Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Leuke Fiat Punto, blijft een erg mooi model en ook in een fraaie rode kleur. De Barchetta heb ik ook altijd een leuk model gevonden, toch wel wat bijzonderder dan een Mazda MX-5 of een BMW Z3 én met Italiaanse charme.

Misschien als tip voor de verkoopfoto's; Ik heb gemerkt dat als je foto's van de auto neemt bij een, in jouw geval Fiat, autodealer, dat dat dan wat serieuzer overkomt en mensen sneller geïnteresseerd zijn.

Succes met verkoop Barri! Als het nu een beetje mooi weer wordt, zouden er ineens veel mensen "het in hun bol" kunnen krijgen!

Lijkt me ook nog wel eens wat, een Cabrio. Ik ben alleen bang dat ik "de ruimte" van de Hyundai wel ga missen, is toch minder handig.

Tof dat Savali goed is bevallen Barri. Ik heb tuning enkel ervaren op een bank. Maar lijkt me heerlijk dat extra koppel.

Ik zeg kopen peter. Komt van een goed adres. ;)

Pjötr zei:
Succes met verkoop Barri! Als het nu een beetje mooi weer wordt, zouden er ineens veel mensen "het in hun bol" kunnen krijgen!

Lijkt me ook nog wel eens wat, een Cabrio. Ik ben alleen bang dat ik "de ruimte" van de Hyundai wel ga missen, is toch minder handig.

Nee joh, je hebt alle ruimte! The sky is the limit! ;)

Ja, het heeft wel wat, dat cabrio rijden!
Ik kan 'm nu overigens in een garage zetten hier, maar laat 'm nog maar even op straat staan. Denk dat ie dan namelijk helemaal niet meer gebruikt wordt. Komend weekend maar weer 'ns een stukje sturen. En vrijdag wordt het aardig weer, dus dan de Kever of Barchetta mee naar 't werk.

Tuning: vooral de trekkracht in z'n 4 en 5 is echt heerlijk nu.

AlbertsH zei:
Misschien als tip voor de verkoopfoto's; Ik heb gemerkt dat als je foto's van de auto neemt bij een, in jouw geval Fiat, autodealer, dat dat dan wat serieuzer overkomt en mensen sneller geïnteresseerd zijn.
Dat vind ik altijd zo nep, alsof de dealer 'm zelf verkoopt.

Ik zou er als dealer ook niet heel blij mee zijn als je pand gebruikt wordt voor zulke foto's terwijl je geen cent aan die auto hebt verdiend...

De autootjes vanaf de zijkant op de foto:

Ook kom ik net tegen welke auto ooit op de oprit mag staan, en best wat overeenkomsten heeft met de Barchetta. Zelfde land, veel overeenkomsten in het dashboard, de luchtroosters zijn zelfs gelijk, wel twee keer zoveel cilinders: een Maserati 3200GT B)

Ja, zo'n 3200GT is een prachtige tijdloze auto.
Die zou ik ook nog wel eens willen bezitten.

Voor mij zijn ze voorlopig nog te duur, dan is de kans op een XK8 realistischer.

Goedkoper worden ze alleen niet meer. Ze zitten nu op hun dieptepunt. Zelfde geldt overigens voor de XK8, die eigenlijk al voorbij z'n dieptepunt is.

XK8 heb ik echt helemaal niks mee. Komt misschien door A2 Racer, daar vond ik het ook zo'n belabberd ding :}
Wel eens naar de prijzen van die 3200GT gekeken? Vanaf 17k, maar een bijna vergelijkbaar exemplaar met iets minder kilometers kost zo het dubbele. Best opvallend!

Barri zei:
XK8 heb ik echt helemaal niks mee. Komt misschien door A2 Racer, daar vond ik het ook zo'n belabberd ding :}

Ik ergerde mij in dat spel vooral (ook toen als kind al) aan de lelijke strepen en onrealistische kleuren die de XK daar had.;)

Persoonlijk vind ik een XK als coupe een erg fraaie auto, (ik zou hem zelfs verkiezen boven een 3200 GT) maar het gefortuneerde-babyboomer-met-een-donkerrode-broek-aan sausje dat aan het model kleeft staat mij een beetje tegen.

Wel eens naar de prijzen van die 3200GT gekeken? Vanaf 17k, maar een bijna vergelijkbaar exemplaar met iets minder kilometers kost zo het dubbele. Best opvallend!

Er staat er momenteel ook eentje te koop die wat goedkoper is. Zal wel komen door de (voor een dergelijke auto) vrij pittige kilometerstand: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=1

Wel echt een perfect exemplaar. De kilometerstand zou mij ook afschrikken, maar anderzijds haalt zo'n auto dat niet zonder goed onderhoud.

Zo'n 3200 GT is inderdaad echt een kunstwerk op wielen! Zou er graag zelf ook ooit 1 bezitten, maar het onderhoud per jaar is aardig prijzig en is de staat van zo'n auto natuurlijk van groot belang. Maar voor het geluid en die uitstraling zou ik zo'n auto al willen hebben. :O

Rob0032 zei:
spyderweb zei:
Dat denk ik ook, tenzij de regering weer met nieuwe maatregelen komt.

Want wat verandert dat aan de prijzen voor tweedehands sportauto's?

Als de motorrijtuigenbelasting flink wordt verhoogd, je niet meer in de grote steden mag komen of de benzineprijzen flink worden verhoogd of andere maatregelen in het kader van het milieu worden genomen, dan zakt de vraag naar dit soort auto's en dus ook de prijzen.

Ik denk eigenlijk dat mensen die in de markt zijn voor een 3200GT of XK niet heel erg onder de indruk zijn van wat meer mrb of een hogere benzineprijs.

De facelift met Ferrari V8 is in elk opzicht natuurlijk een betere auto. Maar ja, die achterlichten hè? Inderdaad een waar kunstwerk.

Staat hier nou jouw naam op, Barri? B)

Ik kom weer even W124's spammen hoor. Ik word zelf hebberig van al het leuks dat te koop staat voor relatief weinig geld (1, 2, 3, 4).

Haha, die witte vind ik wel fout. Zeker met die grille. Maar er zijn inderdaad best nette W124's voor kleine prijsjes te koop! Blijft toch ook wel trekken, al weet ik dat ik zo'n auto nauwelijks zou gebruiken. Dan liever een luxe snelle coupé.
Wel een goed jaar overigens, al die W124's ;)

D. Elzinga zei:
Ik denk eigenlijk dat mensen die in de markt zijn voor een 3200GT of XK niet heel erg onder de indruk zijn van wat meer mrb of een hogere benzineprijs.

Precies, en veel in de stad worden ze ook niet gebruikt, dus zo'n milieuzone is ook niet echt een issue.

Wat een briljante uitvoering met dat rode leer, clima, koplampwissers en boordcomputer. Erg bijzonder. :-D

Zal vast geen 2 à 3 mille kosten, daarentegen.

Barri zei:
Pjötr zei:
Het schijnt dat een bedrijf in het leuke plaatsje Emmen ook een erg mooie W124 binnenkrijgt ;)
Dat zei m'n vriendin ook al, had 'm ook op FB gespot :)

Een vriendin met smaak (tu)

Maar, wat ik me dan afvraag he? Een Barchetta is open, dus echt fun om te rijden. Je kever is natuurlijk ook leuk, dat is ook weer heel anders rijden dan in een moderne auto. Zou een W124 niet teveel "een perfecte" auto zijn? En niet echt een andere "beleving" geven, maar meer een normale auto zijn? Snap je wat ik bedoel?

Exact, dat is ook een beetje mijn probleem en daarom zie ik ook niet echt in dat er een auto bij gaat komen. De Golf 2 is ook om die reden verkocht.
Een grote coupé met stevige motor lijkt me wel leuk, of een snelle hatch als ik bijvoorbeeld op circuits wil rijden (lijkt me nog wel eens leuk). Of iets totaal alternatiefs als een Twizy.

Heb je al eens in een W124 gereden?

Ik snap Pjotr's opmerking wel, maar herken me er niet in. Ik geniet enorm van m'n W124. Het feit dat hij daarbij, na 25 jaar, nog steeds goed genoeg is voor dagelijks gebruik doet aan die beleving niets af. Integendeel, zelfs. Nu is de mijne een Mopf1, een Mopf0 zal nog wat klassieker aanvoelen, voornamelijk door de stoelen en de meer sobere aankleding.

Edit: iets meer classic dan een W124, en met V8? 1, 2. Geen geld. B)

Tyn, je begrijpt me denk ik verkeerd...

Ik bedoel het niet negatief, want ik geloof zeker dat een w124 een dijk van een auto is. Die veel lol en rijplezier geeft. Maar het is jouw enige auto toch?

Ik denk, en dan ga ik even van mijzelf uit, en volgens mij is Barri daarin een beetje vergelijkbaar met mij:
Mijn dagelijkse auto is een Hyundai, gewoon no nonsens, niet spectaculair of wat, toen wij opzoek gingen naar een auto voor de fun, moest dit voor mij iets zijn die een andere beleving geeft als je erin rijdt. Nu is een cabrio een auto die dit doet, of een jeep. (of in mijn geval een klein autootje met een automaat).
Ik ben bang dat als je een W124, of zoals Barri eerder deed met een Golf, minder anders rijdt, het is niet spartaans, of open of andere rij-eigenschappen. Nu heeft Barri al een Kever daarvoor natuurlijk, maar ik kreeg het gevoel dat de Porsche & Barchetta echt gekocht waren voor de fun. En ik vroeg me alleen af of dat dat gevoel ook zou worden bereikt in een W124, gevoelsmatig staat ie niet zover af van moderne auto's (dit is wel een zwart-wit opmerking, en onderstreept meteen ook hoe goed/degelijk het model is, in mijn ogen)

Overigens, kan ik me wel voorstellen, dat een W124 een fijne "hobby-auto" is. Dus geen negatief woord over dat model! :-D

@Pjotr: exact dat inderdaad!

Na de vakantie deed de raamslinger linksachter niets meer. Ander ruitmechanisme besteld en vandaag eens gaan klussen. Op internet een goed tekstueel verslag gevonden, en het werk viel mij mee! Nadat ik de twee verstopte bouten achter het vakje/handgreep had gevonden, ging alles vanzelf. De kabel van het mechanisme was verroest en gebroken, daardoor ging het omlaag draaien niet meer. Nu doet alles het weer als nieuw! (tu)

Verroest?!

Ik zal proberen geen grapjes te maken over de bruine rode Italiaan! ;)

Het schijnt een kwaaltje te zijn, maar ik vind het ook wel bijzonder dat dat kabeltje in de deur zomaar verroest.

Barri zei:
Exact, dat is ook een beetje mijn probleem en daarom zie ik ook niet echt in dat er een auto bij gaat komen. De Golf 2 is ook om die reden verkocht.
Een grote coupé met stevige motor lijkt me wel leuk, of een snelle hatch als ik bijvoorbeeld op circuits wil rijden (lijkt me nog wel eens leuk). Of iets totaal alternatiefs als een Twizy.

Als je niet teveel kwijt wil zijn, maar mogelijk wel een auto wilt hebben die in waarde gaat stijgen en verder aan alle eisen voldoet, is dit misschien wel een idee: https://ww3.autoscout24.nl/classified/284275423?asrc=st|as

Ook wel een tof ding, lekker apart! Maar wel wat duur voor een auto erbij, en wat zwaar. Nee, dan spaar ik liever door voor een Giulietta :)

Vorige week een paar dagen er tussenuit geweest; naar Trogir in Kroatië.

Lekker een paar dagen ontspannen, maar dagen aan het zwembad liggen kunnen we niet. Dus een huurauto gereden en naar Mostar (Bosnië) gereden. Een rit van 220km, deels snelweg, deels binnendoor. In Kroatië een hele nieuwe snelweg. Ik heb nog nooit zo'n mooie strakke weg gezien. En rustig. Heerlijk!!

Na een half uur wachten voor de grens Bosnië in kunnen rijden. Ook een stukje nieuwe snelweg, maar na een paar kilometer hield die op en moesten we via wat kleinere wegen rijden. Ook dat ging perfect. Overigens onwijs veel Golfs mk2 in Bosnië, niet in de laatste plaats omdat ze daar in de buurt ook werden gebouwd.

De huurauto was een Swift met 40dkm op de teller. Een prima rijdende auto, en ook nog redelijk uitgerust. Lederen stuurtje met knopjes, cruise control, fijne stoelen en een betere airco dan mijn Punto. Maar wel echt onwijs traag. Schijnt 90pk te hebben, maar was niet vooruit te branden. Cruise control op 120, maar hij ging op vals plat niet harder dan 105. Ook toen ik 'm in z'n 4 zette en vol gas gaf...

Toen thuis weer een dagje gewerkt en daarna met de afdeling op het werk naar Braunschweig en Wolfsburg. Met twee Golfjes die kant op; fabrieksbezoek, lekker eten, paar biertjes, en de volgende dag naar Autostadt. Gezellig weekend en Autostadt beviel me beter dan de vorige keer dat ik er was. Prachtig hoe ze de beleving zo weten neer te zetten. Zo goed dat ik toch ook weer denk: hm, geen gekke auto's om te hebben :D Een Leon FR of mooie Octavia (liefst hatch). Ach, we zien wel. Het rijtje voor mogelijke opvolgers is lang :D

Prachtige foto's en mooi verslag(je). Eerst Italië, dan Balkan en daarna Duitsland... Ben je nog wel eens thuis?

Leuke foto's en verslag. Mijn ervaring is dat de Swift ook niet echt snel is. Moet hem flink op toeren jagen om een beetje vlot te zijn. Niet voor niets dat ik regelmatig kijk naar een Sport. Helaas zijn die in 5-deurs uitvoering nog te nieuw en te prijzig.

Het onderstel van de Swift kan veel meer vermogen hebben, dat is zo zonde!

@Rob: over een week nog even een paar dagen naar Krakau. En dan weer voor een aantal maanden thuis hoor. Ik ben niet zo'n reiziger als jij ;) ;)

Wat een mooie foto's en wat een gave vakantiebestemming. Zo te zien verbetert de infrastructuur daar ook met de dag. Die foto met dat witte huis voor de rotsen en aan het water, waar is dat precies?

Dank!

Dat huisje bij het water is bij een bekende waterbron iets ten zuidoosten van Mostar. Ook erg mooi.
En van Trogir heb ik nog nauwelijks foto's geplaatst, maar geloof mij dat dat ook prachtig is!

Best leuke wielen voor een Evo: <https://m.ebay.de/itm/371662185222>
Of toch deze? <https://m.ebay.de/itm/191902416965?fits=Make%3AFiat%7CModel%3APunto+Evo>

Ik heb het wagenpark wat ingekrompen: de Barchetta is verkocht. Prima verkocht aan een prima gast. Dat ie er maar veel plezier mee mag hebben. Ik heb in ieder geval genoten van de ervaring een Barchetta gehad te hebben en te hebben gereden! (tu)

Het was er weer tijd voor: APK voor de Kever. Goedgekeurd, maar wel moesten er eerst twee stuurkogelhoezen vervangen worden. Vreemd, want die zijn er 2 jaar en 1500km terug nieuw op gekomen... Even gemaild dus om te vragen wat de leverancier van die spullen daar van vindt. En ja, 1500km in 2 jaar. Dat is veel te weinig. Vaker de Kever pakken dus! En nog even niks erbij dan :p

Inderdaad apart dat die hoesjes nu al gescheurd zijn. Die zouden het jaren moeten uithouden met de km's die je maakt met de Kever.

*evil-modus*misschien moet je als hobby-auto een auto kopen die wel lekker rijdt, maak je er vast meer kilometers mee*/evil-modus* :p

Gr Jeroen

Misschien heb je wel gelijk Jeroen, ik zou wel een Porsche Boxster in de garage willen zetten. Maar kan het niet over m'n hart verkrijgen de Kever weg te doen...
Heb de leverancier van de stuurkogelhoesjes gemaild, hij stuurt me zelfs nieuwe op! Hij had eerder al een klant gehad die hetzelfde probleem had, die hoesjes heeft ie toen doorgestuurd naar de fabrikant.

Terug
Bovenaan