Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
hoi Barri,

Ik zit nu thuis met griep en zit uit verveling wat te bladeren door dit forum. Ik wist niet dat je je eigen topic had. Mooie kever man(tu)
Wit met rode bekleding is een super combinatie.
Je zit nu in een heerlijke fase van de resto en je kunt vast niet wachten om er mee te rijden.

Groetjes Ruud

Dankjewel Ruud. En beterschap!

Ik denk dat ik er morgen even mee naar het tankstation rij. Een klein ritje met een doel :D

En over een paar weken/maanden dan de verstelbare vooras, ander stuurhuis, nieuwe fusees, etc. monteren. Dan moet ie beter rijden dan ooit!

Het kleine ritje was een feestje :)
Ook weer wat kleine dingetjes gedaan. Dus nog een paar dagen klussen en hij is helemaal af. Voor de buitenkant dan, want daarna ga ik de zijkanten van de bodem kaal maken en opnieuw in de tectyl zetten! En de vooras en stuurhuis komen dan ook nog eens.

Daarnaast is de Golf weer goedgekeurd. Daarvoor moesten we de achterremcilinder vervangen worden, die zaten vast.
En hij stond vanochtend met een platte band, maar die blijkt niet lek te zijn. Ws. een probleempje met het ventiel ofzo. En toen zag ik ook een grote plek met beginnende roest achter het rechter achterwiel. Niet best...

Natuurlijk zit ik na de verkoop van de 924 weer een beetje op MP te kijken, kom ik weer wat leuks tegen! Enige risico kan de APK in april zijn: klik
Ik vind 'm leuk! Wellicht toch even kijken deze week?
Maar ik moet ook nog wat geld apart houden voor de geplande aanbouw achter het huis B)

edit: ah, die had ik dus al gepost. Prijs was nu iets verlaagd, dus interessant! Hij blijft mijn aandacht trekken!

Ik vind hem er niet heel aantrekkelijk uitzien, maar voor die prijs... heb je misschien toch een leuk ding voor het voorjaar en misschien ook de zomer :)

$_85.JPG

Misschien dat zulke slechte foto's, een vies interieur, een lelijk stuur en winterbanden juist de kracht is. Kijk je daar doorheen, dan is het een leuk ding voor het geld. Mijn redenatie. Ben benieuwd of jullie het ook zo zien B)
Die Kamei voorspoiler moet ook net je smaak zijn.

Klopt! Ik had een paar dagen terug een mail gestuurd met wat vragen, daar kreeg ik geen reactie op. Nu een bod gedaan en meteen een reactie terug. Ga nu de vragen dus even opnieuw stellen.

Die cabrio is verkocht zie ik...
En wij zijn de afgelopen dagen even in Oostenrijk geweest met de DS3. Ging weer prima. Het verbruik viel me ook mee. In Oostenrijk zelfs rond de 1:21 gereden.
De auto is weer lekker smerig nu.
Heb daar nog een H7 lampje moeten vervangen, gelukkig had ik een reserve bij me. Het viel me wel op dat er een rubber kap van een koplamp ontbreekt. Snap ik ook direct waarom er vocht in de linkerkoplamp stond...

En een dag later zag ik dat het glas van het rechterachterlicht gesneuveld was :( Beetje balen. Gelukkig staan ze voor niet al te veel op Marktplaats (als ik via de schadehersteller een nieuwe laat regelen, dan betaal ik meer aan eigen risico dan nu voor een hele unit...

De ruitenwissers zaten vast, maar na montage van een nieuw asje doet ie het weer. En ze gaan sneller dan ooit tevoren. Wel lastig, want het motortje heeft geen nul-punt :D
En ik heb het frame/motortje nog niet goed vast kunnen krijgen, daar moet ik nog een oplossing voor verzinnen. Net als dat de vergrendeling van de kofferklep niet lukt. Het is alsof de slotpen gewoon te kort is.

Maar wel de Kever van binnen goed gesopt en ook de buitenkant voor het eerst weer gewassen. Volgende week maar eens poetsen.
Fotootjes:

Echt een prachtige kever! (tu) Met name van achteren gezien erg charmant met de kleine achterlichten.

Een leuke Golf 1cabrio voor erbij kan ik je uiteraard van harte aanbevelen. De mijne is alleen niet te koop. B)

Ik denk het wel. In ieder geval met het nieuwe rubber, die is dikker natuurlijk. En het plaatje waar het slot in zit, dat plaatdeel zit wat naar beneden gezakt. Heb 'm omhoog proberen te drukken met een schaarkrikje, maar hij zakt net zo snel weer in...

Wow, wat ziet de Kever er top uit (tu).
Alleen, zit er nou een aftermarket glazen kanteldakje in?

@RWD: ja, dat dakje is jammer. Maar ook een reden dat ie 5 jaar geleden aantrekkelijk geprijsd was.

Ik vrees overigens dat de roest rechtsachter een beetje door gaat komen. Ik zie wat hele kleine pitjes. :( Terwijl we wel alles weggehaald hadden (dacht ik). Naja, ik weet dat ie niet perfect is. Het was voor mij wel een heel interessante les, zo'n opknapbeurt!
Binnenkort ook beginnen met de aangeschafte as, stabilisatorstang en stuurhuis schoonmaken en netjes maken.

Dankjewel! Wax is besteld, dus binnenkort de auto klaar maken voor gebruik. Alleen de bevestiging van het ruitenwissermechaniek en de sluiting van de klep nog eens bekijken :(

DS3: zojuist even bij de dealer geweest. Remmen piepen niet meer, maar vooraan moeten ze bij de volgende beurt wel vervangen worden. En de zomerwielen zijn gemonteerd. Eigenlijk merk ik wel dat de DS3 niet gebouwd is om de 17 inch heen, maar om de 16 inch heen. Dat rijdt gewoon beter. 17 inch is wat stug, hij stuurt zwaarder en wat mij zojuist vooral opviel is dat ie minder graag de bocht in wil. Met 16 inch en winterbanden volgt ie mooi de bocht. De zomerbanden op 17 inch willen gewoon rechtdoor. In lange bochten betekent dat dat je meer kracht moet zetten op het stuur, dat gaat wel irriteren. Maarja, het oog wil ook wat ;)
Bij de dealer gelijk even bij de huidige versies van de DS3 gekeken. Er stond een grijze cabrio met blauw dak, die grijze kleur beviel mij wel! Beter dan dit zilvergrijs. Ben wel blij dat ik niet voor zwart heb gekozen. Soms ziet dat er wel gaaf uit, maar eigenlijk vind ik het design er een beetje op dood slaan.

Vandaag de Kever gepoetst en gelijk even een blokje om voor een fotootje:

En nog een fotootje van de DS3 op z'n zomerwielen. Het ziet er weer hip uit zo:

smarter zei:
Echt een prachtige kever! (tu) Met name van achteren gezien erg charmant met de kleine achterlichten.

Een leuke Golf 1cabrio voor erbij kan ik je uiteraard van harte aanbevelen. De mijne is alleen niet te koop. B)

Uhm smarter, dit zijn grote achterlichten. Mijn vader had een 61-er, daar zaten kleine achterlichten op! Was wel al met "ingebouwde" knipperlichten, dus geen uitklappers. (:B

Die Kever is secht schitterend, maar de DS3 blijf ik een raar ding vinden met onsamenhangende lijnen. Dat kan mooier. ;)

ZEN, jij bent al wat ouder en daarom ken jij nóg kleinere achterlichten. Smarter doelt op de olifantenpoten:
84112.jpg

@DS3: het is een uniek ontwerp, maar inderdaad wel erg veel lijntjes. Een Polo is wat dat betreft misschien 'mooier' maar ook een stuk saaier.

Mooie kar hoor. (tu)

Zitten de uitlaatpijpjes niet erg ver naar boven? Het lijkt alsof ze de carrosserie raken.

En over die achterlichten: het zijn de op één na de grootste. :D
Ook wel "kerkraam" lampen genoemd. De luxe uitvoering had er ook achteruitrijlampen in.
De zogenaamde "spaar" kevers hadden in die periode nog de ovale achterlichten.
hiervoor had de kever (tot 1960) de nóg kleinere lichtjes ook wel bekend als "hartjes" lampen.

Greetzz Renate.

Renate zei:
Zitten de uitlaatpijpjes niet erg ver naar boven? Het lijkt alsof ze de carrosserie raken.

Nou, je hebt wel gelijk!

@Bar: Kan je nagaan, ik was toen 6 en weet nog hoe die achterlichten eruit zagen. :D

Ja die uitlaatpijpjes... Ze raken de carrosserie nét niet, maar ze zitten inderdaad wat hoog. We hebben al heel wat lopen klooien maar krijgen het niet goed. Net alsof de motor iets scheef hangt ofzo, of dat de uitlaat een keer een optater heeft gehad. Dat laatste is niet verwonderlijk, want bij afritjes wil ie snel de grond raken, zeker als er ook mensen achterin zitten.

De zogenaamde "spaar" kevers hadden in die periode nog de ovale achterlichten.
Op papier is mijn Kever ook een Spaarkever. Te zien aan het ontbreken van het 'maantje' in de C-stijl.

Zowel de Kever als de DS3 staan er weer netjes bij, helemaal klaar voor (een hopelijk mooie) lente en zomer! Je zomervelgen voor de DS3 vind ik trouwens de mooiste die je af-fabriek kan krijgen.

Maar ze beschadigen wel snel. Gisteravond weer: iets te vlug geparkeerd in het donker, schaaft linksachter langs de stoeprand :| Alleen rechtsachter is nog vrij van stoeprandschade... Het is natuurlijk een gebruiksvoorwerp, maar ik baal wel van zo'n schade...

Linksachter is nog meer beschadigd; m'n vriendin pakte hetzelfde stoeprandje... Best irritant, zulke grote wielen.

Golf: vorige week strandde m'n vriendin bij haar stage. Een garagebedrijf in de buurt concludeerde dat de dynamo het niet meer deed. Vorige week vrijdagavond ben ik er heen gereden en heb de dynamo vervangen. Was nog wel even een klusje voor een niet-techneut als ik, maar het is gelukt. Helaas was het probleem daarmee niet helemaal weg; soms startte ie wel, soms niet. De dynamo deed het nu goed, maar de accu bleek ook slecht te zijn. Die heb ik daarna dus ook vervangen.

Ooh, wie houdt mij tegen??
<https://volksforum.com/forum/showthread.php?t=125771>

Leuke mk1 cabrio voor weinig!

Hm, nog eens over nagedacht. Hoe graag ik ook wil, ik hou het hierbij. Omdat ik een leaser heb zal ik weinig met een extra auto rijden. En ik ben ook naar een (ander) huis aan het kijken...
En de Kever is gewoon té leuk om stil te laten staan!

Vandaag met de Kever naar een 'Barndoor' meeting in Amersfoort geweest. Eerst meeting met de opgeknapte Kever dus!

En zojuist nog wat fotootjes gemaakt van de Kever:

Interieur

mooi resultaat . heb nog een nieuw setje schokbrekers liggen met hulpveer . ( gaat je achterkant omhoog ).

Barri zei:
Ooh, haast te verleidelijk; een leuke Golf mk1 Quartett cabrio!
Alleen een nieuw dak erop laten zetten, dat wel.
oqmft2E+3Js80aB+79dJdQ==.jpg

Ik zag sinds een tijdje dat er een foto van mijn auto in dit forum stond toen hij nog te koop stond.
Nu leek het mij als nieuwe eigenaar wel leuk om even te reageren:)
Ik heb er inderdaad een nieuw dak op gezet (blauw Sonnenland i.p.v. dat vinyl)
Daarnaast nog veel achterstallig onderhoud gedaan.

Zo ziet hij er nu uit met zijn nieuwe dak:
Foto800-8IG77XGX.jpg

Foto800-VYUWK7XR.jpg

(de sierstrip aan de rechterkant was er even af omdat die gespoten moest worden, zit er nu weer op!)

Hij zal trouwens bij mij altijd zo origineel mogelijk blijven!!

Wauw wat gaaf zeg! Goed om te zien dat ie voldoende aandacht krijgt! (tu)

@Ronald: jammer dat je een eindje weg woont :)
Ik ga binnenkort trouwens de verstelbare vooras monteren, dan kan ie ook iets rechter komen te staan. Gelijk ook de hele stuurinrichting vervangen, want hij stuurt nu echt slecht. Zwaar, hakerig.

hoi barri . als er olie in het stuurhuis zit ka n de stuurdemper ook een lastpost zijn.

Terug
Bovenaan