Barri's bolides

Ivo,
Wat raad jij mij aan?
Dat setje voor 110,- of een nieuw setje 40/40 of 60/40 met dempers en veren voor rond de 200,-??

Nieuw setje! Geen twijfel mogelijk. Dempers EN veren is een must, anders krijg je zo'n hobbelhok!

Hm, ok :)
Maar toch ga ik dat andere setje kopen ;)
Ik probeer de prijs wat naar beneden te krijgen, en dan gewoon eens kijken of een 40/40 verlaging mij bevalt! Als het me echt bevalt kan ik altijd nog zo'n wat betere set kopen he... En ik wil het allemaal ook lekker goedkoop houden ;)

Maar ff voor de duidelijkheid: waar bestaat dat setje uit? Alleen dempers? ALleen veren? Of allebei?

Verlagingsveren met originele dempers. Achter zitten er nagenoeg nieuwe dempers op. Ik heb ze voor 100,-. Ga ze deze week ophalen en dan eens monteren :)

Sowieso zijn de dempers dus beter dan wat ik nu heb :p

owkeej wat ik al vreesde :D Nee, geintje is jouw keuze. Maar je krijgt nu wel een geforceerd veergedrag. Dempers kunnen dan wel beter zijn, maar het comfort dat je daarmee zou winnen wordt dubbel en dwars weggenomen door de verlagingsveren. De dempers zijn niet berekend op de veren.

Jep, het zal geen uiterst strakke wegligging opleveren, maar wel beter dan wat het nu is. Ik ben dat waggel gedrag best zat...
En als het goed bevalt komt er vast wel een nieuw setje over een tijdje :) Maarja, dat is toch twee keer zo duur he :)

Ik heb het setje opgehaald. Ziet er netjes uit! Binnenkort maar eens monteren en dan de boel uitlijnen.
Daarna de Golf eens poetsen en de bumpers netjes maken (en vooraan moet echt een nieuwe bumper...).

Dat zal hem zeker goed doen. Toch denk ik je meer wilt (lager), want een lage Golf 2 icm een setje knappe 16" wielen is gewoon dik:).
Succes ermee:D

Stiekem wil ik wel mooie 16" BBS eronder, maar m'n portemonnee wil dat niet :p

Binnenkort draai ik er overigens BlueVision lampen in en ga ik de hele auto poetsen en de bumpers weer zwart maken! (y)

Idd BBS wil ik er ook heeeeeeeeeeeel graag onder, maar idd de portemonne............ :) Bluevision lampen heb ik ook al liggen! Wanneer gaat het setje eronder?

Ik moet ff kijken wanneer die monteur tijd heeft... Ik hoop zo snel mogelijk. Voor mijzelf heb ik gezegd: eerst het setje eronder, uitlijnen en daarna poetsen etcetera :)

enne, BBS look-a-like zou ik ook al zeer tevreden mee zijn hoor. Maar ik vind het nu zonde van het geld om in velgen/banden te 'investeren'.

Nette Golf II GTI in Heliosblau: <https://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=49400>

Foto-3GKNXASR.jpg

Foto-3MWZJE7U.jpg

Zo mag ie van mij wel worden, met wat aanpassingen:
- kruizen op koplampen verwijderen
- verlaging mag ietsjes minder
- velgen in 16" staat iets meer in verhouding dan deze 17"
- reflectoren achterop (onder de bumper) zijn overbodig
- liever een origineel lederen stuurwiel

Jammer dat het een importhok is en dat ie zoveel kilometers heeft gereden, want het is wel een gaaf ding!!

Ik ga ook nog geen andere velgen kopen hoor, maar zeg nu eerlijk: 14" is icm een 40/40 verlaging toch eigenlijk te klein? :)

nee dat staat juist heerlijk old-school vind ik zelf! ik zou zowiezo niet groter dan 15" gaan anders wordt het meer velg dan auto?

Barri Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ga ook nog geen andere velgen kopen hoor, maar
> zeg nu eerlijk: 14" is icm een 40/40 verlaging
> toch eigenlijk te klein? :)

Nee hoor, totaal niet te klein. 16 inch vind ik persoonlijk te groot onder een Golf II. Liefst 15 inch met platte bandjes.

Ach, ik laat 't ook nog lekker zo :)

Overigens: de verlaging wordt waarschijnlijk zaterdag over een week gemonteerd! Inclusief nieuwe veerschotels achter (en indien nodig ook vóór). (y)

<https://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=718407#718407>

Doen, of niet? :)

Tsja, ligt er aan wat het moet kosten. Zo'n interieur zit heerlijk! Maar persoonlijk vind ikd e bekleding nogal ouderwets!

Kost maar €50,-!!!

Wang van de bestuurdersstoel is ietsjes zacht zoals je ziet. En wat waterschade aan dat ene deurpaneel. Maar ik heb in die van jou gezeten en het zit idd heerlijk! Hm, twijfel!!!
M'n huidige interieur (jouw oude interieur Ivo!) is in een iets betere staat, best mooi maar zit weer iets minder...

Ziet er toch perfect uit! Breng je het interieur eerst even bij rens langs die het volledig gaat reinigen voor je zodat je watervlekken eruit zijn en dan heb je een prachtig interieur(y)

Voor 50 euro zou ik het niet laten. Wil je er dan alsnog vanaf, dan raak je het voor die 5 tientjes ook wel weer kwijt lijkt me.

Voor 50 euro zou ik het ook niet laten. En idd dat GTI-spul zit stukken beter dan de Manhattanstoelen :) Is er geen interieur te koop van de oudere type GTI'tjes? Zoals ik in de grijze heb lijkt me ook netjes bij jouw kleur auto.

En wat betreft zo'n wang die zacht is: dat kost m de kop niet bij een goede autobekleder. Ik heb voor twee maand terug mijn bestuurdersstoel laten repareren en vullen voor niet al te veel. Dan heb je het weer als nieuw en is het helemaal af :D

Bij m'n moeder kost het nog minder, en die kan het ook vast wel ;)

Ik ga het interieur overigens morgen halen. Moet nog wel ff die gast bellen, maar hij weet dat ik 't koop.

Ik heb het interieur opgehaald en direct erin gezet! Ziet er boven verwachting goed uit! Die deur-panelen hebben dan wel ietsjes waterschade en de wang van de bestuurdersstoel is wat minder, maar het zit heerlijk!! En ik vind de bekleding ook wel gaaf: het heeft wat weg van de echte GTI ruitjes bekleding uit de mkI en mkV GTI.
Hier wat foto's van het interieur:
28102007404.jpg

28102007406.jpg

En dit heeft plaats moeten maken voor het GTI interieur:
28102007413.jpg

28102007414.jpg

Het verschil:
28102007415.jpg

En de garage waarin ik vandaag lekker aan het klussen was:
28102007408.jpg

Dit gaat er zaterdag onder:
28102007410.jpg

Ik heb ook de bumpers weer opnieuw zwart gespoten en de stootstrips wat opgekleurd. Eens kijken of ik daar morgen wat fotootjes van kan schieten, net als van het interieur - zoals het nu in de auto zit.

Niet zo'n haast Snipe! :) Foto's van het resultaat volgen vandaag. Toen ik gister klaar was was het intussen donker geworden en dan heeft mijn camera (in mijn Nokia N73) wat moeite met foto's maken...

Staat meteen een stuk chiquer, dat interieur! Verlagen lijkt me totaal overbodig. De wielen hebben nu een perfecte verhouding met de wielkast. Echt een hele mooie golf2!

Ik heb het al vaker gezegd, maar hij ziet er erg goed uit. Mocht je 'm ooit verkopen... o_O:D Het enige minpunt is het vermogen en de bak, maar een mens kan niet alles hebben he!

Het verlagen heb ik ook lang over getwijfeld, maar ik doe het toch maar. En ik houd het bij een bescheiden 40/40 verlaging.

@Touareg fan: ik denk dat ik 'm niet zo snel verkoop! Hopelijk is ie over 5 jaar belastingvrij. Dan is het leuk als goedkope auto voor erbij, maar wordt ie ook een stuk meer waard (vwb verkoop). En de gebruikskosten stellen ook niet veel voor, dus als er een andere auto komt blijf ik deze er wel naast houden!

En eigenlijk zou een volgende update inderdaad wel een 1.8 blok moeten zijn, maar dat is zo pokke-veel werk...

Haha, maar zijn die in princiepe ook makkelijk over te bouwen? Ook bij de Golf neem ik aan dat aandrijfassen, remmen, enz. enz. vervangen moeten worden of zijn er niet zo gek veel verschillen (wat ik betwijfel)?

@barri; ik heb heulemaal niks met een golf, maar ik respecteer wél dat iemand tijd, geld én vooral liefde in een auto steekt.
Oftewel iemand die net zo gek als ik is (y)

En dit gezegd hebbend, hij/zij (de auto) wordt leuk (y)

Greetzzz Renate.

Renate, toch gaaf dat een klassieker-liefhebber en iemand die -als ik het zo mag zeggen- anti Golf-burgerbak is, mijn Golf kan waarderen. Erg leuk! (y)

@Touareg Fan: er is wel veel hetzelfde, maar de 1.8 heeft een extra motorsteun met een gasveer bijvoorbeeld. De remmen moeten daarnaast ook worden geupgrade. Dus motor, bak en remmen (bijv. de achteras) zullen vervangen moeten worden. Hoe het met de kabelboom zit weet ik niet precies, maar ik heb me laten vertellen dat het zeker geen makkelijke klus is...

Kan je beter de huidige 1.3 wat opkrikken in vermogen(y) Sportief nokkenasje erin, grotere sproeierbezetting in carburateur of een andere carburateur (webertje of dubbele zelfs) doen enorm veel goed(y) Oude motoren zijn nu eenmaal heel erg makkelijk om te kietelen!

Het interieur is echt een ENORME verbetering!!! Vond het interieur eerst altijd wat suf vergeleken de rest van de wagen... Je zit zeker ook wat lager nu of is dat gezichtsbedrog? Bumpers ed zien er ook weer goed uit!!! Alles bij elkaar een erg mooie upgrade!

He Berry!

Ziet er netjes uit met dat nieuwe interieur(y) Als je hem verlaagd hebt is het echt een wereld van verschil qua rijden. Ik hoop voor je dat het niet een te erge stuiterbak wordt, dat was de mijne wel namelijk toen ik er een setjes andere dempers en veren onder had gezet..

By the way ga je nog naar de RAI deze week trouwens?

ziet er netjes en veel beter uit! heb je toevallig geen extra setje deurpanelen er bij gekregen?

Zozo, wat een positieve reacties :D

@ Rens: ik heb juist het gevoel dat de stoelen ietsjes hoger staan, maar de zithouding is wel een stuk verbeterd!

@ Niek: was jouw Golf dan niet meer dan 40mm verlaagd? En ik weet nog niet of ik naar de RAI ga... Heb niet zo heel veel op met bedrijfsauto's in principe...

@ bugs: nope, helaas geen extra setje erbij...

Hmm ik heb eigenlijk geen idee of het meer dan 4 cm was..Is al tijden geleden dat ik dat heb gedaan, was een set uit een sloopauto met gele dempers en rode veren dat weet ik nog..

Ik had op zich wel zin om te gaan naar de RAI, ik zou kaartjes krijgen van Udo alleen heb deze week helaas geen tijd ervoor en zaterdag is de laatste dag al..

Hm, hij mag mij ook wel 2 kaartjes geven! Vrijdagmiddag heb ik wel tijd ;)
Eens kijken of ik iemand weet die mee wil, dan bel ik Udo ff! :D

Ja zou ik doen als ik jou was!

Was trouwens wel al bijna 2 maanden geleden dat ie mij die vrijkaartjes had beloofd, je weet wel toen we allebei onze opvolg-stagair gingen inwerken..:) Maar misschien heeft ie nog wel wat nu, als je hem belt doe hem dan ff de groeten van me!

Mooi setje Berry, gaat mooi staan!

Zal denk ik ook een stuk beter rijden, was bij mijn Alfa in ieder geval wel!

4vrzmet.jpg

Denk ik wel het begin van het einde...
Golf1%20GTI%20Rabbit%201977.jpg

BBS velgen....

:)

Terug
Bovenaan