Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Niet je cabrio inruilen hè? :D :D

Ik had de Golf 2 vorig weekend in de garage gezet om 'm een beetje te laten drogen. Kreeg ik een belletje van de monteur dat ie 'm vast APK gekeurd heeft :) APK tot februari 2016 nu. Als het binnenkort een beetje aardig weer is ga ik wat fotootjes schieten en zet ik 'm te koop. Pijn in het hart, maar je kan niet alles houden. Kan ik weer even doorsparen voor een mooie mk2 GTI B)

Vandaag even de Golf snel netjes gemaakt en wat fotootjes voor de verkoop geschoten. Net nog 20km mee gereden, en dan slaat de twijfel weer toe :D Technisch is ie top, en het rijdt gewoon lekker. Simpel, degelijk. Gewoon zoals het hoort in een auto! De Kever is een stuk primitiever, maar moderne auto's zijn eigenlijk weer te modern. Heerlijk voor de afstanden en de dagelijkse ritten, maar zo'n mk2 is echt fijn voor de afwisseling!
In de huidige staat brengt ie altijd minder op dan de emotionele waarde. Verkeerd bouwjaar (1988), 1.3 met een 4-bak, deuk achterin, een paar roestplekken, wat deukjes, ga zo maar door. Ik zit in dubio...

Ook leuk, een rijtje met de mk2's die ik gehad heb:

mijn eerste auto:

gered van de sloop:

ook gered van de sloop:

huidig:

Bij de mk4 de winterwielen er onderuit gehaald. Banden zijn oud en hebben niet zoveel profiel. Het werd gewoon gevaarlijk bij natte weg. Nu dus weer op zomerbanden. Investeren in nieuwe winterbanden doe ik niet omdat ie waarschijnlijk dit jaar wel weg gaat. Waarschijnlijk voor een Leon 2 facelift. Maar eerst wellicht verhuizen en buiten dat een andere auto financieel gezien nu dus niet handig is, is een stationwagon ook wel makkelijk met klussen en verhuizen.

:D @Rob!

Net weer even met de Variant bezig geweest. de V6 voorspoiler en de achterspoiler met PDC uitsparingen zijn binnen. Bij Conrad ook een setje sensoren besteld. Zojuist de voorspoiler gemonteerd:

Maar helaas past ie niet echt lekker. Binnenkort dus nog eens loshalen en eens kijken of ik 'm er goed op kan krijgen. Ik lag er nu in m'n nette kleding op een kleedje onder, dan ligt niet echt makkelijk B)

Als je de voorbumper makkelijk kunt demonteren is het misschien nog wel een idee om die er af te halen en zo lekker binnen rustig en perfect die lip er onder monteren. Zoals jij dat nu moet doen lijkt mij niet echt prettig nee.

maar staat wel dik idd (tu) nu nog 2 cilinders extra onder de kap om het af te maken ;)

Het is een kleine update die eigenlijk alleen de liefhebber ziet.

Of ik zet m boven de smeerput, of op straat op assteunen. Gewoon dat ik even iets meer ruimte heb. Bumper eraf kan, maar dat is weer veel werk denk ik.

Vorige week een setje velgen opgehaald voor de mk2. Die staat er weer knap bij zo:

En zojuist met de mk4 bezig geweest. De V6 voorspoiler hadden we al, nu ziet ie er achter ook leuk uit. Niet de V6 spoiler, want die heeft zichtbare uitlaten, maar eentje die er veel op lijkt, namelijk de onderlip met parkeersensoren. En die heb ik dus ook gemonteerd. En het werkt top! (tu)
Net als vooraan ging het erin klikken van de onderlip niet heel makkelijk, maar het zit...

draadjes doorvoeren:

alles bij elkaar in de regelunit:

En zo ziet het er aan de buitenkant uit:

Wat verder van achteren:

En tenslotte nog een fotootje van de voorkant:

Ik zit zo nu en dan eens op Autoscout en Mobile.de te kijken. Er staat al tijden een auto die ik wel interessant vind. Wel vreemd dat ie al zo lang te koop staat... Dit is 'm. Er komt nog zo'n €1650 BPM bij. Enige nadeel: 1360kg en diesel, dat is een hoop wegenbelasting...
Stukje lichter, staat iets verder weg, maar ook leuk: klik. edit: bij deze is de BPM maar €840. Komt totaal dus op €6200, exclusief transport en kentekenaanvraag. Niet slecht.
Opvallend genoeg vind ik voor hetzelfde geld niet iets vergelijkbaars in NL.

Netjes geworden! Vooral aan de achterkant maakt het een verschil. Zag je donderdag of vrijdag rijden en het viel me gelijk op.

Die rode Golf uit Dld ziet er puik uit, wel wat hoge km-stand.

Barri zei:
Opvallend genoeg vind ik voor hetzelfde geld niet iets vergelijkbaars in NL.

De markt voor relatief jonge diesels is heel klein in Nederland. Ex-leasers op diesel worden massaal geëxporteerd. De LM vangt de rest-BPM en de auto's gaan naar landen waar ze wél op dieselauto's zitten te wachten.

Bovenstaande Variant ziet er wel prima uit. Lekkere motor ook, maar waren ze in '08 al betrouwbaar? Die rode is wel erg belegen naar mijn mening..

Wat vind je hiervan? (:B Hou 'm netjes en je schrijft nauwelijks meer af.

Zou je echt zo'n Variant aandurven? Ik vind de jouwe nog wel mooi, maar zo eentje kan me echt niet bekoren.
Die rode is wel heel erg mooi. Qua kleur dan, die doppen gaan natuurlijk nergens over. Om nog maar te zwijgen van dat mediasysteem. Gelukkig zijn er op Marktplaats genoeg te vinden, waarschijnlijk uit de auto van je buurman. ;)

Zo'n Goal uitvoering vind ik wel leuk! En dan moet ie inderdaad in die 'copper orange' kleur zijn. Dat interieur vind ik ook tof, met die stiksels!
Originele radio zit er gelukkig bij. Daar een Yatour USB ingang achter koppelen, en een bluetooth kitje en klaar!
Navigeren doe ik wel met de TomTom, heb er een paar maanden terug eentje gekocht. Echt een top-ding.

Doppen zijn voor de winter, zomerbanden zitten op 16" lichtmetaal (5x2 spaaks denk ik).

Variant: een 7 variant is natuurlijk mooier, maar veel te duur. De 6 is van achteren wat saai, maar daar moeten dus gewoon echt goede wielen onder. De 4 variant vond ik eerst ook niet echt wat :D
Ik zat pas eens te kijken: een stationwagon is erg makkelijk, ook voor m'n bastuba. Maar het viel me op dat ik 'm in de breedte erin leg. Dan heb ik erachter nog 40cm diepte nodig. Dus als de bagageruimte breed genoeg is, dan is de diepte wat minder van belang.

@Tyn:
Lekkere motor ook, maar waren ze in '08 al betrouwbaar?
ik las in een review dat je goed op de motorcode moet letten. Maar dat ze in 2008 wel ok waren.

Die Golf IV TDI is trouwens gaaf zeg! Wel wat prijzig, maar die prijs is ie vast waard. Maar ten opzichte van nu is er dan wat weinig vooruitgang natuurlijk. Verder wel helemaal goed! (tu)

Wat leuk die velgen onder de 2! Staat goed! Ik vind dit model velgen misschien de mooiste voor onder een 2!

De bumperlips vind ik overigens erg goed staan! Knapt de auto van op! Leuk hoor, zeker ook met het blauw vind je Golf een leuke verschijning!
Volgens mij heeft mijn tante ein Golf in dezelfde kleur, ik vind het de mooiste kleur op een Golf.

Die rode uit je advertentie vind ik overigens ook erg leuk! Wat een kleur kan doen!
Maar nee die Variant vind ik persoonlijk niet zo mooi, sorry. Ik begrijp, een "pakezel" en ook dat ie niet zo mooi vormgegeven is, maar nee dit ontwerp nee. Ik kan er geen vinger opleggen wat ik niet mooi vind overigens, plomp misschien. Maar nee, dan is jouw Variant toch veel mooier!

Dankjewel, Pjötr!

De achterkant van een 5 of 6 variant lijkt iets te hangen. Ook halen de aan de zijkant doorlopende achterlichten kracht uit het ontwerp. Een hatchback, en dan eigenlijk vooral de 6, is toch een stuk beter vormgegeven. Maarja, de ruimte van een stationwagon is wel heerlijk hoor!
Dat ik nu een stationwagon heb is meer toeval. Ik was opzoek naar een leuke en goedkope Golf, Leon of A3 met vijf deuren. En climate control en cruise control. En deze variant stond een paar dorpen verderop.

@Tyn:
Die rode is wel erg belegen naar mijn mening..
Voor een 5 vind ik 'm helemaal goed. Op dit moment is een 6 me nog iets te duur, maar die vind ik wel een stuk mooier dan de 5. Zou dus zo kunnen dat ik nog even doorspaar en tzt voor een 6 ga.
Wel jammer dat een Golf altijd zo saai is. Ik zag ook een witte Leon FR 1.4 TSI Armin van Buuren edition. Ook érg gaaf, maar duur. Maar wel wat anders dan de zoveelste Golf B)

De winter is nu dan echt voorbij. Dus de Kever uit de schuur gehaald (het was even spannend, maar hij startte) en een mooi rondje Gooi en Vechtstreek gereden.
Wel wordt het tijd om eens de bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap te vervangen want hij bokt enorm. Vooral als je niet hoog in de toeren rijdt of als je weinig van de motor vraagt. En in de 6 jaar dat ik m heb, is dat nog nooit vervangen.

Ook vandaag voor de rit nog even het stof van de auto gewassen.
Fotootje van vandaag:

Inmiddels bezig met verhuizen en dan is zo'n stationwagon toch wel makkelijk!

Wel vandaag even bij de dealer geweest om gewoon eens naar wat nieuws te kijken. Eerder was ik al eens bij een Ibiza FR Dynamic wezen kijken en de privéleaseregeling bij ons is gewoon interessant. Zojuist dus ook even bij de Skoda Fabia en VW Polo wezen kijken. De Fabia is gewoon een geslaagde auto. De standaard stoelen zitten al prima. Verder zijn er weinig opties die echt nodig zijn. Parkeersensoren achter is wel lekker, net als bluetooth voor de telefoon, maar verder zit alles er wel op. Velgen in 16" is leuk. 17" is té, zeker omdat de 1.2 TSI 90pk trommelremmen heeft achteraan...
Over de 1.2 TSI gesproken: ik heb gelijk een proefrit gemaakt in een Ibiza FR Dynamic 1.2 TSI 85pk. Wát een heerlijk blok is dat! Superstil en het rijdt als een diesel. Verslavend om bij lage toeren op het gas te gaan. Ik had dat echt niet verwacht. Fabia en Polo zullen hetzelfde rijden.
De Ibiza is prijstechnisch het interessantst, al zal het verschil in de lease iets minder groot zijn. Nadeel van de Ibiza is het losse schermpje voor de navi; ook de bluetooth zit daarop en dat schijnt minder goed te werken dan een volledig ingebouwd systeem. Ook heeft de Ibiza geen middenarmsteun. Zoals gezegd is de Fabia duurder, maar die klopt gewoon helemaal. Combi is ook leuk, maar of die extra lengte de meerprijs waard is... Mijn bastuba kan ook op de achterbank; in de breedte achterin past ook in de combi niet, omdat die schotjes heeft achter de wielkasten, precies waar ik de breedte nodig zou hebben.
Bij de Ibiza vind ik de hatchback iets mooier dan de ST, maar de meerprijs van de ST is echt klein.
Ook heb ik nog even in de Polo gezeten. Daar heb ik geen verkoper gesproken overigens. De stoelen van de Comfortline vielen me tegen, je moet dan echt de Highline hebben. En dan wordt het al duur. En qua uiterlijk is ie wel erg inwisselbaar, dan is de Fabia leuker.
Dat de Fabia (standaard) (nog) geen ingebouwde navi heeft, maakt mij niet uit. Ik heb een perfecte TomTom van een paar maanden oud.

Al met al erg interessant en genoeg stof tot nadenken. En het maken van berekeningen!
Wordt het geen privé lease, dan ga ik sowieso opzoek naar een tweedehands 1.2 TSI. Octavia, Leon, Golf of Ibiza. Jammergenoeg zijn die nog vrij duur.

Succes met verhuizen!
Ik heb benieuwd wat je gaat doen op autogebied. Ik ben ook rustig aan het oriënteren voor wat nieuwers, kwam nu bij de Ibiza ST uit. Leuke auto! De nieuwe Fabia is ook leuk, maar nu nog te duur. Al met al is het leuk om rond te kijken.

Dit topic zal zeker worden gemaakt door de redacteuren van deze VAG-site! ;)

Nog even twee occassions posten:
duur, maar helemaal top: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/seat/m913156930-seat-leon-1-2-tsi-sport-handgeschakeld.html>

Of toch een tijdje een goedkope Polo gaan rijden? <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m913837980-volkswagen-polo-1-4-16v-highline-airco-lmv-stoelvw-panorama.html> (mist climate control, verder top)
De 3-cilinder diesel rijdt nog goedkoper, maar dat ga ik mezelf echt niet aandoen...

Dat kun je jezelf allebei niet aandoen, de kleur alleen al... Dan zou ik nog eerder voor een eerste Leon gaan. In mijn ogen ziet dat model er nog steeds goed uit, terwijl de plastiekerigheid van die Leon me constant zou storen. Vooral het interieur vind ik echt een gemis.

Als ik zo vrij mag zijn om een suggestie te doen...
Er staat namelijk een VAG-product dat ik zelfs begeerlijk vind!

Diesel, luxe, betaalbaar, uniek, prachtige kleur.... Wanneer ga je 'm ophalen?

Is ook een grappig ding hè? Een sedan achterkant is niet heel ideaal, maar dit exemplaar is verder wel top. Wel jammer dat het een 3-cilinder diesel is, al is de 1.4 iets beter te doen dan de 1.2.
Overigens kwam ik gisteren op Mobile.de ook al een Polo sedan tegen!
Zal wel lastig worden om een trekhaak te vinden voor deze sedan...
edit: trekhaak is gewoon bestelbaar bij Winparts?? <https://www.winparts.nl/bagage-transport/trekhaak-vast/c91/trekh-polo-sedan-10-03-321625600001-westfalia/p189932.html>

Waarom ga je niet eens dichter bij huis rijden met een andere 1.4 TDI en kijk je of dat bevalt. Forummer danny1995 heeft er volgens mij ook zo eentje en is er verder heel tevreden over. En hij is echt heel speciaal, maar technisch niet exotisch. Bovendien ben je dan helemaal het mannetje bij jouw werkgever. ;)

Ondanks dat ik regelmatig rotte eieren - verbaal - richting Volkswagen gooi, vind ik deze echt briljant. Als er geen dieselmotor in zat dan was ik serieus eens gaan kijken, zo leuk vind ik 'm. Prachtige kleur, goede uitrusting... et cetera.

Heb er bij Budget destijds wel eens mee gereden. Echt een brommertje. Maarja, wel lekker zuinig en goedkoop... :)
En in deze vorm zeker een leuk ding!

Dan heb je helemaal geen excuus. Hop!

[size=x-small]ik wil je verder niet pushen of zo... ;)[/size]

Ik denk toch dat die driecilinder me gaat tegenvallen...

Op m'n werk staat nu exact zo eentje, maar dan met climate control en navi. Ook geen strepentrekker hè. En die kleur :( Maarja, wel een nieuwe auto voor weinig geld! Ook staat er een knalrode Leon 1.2 TSI. Ook leuk!

Toevallig staat er hier in de straat precies zo'n Polo, maar dan met de kleur van de prachtige Polo sedan erboven. Dat maakt de auto in één klap tig keer leuker. Niet zo leuk als de sedan natuurlijk. ;)

Barri zei:
Ik denk toch dat die driecilinder me gaat tegenvallen...

Op m'n werk staat nu exact zo eentje, maar dan met climate control en navi. Ook geen strepentrekker hè. En die kleur :( Maarja, wel een nieuwe auto voor weinig geld! Ook staat er een knalrode Leon 1.2 TSI. Ook leuk!

Mwha, ook alweer 5 jaar oud....

Relatief nieuw, Joël ;) Mijn Golf is 13 jaar oud... Daarmee overigens nog wel de jongste van de 4 auto's hier voor de deur :D

Begrijp ik. ;) Ik vind hem trouwens niet echt goedkoop voor een 5 jaar oude Polo met een FSI motor. Of schrijven die Polo's niet af?

Ze schrijven wat mij betreft te weinig af :) Een Ibiza schrijft iets harder af.

Overigens postte ik al dat ik nog een Polo sedan te koop had zien staan. Dit is 'm. Saai kleurtje en geen climate control. 1.4 benzine.

Terug
Bovenaan