Barri's bolides

Je Golf ziet er perfect uit!(y).. hou um in ere;)

Ik zat van 't weekend in een 1.6d met bijna 4ton op de teller. Oerdegelijk spul!
 
Ik zit wat rond te struinen op Marktplaats en Speurders, altijd leuk!
Nog een Kever voor 350 euro gevonden en nog wat ander leuk spul (Kever, 944, Audi 80, Scirocco, oude Polo).
Hier in het dorp heeft een man van rond de 80 een rode Polo van 1982 ofzo op grijs kenteken. Die zou ik wel graag overnemen voor erbij! :)

Nog iets: voor €90,- staan deze velgen te koop op het VWForum. Met twee goede banden. Wat vinden jullie ervan?
<https://www.inventive.nl/topic/atscup1.jpg>
 
De velgen zelf zien er goed uit en samen met 2 nieuwe bandjes zal het geen slechte aanbieding zijn! Alleen hoe zouden ze op de Golf staan (of zijn ze daar niet voor bedoelt?), beter dan je huidige velgen?
 
Ik vind de velgen mooier onder een type 1 Golf. Heb ze zelf onder mijn oude GTI gehad. Op de een of andere manier past het wat minder bij de type 2 Golf.
 
Voor de Golf inderdaad, voor de afwisseling :)
Maar ik denk zelf ook dat ze iets minder staan. Prachtig onder een Golf II, maar dan moet ie wel verlaagd zijn vind ik eigenlijk...
Maar ik ben dus wel benieuwd naar wat jullie vinden.

@ Autocratie: onder een Golf I horen 13" ATS Classic vind ik, de ATS Cup is meer iets voor de Golf II :)
 
Met die ATSjes moet ie inderdaad wel verlaagd zijn jah! Maar ehm zowat iedereen rijdt al op die dingen...........
 
Ja, je ziet ze wel vaker. Ik blijf ze gaaf vinden. Het mooist onder zo'n marsrode GTI als jij hebt, maar dan wat verlaagd!

Zojuist is er weer ff naar mn auto gekeken. De achteruitrijlichten deden het niet. Even de sensor wat vastgezet met een tangetje en ze doen het weer!
En de uitlaat trilt en lekt een beetje. Dat is bij dat flexibele stuk. Binnenkort dus dat stuk vervangen en gelijk maar een pijp ipv de katalysator als dat mag. Dan is de uitlaat tenminste weer helemaal ok!
 
De kat eronderuit zal de auto geen slecht doen denk ik. Naast dat het de goedkoopste oplossing is, zou het wel leuk zijn als de auto heel ietsjes directer zou reageren op het gas daardoor en wellicht idd een iets voller geluidje.
 
Dan kan je net zo goed een stuk pijp in de plaats van de kat doen.
Een lege kat valt namelijk ook op bij het keuringsstation waar mijn Golf naar toe gaat, dat heb ik al gemerkt (met de Escort van mn buurjongen. Men had het vermoeden dat de kat leeg was).
 
ja ik heb het probleem niet omdat mijn micra twee katalysatoren heeft. een in het spruitstuk en een onder de auto.
 
Zou die velgen niet onder je Golf leggen... Dat vind ik echt van die Johnny-velgjes :rolleyes:

Barri Schreef:
-------------------------------------------------------
> En het is een auto, die moet toch wel op en neer
> naar Eindhoven kunnen
>
> Zulke stukken is ie niet meer gewend hoor. En zo
> met een vierbak heb ik toch steeds het idee dat je
> boven de 100km/u steeds teveel van de auto
> vraagt...
>

Jonge jonge, jij bent wel errug voorzichtig... Die vierbakken zijn gemaakt om ook boven de 100km/u te werken, dacht jij dat ze toen op de Autobahn ook niet boven de 100km/u uit kwamen :D Durfde je met je Kever wel boven de 100km/u, dat maakt pas herrie?

Grtz,
Bram.
 
Update: een kleine schade...

Filerijden op de Amsteldijk in Amsterdam, vanaf mn werk richting een kroegje, met z'n vieren in de Golf. Ik trek net als mn voorligger op, maar die trapt bijna direct weer vól op de rem. En dat remt mn Golfje niet echt bij. Klein tikje op zn trekhaak dus. Niets aan de hand, maar de scooter (Vespa)-rijder achter me vergeet te remmen. Klapt dus achterop... Gelukkig heeft een Golf stevige bumpers en zit er alleen een klein deukje rechtsachter, onderaan. Maar die tik en poets ik wel weg denk ik. En de voorbumper heeft een wat kalere plek, en de kentekenplaathouder is heel licht verbogen. Geluk gehad dus :)
 
Da's zeker balen! Blij dat het mee valt, want zou doodzonde zijn nu je net zover bent :)

Grtz,
Bram.
 
Hmz, het deukje is er niet helemaal uit te krijgen. Ik heb de auto in de schuur boven de put gezet en vanuit de put met een houten stokje (met ronde kop) en een houten hamer het deukje zoveel mogelijk eruit getikt.
Foto's volgen.
De bumpers moet ik maar weer eens opnieuw zwart spuiten, want ze zijn niet zo mooi meer. Of op zoek naar andere bumpers (met rode bies bijvoorbeeld).

En ik blijf altijd kijken naar autootjes voor erbij: :p
Leuke, oude Audi 80
Nieuwere Audi 80, dus niet belastingvrij en niet zo 'klassieker-achtig'
Kever 1300S
Nette Kever 1303

edit, toevoeging:
Zeer aantrekkelijke Kever, staat bij een Toyota dealer

nog iets leuks, maar boven budget:
Kwijl! Een dikke Audi 80 Avant!
 
Weer een updatetje! De achteruitrijverlichting doet het niet meer. Eerst hebben we het klemmetje van de sensor wat bewerkt met een tang, dat hielp een weekje, maar nu doet ie t weer niet meer. Alleen als ik de pook indruk, maar zo snel ik de pook dan naar links beweegt gaan de lichten weer uit. Dus de nieuwe sensor komt eraan..

En dit tegengekomen op VW Forum. Het zal vast niks zijn, maar toch ben ik benieuwd:
claudia
Volkswagen Newbie
Geregistreerd op: Aug 31, 2007
Berichten: 1

Geplaatst: Vr Aug 31, 2007 10:23 pm Onderwerp: TE KOOP: VW Golf III 2.0 GTi 8v voor loop of sloop!!

--------------------------------------------------------------------------------

VW golf III 2.0 GTi 8v te koop voor loop of sloop. BJ '97.
De auto is van origine afkomstig uit GB, maar heeft een NL kenteken. De APK loopt tot oktober '07. De auto loopt nog prima, maar moet wegens omstandigheden verkocht worden.
De voorbanden zijn pas vervangen. Evenals de schokbrekers en de accu. Er zit een Sebring midden- en einddemper op. Tevens zit er een klasse I alarm met afstandsbediening bij. De afstandsbediening is niet meer helemaal goed en vreet batterijen. Dit kan door een simpele reparatie gefixt worden.
Voor meer info en foto's kun je me mailen.

Dus mocht je erin willen rijden of hem gewoon willen strippen, voor 750 euro's issie van jou!!

edit: oja, nog wat: binnenkort ga ik m'n Golfje een Teflon behandeling geven en gelijk de bumpers weer mooi zwart maken. Hij wordt weer als nieuw! :cool:
 
Voor die prijs, een beetje opknappen en dan weer doorverkopen met winst, wat maakt dat stuur dan ff uit?
 
mitsubishiEVO Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor die prijs, een beetje opknappen en dan weer
> doorverkopen met winst, wat maakt dat stuur dan ff
> uit?

Dat bedoel ik! En het stuur rechts is geen onoverkomelijk probleem, zeker niet voor een auto met die prijs! :p
Maar het zal vast niks zijn denk ik. Toch ben ik wel benieuwd!
 
En bij deze wil ik morgen even gaan kijken: <https://auto.marktplaats.nl/oldtimers/112940761-trabant-601-0-6-k.html>

:)

edit: oja, deze week misschien ook nog even hier kijken: <https://auto.marktplaats.nl/oldtimers/109734173-volkswagen-1300-volkswagen-kever-1300.html>
 
Hier nog een fotootje van die Golf van '97 met rechts stuur:
fotos0009je2.jpg


Mail van de verkoper:
er hoeft niets aan de auto te gebeuren om hem gewoon te laten rijden. Onderdelen zijn pas vervangen bij grote beurt bij VW dealer. Achterbanden moeten waarschijnlijk vervangen worden bij volgende APK (oktober/november '07). De optische staat van de auto is prima, er zitten wat krassen op en de deurstrip aan de bestuurderskant is eraf (is nog wel aanwezig). De auto is inderdaad rechtsgestuurd.

Wat vinden jullie ervan? Ik denk dat ik gewoon even moet gaan kijken :)
 
Kijken kan geen kwaad, de auto is zeker niet te duur.

Kleine kanttekening; het betreft een buitenlandse auto, wat betekent dat de historie niet helemaal bekend kan zijn. Aan de andere kant, je kunt je geen buil voor die prijs van € 750. Misschien dat je er nog wel iets van af kunt praten.
 
Ik ben bij die Golf III GTI wezen kijken. Het is een 5 deurs en stond te koop voor €600,-. En toch heb ik 'm niet gekocht. Ik wil mijn Golf II namelijk nog niet kwijt.

Maar wat zal ik met de Golf II gaan doen?

Zo laten, of:
- bi-xenon
- 40mm verlagen
- nieuwe bumpers (met rode bies?)
- LED-knippers + heldere lampen vóór?
- electrische ramen?
- 'siglachrom' ruiten achter?
- VW klapsleutel met afstandsbediening
- nieuwe voorruit

Even maar wat ideetjes zo :)
Aan de andere kant: ik kan 'm natuurlijk ook zo laten en dan geld opzij zetten voor bijvoorbeeld de aanschaf van een Kever...
 
Zou hem lekker zo laten en doorgaan voor een kever. Is ook een veel betere investering. Geld in de Golf stoppen is leuk, maar hij wordt er niet veel beter van en meer waard wordt ie ook niet. Een kever wordt alleen maar duurder en die valt natuurlijk wat meer op dan een Golfje 2;)
 
Barri Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Maar wat zal ik met de Golf II gaan doen?
>
> Zo laten, of:
> - bi-xenon
> - 40mm verlagen
> - nieuwe bumpers (met rode bies?)
> - LED-knippers + heldere lampen vóór?
> - electrische ramen?
> - 'siglachrom' ruiten achter?
> - VW klapsleutel met afstandsbediening
> - nieuwe voorruit
>

Als je er toch nog iets aan wilt doen zou ik hem echt een stukje laten zakken! Dat doet zoveel met een Golf II. Die heldere verlichting zou ik niet doen, ben er niet kapot van op een Golf II, op een Golf III staan heldere koplampen wel netjes.

Over de bumpers: Denk dat bumpers met een chroomrandje (zoals ik heb) mooi staan bij de kleur van jouw Golf. Alleen staat dit dan niet bij je GTI-grille. Dus idd met rode bies zou m verfraaien.

De rest zijn gewoon leuk updates (y)

Maar.................... ow wat is luchtgekoeld gaaf. Er is dus wat voor te zeggen om door te sparen voor een Kever.
 
Xenon is ook lekker, want deze H4 dingen zijn echt niks. Maarja, xenon past niet echt lekker bij een Golf II...

En idd: doorsparen voor een Kever is ook een fijne optie! Of doorsparen voor een andere auto, maar dat doe ik nog niet, want deze Golf kan nog jaren mee. Stiekem wil ik 'm gewoon houden tot ie belastingvrij wordt (nog 20 jaar en 1 maand!) en daarna als tweede (of derde) auto aanhouden.
 
Nog 20 jaar en 1 maand??? Belastingvrij zijn ze al vanaf 25 jaar hoor ;) Dus nog maar een jaartje of 5!

Probeer met het 'tunen' asjeblieft wat smaak te houden... Het nu een mooie wagen, maar Golfjes II zijn zo gevoelig voor een Johnny-imago!

Grtz,
Bram.
 
@Barri: heb de vraag ook al in mijn eigen topic beantwoord, maar ehhhh Bluevision van Philips zitten ook in mijn koplampen. Die geven wat witter licht... ;)

:)
 
Inderdaad, die Bluevision ga ik ook in mn Golf II zetten! Is toch wat beter dat licht.
 
@ Bram: eeeh, dat was een miscommunicatie tussen mijn hoofd en handen :p 5 jaar en 1 maand bedoelde ik dus! :D

@ Frank: Bluevision van Philips, die moet ik dus kopen! Bedankt! (y)

En verder hou ik 'm redelijk zo. Misschien wel binnenkort nieuwe bumpers monteren.
 
Gezien op het VWForum:
1. 40mm verlagingsveren
2. nieuwe bumpers met chrome bies

1: niet duur en nagenoeg ongebruikt. Maar hoe rijdt het, met de standaarddempers?
2: netjes, maar hoe staat dat bij een grille met rode bies? Combineert niet echt met een GTI front lijkt mij.

Wat vinden jullie?
 
1. Ik zou voor een combinatie van veren en dempers gaan.
2. Staat denk ik niet fraai. Het GTI front geeft een sportieve look enhet chroom een klassiekere look. Denk dat het niet matcht.
 
Dan zijn we het eens, Ivo :)

Kent iemand trouwens dit bedrijf? <https://www.hartsant.nl/>
Daar staan nieuwe -imitatie- bumpers op, voor weinig!
 
Ik ken die site wel jah! ALs je voor andere bumpers gaatm ga dan voor origineel. Met die imiatiebumpers is altijd de achterbumper krom. Heb ik ook op de grijze en heb het bij veel meer gezien. Maar jah nette originele is ook weer zo moeilijk aan te komen :D
 
Originele bumpers zijn jammergenoeg niet meer nieuw te krijgen... Maar ik wil ze wel zo netjes mogelijk hebben eigenlijk :) Dilemma...
 
:)

Ik moet zeggen: je was erg goed bezig!!!!!! (y) Echt superbedankt, ik heb precies gevonden wat ik zocht!

Mag je als provisie wel een keer als het weer mooi weer is een rondje in de GTI.
 
Kijk, daar hou ik je aan! En ik kom sowieso nog een keertje die GTI aanschouwen, moeten we eigenlijk snel 'ns doen!
 
Wil ik ook ff die 60/40 verlaging voelen, want ik word mijn weke vering toch wel zat nu...
 
Mijn Golfje rijdt best goed nu, dus tijd om 'm eens te testen! Geplande ritjes voor deze week:
- maandag: geen!
- dinsdag: retour Amersfoort
- woensdag: retour Amsterdam
- donderdag: retour Amersfoort
- vrijdag: retour Amsterdam, retour Doorn
- weekend: retour Doorn, retour Vencimont (Belgie, tegen de Franse grens)

Dat wordt dus even een stapeltje kilometers voor het oude beesje, die nu net over de 235.000km onder de wielen door heeft gehad! vooral naar het ritje België ben ik benieuwd. Eens kijken hoe het zit met het comfort :p
 
Hij heeft het weer gered! En zo staat ie er nu bij met 235.992 km en wat vliegjes erop:
15102007390.jpg


Zoals je ziet moeten er nodig nieuwe (of betere) bumpers op, want dit is geen porem.
Verder heb ik een 40/40 setje (jaar oud) met nieuwe achterdempers gevonden. 110,- wil ie ervoor hebben. En de voordempers zullen ook vast beter zijn dan die van mij... Of misschien toch maar 200,- uitgeven voor een complete set?

Auto heeft zich overigens goed gehouden op de ritten! Op weg naar Vencimont heb ik de teller nog even iets over de 170 gehad (heuveltje af), maar toen maakte ie wel erg veel lawaai, dus niet verder gegaan :p hij rijdt perfect, maar je merkt echt dat het een oudere auto is: veel lawaai, minder goede remmen, weinig tot geen trekkracht, waggel-onderstel, enzovoorts :)
Maar wel zuinig gereden: op het tankje Doorn-Vencimont-Brussel heb ik 1:13.08 gereden! En dan rij ik best stevig door met het vierbakje (constant 130 tot 150).

Nog een paar fotootjes uit België:
122309638_5_KhEA.jpeg

122309646_5_G_MF.jpeg

122309649_5_nQ5r.jpeg

122309643_5_4p4-.jpeg
 
Mooi dat ie het zo goed gehouden heeft! (y)

Gaaf ook die foto's van de luchtballonnen :D

Leuk tripje zo te zien!
 
Terug
Bovenaan