Barri's bolides

Rembrandt, ik vind een S60 wel wat hip voor iemand van 76 jaar hoor :)
Had gewild dat mijn opa toen zo'n auto had!

Bofkont, ja mijn eisen zijn ietsjes minder vwb kleurverschil :p

Vandaag weer even met de VR6 op pad geweest en de dorpels volgespoten met Tectyl holle ruimten was. Ook het kunststof overal wat opgekleurd (had het meeste al een keer opnieuw gespoten) en daarna wat fotootjes gemaakt. Kreeg onderweg nog een compliment van de brugwachter, altijd leuk :) Had ie lang niet meer gezien, zo'n originele VR6, zei ie.
Overigens ook (in navolging van Bofkont) de remklauwen vooraan opnieuw zwart gemaakt. Achteraan moet ik nog een keer doen, net als de trommels van de Punto

Nou, hier de fotootjes:

Je kentekenplaat zit zonder een kentekenhouder op je voorbumper geplakt? mag dat tegenwoordig? ziet er netter uit als met een kentekenhouder.

Hij staat er heel netjes bij hoor, echt top! Was je nog van plan om 'm te verlagen?
En die trekhaak inderdaad :D ik wil de mijne er ook af maar weet niet goed wat ik met de bedrading moet :eek:

Dank allen!

Vooraan staat ie inderdaad gek hoog, maar echt alles is origineel... Zit te denken om Apex veren (-30mm) te monteren, alleen aan de voorkant.
De trekhaak laat ik maar even zitten, altijd makkelijk :D Ook omdat ie een beetje verstopt zit en ik een nieuw achterskirt zou moeten kopen.

Kentekenplaat zit vooraan zonder houder, dat kan gewoon. Soms zie je het achteraan ook bij auto's, dat vind ik wel een kaal gezicht!
Moet overigens nog wel nieuwe platen hebben, want deze zien er wat versleten uit.

Ja, zoiets:
KipKompakt400_1988.jpg

:D

Maar wij zijn nu niet echt kampeerders...

edit: alleen voor de foto zou ik er al eentje moeten kopen eigenlijk :D
<https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/caravans/m1193207233-kip-kompact-400-back-o-matic.html>

Over een maandje is de IAA Frankfurt weer. Ik zit er over te denken om nu niet de Punto te pakken maar de VR6. Het voelt nog wat gek om daarvoor een oude auto te passen, maar wellicht zoek ik te vaak de veilige weg. Helpt mij even mee overtuigen dat ik de VR6 moet pakken, of leg uit waarom niet :D

Ik zou de Punto even niet nemen... Hypothetisch, mocht je hem ooit kwijt willen, dan wil je toch een zo laag mogelijke kilometerstand? o_O:T:p:)

Barri zei:
Vooraan staat ie inderdaad gek hoog, maar echt alles is origineel...
Komt me bekend voor van mijn Golf cabrio. Het schijnt dat een stukje autobahn daartegen helpt. Je zou het kunnen proberen. Ritje op en neer naar Frankfurt ofzo, misschien kun je het ergens mee combineren? ;)

Uit interesse: Waarom eigenlijk gekozen voor de nieuwe (imitatie) voorschermen ipv oude schermen opknappen?

Zeurpuntje: Het vr6 logo achterop lijkt nu wel wat meer te glimmen dan het Golf logo, mijn eerste gedachte zou zijn dat een creatieveling een vr6 logo op een 1.4 heeft geplakt. :p

Dakloos zei:
Zeurpuntje: Het vr6 logo achterop lijkt nu wel wat meer te glimmen dan het Golf logo, mijn eerste gedachte zou zijn dat een creatieveling een vr6 logo op een 1.4 heeft geplakt. :p

Volgens mij was de kleur Dusty Mauve exclusief voorbehouden voor de VR6 en GTI, dus een 1.4 in deze kleur zul je denk ik niet snel zien ;)

Dat zou mijn tweede gedachte zijn. :D

Er stond jarenlang een vr6 in deze kleur bij mij in de buurt, die (over embleempjes gesproken) was voorzien van een (bmw) 328 embleem.

Ik zou ook voor de VR6 gaan, want: ADVENTURE! Plus, tis idd het leukst om je auto echt volop te gebruiken tijdens zo'n lange rit :)

HaaJeeBee zei:
Ik zou de Punto even niet nemen... Hypothetisch, mocht je hem ooit kwijt willen, dan wil je toch een zo laag mogelijke kilometerstand? o_O:T:p:)
Hahaha! :D

@Dakloos: de oude schermen waren onderaan echt weg, en onder de rand ook slecht. Daarnaast links een gemeen deukje voorin en de blanke lak was weg. Dus dit was de nettere en makkelijkere oplossing.
Maar ik lees het al, gewoon de vr6 pakken dus :)

Ik rij met de Punto ook een Duitse stad in zonder sticker hoor. Moet even denken of ik 'm bestel voor de Golf. Is maar voor nog geen kilometer, dacht ik. Alleen tussen snelweg en parkeergarage.

eerriikk zei:
Denk aan je umweltschutzvignette als je de stad in gaat met de auto.

Was ik laatst ook vergeten toen ik met mijn micra 1.2 uit 1989 richting polska ging rijden en de a40 richting duisburg compleet afgesloten was zonder omleiding.Dus ik eerste afslag eraf en probeerde een andere weg die ook gesloten was en toen ben ik door de stad gereden umweltzone :p jaja stinkzone was gewoon langs een industrieterrein. Ben toen uiteindelijk zonder boete op de 42 gekomen :pmaar fijn gevoel gaf het me niet.

Ik ben wel eens naar een kerstmarkt gereden in Munster, daar stonden ze dus bij de hoofdweg er naar toe alle vrijwel alleen maar nederlanders er uit te pikken zo leek het, het merendeel had dus niet zo'n sticker en die werden er uit gepikt (en neem aan een bekeuring?). Ook bij Centro in eht ruhrgebied zijn wij een keer geweest waar de politie stond te controleren al heb ik geen idee waar ze precies naar keken ,ik had er gelukkig wel eentje (gewoon in duitsland bij de TUV gehaald voor 5 euro dacht ik) en ik mocht dus ook gewoon doorrijden. Voor die paar euro wil ik geen gezeur hebben, maar ik denk dat de pakkans anders heel klein is.

Barri zei:
eerriikk zei:
Waarom niet? Frankfurt is de wereld niet uit.
Ik rij niet elke dag een krappe 900km :)

Je gaat in 1 dag heen en terug begrijp ik?
4 uur rijden, dagje slenteren en dan weer 4 uur terug zou ik teveel vinden. Zou er een Airbnbtje tegen aan gooien.

We hebben een keer een overnachting gedaan, maar het is nu net in de week dat we gaan trouwen dus we hebben niet echt de tijd om er twee dagen tussen uit te gaan.
Laatste keer deden we ook alles op één dag en toen zeiden we nog: volgende keer toch ff een nachtje erbij hier in de buurt.

Umweltplakette: ah er wordt dus wel op gecontroleerd. Naja, dan ga ik eens kijken of ik 'm nodig heb.

Barri zei:
Ik kan nog niet de juiste veren vinden. Afgaande op de kleurcode zijn de huidige veren de juiste... Heel vreemd.
Overweeg dus een setje Apex veren, 30mm verlaging, te kopen. Dan staat ie er in ieder geval een stuk strakker bij dan nu.

Ik had precies hetzelfde met mijn VR6 van 1996. De kleurcodering klopt inderdaad. Ik heb het opgelost door een halve ring er boven af te slijpen. Daarna monteren en hij staat perfect recht.

Apex veren had ik ook onder de Stilo, rijden echt goed maar de verlaging was achteraf denk ik wel meer dan de opgegeven 40mm. Nederlands product ook (y)

IMG_9545.jpg

Barri zei:
Ok dankjewel!
Toch gek als dat zou moeten toch?

Ja dat vond ik wel. Ik heb alle verschillende VR6 voorveren er onder gehad, toen ik de verlagingsset er onderuit wilde hebben na aankoop. Zelfs bij vergelijkbare auto's gekeken die wonderlijk met dezelfde verenset wel recht stonden.

Alle onderdelen van de veerpoot waren correct en dus was het bij mij ook de laatste optie, maar het werkte wel. Ik heb er verder maar niet bij nagedacht, probleem is opgelost. :T

Ik zit dus precies in hetzelfde schuitje! Zal het eens bespreken met de monteur!

Zondag een GTI evenement bij Porsche Centrum Gelderland, daar wil ik wel heen.

Morgen misschien weer 'ns een S60 gaan bekijken. Blijft toch kriebelen.
Net terug van vakantie en het blijft een lastige keus: Punto + VR6 of een S60. Liefst S60/V70 + VR6 maar ik heb de geldboom nog niet gevonden.
Deze V70 is wat mij betreft bijna de perfectie voor mij: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1195748212-volvo-v70-ii-2-4-edition-sport-2007-blauw-metallic.html>
Maar misschien toch ook 'ns deze S60 gaan bekijken: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/-dbc4ec4c-3193-4940-8938-fd176d44b3f5?pr=0&fromparkdeck=1>

Best fraaie auto's die Volvo's maar ook erg wollig om mee te rijden. Ik denk dat je ook best wel gaat merken dat het wat oudere auto's zijn.
Zelf zou ik liever gaan voor een wat actuelere V50 in mooie uitvoering. Blijven ook hele mooie auto's.

Alleen is zo'n V50 ook alweer vijftien jaar oud, en een heel stuk minder auto dan een V70. De vooruitgang ten opzichte van de Punto is dan nog beperkter.

Minder auto kwantitatief gezien ja. Kennis van me had zo'n V70 2.4i en die vond het een comfortabele maar ook erg lompe en wollige auto. Wat tegenviel was ook de torderende carosserie en het krakende interieur. Dan merk je toch dat het wat oudere auto's in de basis zijn.
Ik hou meer van wat strakker sturende auto's dus het zou mijn auto absoluut niet zijn zo'n V70 van twee generaties terug.

Een V50 is nog redelijk prijzig. Een leuke Focus of Mondeo zou ook kunnen, maar is natuurlijk wel ff wat minder dan een V70...

Omdat ik toch wel vaak met m'n bastuba op pad ga moeten (repetitielocatie is verplaatst van naast m'n huis naar een dorp verderop), neig ik toch naar een stationwagon of een ruime hatch.

Dit weekend overigens met de VR6 op pad geweest. Totaal zo'n 400km gereden (en veel getankt ja...). Ook even bij forummer Rob langsgeweest, want ik moest m'n vriendin toch even ophalen in zijn hometown!
En vandaag op een meeting van GTI Club Holland geweest. Maarja, daar pas ik niet echt een een originele VR6 blijkbaar ook niet echt. Ik vind 'm super bijzonder, op een youngtimer event zou ie mooi op z'n plek zijn, maar niet tussen verlaagde GTI's op Porsche of Bentley wielen.
Dit weekend wel een paar keer gezeur gehad met het knipperlicht linksvoor: die weigert soms dienst. Even draaien en rommelen aan de stekker verhelpt dit. Binnenkort maar 'ns oplossen met contactspray.
En gisteravond in het donker viel me op dat het lampje bij de snelheidsmeter niet werkt (irritant) en de verlichting van het kachelpaneel. Die laatste heb ik een keer vervangen, dus wellicht een stekkertje, of toch een kapot lampje.

Barri zei:
En vandaag op een meeting van GTI Club Holland geweest. Maarja, daar pas ik niet echt een een originele VR6 blijkbaar ook niet echt. Ik vind 'm super bijzonder, op een youngtimer event zou ie mooi op z'n plek zijn, maar niet tussen verlaagde GTI's op Porsche of Bentley wielen.

Daar was ik al bang voor, was voor mij de reden om niet heen te gaan.

Barri zei:
Dit weekend wel een paar keer gezeur gehad met het knipperlicht linksvoor: die weigert soms dienst. Even draaien en rommelen aan de stekker verhelpt dit. Binnenkort maar 'ns oplossen met contactspray.

Als je hier langer van af wilt zijn kun je beter even het stuur er af halen en de twee helften van de hendels goed schoonmaken. Contactspray spuiten helpt, maar kan ook zorgen voor ongewenste contacten.

Barri zei:
en de verlichting van het kachelpaneel.

Hier zit geen garantie meer op ;)

Haha! Ik had de lampjes niet getest, maar de oude ligt er nog. En het knipperlicht: het is de stekker van de unit linksvoor in de bumper, dus niet in de hendel.
Heb de stekkers losgehad toen ik de bumper er af had, en blijkbaar zit die stekker nog steeds niet helemaal lekker (of is er water in gelopen toen ie los hing).

Een V70 is wel een dijk van een auto, heeft ook meer dan genoeg ruimte.
Overigens is een 940 een stukje lichter. Weliswaar ook wat ouder, ik weet niet in hoeverre dat een probleem is voor je?

Ja dat gaat me wat ver. Ik vind 2006 al oud zat voor een daily. Ben verwend (verpest eigenlijk) :D
Kijk dus ook wel naar recenter spul. Iemand nog een idee, beetje vlotte benzine stationwagon vanaf 2005/2006 voor 10k?

Kijk voor de grap eens naar de Opel Signum. Rare en ongewilde auto maar wel een oplossing voor jouw probleem denk ik. En anders de Vectra C Caravan.

sigi6-7704820036192615877.jpg

vectra-bee-0001-5478913707689371238.jpg

Van 2007 in orde?

147058239-medium.jpg

Subaru Legacy 2.0R TOURING WAGON LUXURY dus 165 pk met 81 dkm voor € 8.725,- .
:D

Leuke suggesties!
Een 9-3 estate zou ook nog kunnen. Signum is qua concept goed, maar de auto zelf vind ik niks. Ook net wat te gedateerd. Die Legacy is een leuke! Ook niet duur zeg. Helaas een zwarte, dat is een no-go. En wat verbruikt zoiets?

Stuur rechts is niks in de file en dan kan ik het terrein op m'n werk ook niet op...

Misschien is dit een leuke optie? Fiat bevalt je goed, dus wellicht is een maatje groter ook de moeite waard om te proberen :)
Voorbeeldje:

Of als facelift-model:

Terug
Bovenaan