets aantrekkelijker, al is ie ook weer duurder: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/-fa3b8856-becd-3b25-e053-e350040a7713?pr=0&fromparkdeck=1>

Met het geld dat je bespaart met de 2.5T ten opzichte van de 1.6 kun je aardig wat tankbeurtjes financieren :T

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saab/m1193427877-saab-9-5-aero-2-3-turbo-estate-volledig-onderhoudshistorie.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios
$_86.JPG

Ik denk dat zo'n 160 PK 1.6 turbo ecoboost ook niet echt een zuinigheidswonder in de praktijk in zo'n bakbeest hoor :p Maar wel mooie auto, en fraai kleurtje.

V50 2.4 zuipt maar is verder wel top. Niet te groot, goede stoelen, mooi maar misschien iets saai. En verbruikt ook nog wel stevig helaas.

2 collega's rijden allebei met een V50, en allebei ook met 2.4, de ene een automaat de andere handgeschakeld. De handgeschakelde collega zei laatst dat hij zo'n 1 op 10 rijd, en dan rijd hij niet met een fluwelen voet. Ik denk dat een mondeo 1.6 ecoboost je niet veel beter gaat scoren in de praktijk

Ik heb op het moment een nogal brede blik. Gisteren even wezen passen of mijn bastuba in een Focus wagon past. Alsof ie ervoor is gemaakt: past exact in de breedte! Dit vind ik een leuk exemplaar: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/-5cb596f3-d0ec-4bd9-b3b2-f758847c85d5?pr=0&fromparkdeck=1>

En omdat een collega, die best vaak van auto wisselt, een CT rijdt en nu een IS wil, zat ik ook eens naar een hybride te kijken. OK, geen trekhaak mogelijk en voor de bastuba moet de bank waarschijnlijk plat. Maar voor mijn woon-werkroute is een hybride met automaat wel echt heerlijk! Binnenkort maar eens mee gaan rijden.
Maar het gaat dus om een Prius 3, dat vind ik serieus een mooie auto. Natuurlijk moeten er wel de vijfspaaks 17" onder. Dit exemplaar heeft een leuk kleurtje en een solar roof: <https://www.vandorst.nl/occasion/Toyota/Prius/1.8_DYNAMIC_Solar_Roof,_afn._Trekhaak/2010/26LSV9/>
Of zonder solarroof: <https://www.vandorst.nl/occasion/Toyota/Prius/1.8_Hybrid_Aspiration/2009/28JVF2/>

Barri, held! Rijden we straks allebei in een Prius en een sportieve Golf :D

Solarroof is wel fijn, daar kun je de standkachel mee voeden zeg maar, om af te koelen of de auto te verwarmen. Ivm typegoedkeuring zul je nooit een solarroof icm de 17" vinden, die combi was te zwaar en had een nadelig effect op de uitstoot maar het staat je natuurlijk vrij om ze achteraf te monteren. Die 17" zijn gek genoeg wel loei zwaar, heel vreemd vind ik dat want lijkt me een open deur om gewicht op te besparen.

Maar gewoon ff goed nadenken wat je nu precies wilt, een Prius of Volvo met 5 cilinders zijn wel 2 hele verschillende beestjes natuurlijk. Kun je wel alvast melden dat het qua kosten gewoon bijna niet te kloppen is, onderhoud zit ik nu na 3 jaar op 2 cent per kilometer en ik heb nog geen cent afgeschreven op de auto als ik uit mag gaan van wat ik er voor heb betaald en waar ze nu nog voor te koop staat.

Maar gewoon ff goed nadenken wat je nu precies wilt
Ja, precies dat :D
Maar als ik - zoals nu - een hobbyauto erbij heb, dan kan ik beter gaan voor een wat goedkopere, zuinigere auto.
Het zijn zeker totaal verschillende auto's, maar ik vind zóveel auto's leuk!

Gek dat die 17 inch zo zwaar zijn. Ik had idd al gevonden dat die niet geleverd zijn icm solarroof.

Sowieso voor automaat gaan. Kan niks tegenop :p
Ik heb nog nooit zelf in een Prius gereden... Maar volgens mij zijn dat inderdaad erg prettig rijdende automobielen :)

Een Prius is inderdaad ideaal om goedkoop te rijden en zeker zo'n Prius III rijdt echt niet verkeerd. Bovendien heb je voor de echte emotie de Golf en de Kever staan, wat maakt het dan uit dat de daily aangezien wordt voor een geitewollensokkenmodiel?:-D

Stiekem vind ik zo'n Prius een hele leuke auto. Een parelmoerwitte met zwart dak en privacy glass vind ik het mooiste.

Rij zelf een Prius 3, en prima om van a naar b te gaan. Lekker zuinig ook en heel relaxt met de automaat. De stoelen vind ik op de lange afstand wat tegen vallen. Een prima auto, goedkoop in dagelijks gebruik, maar niet gemaakt om eens lekker een bocht mee te pakken

Thuis heb ik een oprit en kan ik een laadmogelijkheid maken. Op het werk staan wel 15 laadpalen ofzo, daarnaast ben je met een plugin tenminste verzekerd van een parkeerplaats. Dus dat zou een pre zijn voor een stekkerauto. Heb de Ioniq ooit op het werk opgeladen en gek genoeg nooit de rekening gekregen...

Zou ik een Ampera ook op de lijst zetten. Vaak erg luxe en idd ook automaat. Bij altijd netjes opladen totaal geen benzine verbruik. Niet heel ruim achterin maar met de bank plat kan je toeter toch wel mee ;)

Terug
Bovenaan