Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
boblafrance Ralph zei:
Jay DoubleYou zei:
Ik zou gaan voor de carbonlook. B)
Weet ik nog zo niet. word erg zwart.

Is ook wel weer waar maar het moet ook geen seniorenuitvoering worden. In bepaalde configuraties kan de Focus een erg sportieve uitstraling hebben, zeker met de gekochte velgen. Dan mag dat sportieve tintje ook wel terugkomen in het interieur.

Barum ken ik wel.
Dacht dat het een b-merk van Michelin was, maar dat is Klebér.

Volgens wiki komt het uit Tsjechië. Weer wat geleerd :)

Velgen gaan goed staan! Wel ff goed boenen inderdaad.

Over de interieurdelen; je kan tegenwoordig ook zo'n dip-kit bestellen en het thuis doen, mits de onderdelen niet te groot zijn natuurlijk. Lijkt me echt tof om te proberen en het resultaat is gewoon strak!

https://www.hgdipping.nl

Jay DoubleYou zei:
boblafrance Ralph zei:
Jay DoubleYou zei:
Ik zou gaan voor de carbonlook. B)
Weet ik nog zo niet. word erg zwart.

Is ook wel weer waar maar het moet ook geen seniorenuitvoering worden. In bepaalde configuraties kan de Focus een erg sportieve uitstraling hebben, zeker met de gekochte velgen. Dan mag dat sportieve tintje ook wel terugkomen in het interieur.
Weetje wat, Go for it! Barry moet het zeggen, maar carbon samen met sportieve velgen is een goede combi. En hout is wel een beetje senior. Nou ben ik senior, maar zou toch ook voor carbon gaan.

Mooie velgen! Transformeert een Focus simpelweg door. Voor het dashboard zou ik niet voor de carbonlook gaan. Of echt carbon, of niet doen. Dan krijg je echt soort stickertuning aan de binnenzijde van de wagen.

Precies, die wielen maken de auto wel!

Het dash: ik ga toch eerst eens de houtlook proberen. Maar dat komt als het tzt wat lekkerder weer is!

Ik leer net dat Barum een B-merk is van Continental en ook uit dezelfde fabriek komt. De beoordelingen op Motor-talk.de zien er goed uit. Meevaller dus, al moet ik ze zelf ook nog even ervaren uiteraard.

De velgen even goed schoongemaakt. Alleen nog even poetsen.
Hier foto's van drie velgen (de vierde lag onderop):

Ze hebben zeker plekjes, maar voor dit seizoen vind ik ze prima. Alleen nog twee nieuwe banden eigenlijk.

Dat hapje is niet zo diep en verder is die band nog erg goed. Denk dus dat die er voorlopig nog om blijft.
Is inderdaad 18 inch!

Mooi hoor! Zal de focus goed doen. 18 inch is tegenwoordig perfect qua looks (en qua band tegenwoordig nog enigszins betaalbaar)

Keurige wielen Barri. M'n zwager had ze ook op zijn Focus Wagon, zag er gewoon meer dan prima uit.

Als je zelf van de winter aan de slag wil, lekker met fijn schuurpapier de krasjes eruit schuren en vervolgens silver en met blanke lak aanpakken. Of langs Wheeltrim of andere partijen, maar dan wordt het meteen alweer prijzig...

Dankjewel! Ben er ook erg blij mee. Toch wel de juiste wielen voor de Focus! Haalt 'm echt op.

Ja ik vraag me af of ik het zelf een beetje netjes krijg. Ik vrees van niet.

Vandaag heb ik bij Ford servicedealer Stoof in Vinkeveen de achterruitverwarming laten repareren. Gelijk het logo achterop laten vervangen en een korte antenne gekocht!
Logo:

Antenne:

Verder deze week getankt, en nu 1:16,8. Ik zit nu steeds tussen de 1:16 en 1:17. Niet slecht!

Ook had ik de spatlappen binnen gekregen, maar ik kan ze niet monteren. Zie namelijk dat ik linksvoor de bevestiging van de wielkuip aan de dorpel mis, zo'n grote plastic drukker. Daardoor steekt de dorpel links ook 2cm uit viel me nu op.

Daarna nog even met m'n vader naar een andere auto voor hem gekeken. Hij rijdt nu een C-Max diesel van 2011, nu ruim 245dkm op de klok, maar gaat met pensioen en wil een ruime handige auto. Daarom gekeken bij een Tourneo Courier. Niet zo lomp groot als een Tourneo Connect maar wel lekker ruim en ook luxe! Jammer dat de achterbank er niet uit geklikt kan worden, dan moet je direct de bevestiging los bouten...
Ook een Dacia Dokker bekeken. Iets ruimer, maar wel weer erg basic van binnen. Een gewone Touran leek ook redelijk ruim (om fietsen in mee te nemen), maar is dus ietsjes krapper. Ben benieuwd wat het wordt.

Net verbruik voor zo'n C-segmenter inderdaad! Voor dat verbruik moest je vroeger in het C-segment eerder naar een diesel gaan kijken.

Is een populaire mini-SUV niet iets voor je vader? Dan heb je een hoge instap, redelijk ruim en flexibel instelbaar interieur. Of moet het echt meer een busjes-achtige auto worden?

Een SUV heeft het nadeel van een hoge vloer. Om een fiets mee te nemen moet de hoogte binnenin zo'n 110cm zijn. En dat halen maar weinig auto's.
Daarnaast heeft de Tourneo Courier een bodemhoogte (bij de achterklep) van nog geen 50cm vanaf de straat, dat is echt ideaal! Een grijs kentekenversie wordt het niet, want die hebben een te dichte wand in het midden en weinig zicht rondom.

Renault Kangoo 2 (:B

Succes met de zoektocht! Antenne staat erg goed en netjes verbruik voor een dergelijke auto! (tu) Doe je daar erg je best voor of valt het wel mee?

De nieuwe antenne vind ik erg mooi staan. Gelijk even naar buiten gekeken en een vergelijking gemaakt met mijn van fabriekswege gemonteerde antenne. Die ziet die van jou er toch een stuk beter uit.
Ik neem aan dat je alleen de spriet vervangen hebt?

Die antenne is het inderdaad! Ontvangst is net zo goed.

Nick, nou liever geen VW want dan heb je al snel een TSI... En ze zijn redelijk prijzig.
De Kangoo was het eerste idee. Ik heb even zitten zoeken en er staan wel mooie exemplaren. Zelfs met automaat. Kunnen de stoelen er helemaal uit? Dan is dat wel wat. Ik ga nog wel even de maten checken. Zo'n Berlingo, Caddy of Dokker is namelijk best groot. Een Tourneo Courier is net een slagje kleiner.

Barri zei:
De Kangoo was het eerste idee. Ik heb even zitten zoeken en er staan wel mooie exemplaren. Zelfs met automaat. Kunnen de stoelen er helemaal uit? Dan is dat wel wat.

Nee (bijna) helemaal plat. De totale lengte met de bank plat is ongeveer 195 cm als je uitgaat van de armsteun (die staat vast namelijk)

26205057748_0f495b1c94_c.jpg

Heel licht oplopende hoek, maar zo goed als plat, 2 hendels, gordels zitten niet in de weg, ik heb de totale laadruimte beschikbaar in 5 seconden. Met het openen van de achterklep.

40045746072_352ff4f9cf_c.jpg

Hoogte tot plafond is 120 cm, dus kun je veel fietssturen in kwijt. Mijn fiets is valsspelen (MTB en race) maar mijn moeder haar hybride past er ook prima in.

39180105985_a2dd6c34cd_c.jpg

Wij hebben dus de 1.6 16V, werkelijk in 230.000 km die we die auto nu hebben niks gehad qua erge mankementen. Ondersteltechnisch zijn de stuurkogels en de koppelstangetjes voor de stabilisatorstang niet het beste. Maar 100k km redden ze wel.
Aandrijfashoes is nu op dit moment ook gescheurd, maar ja.....10 jaar bijna. Dus dat schaar ik maar onder slijtage. Ik mis de 6e versnelling wel een beetje. Ik vind hem erg veel toeren draaien op de snelweg, daarentegen kun je hem vanaf 120 nog best wel makkelijk doortrekken tot 180. Verbruik is 1 op 12 als je 120 rijd. 1 op 11 met 130.

Verdere minpuntjes zijn gemis aan climate control en een AC knopje dat niet al te sterk materiaal heeft. Die is al versleten......En de standaard pookhoes is niet al te sterk, maar die heb ik vervangen voor een lederen variant.

Maar een grote vooruitgang ook in comfort ten opzichte van de Kangoo 1. En prijstechnisch koop je niet snel zoveel ruimte en deze kwaliteit voor dit geld.

Die achterbankconstructie is wel mooi bedacht! En wat een bak ruimte inderdaad. Zo hoeft de bank er ook niet uit, dat scheelt.

Vandaag bij de Focus de spatlappen gemonteerd. Hopen dat de zijkant iets schoner blijft. Ik had linksvoor nog wel een extra schroef nodig, want die dorpel stak naar buiten en daar stond teveel druk op voor zo'n plastic bevestiging. Maar het zit nu:
Ze zijn net ietsjes kleiner/subtieler dan de originele exemplaren.

En wat minder nieuws: de velgen zijn niks. Twee velgen blijken krom te zijn... :( En drie banden slecht, maar dat is geen heel grote verrassing. Even de verkoper contacten over hoe we dit oplossen.

De velgen hadden ook stoeprandschade toch? Dit heeft waarschijnlijk zijn sporen achtergelaten. Als de verkopende partij een beetje fatsoen heeft moet die gewoon de velgen retour nemen, en jij je geld terug.

Ze hadden wel wat plekjes en kwamen van een schadeauto af. Maar de schade was zo dat de velgen niet daardoor krom hoeven te zijn. Als ik me niet vergis zit er 6 maanden garantie op, dus ik ben benieuwd.
Hij kan ze retour nemen of een substantieel deel van het bedrag teruggeven, dan zou ik de banden weg kunnen gooien en de velgen laten richten en opknappen. Want van dit type zie ik nu geen tweede set te koop en velgen zijn sowieso wel prijzig. Ze zouden voor mij dus het opknappen wel waard zijn (als ze zelf haast niets kosten), en anders is het gewoon oud ijzer.

Dat is wel een beetje het nadeel van tweedehands velgen. Hopelijk valt er een oplossing te vinden en kunnen de velgen gerestaureerd worden. Ze zijn namelijk wel mooi!(tu)

Ik hoop ook wel dat je ze nog kunt laten richten en netjes opknappen, heb je denk ik meer aan op lange termijn dan geld terug en opnieuw zoeken. ;)

Toch heb ik ze zojuist weer bij de verkoper achtergelaten. Ze kwamen van een schadeauto en ze vermoeden dat ze bewust zijn gewisseld voordat ie naar hen werd getransporteerd, omdat er ook krijtstreepjes aan de binnenkant staan bij de deuk. Balen voor hen en balen voor mij, want ik moest weer heen en weer (ruim 100km verderop) en daarvoor ook een paar uurtjes verlof opnemen. Het opknappen van deze velgen zou me al met al meer gaan kosten dan andere goede gebruikte kopen en dan is nog maar de vraag of ze nog een beetje recht te krijgen zijn. Dus ja, rustig aan rond kijken naar andere 17 of 18 inch. Maar de 16 inchers doen het opzich ook nog hoor, al zijn de banden niet heel denderend (eentje gecupt, twee wat ouder).

Ja deze 18 inch Ford velgen vind ik lekker staan. Lekker sportief! In Duitsland ligt nog een setje, maar er komen vast nog leuke setjes langs hier in NL!

Inmiddels heb ik de Kever al ruim 9 jaar in bezit! Tijd voor een cadeautje:

Blij mee!

Nog even het richtingaanwijzerterughaalnokje vervangen en een claxondop kopen, maar het stuurtje ziet er verder erg netjes uit! Was al langer op zoek en kwam er nu toevallig eentje tegen.

Barri zei:
Toch heb ik ze zojuist weer bij de verkoper achtergelaten. Ze kwamen van een schadeauto en ze vermoeden dat ze bewust zijn gewisseld voordat ie naar hen werd getransporteerd, omdat er ook krijtstreepjes aan de binnenkant staan bij de deuk. Balen voor hen en balen voor mij, want ik moest weer heen en weer (ruim 100km verderop) en daarvoor ook een paar uurtjes verlof opnemen. Het opknappen van deze velgen zou me al met al meer gaan kosten dan andere goede gebruikte kopen en dan is nog maar de vraag of ze nog een beetje recht te krijgen zijn. Dus ja, rustig aan rond kijken naar andere 17 of 18 inch. Maar de 16 inchers doen het opzich ook nog hoor, al zijn de banden niet heel denderend (eentje gecupt, twee wat ouder).

Je hebt pb!

Twee weken terug met m'n oom naar een andere auto wezen kijken, en die is gekocht. Een Kia Venga.
Dit weekend met m'n nichtje op pad voor een auto, ook gekocht! Een Suzuki Swift. Wat een verschil soms tussen hoe een auto op internet staat en hoe ie er echt bij staat. Maar we hebben een heel mooie gevonden!

Vorige week had ik de Focus gewassen, maar met het zout van deze week is ie weer erg smerig geworden. Vooral gisteren; hij was helemaal wit aan de achterkant.
De vorst is voorbij dus ik heb al het zout er af gewassen. Gelijk de auto in de was gezet en een vers laagje RainX op de ruiten. Ook toch maar direct het 'Econetic' logo verwijderd. Wilde het doen bij wat warmer weer omdat het dan makkelijker gaat, maar het ging nu ook wel goed.

Ook kwam ik een Focus kwaaltje tegen: ook bij mij raakt het deurrubber los. :(

Mooi dat je de familie een helpende hand kunt bieden tijdens hun auto zoektocht.

Het is nu wel weer mooi weer om de pekel van de auto af te wassen. Die troep moet je er niet te lang op laten zitten.

Die deurrubbers zijn inderdaad een bekend euvel van de Focus. Het lijkt wel of ze gewoon op de deurranden geplakt zijn in plaats van geklikt. Op den duur laat de lijm een keer los natuurlijk.

Het is ook nog eens leuk, die auto zoektochten!

Ik ga nog eens goed kijken hoe die rubbers zitten, lijkt inderdaad alleen geplakt ofzo. Ik heb nog garantie tot eind mei. De achterruitverwarming heeft ook nog twee kapotte draden, herstel is niet gelukt. Dus wellicht een keer op en neer naar Roden voor herstel van het een en ander. Als dit ook onder de garantie valt tenminste. Mogen ze gelijk een juiste mat rechtsachterin leggen.

Vandaag de zomerwielen er weer op gelegd. Staat een stuk mooier.

Volgende winter staat ie op deze wielen:

Ik kon kiezen tussen deze en originele Ford wielen, maar die laatste zijn echt onmogelijk schoon te krijgen.
Die rechts bovenin:
focusvelgen.jpg

Links ernaast de velgen waar ik nu zomerbanden op heb liggen.

Waarom niet je huidige zomerwielen volgend jaar als winterwielen?
Want neem aan dat er nu ook nog nieuwe zomerwielen komen toch?

Mijn vader heeft een setje over, vandaar. En ik ben nog wel aan het kijken naar 17 inch of 18 inch voor de zomer inderdaad.

hoi kan iemand mij uitleggen vanaf begin tot einde hoe ik de kachelmotor moet vervangen en waar ik die kan vinden?Zit toch bij ruitenwisser motor?gr Johan

Pfoe, ik heb het ergens op Volksforum gevonden. Opzich wijst het allemaal voor zich. Middenconsole verwijderen, en dan stap voor stap alle onderdelen die je tegenkomt verwijderen.

Deze week weer wat upgrades gedaan bij de Focus:
1. LED verlichting in kofferbak

2. LED achteruitrijverlichting

3. LED dimlicht en stadslicht
Het is een setje Hilox XTR Black geworden. Kost wat, maar staat ook goed aangeschreven. Alle draden en adapters (adapter en Canbus adapter) pasten gelukkig in de koplampunit.
voor:

halverwege:

Links (rechts voor de kijker) LED, rechts halogeen.

na:

Je ziet het, de auto was hier nog niet gewassen.

Vanavond eens testen in het donker.

4. Focus logo verwijderd

Hij wordt steeds wat meer 'eigen' zo!
Oja, en natuurlijk de Umweltplakette geplakt want morgen gaan we naar Techno Classica. Bedacht me net dat ik die voor de Punto en Golf niet had, alleen eens gekocht voor de DS3 destijds.

Edit, toevoeging: Net even gereden en de koplampen staan iets te laag, daar had ik met halogeen ook al wat last van.
Als ik om de auto loop merk ik wel verblinding op als ik op de auto afloop, als zijnde een tegenligger. De lamp schijnt nogal fel in de onderste reflector. Maar eens kijken hoe er op wordt gereageerd op de weg.

Terug
Bovenaan