Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Ik heb ook een nieuwe stuurdemper besteld, dus die ga ik ook uitsluiten inderdaad! Ik kon niet goed zien wat precies het probleem is, maar ik vervang gelijk alles: fusees, stuurdemper, stuurhuis.

Nou, de showroom weer in. Ik zie de roestplekjes rechtsachter alweer opkomen, er zitten hele kleine pitjes in de lak daar. Heb het echt helemaal weggehaald, maar de roestduivel blijft er helaas toch nog ergens in ronddwalen. :(

renate zei:
hiervoor had de kever (tot 1960) de nóg kleinere lichtjes ook wel bekend als "hartjes" lampen.

Greetzz Renate.

Niet helemaal correct. Hartjes achterlichten zaten op de latere brilkevers en vroege ovaaltjes.
Ze zijn kenmerkend door het hartvormige glaasje boven op het huis.

De latere kleine (ovale) achterlichten in de late 50er en vroege 60er jaren heten als ik het goed heb in het Duits "einkammerleuchten"

@Barri: onze bus is afgelopen jaar ook helemaal beet gepakt, maar als je goed kijkt zit er ook alweer wat aan te komen. :,(
Als de roest eenmaal in het blik zit kom je er heel moeilijk weer van af.

@Sjoowfeur: dank voor de aanvulling/verbetering.

Greetzz Renate.

Ik zie net een mooi plaatje je Kever voorbij komen op de AM-Klassiek FB-pagina (tu)

Ik had daar pas idd een fotootje gepost! :)

edit: ik zie nu ook dat ze 'm op de 'frontpage' hebben gezet. Leuk!! (tu)

Update! Met de foto van de Kever hebben we een weekendje of midweekje Landal gewonnen. Erg leuk!
Qua wagenpark: binnenkort een wijziging want ik ga van baan wisselen en zal mijn leaseauto moeten inleveren. Ik moet zelf wat gaan kopen en zit aan een Golf IV te denken. Morgenavond ga ik bij deze kijken: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m818071634-volkswagen-golf-2-0-variant-85kw-2002-blauw-highline-2250.html>.
Ik ben benieuwd!

Schijnt (voor deze handelaar) van een VW monteur geweest te zijn. Denk ik ook, gezien de luxe platen, v6 wielen en het ontbreken van de type-aanduiding achterop.
En hij is nu erg fanatiek gepoetst, waardoor het er zelfs onder de kap als nieuw uitziet :)

Zaterdag ophalen, hij krijgt een nieuwe APK.
Kentekenplaat voor moet vervangen worden (kreukeltje erin), velgen moeten komende winter even opgeknapt worden.
Radio heeft geen bluetooth, dus óf een Parrot kopen, óf een andere radio.
En verder gewoon lekker rommelen. Zo wil m'n vriendin er graag parkeersensoren op. Wellicht dat ik dan gelijk kijk of een v6 lip + uitlaatsierstuk past... :)

Volgens mij staat er ook een foto van jouw Kever in de nieuwe Auto Motor Klassiek.

Waarschijnlijk de foto waarmee ik die wedstrijd heb gewonnen. Leuk! Ik ga 'm kopen! Dank voor de mededeling! (tu)

zoals gezegd, net ding (tu) begrijp eigenlijk ook niet waarom ze relatief zo weinig verkocht zijn tov sommige andere merken terwijl het hatchback broertje het relatief goed deed in de verkopen destijds.

De Variant is nooit echt populair geweest. Het is ook niet het mooiste model; de krachtige en herkenbare uitstraling die de gewone Golf heeft, heeft de Variant niet.
Bij de VII Variant zie je dat ze de looks van de populaire Passat variant hebben overgenomen; een garantie voor succes, al hangt het succes tegenwoordig in grote mate af van het bijtellingspercentage...

In deze uitvoering zie je de Golf variant inderdaad niet veel. Ik ga het binnenkort eens uitzoeken, maar een 2.0 highline met deze uitrusting (3e hoofdsteun achter, climatronic, cruise control, mistlampen - ik moet nog eens uitzoeken wat standaard was en wat niet) zal vast ongeveer even duur zijn als een vergelijkbare Bora. De luxere uitvoeringen van de Golf variant zie je wellicht daarom ook niet zo vaak.

Het was druk dus de APK is niet gelukt deze week. Maar ik heb er geen haast mee, wordt dus ergens in de loop van volgende week!

Waarom eigenlijk gekozen voor de Variant in plaats van de hatchback? Kan zijn dat ik daar overheen gelezen heb...

Nette variants zijn vreemd genoeg minder schaars dan nette 5 deurs. Daarnaast sprak dit exemplaar me aan en staat ie dichtbij. En die ruimte is heerlijk. Kan ik ook eindelijk m'n bastuba meenemen zonder de bank plat te gooien :D

Hee man mooie golf, ik heb deze ook al voorbij zien komen.
Zelf hoop ik (al ongeveer een jaar) om ooit eens tegen een golf vier aant lopen , voor weinig natuurlijk en het liefst een automaat.
Het gewicht van je nieuwe aanwinst is wel heel geweldig 1249kg, twee kilo zwaarder en je betaalde maar liefst 21 euro/maand meer!
(in noord-Holland en op benzine)

Hier ook nog maar even reageren. Erg mooie uitvoering heb je uitgezocht. Het valt mij op hoe goedkoop de latere bouwjaren beginnen te worden, je hebt in ieder geval een heel fijne auto voor je geld.

Stif zei:
Het gewicht van je nieuwe aanwinst is wel heel geweldig 1249kg, twee kilo zwaarder en je betaalde maar liefst 21 euro/maand meer!
(in noord-Holland en op benzine)

Dat is mij bij onze golf (5-deurs hatchback uit 2003, 1.6 16v) ook al eens opgevallen. Hij weegt exact 1149 op kenteken.
Daar hebben ze goed over nagedacht bij vw

Dank heren! Deze week ophalen, ik ben benieuwd!

Het gewicht viel mij ook al op. Hiermee valt ie in dezelfde wegenbelasting klasse als de 1.6 variant.
Hebben ze slim gedaan, al is 1249kg nog wel veel. Mn zusje rijdt een Punto van mei 2000 en die weegt maar 850kg. Natuurlijk een klasse verschil, en wat uitrusting, maar 1,5x zo zwaar is wel veel. Aan de andere kant: dan ligt ie ook lekker stevig op de weg! :)

Zojuist even de RDW site gecheckt, en ik zie dat de Variant een geldige APK heeft tot 8-7-2015. Da's mooi! Dan staat ie deze week dus voor de deur.

Barri zei:
Nette variants zijn vreemd genoeg minder schaars dan nette 5 deurs. Daarnaast sprak dit exemplaar me aan en staat ie dichtbij. En die ruimte is heerlijk. Kan ik ook eindelijk m'n bastuba meenemen zonder de bank plat te gooien :D

Niet zo heel vreemd. Volk dat auto's verzieken (optisch, technisch, etc.) zijn meestal geen saaie burgermannen met een gezinnetje, en een Variant. ;)

Mooie foto in Auto Motor Klassiek trouwens. (tu)

Dankje! Helaas zie ik dat de resolutie wat tegen valt... :)

Golf variant: ik weet het kleurnummer ongeveer en kom er achter dat het een pareleffectlak is. Best mooi! Heb ook al een groot formaat rechterbuitenspiegel gevonden via Ebay in Engeland. Even navragen wat ie kost inclusief verzending (sowieso een fractie van wat je in NL betaalt voor zo'n spiegel). Wel interessant, want waarom VW ooit heeft besloten zo'n idioot kleine spiegel te monteren aan de rechterkant... *-)

@Justin: ik heb 'm even vergeleken met de Bora. Vreemd genoeg was de Bora variant er niet als 2.0, de sedan wel. De variant was er als 1.8T en 2.3 V5 (en een paar benzine uitvoeringen). De Bora was toch nog wel wat duurder dan de Golf, dat viel me wel op.

maar wat zijn nu feitelijk te verschillen tussen zo'n bora variant los van een ander frontje? Heb mij dat al vaker afgevraagd. Waarom die 2 praktisch zelfde auto's naast elkaar?

Het front, de ventilatieroosters. En een Bora is altijd redelijk luxe, een Golf niet.

Anyway, ik heb 'm zojuist opgehaald. Heerlijke auto zeg! Koppeling zit wel hoog, maar voelt goed. En een melding over de oliesensor (die zag je eerst niet omdat ie niet verschijnt als de tank leeg is, dan 'overruled' de 'tank leeg' melding 'm).
Maar een heel fijn ding. Ik kom overigens ineens een rekening voor een schroefset tegen tussen de papieren. Binnenkort nog eens goed kijken dus, maar volgens mij zit het gewone onderstel er onder.

eerlijk is eerlijk, hij ziet er echt super keurig uit voor een station met die leeftijd (tu)

was die rekening niet van bv hulpveren omdat ze hem als caravantrekker hebben gebruikt?

Er staat duidelijk op de factuur Schroefset, van Sjaaks Auto Service...

Die blauwe flitsers is wel een optie, haha :D Scheelt me ook wat file 's ochtends op de A1 ;)

Hij is prachtig gepoetst, maar dit weekend ga ik eens aan de slag met de binnenkant. Ook eens een setje nieuwe handgrepen/deurgrepen voor in de deurpanelen, want die zijn viezig en daar gaat het buitenste laagje af (Golf IV kwaal, de Leon heeft ook een vergelijkbaar kwaaltje).

Kenteken afkortingen: dit is mijn Hele Vette Snelle Volkswagen :}

Barri zei:
Wel interessant, want waarom VW ooit heeft besloten zo'n idioot kleine spiegel te monteren aan de rechterkant... *-)

Daar snap ik ook niets van! Mijn Skoda heeft het ook, maar ben er wel aan gewend!

Erg mooie Golf hoor! (tu)

Zo, even wat meer tekst! Per 1 augustus begin ik bij een andere werkgever, wat ook betekent dat ik de leaseauto (DS3) moet inleveren na 100dkm ermee gereden te hebben. Dus weer op zoek naar een eigen auto. Nu stond er dichtbij een Golf IV 2.0 Highline variant welke aan bijna al mijn eisen voldeed en de prijs was goed. De staat viel mij erg mee, dus met een nieuwe APK erbij heb ik 'm een week later opgehaald. Wat een fijne auto zeg!
De buitenkant en onder de motorkap was helemaal gepoetst, binnen heb ik het vandaag een beetje schoongemaakt.

Eerst wat fotootjes:

Binnenkort eens op zoek naar een radio met bluetooth, of wellicht een dubbel-DIN navigatie. Ook wat dingetjes binnenin repareren en de deurgrepen aan de binnenzijde vervangen, die zijn wat lelijk geworden. Ook nog een setje winterbanden+velgen scoren voordat de prijzen daarvan weer onwijs stijgen. En verder lekker genieten! Wel nog even door een bevriende monteur de auto laten checken, maar ik verwacht niets vreemd. Direct ook op zoek naar de oorzaak van de storingsmelding over de oliesensor...

Mooie Golf. Ik vind sowieso de afwerking en materialen van de IV heel erg goed. Stoelen zien er ook uit alsof ze heel fijn zitten.

Hij ziet er mooi uit berry (tu) Ik wens je er heel veel plezierige en veilige kilometers mee toe.

Erg netjes, de Golf IV is nog altijd een mooie strakke auto. Zonder poespas, zonder kapsones. Veel plezier ermee!

Dank allen! Stoelen zitten inderdaad prima! Ik blijf het mooi vinden hoe degelijk zo'n mk4 is, voor mij vergelijkbaar met de mk2.

@ marathon: wat heb jij dan als dagelijks vervoer naast de mk2 en de Passat?

Nette golf. (tu) Dubbel din navigatie hoeft niet eens zo duur te zijn en is wel netjes, eventueel met achteruitrijcamera erbij.

Terug
Bovenaan